Antti Lehtilä

Aiotko käyttää Microsoft Internet Exploreria?

66 viestiä aiheessa

Elikkäs tämmönen..tänään vasta tajusin ladata Tuliketun ;D

Antti

EDIT: Nyt on service pack 2 ja world is back to normal, joten palaan Microsoft Internet Exploreriin, ei sillä että Tulikettu olis huono mutta silti... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsingin Sanomien jutun mukaan tietoturvaongelma ei koske Windows XP- käyttöjärjestelmää jossa on Service Pack 2 päivitys - kuten minulla, joten käytän Internet Exploreria kuten ennenkin.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä taisi olla vasta kuudes selaimia käsittelevä thread paripäivän sisällä. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä käytän.Hoidan päivitykset paikalleen heti kun ne ovat saatavilla.

Vexi

Sama täällä. Olen nyt kokeillut Mozillaa reilun puolen vuoden ajan eikä siitä pahaa sanaa... mutta kyllä se nyt taitaa lähteä koneelta ja palaan takaisin IE:hen.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mozillaa käyttäneenä en näe ainoatakaan syytä palata IE:n pariin. Tosin ei pidä sanoa mitään lopullista. Pilattiinhan Netscapekin aikoinaan täydellisesti, tuon jälkeen käytin monta vuotta IE:tä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IE, Opera ja Firefox asennettuna koneella. Käytän vain IE:tä ja Operaa. IE:tä lähinnä FSN:n selaamiseen. Lähinnä siksi, että IE ainoana lataa sivun uudelleen. Operassa/Firefoxissa juttu on ehkä kiinni jostain asetuksesta, mutta hyvin se homma toimii näinkin.

Operalla selailen melkeimpä kaiken muun. Firefoxista en tykkää, huono käyttää minun mielestäni ja myöskin hidas meikäläisen koneella (vaikka ei pitäisi olla raudasta kiinni). Vaikka IE on reikäinen, niin eipä se pahemmin näy meikäläisen käytössä, joten en voi sanoa sitä huonoksikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En missään nimessä käytä IE:tä. Operaa yritin käyttää parin viikon ajan mutta oli niin tuskaa että lähti melkein heti koneelta. Firefox on mahtava, ainakin minun käytössäni. Rakastan tabeja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi käyttäisin?

Firefoxia käytän, ja olen tyytyväinen. Mikolle löytynee vastauksia jo aika paljon edellisistä viesteistä/threadyistä, vaikka itse henkilökohtaisesti en kyllä tuohon kommentoi, koska en ole IE:kään ongelmia paljon kohdannut.

EDIT: poistin editin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos seuraavassa Windowsin versiossa ei olisikaan Internet Exploreria valmiiksi mukana, mikäköhän selain löytäisi useimmin tiensä ihmisten tietokoneille..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En todellakaan aio käyttää IE:tä.

Tuo tietoturva-aukko tuskin on viimeinen (eikä todellakana ensimmäinen), mikä explorerista löytyy. IE:stä myös puuttuu ominaisuuksia, kuten tabit, joita haluan käyttää surffatessani. Sen jälkeen kun olen lopettanut IE:n käytön, olen saanut unohtaa myös selaimen lähes päivittäisen kaatuilun, jonka jälkeen monesti sai käynnistää koko koneen uudelleen.

Minulle selain on selain, eikä periaatekysymys. Sen takia käytänkin sitä selainta, joka on luotettava ja täyttää tarpeeni. Se ei nyt vaan satu olemaan Internet Explorer.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseäni lainatakseni"Vaihtoehtojen käyttämistä ei kuitenkaan kannusta se lähes uskonnollinen hurmoksellisuus ja agressiivinen päällekäyvä tyrkytys jota yleisesti näkee ja kuulee."

Oletteko huomanneet näissä "Firefox" topiceissa tällaisen seikan.Minulla

ei asennu,miten käyttää.miksi forumin kaikki osat ei näy,miksi hymiöt ei toimi

jne.........

Oletteko huomanneet,apua tarvitaan kun"Firefox" tekee sitä ja ei tee tätä.

Niin ei kukaan ole tarjonnut vastaukseksi,"Käytä IE:tä.Kun taas lahko tarjoaa

loputtomiin samaa virttä "Firefox,Firefox........Tämä todellakin on vastaus tyyliin,"kaveri

kysyy miten saisin Volvoni takapyörän laakerin vaihdettua,vastaus osta Mersu".

Suokaa anteeksi purkaukseni,mutta tämä aihe alkaa maistua suussa.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
...Suokaa anteeksi purkaukseni,mutta tämä aihe alkaa maistua suussa.

Vexi

Vexi on liekeissä! ;D Tunnetusti jokaisen ohjelman versionumero 1.0 toimii täydellisesti eikä siinä ole ikinä mitään vikaa tai korjattavaa. Oletteko varmoja, että vika on juuri selaimessa eikä jossain muualla? Palautetta epäkohdista kannattaa laittaa tekijöille. Hurmoksellinen tyrkytys? Missä? Ai niin yleisesti. En ihan noin yleistäisi...

Mutta kukapa sitä haluaisi työssään turhaan lyödä päätään seinään jonkun typerän työkalun takia. Web-suunnittelussa näin joudutaan tekemään ja siellä se on ihan arkipäivää, valitettavasti. Nykyinen IE on äärimmäisen epämiellyttävä työkalu. Näytä minulle sellainen designeri, joka innosta hihkuu IE:n kohdalla. Aika vähissä taitavat olla. Etujoukko on jo vaihtanut pois IE:sta ja se suuri massa seuraa perässä ennemmin tai myöhemmin. Ellei MS ehdi ennen sitä tehdä asialle jotain...

Itsellä on käytössä hyvinkin monenlaisia selainohjelmia. Arkikäyttöön on kuitenkin vakiintunut ylivoimaisten käyttöominaisuuksiensa takia Firefox. Selainta ilman nerokkaita välilehtiä, nopeita hakutoimintoja ja RSS-seurantaa ei enää tee mieli käyttää. Mutta tosiaan, jokainen tekee omat ratkaisunsa tarpeittensa mukaan ja niinhän se pitää olla. Perusteltuja näkemyksiä ja kokemuksia asian eri kanteilta on silti hyvä kuunnella ja ottaa huomioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletteko varmoja, että vika on juuri selaimessa eikä jossain muualla? Palautetta epäkohdista kannattaa laittaa tekijöille. Hurmoksellinen tyrkytys? Missä? Ai niin yleisesti. En ihan noin yleistäisi...

Jos se ei ole selaimessa niin miksi ylipäätänsä vaihtaa täydellisesti toimivasta IE:stä huonosti toimivaan selaimeen? Itseäni ei kaatuilu pahemmin haittaa, kun IE kaatuu huomattavasti harvemmin kuin esim. Opera. Ja Operassakaan ei haittaa kaatuilu, koska saman sivun saa takaisin. Firefoxissa on varmaankin saman jutut.

Hurmoksellisesta tyrkytyksestä sen verta, että et varmaan ole huomannut suurinpiirtein joka toisella olevan Firefoxin banneri foorumissa. Miksi myös IE:n nykyiset käyttäjät "lynkataan"?? Täytyy sanoa, että ainakin siinä onnistutte, että minua rupeaa vituttamaan tämä Firefox, Firefox, Firefox jankkaus! 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Jos se ei ole selaimessa niin miksi ylipäätänsä vaihtaa täydellisesti toimivasta IE:stä huonosti toimivaan selaimeen?
Yritätkö tällä sanoa, että tietyt esimerkiksi CSS-standardin kakkosversiota käyttävät sivustot toimivat teknisesti ottaen huonosti, vaikka ne olisivatkin täydellisesti standardin mukaisia? Vikahan ei voi missään tapauksessa olla selaimessa, vaan se on nimenomaan näiden sivustojen koodissa?

Tietokoneita ammatikseen/ammattimaisesti käyttävien kotisivuille ja heidän muodostamien yhteisöjen sivustoille on muuten ilmestynyt mukavasti Firefox-bannereita.. Esimerkiksi POV-Ray ja Nectarine, nämä kaksi tulivat ensimmäiseksi mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään