Jan Fredriksson

Sekalaisten ilmailukuvien ketju

2 544 viestiä aiheessa

Väsynyttä väkeä Vilnasta. Fokkerilla kotiin.

 

Ne anto sentään sun ottaa kuvia sitten?

Itse kun otin Balticin Fokkerissa lähes vastaavaa yleiskuvaa niin mahdoton mesoaminen siitä, miten ei todellakaan saa ottaa mitään valokuvia.

Siinä ne sitten kyttäs ja vilkuili koko loppumatkan etten yritä ottaa kuvia. >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne anto sentään sun ottaa kuvia sitten?

Itse kun otin Balticin Fokkerissa lähes vastaavaa yleiskuvaa niin mahdoton mesoaminen siitä, miten ei todellakaan saa ottaa mitään valokuvia.

Siinä ne sitten kyttäs ja vilkuili koko loppumatkan etten yritä ottaa kuvia. >:(

 

Ei mua ainakaan kielletty ottamasta kuvia. Ainoastaan lentoemoja ei saanut kuvata. Siitä kävi yksi emo aika kuumanakin kaverilleni.

Vaikka olisihan se emo ollut ihan kuvattavaa kamaa... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselle uusi tuttavuus, sekä lentopaikka Mänttä että F150J OH-CBL, pitää majaansa Hallissa (siis siellä kentällä ja ehkä myös hallissa, ei tullut kysyttyä)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi kun ei ollut kameraa lentolaukussa mukana tänään, se pitäisi näköjään lisätä vakiovarustukseen :) Kuvat räpsitty kännykällä, pahoittelen laatua.

 

flying1_800px.jpg

 

flying2_800px.jpg

 

 

Ilkka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arkistojen kätköistä löydettyjä "retroja". Kanarian saaret olivat suosittu lomakohde  :)

 

Finnairin McDonnell Douglas DC-10-30 Teneriffalla 1990.

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen sille.

[ attachment removed / expired ]

 

Las Palmas vuonna 1988. Tarjolla mm. enemmän meriliikenteestä tuttu Hapag Lloyd ja meidätkin perille kuljettanut Karair.

[ attachment removed / expired ]

 

-jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Las Palmas vuonna 1988. Tarjolla mm. enemmän meriliikenteestä tuttu Hapag Lloyd ja meidätkin perille kuljettanut Karair.

 

-jani

 

A300?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A300?

 

Juurikin se. Rekkaria ei saanut enää kaivettua kuvista esille. Tosin eihän 300-sarjaa (OH-LAA ja OH-LAB)? tainnut olla Karairin laivastossa kuin pari kappaletta.

Allekirjoittanut katseli maailmaa tuolloin vielä polven korkeudelta, niin ei tullut hirveästi kiinnitettyä huomiota tuollaisiin yksityiskohtiin.

 

-jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla Siirilän bussilla on itelläkin kolme kanarian reissua takana. Ensimmäinen, ainoa ja viimeinen.

 

Kuvassa on-LAA tai -LAB. Parhaimmat sisätilat ikinä omanneet charterkoneet.  :thmbup:

 

Mutä kurjaa sulle on siellä tapahtunut kun noin negatiivinen asenne ?

 

Nykymarsujen häkit kun on tehty alle 170 senttisille niin kaikkien ei ole enää hauska matkustaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kummallakin on menty etelän lämpöön useamman kerran. A:lla ja B:llä. Paha sanoa tiloista, kun siitä on jo useampi vuosi ja muistikuvat alkavat olla jo hataria. Näissä oli sentään videotykit ja valkokankaat :laugh:. 9 paikkaahan siinä oli rinnan 3-3-3 ja rungon halkaisija taitaa olla sama, kuin uusissa nykybusseissa, joissa on vain 8 rinnan 2-4-2. Tällä konfiguraatiolla on ollut ihan mukava olla kyydissä varsinkin pidemmillä lennoilla.

 

Onneksi en ole joutunut marsuhäkin kyytiin kuin yhdellä lomalla. Toivottavasti myös jää viimeiseksi. Silloin sain onneksi mennen tullen exit paikan.

 

Nykyihmisten keskipituus kasvaa, koskahan lentoyhtiöt tajuavat tämän ja tekevät tilaa, jotta myös vähän keskimittaa pidemmät mahtuvat koneeseen järkevästi. Sama koskee myös muita kulkuvälinevalmistajia ja liikennöiviä yhtiöitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokunen kuva Puerto Platasta

 

Nämä kuvat ovat otettu kuvauspaikalta.

 

[ attachment removed / expired ]

 

American Airlines

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Condor  D-ABUE

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Air Transat  C-GTSH

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Air Transat  C-GTSH

 

Seuraavat kuvat ovat terminaalin sisältä ja lasin takaa otettuja.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Fly Sunwing C-GLBW

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Delta N916DL

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Finnair OH-LBV

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jet Blue  N645JB

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sunquest Skyserice C-FULD

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi oot pienentäny kuvia noin paljon?  ???

Ongelmana oli koko, kun se oli aika rajusti yli 200 KT, niin ei olis millään menny 800 leveinä, harmittaa kyllä.

Pienennyksen mukana meni sitten laatukin.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suuri valkoinen valas oli naapuriportilla, eli olihan siitä pakko ottaa kuva.

 

Air France Airbus 380 (F-HPJB):

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Työnnetään nyt vielä tännekin muutama balkanilta kennolle tarttunut kuva.

 

Malevin Dash8 Q400 HA-LQA vei ihmiset Budapestistä Podgoricaan (kone on niitä SAS:n vanhoja)

[ attachment removed / expired ]

 

Podgoricasta siirryttiin Belgradiin Montenegro Airlinesin uudella E195 koneella joka kantoi tunnusta 4O-AOB

[ attachment removed / expired ]

 

Belle Airin elämää nähnyt A320-200 F-ORAE heitti 30 minuutin ilma-ajalla matkailijoita Pristinasta Tiranaan.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

Mielummin olisin istunut Tiranan platalla seisseen ZA-ARD:n kyydissä tuon legin, mutta aina ei voi voittaa..

[ attachment removed / expired ]

 

Podgoricasta takaisin Budapestiin tarjoiltiin harvinaisempaa lentolaitetta. Budapest Aircraftt Services Embraer EMB-120ER HA-FAL

[ attachment removed / expired ]

 

Kolmekymmentä matkustajapaikkaa tuossa on

[ attachment removed / expired ]

 

"Koneessa on neljä uloskäyntiä, yksi edessä, kaksi keskellä ja.." (ja sama magyariksi)

[ attachment removed / expired ]

 

Mahtaako tässä olla samat pesukoneen ikkunat kuin valmistajan uusissa E-jetseissä?

[ attachment removed / expired ]

 

Muut legit olivatkin juna, bussi, pikkubussi tai mersu painotteisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ylläkseltä oltiin tulossa ja pakotin isännän koukkaamaan Kittilän kentän kautta ja hyvä niin, oli siellä parit kotimaiset  ;D

Finncommin ATR-72 OH-ATJ ja Finskin a320 OH-LXE

 

No. Eihän ne näkymät ensin ihan parhaat olleet    :(

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

...mutta onneksi löytyi pieni lumivalli, jonka päältä oli kohtuulliset näkymät.  ::) ATR:n lentäjä tutkii kuormaussähkettä

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Myös Finski suunnitteli lentoon lähtöä

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Finncomm valmiina rullaamaan kohti kiitotietä 34

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Finski käynnistelee

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

... ja rullailee myös kolmeneloseen

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Immolassa oli lumet lähteneet.

Tässä tämä "pieni päältä, iso sisältä" Jabiru. Oli oikein mukava lennettävä. Alkoi jopa pysyä minunkin käsissä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja aivan uusi SeaMax kerholaisten käytössä.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla