Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Toukokuun viimeisenä viikonloppuna kamera ja mies ajautuivat helteiseen Pariisiin. Raskain mielin Punainen Mylly jäi väliin ja matka jatkui maalle. Klassikkojen juhlaa.. [ attachment removed / expired ] Punainen oli täälläkin muotia, Stinson Reliant. [ attachment removed / expired ] Potkuripäivät. [ attachment removed / expired ] Morane-Saulnier oli hyvin edustettuna. [ attachment removed / expired ] Punainen Härkä. [ attachment removed / expired ] Me108. [ attachment removed / expired ] Ryanin koulukone, PT-22. [ attachment removed / expired ] Sikorskyn kuuluisa amfibio, S-38. [ attachment removed / expired ] Beech 18. [ attachment removed / expired ] Maanäyttelyn jälkeen katse taivaalle. [ attachment removed / expired ] Savushow. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Taivaalla sitten lensi kaikkea Bleriotista A400M:aan. Pääpaino oli sentään potkurikaudessa. Kuten sanottua Bleriot ja Nieuport aloittivat. [ attachment removed / expired ] Ensimmäinen maailmansota hoidettiin replikoilla, tässä Fokkerin kolmitasot. [ attachment removed / expired ] Sotien väliseen aikaan riitti jo enemmän aitoja museokoneita. Tässä Morane-Saulnier M.S.138 [ attachment removed / expired ] Oma suosikkini oli tämä Sikorskyn S-38. [ attachment removed / expired ] Vaikka kyllä Junnu-täti oli myös hieno, kun sillä pääsi lentämäänkin. [ attachment removed / expired ] Breitlingin tempputytöt maistuivat jo pakkopullalta. [ attachment removed / expired ] Stiguilla oli kokoontumisajot, kuusikko lensi. [ attachment removed / expired ] Storchit törttöilemässä. [ attachment removed / expired ] Junnu-täti sotamaaluksessa. [ attachment removed / expired ] Toista maailmansotaa sitten Ranskan väreissä. Ensin Morane... [ attachment removed / expired ] ...ja sitten Sussu. [ attachment removed / expired ] Rintamalinja vaihtui Tyynellemerelle. Spit. [ attachment removed / expired ] Samalla suunnalla sodan jälkeen, Sea Fury. [ attachment removed / expired ] Huoltojoukot saapuvat, Dak ja Beech. [ attachment removed / expired ] Jettejä oli onneksi vähän, Etendard-pari huolehti vauhdista. [ attachment removed / expired ] Ja Ranskan Patrulli väreistä. [ attachment removed / expired ] Ei mutta Jakit meinasivat unohtua. Ranskalaisillle rakas konetyyppi Normandie-Niemenin ajoilta. Allisonin myllyllä. [ attachment removed / expired ] Jak-11 muunnos. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Jopa oli terävät ja selvät kuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Huh! jopa olikin terveiset! Ihan sen näköinen tapahtuma johon vois itekkin helposti lähteä joskus! WAU! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Upeat kuvat upeista koneista - KIITOS!!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Olipas tosiaan mielenkiintoinen ja hyvälaatuinen setti, kiitos Ismo. Ja nuo Storchit tosiaan näyttää siltä että suuren luokan tötöily menossa 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Kiitos, tämä La Ferte on vähän sellainen varjo-Duxford, mutta ilmeisesti kasvamaan päin. Duxfordiin verrattuna pääpaino on ilmailun kultaisissa vuosikymmenissä, kun tuolla englannin puolessa toinen maailmansota jyllää. Laitan vielä pari siitä hetkestä, kun Täti antoi kyytiä. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2012 Päräyttävää, varmastikin sanan kaikissa merkityksissä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2012 Upea sää suosi tämän vuotista La Ferte Alaisin lentonäytöstä. Vuoden 2012 näytöshän oli peräti jo 40-vuotisjuhlanäytös! Pilotes du Souvenir pyöräytti vuosittaiset lentonäytökset käyntiin Cernyn kentällä jo vuonna 1972. Amicale Jean-Baptiste Salis (AJBS) on jatkanut perinteitä tähän päivään asti. 80-luvulla La Ferte Alaisissa oli Euroopan suurin wanhojen lentokoneiden yksityiskokoelma. Nykyään kokoelma on hajautettu ja myyty usealle pienemmälle yhdistyksille. Useat ranskalaiset ja eurooppalaiset lentokonekeräilijät käyttävät Cernyn kentää kotipesänään. Kenttää ja AJBS:n kokoelmia on käytetty 40 vuoden aikana noin 200 eri elokuvassa ja tv-ohjelmassa. Eiköhän La Ferten näytös ole jo kasvanut lähes miehen ikään... Old Flying Machine Company (OFMC) aloitti yksipäiväiset Classic Fighter Showt Imperial War Museumin tiloissa, Duxfordissa, vasta vuonna 1989. The Fighter Collection on järjestänyt samassa paikassa Flying Legendsin nimellä tapahtuvan kaksipäiväisen lentonäytöksen vasta vuodesta 1994 alkaen. Tämän lisäksi Duxfordissa pidetään useita eri lentonäytöksiä vuoden mittaan, joissa on esiintyjiä eri aikakausilta, siviililejä unhoittamatta. TFC:n Flying Legends taitaa tuoreempana näytöksenä olla kasvamaan päin... Valkoinen "27"/F-AZIM on replika Yak-3U:sta, kone ei ole Yak-11. F-AZIM tunnetaan myös tyyppimerkinnällä Yakolev Yak-3UTI-PW. Kone on rakennettu alkuperäisten piirrustusten mukaan 90-luvulla, mutta siinä on PW:n moottori. Kaiken kaikkiaan La Ferte Alaisin lentonäytös on upea kokemus, jos sää vain suosii tapahtumaa. Aurinko paistaa koko näytöksen ajan yleisön selän takaa. Kulkuyhteydet La Ferte alaisiin ovat hyvät. Kannattaa käydä itse toteamassa hieno ja Euroopan vanhin warbirds-tapahtuma paikan päällä. La Ferte Alaisin vuosittaisesta lentonäytöksestä löytyy lisätietoja AJBS:n sivuilta: http://www.ajbs.eu/index.php?lang=en Duxfordin lentonäytöksistä löytyy lisää tietoa IWM:n sivuilta: http://www.iwm.org.uk/visits/iwm-duxford Sikorskyn S-38 lentää myös muuten reilun viikon kuluttua Flying Legends 2012 shoussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla