Perttu Karivalo

Fly Nano - Suomalaista uutuutta maailmalla

162 viestiä aiheessa

Oliko se niin, että polttisNanoa ei sitten tullutkaan? Kuinka iso on tuon sähköversion akkupaketti kapasiteetiltaan, fyysiseltä kooltaan ja painoltaan?

 

T. Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika outoa, että video piti ottaa pois näkyvistä. Sen jälkeen kun siitä oli alettu keskustella täällä?

Tais webbiservo kuukahtaa kun tuli ruuhkaa :-(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko se niin, että polttisNanoa ei sitten tullutkaan? Kuinka iso on tuon sähköversion akkupaketti kapasiteetiltaan, fyysiseltä kooltaan ja painoltaan?

 

T. Mika

 

Muistelisin lukeneeni että koska sähkömoottoreiden kehitys menee sitä vauhtia (ja akkujen) eteenpäin niin polttomoottoriversio jäi kokonaan pois.

 

T: perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko se niin, että polttisNanoa ei sitten tullutkaan? Kuinka iso on tuon sähköversion akkupaketti kapasiteetiltaan, fyysiseltä kooltaan ja painoltaan?

 

T. Mika

Muistelen lukeneeni jostain, että asiakkaita kiinnosti enemmän sähköversio.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Listasin kommentteja:

 

Korkeammalle, pidemmälle, kauemmin, hieno homma, aika outoa, latistaa tunnelmaa, ehkä / jos, muistelisin, että kehitys menee

eteenpäin. Tuota noin, aivan ? Tiedoksi "skeptikoille". Kevyillä sähkövehkeillä on lennetty vedestä jo jonkin aikaa. Tässä yksi:

 

Jussi Salminen

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Linkki vie eri videoon kuin aikaisemmin.

 

Niin vie. Alkuperäisessä videossa näkyi raju pomppiminen ilmaan ja heti alas veteen kokonaisuudessaan. Nyt videoon on otettu liikkuvaa kuvaa vain ne pient hetket kun kone oli ilmassa, loppu onkin pitänyt korvata stil-kuvilla... Taisi alunperin livahtaa turhan raju video nettiin  ;D

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietenkin !

 

Ei kai kukaan halua ongelmia nähtäväksi. Aikaa oli riittävästi tehdä joitain asioita "valmiimmaksi". Täysin tyyni keli on myöskin ilmeisen onnistunut valinta.  Jos pitää valita onnistumisen & epäonnistumisen välillä. Kaipa jokainen yrittää tällaisissa tilanteissa parhaansa. Onnistuminen ilmaan pääsemisessä houkuttelee kohtaamaan entistä suurempia haasteita tuotteistamisen & sarjatuotannon suhteen. Jotain pitäisi vielä myydäkin, jotta homma kannattaisi ? Yhtälö ei ole ihan helppo ratkaista käytännössä lukemattomien "tuntemattomien" & muuttujien takia. Kaipa -maine & kunnia- korvaavat nähdyn vaivan ?  Seuraavaksi voitte ryhtyä arvailemaan mitä  tapahtuisi siinä vaiheessa jos se joskus tulisikin valmiiksi & sattuisi lentämään hyvin. Nimittäin, kun riittävästi harjoittelee. Sekin lienee mahdollista ?  Vertailun vuoksi e-Lazair amphibian. Tämäkään ei ole tullut ihan heti valmiiksi. Mikä tietenkin ihmetyttää hätäisempiä ?  Kiinnittäkääpä huomiota keveyteen & lento-ominaisuuksiin (videoita riittää).

 

Jussi Salminen

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin vie. Alkuperäisessä videossa näkyi raju pomppiminen ilmaan ja heti alas veteen kokonaisuudessaan. Nyt videoon on otettu liikkuvaa kuvaa vain ne pient hetket kun kone oli ilmassa, loppu onkin pitänyt korvata stil-kuvilla... Taisi alunperin livahtaa turhan raju video nettiin  ;D

Juha

 

Minä en kyllä siinä alkuperäisessä videossa nähnyt mitään minkä voisi nimetä termillä "raju pomppiminen". Näytti ihan normimeiningiltä, samalta kun pikkuisen alitehoisella amfibiolla yritimme tyynessä ylös vedestä, ja pari pikku pomppua piti tehdä ennenkuin jäi ilmaan. Ja lasku samoin, pari hallittua pomppua ja se oli siinä. Ko. lentolaitteen ensimäiseksi ilmaannnousuksi ihan ok esitys mielestäni.

 

Ja kyllä se siis ihan oikeasti lensi siinä. Tuosta ylläolevasta saa sellaisen käsityksen että tähän uuteen videoon olisi leikattu vain jonkun pompun huippukohta, mutta ei todellakaan niin ollut. Muutaman sekunnin hallitun lennon jälkeen (joka siis näytti siltä että siitä olisi ollut paukkuja jatkaa suoraan ylös samantien) kuski selvästi veti kaasun pois ja otti koneen alas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, varmaan.

 

Mielipiteet ovat aivan oikeita. Näkeminen on itseasiassa vaikeaselkoinen juttu. Ihminen kun näkee sen mitä haluaa nähdä. Muuttuu vieläkin moniselitteisemmäksi kun muistetaan, ettei asioilla, joista ei ole tietoa, ole merkitystä. Videolla on merkitystä pääasiassa asianomaisille. Oletusarvo lentolaitteista puheenollen on se, että ne nousevat ilmaan, lentävät & ovat ohjattavissa. Ainakin siihen asti kun joko laskeutuvat hallitusti tai mätkähtävät alas syystä tai toisesta. Malttakaapa vähän aikaa. Tuo lentoonlähtövideo saattaa ennakoida, että edistystä tapahtuu ? Laitoin e-Lazair juttun esille siksi, että ko. tapauksessa kevytrakenteet & vedestälentäminen on ratkaistu toimivalla tavalla.

 

http://airpigz.com/blog/2011/11/29/the-electric-amphibious-lazair-pilot-report-by-elliot-seguin.html

 

Jussi Salminen

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tais webbiservo kuukahtaa kun tuli ruuhkaa :-(

Niin muuten kävi!!

Sivusto näyttäisi olevan blogspotissa ja video youtubessa eli ilmeisesti sivun suuren suosion vaatimaa suorituskykyä ei edes Googlelta löytynyt. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, varmaan.

 

Mielipiteet ovat aivan oikeita. Näkeminen on itseasiassa vaikeaselkoinen juttu. Ihminen kun näkee sen mitä haluaa nähdä. Muuttuu vieläkin moniselitteisemmäksi kun muistetaan, ettei asioilla, joista ei ole tietoa, ole merkitystä. Videolla on merkitystä pääasiassa asianomaisille. Oletusarvo lentolaitteista puheenollen on se, että ne nousevat ilmaan, lentävät & ovat ohjattavissa. Ainakin siihen asti kun joko laskeutuvat hallitusti tai mätkähtävät alas syystä tai toisesta. Malttakaapa vähän aikaa. Tuo lentoonlähtövideo saattaa ennakoida, että edistystä tapahtuu ? Laitoin e-Lazair juttun esille siksi, että ko. tapauksessa kevytrakenteet & vedestälentäminen on ratkaistu toimivalla tavalla.

 

 

No varmaan on. FlyNanon juttu ei ole se, että siinä on sähkömoottori, vaan se, että se ei vaadi lupakirjaa. Lazair vaatii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä en kyllä siinä alkuperäisessä videossa nähnyt mitään minkä voisi nimetä termillä "raju pomppiminen". Näytti ihan normimeiningiltä,

Olisiko kyse ollut ohjausominaisuuksiin tutustumisesta, tekemällä pikku loikkia, ennen varsinaista lentoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä en kyllä siinä alkuperäisessä videossa nähnyt mitään minkä voisi nimetä termillä "raju pomppiminen". Näytti ihan normimeiningiltä

 

Mikäköhän siinä alkuperäisessä videossa sitten oli vialla, kun se piti ottaa äkkiä pois jaosta, ja selitellä sitä vielä Youtube kyykähtämisellä kävijämäärän alla?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän siinä alkuperäisessä videossa sitten oli vialla, kun se piti ottaa äkkiä pois jaosta, ja selitellä sitä vielä Youtube kyykähtämisellä kävijämäärän alla?

Juha

Eiköhän noiden webbisivujen takoituksena ole myydä eikä jakaa tietoa uteliaille, joten ville veikkaus on: se vaihdettiin myyvämpään.

 

-Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin on ollut vähäistä tuo info sen lyhyen ensi pyrähdyksen jälkeen. Onkos hevosmiesten tietotoimistolla mitään hajua mitenkä asiat ovat edistyneet. Firman nettisivuilla ei kerrota itse yhtään mitään, linkkejä vaan eri lehtien juttuihin.  Ehtiikö järvet jäätyä ennen toista lentoa ?   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin on ollut vähäistä tuo info sen lyhyen ensi pyrähdyksen jälkeen. Onkos hevosmiesten tietotoimistolla mitään hajua mitenkä asiat ovat edistyneet. Firman nettisivuilla ei kerrota itse yhtään mitään, linkkejä vaan eri lehtien juttuihin.  Ehtiikö järvet jäätyä ennen toista lentoa ?   

 

Aki taitaa vaan lennellä "nano-nanollaan" ja nauttia ihan itsekseen lentämisen hurmasta.  :thmbup:

 

Odottakaa rauhassa, kunhan Aki saa hymyn pyyhittyä pois naamaristaan, kuulette varmasti lisää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kai ?  :(

 

Tällä hetkellä ei kai lennä sen paremmin FlyNano kuin Akikaan sillä ? Kehitystyö jatkunee edelleen.Voitte jatkaa "hyvä vai huono uutinen" -arvailua. Ilmaan sen saa varmaan aika nopeastikin, mutta se ei pysy siellä kauaa (<70 kg painoisena). Tässä pari videota lentävistä konsepteista. Kevyempi & painavampi.

 

 

Jussi Salminen

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aki kaiketi kertoili viimeisimmät viime torstaina, valikoidulle ja asiantuntevalle joukolle. Valitettavasti en itse ehtinyt paikkaa ao. tilaisuuteen varmistamaan, joten en voi referoida illan turinoita.

http://iik.tek.fi/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään