Klaus Pylkkänen

William "Cannon" Conrad Räyskälässä 1976

6 viestiä aiheessa

Terve

Olen tekemässä pientä radio-ohjelmaa ja sen tiimoilla haluaisin tarkennusta yhteen mieltäni askarruttavaan seikkaan:

Onko kellään forumnistilla omakohtaisia kokemuksia/muistikuvia siitä, miten yksityisetsivä Frank Cannonin näyttelijän ja PIK-20:n kanssa asiat oikeasti menivät Räyskälässä kesällä 1976?

Forumilta löytyy tällainen mainio muistelu, johon olisi mukava saada lisätietoa:

Itse asiassa kyseessä lienee tätä Cannonia esittänyt näyttelijä, jonka nimi muistaakseni oli William Conrad. Olin paikalla, kun hänet kenkälusikan kanssa ängettiin kaksikymppiseen Räyskälässä vuonna -76. Mahtui ohjaamoon, mutta ei tainnut olla laskuvarjoa mukana ja tuskin olisi pystynyt tekemään ohjaamossa mitään hyödyllistä, kuten esim ohjaamaan konetta. Vastauksesta kysymykseen ei ole aavistustakaan.

Edit: Pannaanpa tähän pieni varaus, kun tapahtumasta on jo melkein 30 vuotta. Muistaakseni homma meni noin, mutta voihan se olla, että mies luovutti viime hetkellä pelätessään, ettei ehkä pääse enää masiinasta ulos. En ollut ihan eturivin paikalla performanssia seuraamassa.

Itse muistan lähinnä sen mitä lehtiotsikoissa tuolloin kirjoitettiin ja jotain ongelmia näyttelijän sovittamisessa purkkarin ohjaamoon oli. Tarvittiinko kuitenkaan rälläkkää, kuten eräskin urbanilegenda kertoo...

Kiitos etukäteen mahdollisista lisätiedoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todistettavasti mahtui koneeseen: http://www.ilmailu.org/images/wanhat/FC3.jpg

Naapurifoorumilta lainattua:

Noihin William Conrad alias Cannon kuviin. Kuvat olivat Räyskälästä vuodelta 1976 kuten aivan oikein todettiinkin. Itse olin paikalla, olin kisoissa hinauslentäjänä. Cannon kirjoitteli hinaajien "virkatakkeihin" taakse valkoiseen nahkaliuskaan nimikirjoituksia. Takki ei ole enää minulla tallella, valitettavasti. Ja olipahan aika kulunutkin kun sen lahjoitin pois. Takit sponsoroi Friitala.

Cannon mahtui kyllä PIK-20 ohjaamoon mutta tarvitsi hieman apua poistumisessa, painoa kun oli aika tavalla. Lyhyt ja tanakka mies. Suomestakin löydettiin "Cannonin näköinen mies" joka esiintyi eri yhteyksissä ja kävi tapaamassa esikuvaansa USA:ssakin. Hänen nimensä on Vilho Kohvakka (oli jokin taiteilijanimikin). Hän kuoli heinäkuun lopulla Lahdessa. Alkuperäinen Cannon on kuollut jo vuosia sitten. Räyskälässä tapaamani Cannon oli kuitenkin se ihan aito.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikalla en ollut, mutta muistan kyllä tapauksen.

APU-lehti taisi tuohon maailman aikaan tuottaa noita "ameriikan ihmeitä" kesäkiertueille Suomeen. Hämärästi muistelen, että tästä tapauksesta oli kuvia ja juttua ko. lehdessä.

Tuosta kuvasta voisi päätellä, että herra ei istu istuinkupin pohjalla, vaan tyhjän päällä siten että gluteus maximuksen kyljet varaavat ohjaamon sivupaneeleihin. Tai sitten alla on tyynyjä. Tuosta asennosta käsien varassa ylöspunnertaminen ei kyllä painavalta henkilöltä onnistu ilman apua.

AW

PS APU-lehti on kirjoitettu isoilla kirjaimilla täysissä sielun ja ruumiin voimissa, tietoisesti ja harkitusti. Joten pilkunviilaajat älkööt vaivautuko.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jossain jutussa muistelen mainitun, että Cannon mahtui kyllä koneeseen, muttei päässyt sieltä pois kuin kikka kuutosella: siivet irti ja runko kyljelleen. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurkiitos kaikille Cannonin vierailua muistelleille.

Jotta saadaan tarina loppuun, ajattelin vielä hieman spämmätä ja nostaa omaa häntääni kun tuli tehtyä hieman erikoisempi pläjäys.

Ensi viikolla alkaa Yle Radio 1:ssä tekemäni radiosarja Mysteerimusiikkia. Tiistaisin klo 14.00-15.00 lähetettävän sarjan aiheena on vanhojen rikoselokuvien ja -televisiosarjojen musiikki. Cannon-episodi tulee sarjan viimeisessä osassa 31.7.

Jaksojen sisällöt ovat seuraavat:

TI 3.7.

Klassiset rikoselokuvat

TI 10.7.

Mafia- ja gangsterielokuvat

TI 17.7.

Fantasiatarinat

TI 24.7.

Eurooppalaiset tv-sarjat

TI 31.7.

Amerikkalaiset tv-sarjat

Ohessa pari linkkiä ohjelmaan liittyen. Jokainen jakso tulee ilmestyessään Yle Areenaan ja Yle Radio 1:n nettisivuille kuukauden ajaksi kuunneltavaksi.

http://yle.fi/musiikki/klassinen/juttuarkisto/murha_musiikin_tahdissa_36404.html

http://yle.fi/radio1/musiikki/mysteerimusiikkia/

Olkaahan kuulolla ja laittakaa halutessanne palautetta.  :)

t. Klaus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään