Orvo Välilä

Denton Air Show 2012

15 viestiä aiheessa

Laitellaanpas muutama kuvatus kun ei ole hetkeen saanut aikaiseksi.....

 

Denton Municipal Airport ( KDTO ) järjestää vuosittain pienimuotoisen ilmailutapahtuman nimeltä Denton Air Show. Olin paikalla CAF DFW Wingin Corsair ryhmän ja Tracey Smileyn kutsumana, joten kuvat on enempi tai vähempi Corsair painotteisia mutta väliin muutama poikkitaiteellinen näkemyskin

 

Kojelautanäkymiä kylmiltä tyypeiltä ( näitä on pari lisääkin jos jotakuta kiinnostaa )

 

192.JPG

 

Videointivarustusta

 

193.JPG

 

Piiiiiiiitkänokkainen on hän

 

198.JPG

 

Vähän detaljikuvaa

 

230.JPG

 

Taidetta siiveltä ( reverted Wings View? )

 

267.JPG

 

Ilmailu on ilomme. P-51D "Pecos Bill" (   44-74445  N4132A ) ja tuntemattomaksi jäänyt poseeraaja

 

281.JPG

 

Denton Municipal torni

 

287.JPG

 

Ray Kinneyn ohjastama P-40N Warhawk

 

288.JPG

 

Se pakollinen AT-6.... ennenkin nähty ex-SAAF 7725

 

293_crop.jpg

 

Texas Twisters Beech T-34 Mentorit esiintyivät jossain vaiheessa....

 

299.JPG

 

Nämä nimittäin

 

402.JPG

 

401.JPG

 

Sponsorikoalat

 

311.JPG

 

Corsairin pilotti Chris Avery käväisi välissä kabiinissa hakemassa .... jotain....

 

313.JPG

 

Mistä läsnäoleva yleisö oli silmät ymmyrkäisinä ja haltioissaan....

 

319.JPG

 

Tai sitten se johtui vaan koneesta. Onhan se kyllä kieltämättä komea....

 

384.JPG

 

Corsairia käynnistyspaikalle saatellessa paarustettiin muiden esiintyjien ohi jotka oli parkkeerattu vähän kauemmas varsinaisesta maanäyttelystä, kuten nämä Harrierit esim.

 

398.JPG

 

Ja lisää niitä AT-6:a

 

414.JPG

 

No lähtihän se.... kone oli kuulemma Chrisin mukaan siirtolennolle lähtiessä käynnistynyt huonohkosti ja akku ei ollut vieläkään latautunut ihan täysille. Pienen sahaamisen ( ja bensan lorottamisen ) jälkeen kuitenkin lähti tulille

 

424.JPG

 

Ray Kinney palaili samoihin aikoihin omalta näytökseltään

 

438.JPG

 

On näissä vanhoissa sotalinnuissa vaan jotain maagista. Pahoitteluni muuten kuvanlaadusta.... edellisen ohilennon savu vielä vähän edessä

 

455.JPG

 

Into the wild blue yonder

 

472.JPG

 

Rojut pihalla

 

495.JPG

 

531.JPG

 

Ja ne mahtavat R-2800 soundit....

 

543.JPG

 

Tällaista vaihteeksi preerialta. Toivottavasti maistui

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Corsair on hieno peli. Ohjaamo on kuulemma tilava, ja eikös juuri Corsaireiden ohjaamoihin asennettu tehtaalla myös sikaritelineet valmiiksi...

 

Reilun viikon päästä Duxfordissa nähtäneen taas pitkästä aikaa peräti kolme Corsairia ilmassa.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Corsair on hieno peli. Ohjaamo on kuulemma tilava, ja eikös juuri Corsaireiden ohjaamoihin asennettu tehtaalla myös sikaritelineet valmiiksi...

 

Reilun viikon päästä Duxfordissa nähtäneen taas pitkästä aikaa peräti kolme Corsairia ilmassa.  8)

 

Ohjaamo oli kieltämättä tilavahko ainakin meikäläiselle, jahka sinne ensin pääsi. kolme askelmaa ja kaksi käsioteluukkula, kaikki jousitettujen kansien takana. Naps.

 

Sikaritelinettä en huomannu, tosin en älynny kyllä edes ettiäkään  8)

 

Muuta tilpehööriä kyllä piisasi. Radiotkin jemmattu etten sanoisi erikoiseen paikkaan

 

197.JPG

 

202.JPG

 

203.JPG

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentäjällä on tietenkin notkea ja taipuisa niska joten tuo radion säätö on hyvää voimistelua.

Meni hetki ennen kuin sen löysin. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Corsair on hieno peli. Ohjaamo on kuulemma tilava, ja eikös juuri Corsaireiden ohjaamoihin asennettu tehtaalla myös sikaritelineet valmiiksi...

 

Reilun viikon päästä Duxfordissa nähtäneen taas pitkästä aikaa peräti kolme Corsairia ilmassa.  8)

 

Sinne Duxiin olisi tarkoitus suunnistaa myös porukalla, toivottavasti tuo kolmen kopla toteutuu.

Kiitos Orvo "esilämmittelystä", tämä antaa hyvän potkun ensiviikolle. Komeita kuvia!

 

-kr

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinne Duxiin olisi tarkoitus suunnistaa myös porukalla, toivottavasti tuo kolmen kopla toteutuu.

Kiitos Orvo "esilämmittelystä", tämä antaa hyvän potkun ensiviikolle. Komeita kuvia!

 

-kr

 

Ollos hyvä, mukavaa jos kelpasi. Tarkoittaako tämä kopla sitä että Duxfordista olisi odotettavissa kolme kertaa enemmän kuvia siis?  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolmen Corsairin koplasta taisi tulla vain yhden Corsairin kopla Duxissa. MeirMotorsin yksilöllä (F4U-7) on käynnissä moottorin vaihto, ja Red Bullin Corsairilla on ongelmia oman myllynsä kanssa, joten Flying Bullsin F4U-4 ei tule Duxiin. No pienenä lohdutuksena moottorihuoliin, niin Bristol Blenheim Mk.1 pistänee patansa tulille kolmen kuukauden kuluttua.

 

http://forum.keypublishing.com/showthread.php?t=114038&page=38

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolmen Corsairin koplasta taisi tulla vain yhden Corsairin kopla Duxissa. MeirMotorsin yksilöllä (F4U-7) on käynnissä moottorin vaihto, ja Red Bullin Corsairilla on ongelmia oman myllynsä kanssa, joten Flying Bullsin F4U-4 ei tule Duxiin. No pienenä lohdutuksena moottorihuoliin, niin Bristol Blenheim Mk.1 pistänee patansa tulille kolmen kuukauden kuluttua.

 

http://forum.keypublishing.com/showthread.php?t=114038&page=38

 

Oliko tää nyt se pitkänokka Bolingbroke johon naitettiin Mk I lyhyt nokka, josta joku oli ehtinyt jo välissä auton tekemään?

 

 

7433862280_74ede42fbe_c.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai että. Manifold press mittarissakin riittää numeroa... tosin ei taida ihan täysiä lukemia tulla. Joka tapauksessa-->  :thmbup:

 

Tuosta mun muuten pitikin kysymäni Chrisiltä mutta tohkeissani unohdin. Muistelisin että jonkilainen de-rate tuohon koneeseen on tehty mutta ahtopainelukemia en kyllä nyt saa millään mieleeni....

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Orvo,

 

kiitokset taas kerran tosi korkaelaatuisesta ja mielenkiintoisesta tuotannosta!!

 

Tuo Corsairin pitkänokkaisuus johti siihen, että ilmeisesti nimenomaan brittilentäjät kekisivät tulla tukialuslähetymiseen loivassa vasemmalle suuntaavassa kaarrossa, joilloin tukialus näkyi koko ajan tuon pitkänokan takaa, ja laskeutuminen sujui siten helpommin.

 

Tämän detaljin vuoksi  Dullesin  kentän museossa on Corsair ripustettu kattoon nimenomaan markkeeraamaan vasemmalle suuntautuvaa kaaryoa juuri sisäätulon eteen korostamaan tätä ominaisuutta.

 

Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla