Jukka Övermark

Half-Life 2

29 viestiä aiheessa

Half-Life on jälleen palannut ja iskee tajuntaan yhtä voimakkaasti, ellei jopa voimakkaammin kuin ensimmäistä kertaa saavuttuuaan. :o On kyllä yksi parhaimmista peleistä jälleen. Se on kaunis, se on viihdyttävä, se on hauska, se on monipuolinen, se on yllättävä, se on jännittävä ja se on myös ihan helvetin pelottava. Grafiikka ja fysiikan mallinnus on aivan huipputasoa.

Ensin kyllä hieman epäilytti kun kyseessä oli jatko-osa, mutta epäilys oli turhaa. Alussa oli hieman hässäkkää asentelun ja DVD toiston kanssa, mutta siitä kun selvittiin niin peli kyllä palkitsi sen roimasti.

Jokos kaikilla on jo kyseinen peli?

Laitetaas muutama kuva:

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkuveli ostin myös tuon. Itseäni se ei oikein vakuuttanut, onhan se erittäin hieno ja fysiikkakin on ihan ok, mutta pelinä sitä samaa mitä kaikki räiskinnät. Kaipaisin tuon tyylilajin peliltä edes jonkinlaista illuusiota vapaudesta, nyt tuo tuntuu olevan sitä perus tasohyppely puzzlea. Eli, seurataan ennalta määrättyä reittiä ja väännetään matkallle osuneita vipuja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oh mama! :-* :P

Välillä tunsi itsensä jotenkin pieneksi... Ja sitten se halusi kopitella ;D

Kyllä tätä jaksaa tahkoa, mutta Ravenholmia (zombie kaupunki?) ei haluaisi heti kokea uudelleen. Meinas tulla viivat housuihin, kun rännit rupes heilumaan ja jostain kaukaa kuului ihan helwetin pelottavia huutoja. Ikinä ei tiennyt mistä putoo seuraava mönniäinen niskaan. :-[ Brrrrrrrr! Kyllä kauhistutti ainakin kahdelta yöllä, ei saanut unta tuntiin. Eli hyvä peli ehdottomasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huoh, eroaako tämä jotenkin oleellisesti niistä ziljoonasta muusta pelistä joissa vain mennään jollain megalaserplasma-aseella eteenpäin ja ammutaan hirviöitä valopalloilla? Ei kiitos.

Kaipaisin tuon tyylilajin peliltä edes jonkinlaista illuusiota vapaudesta,

http://koti.mbnet.fi/fdfmod/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huoh, eroaako tämä jotenkin oleellisesti niistä ziljoonasta muusta pelistä joissa vain mennään jollain megalaserplasma-aseella eteenpäin ja ammutaan hirviöitä valopalloilla? Ei kiitos

Kyllä tämä todellakin eroaa. Eikä tässä vain mennä, vaan matkalla on monenlaista ongelmanratkontaa ja välillä asetta ei edes tarvitse. Doom 3 sopii hyvin tuohon kuvaukseesi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huoh, eroaako tämä jotenkin oleellisesti niistä ziljoonasta muusta pelistä joissa vain mennään jollain megalaserplasma-aseella eteenpäin ja ammutaan hirviöitä valopalloilla?

Ei, mutta tää on paras niistä. Ite kyllä pelaan enemmän CS:Sourcea. Sen verran oon HL:ää pelannu... että piti mennä karkuun jotain naamaripellejä talosta katolle ja taas taloon. Eli siinä aika alussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HF2:sta en ole vielä päässyt testaamaan, mutta itse ihastuin Far Cry:n maailmaan ja se on niitä ainoita pelejä, joita olen alkanut pelaamaan läpi uudestaankin.

Nimenomaan tuo vapaus liikkumisen ja taktikoinnin suhteen yleensäkkin on itsestäni iso juttu. Ja nuo monen pelin pakolliset ns. tasohyppelyosiot saavat itseni näkemään punaista.

Mutta kyllähän tuo uusi Half Life tulee takuulla testattua

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Far cry kuin Half life 2 jäävät molemmat testaamatta, koska koneen tehot eivät mitenkään riitä pyörittämään niitä. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Flashpoint FDFmodilla on muuten mahtava peli. Todella realistinen. Olen kyllä O-V:n kanssa samoilla linjoilla, eli en kyllä jaksa lämmetä yhtään noihin Splasmasuperlaaser- peleihin. Suosittelen kaikille Operation Flashpoint -pelin ostoa, sen kun saa jo alle 20€ kaupasta kun kaupasta. Ja siihen sitten tuo FDF joka on kyllä maailman paras. Varsinkin OFP:n loistava tehtäväeditori on pitänyt meikää kiinni pelissä vuodesta 2001 lähtien. Suosittelen kaikille.

No tulikohan siinä vähän liika mainosta.... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite sain imutettua tuon ilmasiksi. Tuli taannoin Atin kortin mukana kuuluisa kuponki. Aikaa taitaa olla siitä kun sain sen noin vuosi :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Far Cry pelittää nätisti mun kaksi vuotta vanhassa koneessa.

XP 2200+ (=1.8ghz), GeForce Ti4200 ja 768mb muistia.

Riittääkö Half life 2:een?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ite sain imutettua tuon ilmasiksi. Tuli taannoin Atin kortin mukana kuuluisa kuponki. Aikaa taitaa olla siitä kun sain sen noin vuosi :/

Samma här. Tosin aika kökkö tuo Steam ohjelma... Peli latautu silti aika hyvin ja nopeasti, 512 yhteydellä n. 350kb/s :o eli vei Vain pari päivää tuon pelin lataus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla meni muistaakseen 3,2h lataamisessa, mutta käytössä onkin 2MB linja.

Ei kyllä kone ainakaan ole stressaantunut HL2:sta, pyörii kuin unelma AA 6X anisotrooppinenn suodatus 16X ja vielä 1600x1200*32bit 85Hz ;P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tuo juuri eilen vedettyä läpi ja ajattelin pelata sen tässä piakkoin vielä uudestaankin läpi. Kyllä tuota peliä jaksaa tahkota vielä moneen kertaan. Toivottavasti tuohon tulee vähintään yhtä paljon modeja ja lisäosia kuin ykköseenkin. :)

Kyllä Valve tietää mikä tekee pelistä hyvän pelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei Halffista voi doomiin verrata sillä siinä on kyllä enemmän järkeä, kuin doomeissa yhteensä, mutta toisaalta ykkös halffi ei minuun iskenyt, vaikka aivan pelattava olikin. Oton ja Kallen mainostama Operation Flashpoint on perusversionakin koukuttanut meikäläisen aivan täysin. Siinä on sitä oikeaa tunnelmaa!

Jos puhutaan 1st person pelistä minkä olen pelannut monta kertaa läpi vain siksi, että se on ollut niin addiktoiva, niin minun kohdalla se on Deus Ex ja se ensimmäinen nimenomaan. Toinen oli aivan surkea.

Btw. Hidden & Dangerous fanit: Hidden 2:lle tullut Sabre Squadron lisälevy tuo mukanaan vanhan kunnon cooperativen kehiin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten tuo Half Life 2:n kiinnostaisi mutta pitääkö sitä joka peliin tunkea ne örkit ja muut ögömömmöt mukaan :P Pelasin innolla Far Cryta siihen asti kunnes vastaan tuli ne epäinhimmilliset supermömmöt. Kyllä sitä ihmispalkkiksia vastaan mielellään taisteli mutta ne örkit ei oikein nappaa.

Onneksi on tulossa Battlefield 2 ja Battlefield Modern Combats niin ei tarvitse örkkejä lahdata.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi on tulossa Battlefield 2 ja Battlefield Modern Combats niin ei tarvitse örkkejä lahdata.

Ja Flashpoint 2 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu mulla koneessa ADM athlon 2000+, 512Mt, GF4 MX420, eli jos muuten nuo jopa toimisi, niin varmaan näyttiksen kohdalla kyykähtää.

Mutta Timon kanssa olen täysin samaa mieltä, Deus Ex ensimmäinen on aivan tajuttoman loistavan addiktoiva peli, se on vain upea. Se maailma ja juoni ja tapahtumapaikat ja lähes kaikki on todella hienosti tehty. Ja varsinkin, kun lähes kaiken voi tehdä todella monella tapaa. Upeaa valinnan vapautta.

Ja Half life ykkönen oli tosiaan loppujen lopuksi ihan hyvä, vaikka siltä enemmän odotinkin (pelasin sitä ekaa kertaa vasta pari vuotta sitten). Paljon vaihtelevia maisemia ja vähän aivotyötä + jonkinlainen selviämisen halu. Tosin lopun vieraalla planeetalla/vieraassa ulottuvuudessa sompailu oli typerää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse itselleni vastaten, taitaa puoli elämä 2 sittenkin pyöriä, ainakin jos on minimeihin uskominen. Vaikka eipä hirveästi graffoilla pääsisikään mälläilemään.

Kertokaas kyseisen pelin omistajat, mimmoset kokoonpanot teillä on ja miten hyvin pyörii, niin voisi ehkä alkaa itsekin harkita.

Btw, pelasin eilen kaverin luona ihan pienen hetken Doom 3:sta ja kyllä on punanen peli. :P Ei siinä mitään, tunnelma on aika hyvin kohallaan (ainakin siinä 5 min. pätkässä, jota pelasin) mutta on se vähän jo liian friikki mulle. Parit kerrat ammuin kaappeja, joista tippui paneelit ihan itekseen, ja lopulta kun panssarilasin läpi tuli joku valtava mutanttihurtta, niin päätin jättää kyseisen pelin sikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Signaturessa näkyy kokoonpanoni tiedot, ja helekatin hyvin pyörii 1600x1200/32bit, AA 6x Anisotrooppinen suodatus 16x :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Signaturessa näkyy kokoonpanoni tiedot, ja helekatin hyvin pyörii 1600x1200/32bit, AA 6x Anisotrooppinen suodatus 16x :)

Okei, siis sanotaan näin, että ne, joilla on samantyyppinen köyhän miehen kokoonpano kuin mulla (tuolla ylempänä), laittais niitä kokemuksiaan.

Tuo Tonin tehomylly nyt varmasti pyörittää siististi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wau mikä peli, sitä ykköstä pelasin aikoinaan ja sätkyjä tuli siinäkin, mutta tässä kakkosessa kax kunnon sätkyä tullut, pelottava kyllä ehdottomasti on :-X

Kolmen tunnin latailun jälkeen olin kyllä jo hermoraunioina mutta peli kyllä sitten palkitsi todella :)

Nyt ei malttaisi lopettaa millään, enkä kyllä vielä lopetakkaan....

Oottekos jo muuten kuinka pitkällä, mitään en paljasta mutta haulikon just sain, eli siitä minua pidemmällä olevat tietävät missä mennään....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täälläkin on just saatu haulikko. Sydänkohtauksen siinä sai kun yhtäkkii jostain tulee semmonen öhkö juosten/ryöminen ja kovaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin...nyt se on pelattu helpolla vaikeustasolla :) Loppu ei ollut niin hyvä mitä peli antoi ymmärtää, eli ihan "kökkö" loppu :( Mutta saihan siitä reilun viikon nauttia :) Kuitenkin paras peli mitä on tullut pelattua, FS2004 ei oo peli ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään