Jan Fredriksson

Sekalaisten ilmailukuvien ketju

2 544 viestiä aiheessa

Plarasin jotain vanhaa shittiä taas ja jostain syystä tämä otos kaikessa synkkyydessään ja karuudessaan kiinnitti huomioni. Tiedä sitten miksi.

Tämä hyvä olla.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isketäänpäs tänne tämmöistä taideräpellystä:

PS. Ja ei pyöri ei....

Mitä ihmeen "räpellystä"? Ja mitä sitten jos "ei pyöri"? Minusta tuo on tosi hyvä otos.  :thmbup:

Oivallinen kuvituskuva johonkin passeliin yhteyteen, ja itsessään kertoo satunnaisellekin katsojalle ilmailuun liittyvän arjen eräästä puolesta taas kerran hieman eri kulmasta kuin kaikki ne miljardit myötävalo-sideshotit.  :)

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pistetään sitten vastavaloshittiä  ;D

[ attachment removed / expired ]

näin äkkiseltään ei ole muistikuvaa mikä tuo mahtoi olla, mutta viisaammat tietänevät. mulla on nyt riittävästi becksiä ja salmaria takana....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oivallinen kuvituskuva johonkin passeliin yhteyteen, ja itsessään kertoo satunnaisellekin katsojalle ilmailuun liittyvän arjen eräästä puolesta taas kerran hieman eri kulmasta kuin kaikki ne miljardit myötävalo-sideshotit.  :)

PR

Se kertoo siis alan varjo puolista ;) Itse olisin toivonut terävää edes johonkin kohtaan.

näin äkkiseltään ei ole muistikuvaa mikä tuo mahtoi olla, mutta viisaammat tietänevät. mulla on nyt riittävästi becksiä ja salmaria takana....

Se on tolpan nokkaan nostettu lentokone  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmeen "räpellystä"? Ja mitä sitten jos "ei pyöri"? Minusta tuo on tosi hyvä otos.  :thmbup:

PR

Kiitoksia.

Pitääpi muokata parempi versio tuosta kuvasta, kun pääsee LR:än ääreen, tämä versio oli muokattu paint.NET:illä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pistetään sitten vastavaloshittiä  ;D

Vastavalokuva on Lockheed T-33:sta, mutta missä, sitä en kyllä pysty sanomaan?

Vai ei kai se paikkakin ole Beck'sin ja salmiakin hämärtämä?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tollanen nopea räpsy.  :P

Ei pyöri ei..  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastavalokuva on Lockheed T-33:sta, mutta missä, sitä en kyllä pysty sanomaan?

Vai ei kai se paikkakin ole Beck'sin ja salmiakin hämärtämä?  ;D

juu, paikka ei ollut Beck'sin hämärtämä, paikalla oltiin ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, ainakin mitä nyt meikäläiseltä voi odottaa.

Eli paikka on Speyerin tekniikkamuseo noin tunnin matkan päässä Frankfurtista "alaspäin".

postailen sieltä lisää kuvia kunhan olen toipunut 5 päivän Saksankiertueestani.

Mutta paikka oli kyllä upea ja reissukin, voin suositella. Hieman jäi harmittamaan että vierailupäivänäni (eilen, maanantaina) ei IMAX teatterissa pyörinyt sitä elokuvaa, mikä olisi kiinnostanut (the magic of flight), mutta tarina alpeista (Saksaksi - natürlich) oli kyllä myös ihan vakuuttava niiltä osin mitä ymmärsin.

Tuli tutustuttua samalla reissulla myös Lufthansan huoltoon ja hangareihin, mutta sieltä ottamiani kuvia en valitettavasti saa julkaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juu, toi menee samaan sarjaan tän potkurin kanssa:

Tästä olisi Lapa-Lassikin ollut ylpeä  :laugh:

Jep, säätökulmat selkeesti lavoissa ;D

Mikä tuon sitten ihan tarkkaan ottaen aiheuttaa, olisi hauska tietää...

Mieti tuo niin, että piirrät potkurinkehän esim. suoraan edestä, ja kloonaat sitä samalla kiertäen:

Tuossahan homma johtuu siitä että toinen potkurinlapa liikkuu tärähdyksen suuntaan kovaa ja toinen taas päinvastaiseen suuntaan. Tämä vaikuttaa siihen minkämuotoisen kehän lapa piirtää kuvaan. Tuon voi myös ajatella niin että laitat auton tai fillarin vanteeseen vastakkaisille puolille kaksi kirkasväristä pistettä ("potkurin lavan päät") ja kuvaat "ohi rullaavaa" sivusta suht pitkällä valotusajalla. Mielenkiintoista spiraaliahan siitä tulee, potkurin tapauksessa vaan kehää on vähemmän.

Hmm, voisikin joskus kokeilla jalustalla kuvata ohi rullaavaa konetta vähän pidemmällä valotusajalla ja katsoa miltä huiska näyttää... ;D

Lisää aivojumppaa saa kun miettii millaisia näistä tulisi esim. Kamov- tehtaan tai Boeingin pyöriväsiipisiä ilma-aluksia kuvatessa... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi Juha-Matti vetää joka kuvan tuon ihme sotkufiltterin läpi? Monessa kuvassa olisi naturellisti paljon enemmän sisältöä.

Mä tykkään niistä ja ne on mageita. Tietty filtteri pettää lähetysvaiheessa useassa, mutta sitä sattuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä tykkään niistä ja ne on mageita. Tietty filtteri pettää lähetysvaiheessa useassa, mutta sitä sattuu.

Ei siinä mitään. Kaikin mokomin minun puolestani. Makuasioita..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen kiva piristys...

Wow.

On visiin Saab 105. Tais lennellä näillä siinä ruotsalaisessa pilotit realitysarjassa. Vai mikä se oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa 30.10 München-Helsinki välin kuljettimesta

OH-BLG

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En valitettavasti hoksannut ottaa   :-[

No kuvaile edes muuten sitten? :D Missä kunnossa, paistoiko vanha firma sisustuksesta, värimaailma, jne?:) Kumma homma ettei foorumille ole vieläkään tihkunut kuvia. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kuvaile edes muuten sitten? :D Missä kunnossa, paistoiko vanha firma sisustuksesta, värimaailma, jne?:) Kumma homma ettei foorumille ole vieläkään tihkunut kuvia. :-\

Edes Airliners.netissä ei ole yhtään cabiinikuvaa Blue1 717- koneesta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jalkatilaa oli esim. Avroon verrattuna huomattavasti enemmän  :thmbup: värimaailma mukaili sinistä linjaa mutta olisivat voineet mielestäni tuohon sisustukseenkin panostaa koska itselläni oli hyvä tunne koneesta ulkoapäin mutta se tunne laski heti sisään astuttaessa  ;D Muutama kuulutus tuli nauhalta lavealla amerikanenglannilla , ei matkustamohenkilökunta vaivautunut itse kuuluttamaan  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla