Kimmo Heinonen

Dana Airin kone päin asuintaloa Nigeriassa (Lagos)

34 viestiä aiheessa

Nigerian hallitus on kieltänyt lennot MD-80 koneilla. Kuinka ollakaan Dana Air on ainoa yhtiö, joka lentää MD-83 koneilla ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nigerialaiset ovat ratkaisseet onnettomuuteen syypään osapuolen lukijaäänestyksellä netissä. Äänestyksessä annettiin kolme vaihtoehtoa: syyllinen on a) ilmailuhallinto ja -viranomainen b) lentoyhtiö Dana Air c) en osaa sanoa  ::)

 

Syyllinen on siis ilmailuhallinto (67,4 %) .

 

The Nation

 

Tässä mitään tutkintaa tarvita...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mustat laatikot on tutkittu USA:n NTSB:n toimesta. Cockpit Voice Recorder on hyvässä kunnossa ja oli tallentanut 31 minuuttia lennon viimeisistä vaiheista. Flight Data Recorder oli ikävä kyllä vanhempaa mallia ja sen sisuskalut (nauha) olivat sulaneet tulipalossa, eikä mitään dataa saatu puretuksi. CVR:n tallentamista ohjaamokeskusteluista ilmenee, että lähestymisen viimeisten 30 min aikana moottoreista saatava teho väheni asteittain, kunnes moottorit sammuivat kokonaan. Niistä säiliöistä, joista konetta oli tankattu lentoa varten, ei ole löytynyt epäpuhtauksia.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/burned-fdr-sets-back-dana-md-83-dual-engine-failure-probe-374357/

 

Väliraportti:

 

http://www.aib.gov.ng/reports/Interim%20Report%202a%20-%20Dana%20Air%20Flight%20992%20prelim.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei löytynyt epäpuhtauksia niillä keinoilla millä Nigeriassa tutkittiin, nyt näytteitä käydään läpi tarkemmalla seulalla. Kannattaa muistaa että kyseessä oleva maa on maailman p.erse ja asioita hoidetaan siellä sen mukaisesti. Kaikki mitä irti lähtee varastetaan, rikotaan, kavalletaan tai muutoin hävitetään ja lopuksi myydään esim torilla jossa törmäsin pelastusliiveihin ja PT6 generaattoriin että kasaan radioita. Lagos on myös yksi maailma vaarallisimmista kaupungeista. Mitä ilmailuun tulee, ostetaan toimilupia rahalla ilman papereita, koneita huolletaan jos jaksetaan, polttoainetta varastetaan ja lantrataan ties millä jne jne jne. Kaikkeen mitä tuosta lävestä tulee kannattaa suhtautua suurella varovaisuudesta ja erittäin ennakkoluuloisesti. Nimin taas tänään Lagosissa. Aivan hirveä paikka. Toivottavasti kone kestää ehjänä v1 asti jonka jälkeen mennään mihin tahansa muualle paitsi takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asianajajan mukaan koneen ja moottoreiden suunnittelu on virheellinen ja vaarallinen...aika paljon noilla virheellisillä ja vaarallisilla koneilla oh lennetty jopa täällä Suami-onnelassa eikä mitään sattunut. Kumma juttu. Taitaa jäljet johtaa nigerian sylttytehtaaseen ja todellista syytä onnettomuuteen ei ehkä saada koskaan edes tietää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mustat laatikot on tutkittu USA:n NTSB:n toimesta. Cockpit Voice Recorder on hyvässä kunnossa ja oli tallentanut 31 minuuttia lennon viimeisistä vaiheista. Flight Data Recorder oli ikävä kyllä vanhempaa mallia ja sen sisuskalut (nauha) olivat sulaneet tulipalossa, eikä mitään dataa saatu puretuksi. CVR:n tallentamista ohjaamokeskusteluista ilmenee, että lähestymisen viimeisten 30 min aikana moottoreista saatava teho väheni asteittain, kunnes moottorit sammuivat kokonaan. Niistä säiliöistä, joista konetta oli tankattu lentoa varten, ei ole löytynyt epäpuhtauksia.

Jos kyse ei olisikaan löpön loppumisesta tai epäpuhtauksista,niin mikä sitten voisi pudotella tehoja noinkin pitkällä jänteellä,kuin 30 min ? Voisiko se olla joku tekninen vika,kenties huollon laiminlyönnistä johtuva?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään