Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2012 Laitoinpa taas muutaman kuvan lisää Itä-Afrikasta. Valitettavasti Nairobin kentällä oli paljon lämpöväreilyä, joten varsinkin zoomikuvat ja suurennokset on epätarkkoja. Nairobi, Kenia (NBO), Kenya Airways B737-700 5Y-KQG (5Y = Kenia) [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Kenya Airways B737-800 5Y-KYB. Siivestä pieni osa pois, koska valokuvausaukko oli niin kapea. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Kenya Airways B777-200 5Y-KQU. Näitä yhtiöllä on neljä kappaletta. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Kenya Airways Embraer 170ST 5Y-KYL. Kone on entinen Finnairin OH-LEN! [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Kenya Airways Canadair CRJ-190 5Y-KYP. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Phoenix Aviation MD-83 5Y-BYN. (5Y = Kenya). [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Jubba Airways B737-200 5Y-BXG. Jubba Airways on vuonna 1998 perustettu somalialainen lentoyhtiö. Yhtiöllä on kolme B737-konetta. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, SAM Intercontinental Lockheed TriStar L-1011-100 TZ-MHI (TZ = Mali). Laitoin tämän epätarkan kuvan (koneet oli kaukana terminaalista) ihan siksi, koska TriStarit on maailmalla harvinaisempaa kalustoa. Kone ollut varastossa Nairobissa jo vuodesta 2009. SAM Intercontinental on malilainen tilauslentoyhtiö. Edessä tajikistanilaisen East Airin B737-200 EY-532. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Punaisen ristin Beech 1900D 5Y-BVT (5Y = Kenya). ICRC - International Committee of the Red Cross. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, World Airways B747-400 N743WA. Vuonna 1948 perustettu rahtilentoyhtiö USA:sta, kotikenttänä Atlantan lähellä oleva Peachtree City Georgiassa ja Tampa Floridassa. Yhtiöllä on 20 konetta, B747 ja MD11. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Ethiopian Airlines B737-800 ET-AOB. Sama kone, jonka kuvasin pari viikkoa myöhemmin Ugandassa! Ethiopian lentää Nairobiin suoraan Addis Abebasta ja jatkaa sieltä Burundin Bujumburaan. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, JetLink Express Fokker F28-4000 5Y-JLA. Yhtiö on kenialainen reittilentoyhtiö, kotikenttänä Nairobi. Lentää naapurimaihin. Takaa tulossa Qatar Airways Dubain lento. Lensin Dubaista itsekin Qatar Airwaysillä Dohan kautta, koska se oli halvin vaihtoehto. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, JetLink Express Canadair CRJ-100ER 5Y-JLG. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Fly540 Canadair CRJ-100ER 5Y-BXD. Yhtiö on vuonna 2006 perustettu kenialainen halpalentoyhtiö, kotikenttänä Nairobi. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Coastal Travels Cessna 208B Grand Caravan 5H-HOT (5H = Tansania). Coastal Travels on lentosafariyhtiö. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, 2 x JetLink, Kenya Airways, Fly540 ja East African [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, Rwandair Express B737-800 9XR-WG (9XR = Ruanda). Kone, jolla lensimme Nairobista Kigaliin, Ruandaan. Rwandair Express on tietenkin Ruandan kansallinen lentoyhtiö. Perustettu vuonna 2002. [ attachment removed / expired ] Nairobi, Kenia, East African Safari Air Express F28-4000 5Y-EEE. Yhtiö on vuonna 1989 perustettu kenialainen reittilentoyhtiö, kotikenttänä Nairobi. [ attachment removed / expired ] Ruandan kasvot [ attachment removed / expired ] Kigali, Ruanda (KGL), Rwandair Express Canadair Regional Jet CRJ-200LR 9XR-WA ja 9XR-WB [ attachment removed / expired ] Kigali, Ruanda, Rwandair Express Dash DHC-8 ET-AKZ. [ attachment removed / expired ] Kigali, Ruanda, Ethiopian 737-860 ET-APF. Ethiopian lentää Ruandaan Ugandan Entebben kautta. [ attachment removed / expired ] Bujumburan, Burundi (BJM), erikoisen näköinen lentokenttä. Koska Burundissa on niin kuuma, niin terminaali on avoin rakennus, eli tuuli pääsee puhaltamaan ikkunoiden yläpuolelta sisään ja ja linnut tekevät pesiään sisällä terminaalin katossa. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Bujumbura, Burundi, Air Uganda Canadair Regional Jet CRJ-200ER 5X-UGE (5X = Uganda) Tällä lensimme Bujumburasta Entebbeen, Ugandaan. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Bujumbura, Burundi, Air Burundi, Beechcraft 1900C 9U-BHG; takana Air Burundi Sud SE-210 Caravelle 9U-BTA, Dakota Air Transport DC-3 C-47 9U-BRY ja 9U-BRZ (DC-3 -koneet ovat kuulemma myynnissä!) (9U = Burundi) Air Burundi lopetti toimintansa syyskuussa 2009. 9U-BHG on ollut varastossa siitä asti. Lentoyhtiö on kuitenkin ilmeisesti tänä keväänä saanut uuden kiinalaisen Xian MA-60 -koneen, jolla se alkaa taas pian lentää reittilentoja Bujumburasta. Valitettavasti Bujumburassa ei ollut mitään muuta kuvattavaa. [ attachment removed / expired ] Onko täällä muuten ollut kuvia Kiovassa, Ukrainassa olevassa suuresta lentokonemuseosta? Ajattelin, että voisin joskus laittaa sieltä kuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2012 Kiitos Jukalle! Ei ne lentoyhtyöt näke meikäläinen joka päivää... Tosi kiva kun näydät ne tässä. Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 11, 2012 Nairobi, Kenia, Kenya Airways Canadair CRJ-190 5Y-KYP. Olisikohan kuitenkin Embraer 195? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2012 Erittäin mielenkiintoista settiä! 8) Mullakin olisi kuvasetti tuolta Kiovan museosta viime kesältä odottelemassa julkaisua. En ainakaan muista nähneeni sieltä kuvia täällä eikä hakukaan tuota osumia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2012 Olisikohan kuitenkin Embraer 195? ERJ-190AR (190-100IGW). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2012 Hauska nähdä kuvia vähän harvinaisimmista yhtiöistä. Miten tuolla suhtaudutaan kuvaamiseen? Oliko ongelmia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2012 Kiitos kuvista - Lämpöväreilyhän on vain dokumentaatiota siitä että nyt ollaan kuumassa maassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2012 Hauska nähdä kuvia vähän harvinaisimmista yhtiöistä. Miten tuolla suhtaudutaan kuvaamiseen? Oliko ongelmia? Moi Juha, Yritin olla varovainen kuvaamisen kanssa, joten suurempia ongelmia ei ollut. Dubaissa tulivat kyselemään, että mitä teen, ottivat nimen ylös ja pyysivät poistamaan kuvat kortilta. Olin siellä ehkä vähän varomaton, kun ajattelin, että Dubai on vapaampi kun muut matkan maat. Sain kuitenkin monta kuvaa Dubaista, koska lensin sen kautta kolme kertaa. Nairobissa joku sanoi, että ei saa kuvata, mutta kun varovasti otti, niin ei kukaan sen kummemin sitä enää kommentoinut. Burundissa yksi toinen koneeseen menevistä matkustajista sanoi, ettei saisi kuvata, mutta olin siinä vaiheessa jo kuitenkin ottanut melkein kaikki kuvat. Djiboutissa yritin olla erityisen varovainen, koska kenttä on myös Naton aktiivinen sotilaskenttä ja siellä sotilaslentotoiminta on erittäin aktiivista. Mutta tuskinpa tavallinen turisti siellä sellaisia kuvia saisikaan, jotka olisivat jotenkin arkaluontoisia. Somalimaassa olin jo ottanut paljon kuvia, kun sieltä paluumatkaa tehdessä joku sanoi, että jos joku näkisi mun ottavan kuvia, niin tulisi ongelmia. Toisaalta maahan saapuessa otin kuvia koko ajan kävellessäni koneesta terminaaliin, eikä kukaan sanonut mitään. Sitä paitsi ystäväni ystävä on Hargeisan lentoasemalla töissä, joten hän olisi varmasti ollut avuksi myös. Varsinkin Sudanissa, niin kuin usein muissakin paikoissa, otin melkein kaikki kuvat koneen ikkunan läpi eikä siitä kukaan sanonut mitään. Toisaalta eipä sitä tarvitse kentillä pelätäkään, kun ottaa kuvia harrastuspohjalta ilman mitään taka-ajatuksia. T: Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 13, 2012 pessimisti iskee jälleen, milläs todistat tuolla - tai muualla, että kuvaat vain omaksi iloksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2012 Moi. Maukeita ovat kuvasi, tietoineen kaikkineen!!! Olikohan yhdessä sun kuvajutussasi puhe, kuinka monet nisäkkäät "kaappaavat" asuinpaikakseen lekoraatoja! No, hieman biologian puolelle, sallittakoon, Karibialla oon monessa pikkusaarivaltiossa kiinnittänyt huomion, myös ns. veturikissoihin ja koiriin, myös lepakoihin, jotka asustelevat isoinkin populaaatioin hylätyissä ruokosokerijunissa, ja varmana on kuuma! Lienee jonniinmoinen turva, kuten luolat, esim. petolinnuilta. Jussi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2012 Moi. Maukeita ovat kuvasi, tietoineen kaikkineen!!! Olikohan yhdessä sun kuvajutussasi puhe, kuinka monet nisäkkäät "kaappaavat" asuinpaikakseen lekoraatoja! No, hieman biologian puolelle, sallittakoon, Karibialla oon monessa pikkusaarivaltiossa kiinnittänyt huomion, myös ns. veturikissoihin ja koiriin, myös lepakoihin, jotka asustelevat isoinkin populaaatioin hylätyissä ruokosokerijunissa, ja varmana on kuuma! Lienee jonniinmoinen turva, kuten luolat, esim. petolinnuilta. Jussi. Totta! On kiva laittaa kuviin enemmän tietoja ja samalla itsekin oppia uutta siitä, mitä on nähnyt. Olisi mukava, jos muutkin laittais enemmän tietoa kuviinsa saisimme sitten kaikki muutkin hyötyä siitä! Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2012 Kiitos Jukka! Erittäin hyvä katselmus matkaltasi. Plussana vähän erilaiset kuvat kun mitä täällä yleensä näkee. Mielenkiinto säilyy joka kuvan kohdalla, kun olet laittanut vähän yksityiskohtia asiaan liittyen. Great! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2012 Loistavaa settiä! Ei sitä lämpö väreilyä niin paljoo huomaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla