Jan Fredriksson

Sekalaisten ilmailukuvien ketju

2 544 viestiä aiheessa

Vanhoja kuvia katsellessa löytyi kauan kadoksissa ollut otos. Tuollainen kone oli tullut alas pohjoisessa Norjassa. Paikasta ei ole ihan tarkkaa muistikuvaa kenelläkään matkalla mukanaolleista mutta oltiin käyty Hammerfestissa ja oltiin tulossa takaisin Suomeen päin, kun to oli siinä tien vieressä nokallaan. Ajankohta on kesä- tai heinäkuussa vuonna 1966. Kuvassa on isäukko, äitemuori, tämän sisko, velipoika ja minä olen se lyhytkasvuisin. Kuvan on ottanut äitini isä.

Kone on tuon jälkeen korjattu ja joku on sen bongannut Arbogan lentokentällä Ruotsissa huhtikuussa 1970. http://www.airliners.net/photo/Beech-23-Musketeer/0253058/L/&sid=df1559d9a9210a716335635b9b2b3b23

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla tämä kone romuna Visbyn lentomuseon varastossa,osia käytetty simulaattoriin.

Taisi tehdä hätälaskun Visbyssäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testi...

Toi kehys haukkaa huomion koneelta, laita tummanharmaa passepartout (reikäpahvi) niin se nostaa kuvan paljon paremmin esille, lopputulos on mun mielestä ainakin rauhallisempi..? Tuossa kun on vaalea kohde tummemassa taustassa, jos laitat kuvan vaalean keskelle, siihen tulee semmonen inversio, kyllähän sä tiiät... ;D

(vaalea -> tumma -> vaalea -> tumma, aika rauhaton.)

Pikainen kokeilu, jos suot..

[ attachment removed ]

Toki tuo on aika tumma taulu, mutta on vahvakontrastinen valokuvakin.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-LQD:n kabiinia

[ attachment removed ]

OH-LQF:n kabiinia. Täytyy sanoa, että tuo AF:n aikainen viihdejärjestelmä oli kyllä p**seestä. Osa kanavista ei näkynyt, osa kanavista pätki, valittavana vain osa normaalista A330/A340:n elokuva- ja viihdetarjonnasta jne.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites tuo penkkien mukavuus, jalkatilat, IFE-boksit yms verrattuna muihin lussuihin?  :)

Itse itseäni lainaten:

Täytyy sanoa, että tuo AF:n aikainen viihdejärjestelmä oli kyllä p**seestä. Osa kanavista ei näkynyt, osa kanavista pätki, valittavana vain osa normaalista A330/A340:n elokuva- ja viihdetarjonnasta jne.

Jalkatilat taisi olla samaa luokkaa kuin muissakin A330/A340 -koneissa. Kyllä nuo penkit oli "löysempiä" kuin näissä uusissa koneissa. Jotkut saattoivat itsestään painua alas tai jos vähänkin muutti asentoa, niin takan istuva saattoi saada kahvit syliin olemattoman kokoiselta pöydältä penkin selkänojan liikahtaessa rajusti. Istuinkankaat oli sentään vaihdettu uuden ilmeen mukaisiksi.

Ruudun koko ja kuvanlaatu oli ihan hanurista

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jalkatilat taisi olla samaa luokkaa kuin muissakin A330/A340 -koneissa. Kyllä nuo penkit oli "löysempiä" kuin näissä uusissa koneissa. Jotkut saattoivat itsestään painua alas tai jos vähänkin muutti asentoa, niin takan istuva saattoi saada kahvit syliin olemattoman kokoiselta pöydältä penkin selkänojan liikahtaessa rajusti. Istuinkankaat oli sentään vaihdettu uuden ilmeen mukaisiksi.

Okei  :)

IFE-boksilla tarkoitin muuten siellä jalkatilassa olevaa boksia, oliko jalkojen haitolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei  :)

IFE-boksilla tarkoitin muuten siellä jalkatilassa olevaa boksia, oliko jalkojen haitolla?

Jaa, sitä. Enpä minä sitä huomannut, joten eipä se siis ollut haitollakaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos vähänkin muutti asentoa, niin takan istuva saattoi saada kahvit syliin

Kokemuksia kaatajan roolista on ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla