Tero Lähdesmäki

B200 Cruise power

6 viestiä aiheessa

En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne vai simulaattoripuolelle, moderaattorit päättäkööt....

 

Oheisen kuvan säädöt on tehty Aeroworxin B200:n antaman "Recommended Cruise Power Settings" -taulukon mukaan kun matkalentokorkeus on 14500 jalkaa, ISA +10 astetta ja painoa 11000lbs ja Prop RPM 1800.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

Kysymys (erit. niille jotka ovat lentäneet King Airia IRL) kuuluu seuraavasti:

Kuuluko asiaan että Torque ja Turbine RPM on punaisella?

 

Maalaisjärjellä ajateltuna tuo ei pitkässä juoksussa voisi olla moottoreille hyvästä. Sen takia kai nuo punaiset rajat on olemassa.... :)

 

Btw....tätä kirjoittaessa huomasin, että oik.puolimmaisen moottorin ITT on aika korkea...mistäköhän tuo johtuu... ???

 

Ainahan tietysti on mahdollista, että olen nyt tehnyt jotain päin mäntyä....

 

[EDIT] Tarkennetaan kysymystä sen verran vielä, että tarkoitus oli udella, että onko tuollaiset lukemat IRL hyväksyttyjä/normaaleja? Vai onko kyseessä tuon Aeroworxin B200:n bugi tms.?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllä ne punaiset viivat on ihan sitä varten että ne osoittaa rajaa minkä yli arvot ei saa mennä. Eli mallinnus pissii pahemman kerran tai sitten jotain on pielessä vipujen asennossa tai niissä taulukoissa.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, jotain vikaahan tuossa on kun kakkosen ITT on tuolla "ylikierroksilla" yli kaikkien rajojen ja asteikkojen. Ei muutenkaan oikein näytä oikealta kun kaikki lukemat on aivan tapissa, ja tuon pitäisi olla cruise-teho?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tossa on kyllä jokin päin mäntyä todellakin. 1800RPM on kyllä ihan passeli mutta torquet ei kyllä punaisella kuulu olla ja toi ITT on aivan persiillään. :P

 

EDIT: torque kuuluu olla 2230lbs 12000ft asti joten ei toi kyllä pahemmin pielessä olekaan. Mutta ITT mättää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa mennä sulla toinen mosa vaihtoon. Kallis juttu.

 

Huh huh...onneks tuota virtuaalitaalaa piisaa... ;D;D

 

 

Tästä löytyy tuo taulukko, jos joku teistä asiasta tietävistä voisi vilkaista sieltä sivua 16, josta nuo lukemat on katsottu. Siellä annetaan Torquetkin tuohon 2230:een aina 16000 jalkaan asti, ja tuo 2230 on siis jo punaisella. Vasta sitä korkeammalla se rupeaa putoamaan.

 

Minä ymmärrän tuon koko taulukon käytön niin, että katson oikean sivun (RPM ja ISA) ja sitten väännän torquet kaasulla matkakorkeutta vastaavaksi. Aika hyvin täsmää polttoaineenkulutukset sun muut, mutta pari mittaria kyllä menee punaiselle.... ???

 

 

Ja Sami, sivun otsikkona on "Recommended Cruise Power", eli juu, cruise-tehoista on kysymys...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään