Kirjoitettu Elokuu 26, 2007 Jaahas, täytyypi vastata tähän aloittamaani threadiin notta, muutaman kokeilun kautta olen siirtynyt käyttämään tuota nokian N95:sta. Kelpo puhelin. Oletteko muuten kokeilleet autoradion ja kännykän välistä bluetooth-yhteys toimintoa? On meinaan perkeleen toimiva ja nerokas HF. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2007 Hmm, kysymys vielä tuohon N95 GPS:ään liittyen. Tänään kun oltiin ajelemassa niin kokeilin tuota GPS:ää ja sitä "navigointi-modea" mutta kun painan sitä "aloita navigointi" tulee jotain ehtoja jotka pitää hyväksyä ja sitten pitäs ostaa joku lisenssi tms.. siis sen jälkeen kun latasin koneelta ne kartat.. ennen sitä tuo toimi ihan hyvin tuo navigointi hommeli.. ??? Mitä tuossa pitää tehdä? Katoin niitä hintoja niin oli kyllä aika kallista.. 7 päivän joku lisenssi 6euroa.. mitä helv**** järkeä? Jos poistan ne kartat ja asennan vaikka uusiks koneelta niin toimiskohan? Tai saiskohan jostain kenties jotain ilmaisia karttoja jos ne kerta oli maksullisia? vai mitämitä? Siis pelkkä se "Aloita navigointi" on maksullinen.. kun laitoin "Aloita seuranta" se toimii kyllä ihan hyvin.. tai sitten se "Aloita simulointi" että se vetää sen asetetun reitin siinä ja sanoo että käänny oikealle 200 metrin jälkeen jne.. miks toi navigointi olis maksullinen? ??? Kartat ovat ilmaisia. Älä turhaan niitä poistele. Tuo maksullinen navigointi tarkoittaa sitä, että puhelin antaa niitä äänikomentoja tyyliin "jatka 200 metriä ja käänny vasemmalle". Kartat ja reitin suunnittelu ovat ilmaisia. Jos valitset siitä valikosta sen seurannan, niin puhelin näyttää koko ajan kartalta, missä kohtaa reittiä olet menossa. Vain puhekomennot puuttuvat. -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2007 Kartat ovat ilmaisia. Älä turhaan niitä poistele. Tuo maksullinen navigointi tarkoittaa sitä, että puhelin antaa niitä äänikomentoja tyyliin "jatka 200 metriä ja käänny vasemmalle". Kartat ja reitin suunnittelu ovat ilmaisia. Jos valitset siitä valikosta sen seurannan, niin puhelin näyttää koko ajan kartalta, missä kohtaa reittiä olet menossa. Vain puhekomennot puuttuvat. -Juha Jaa joo, niinhän se taitaa olla. Tuolla seurannalla eilen mentiinkin.. Aika tyhmästi kumminkin kun laittaa sen "aloita simulointi" niin se puhelin vetää sen reitin siinä läpi ja siinä kumminkin tulee noi äänikomennot.. ja se on sitten taas ilmainen.. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 27, 2007 Navigointitoiminto on maksullinen, kyllä. Reittiä voi kyllä katsoa kartalla ilmaiseksi ja suuntapainikkeilla voi kelata etappeja eteen- ja taaksepäin, mutta jos haluat toosan opastavan sinua ääneen, pitää maksaa. Hinta on sitä tolkullisempi, mitä pidemmäksi aikaa sen ottaa. Kuukauteen asti voi maksaa puhelinlaskussa, pidemmät vaativat luottokortin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Tulipa tilattua tuo Nokian 6290. Nyt vaan pähkäilen näiden liittymien kanssa, sillä puhelin olisi ahkerassa datakäytössä, puhuminen ja tekstarit jäisivät selvästi vähemmälle. Että minkä sitä ottais... Eikös puhelin ole tehty puhumista varten Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Eikös puhelin ole tehty puhumista varten Ei, kun nykyään on minitietokoneita, joissa on kamera, radio, soitin, netti ja lisävarusteena puhelin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Eikös puhelin ole tehty puhumista varten Ville Jaa-a. Itse käytän tota E90:stä kyllä sähköpostiin, messengeriin, ircciin(se oikea, ei mikään irc-galleria), selaan webbiä yms. Ihan täysvaltainen mobiili kommunikaattori kuten nimi antaa olettaa. Nimenomaan se että taskukoossa kulkee yhteydet jokapaikkaan on erittäin pop näiden uusien sukupolven kommunikaattoreiden kanssa. Perinteinen puhelin kun ei ole enää ainoa viestinnän muoto... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Tätä nykyä Noksut 6100 & 2650. Hyvät, perustoimiset luurit mun käyttöön. Ei mitään turhuuksia, kuten soittimet, kamerat ja selaimet. Ade Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Jaa-a. Itse käytän tota E90:stä kyllä sähköpostiin, messengeriin, ircciin(se oikea, ei mikään irc-galleria), selaan webbiä yms. Ihan täysvaltainen mobiili kommunikaattori kuten nimi antaa olettaa. Nimenomaan se että taskukoossa kulkee yhteydet jokapaikkaan on erittäin pop näiden uusien sukupolven kommunikaattoreiden kanssa. Perinteinen puhelin kun ei ole enää ainoa viestinnän muoto... Jep, se on totta että nykyaikaiset monitoimihalot ovat varsin käteviä juurikin tuon tietoliikenneyhteyden tuoman edun ansiosta. Itselläni on joku pari vuotta vanha Nokialainen, jossa on radio. Sitten kun jos joskus tarvitsen oikeasti noita muita ominaisuuksia, ostan siihen sopivan puhelimen. Muutaman kerran olen mökillä käyttänyt vanhempieni kännykän dataominaisuutta kun läppäri on siihen liitetty. Hyvin pelasi Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Nokian 6030 luulisin. Perus känny ilman härpäkkeitä. Kännykät ja kamerat on erikseen... Niin ja kommunikoin myös tällä kompuutterilla mikä on palasista koottu, kiitos K.L. lle siitä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Aina mukana kulkeva välttävä nettiselain on kyllä mullekin tärkein syy raahata mukana E90:n kaltaista isoa, painavaa ja ylihintaista halkoa. Kun esimerkiksi kaupassa näkee mitkä vaihtoehdot ovat valittavissa siitä mitä milloinkin tarvitsee, niin vain webistä löytää kunnon tuotetiedot niistä vaihtoehdoista. Toiseksi tärkein on muistiinpanojen ja sähköpostin kirjoittaminen, joka ei peruskännykällä onnistu edes välttävästi ja E61:llä tai E70:lläkin on nihkeää. E90 on ainoa kunnon näppiksellä varustettu puhelin. Aikaisemmin mulla oli puhelin ja PDA (Palm) erikseen, nyt pärjää yhdellä laitteella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Jaa-a. Itse käytän tota E90:stä kyllä sähköpostiin, messengeriin, ircciin(se oikea, ei mikään irc-galleria), selaan webbiä yms. Ihan täysvaltainen mobiili kommunikaattori kuten nimi antaa olettaa. Nimenomaan se että taskukoossa kulkee yhteydet jokapaikkaan on erittäin pop näiden uusien sukupolven kommunikaattoreiden kanssa. Perinteinen puhelin kun ei ole enää ainoa viestinnän muoto... Jep, samoja asioita minäkin teen n95:llä, paitsi en lue sähköpostia, kun roskapostien lukeminen kännykällä alkaa olla jo aika huhhuh.. Ainoana miinuksena voisi pitää "normaalia" näppistä, pitänee ostaa jossain välissä se lisäosa qwerty-näppis. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 30, 2007 En ole seurannut tätä ketjua, mutta joka tapauksessa tällainen Nokia pisti silmään: N95:n kylkiäisenä tulee mukaan Ford Mustang http://www.stangnet.com/Ford-Mustang-News/Nokia-Twists-the-Ford-Mustang-071001.html Siitä vain kauppaan ostamaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 30, 2007 Aina mukana kulkeva välttävä nettiselain on kyllä mullekin tärkein syy raahata mukana E90:n kaltaista isoa, painavaa ja ylihintaista halkoa. Minä pidän "oikein välttävänä", sanoisinpa jopa toimivana yhdistelmää SonyEricsson (mulla K800i) & siihen asennettuina Opera Mini sekä Gmail-sovellukset. Opera Mini hakee sivut sovitettuina pikkunäytölle niiden serverin läpi. Latausaika lyhenee tolkuttomasti verrattuna puhelimen normiselaimeen. Gmailin sovellus on myös oikein fiksu. Todella nopea. Lisäksi se osaa näyttää puhelimen näytöllä inboxiin tulleet Wordit ja pdf:t, mikä on loistava idea. Kun oma käyttö ei ole jatkuvaa yritysvääntämistä ja pitkiä puheluita, pidän yhdistelmän toiminnallisuutta erittäin hyvänä. Muutenkin tämä "kommunikointi" on mennyt itsellä siihen, että katson puhelimesta RSS:t muutaman kerran päivässä. Jos kiinnostavia otsikoita on, käyn surffaamassa ne joko koneella tai liikkeellä ollessa pikku-Operalla. Tietoinen ratkaisu, tietoista keltapäivälehtien sun muiden maikkareiden ylivallan vastustamista. Eikä ainakaan K800i ole mikään halko. Markantalossa myivät kesällä parilla eurolla joustavaa kumikehystä, joka paitsi suojaa puhelinta pahimmilta kolhuilta, myös ripustuu kätevästi klipsillä kaulahihnaan. Näppärä peli. Erkillähän on malleja jos minkälaisia kuten muillakin valmistajilla ja myös uudempia kuin tuo 800. Myös kamera menettelee päivänvalossa satunnaiseen roiskimiseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 E90 on ainoa kunnon näppiksellä varustettu puhelin. Aikaisemmin mulla oli puhelin ja PDA (Palm) erikseen, nyt pärjää yhdellä laitteella. Jätetään sitten se paskanjauhanta. HTC:ltä löytyy useampikin malli, joissa on täysiverinen qwerty-näppäimistö, joka ei häpeä yhtään E90 rinnalla. Ja on ollut jo pitkään. Ainoa miinus numeronäppäimien upottamisesta pallonäppäimen alle, mutta kunhan oppii käyttämään, niin ei hidasta kirjoitusta yhtään. Muutenkaan ei ole vielä sellaista Nokian mallia tullut vastaan, jonka voisin rehellisesti väittää olevan parempi kuin oma HTC TyTN:ni. Se, että aikaisemmin piti käyttää puhelinta ja PDA:ta erikseen ja nyt ostaa Nokia kun tuli malli missä on kunnon näppäimistö, viittaa vahvasti jonkinnäköiseen isänmaallisuuteen? Jätä Esa sinäkin ne Nokian roskaviritelmät ja hanki HTC :-) En voi kuin suositella. Mm. TyTN II on varmasti loistava vaihtoehto. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Jätetään sitten se paskanjauhanta. HTC:ltä löytyy useampikin malli, joissa on täysiverinen qwerty-näppäimistö, joka ei häpeä yhtään E90 rinnalla. Ja on ollut jo pitkään. Ainoa miinus numeronäppäimien upottamisesta pallonäppäimen alle, mutta kunhan oppii käyttämään, niin ei hidasta kirjoitusta yhtään. Muutenkaan ei ole vielä sellaista Nokian mallia tullut vastaan, jonka voisin rehellisesti väittää olevan parempi kuin oma HTC TyTN:ni. Se, että aikaisemmin piti käyttää puhelinta ja PDA:ta erikseen ja nyt ostaa Nokia kun tuli malli missä on kunnon näppäimistö, viittaa vahvasti jonkinnäköiseen isänmaallisuuteen? Jätä Esa sinäkin ne Nokian roskaviritelmät ja hanki HTC :-) En voi kuin suositella. Mm. TyTN II on varmasti loistava vaihtoehto. Se nyt riippuu, mistä roikkuu... Itse kokeilin tuota HTC:tä muutaman kuukauden ajan. Sen jälkeen se lensi romukoppaan, ja palasin takaisin Nokian kommunikaattoriin. En pitänyt tuosta lainkaan. Arttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Kannattaa kokeilla N810:aa väittävät loisto peliksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Minä pidän "oikein välttävänä", sanoisinpa jopa toimivana yhdistelmää SonyEricsson (mulla K800i) & siihen asennettuina Opera Mini sekä Gmail-sovellukset. Pieni näyttö -> korkeintaan välttävä webbiselain. Tuo Kommarin 800 pistettä alkaa leveyssuunnassa nippa nappa riittää, mutta on se semmoista postiluukusta tiirailua silläkin. Jätä Esa sinäkin ne Nokian roskaviritelmät ja hanki HTC :-) En voi kuin suositella. Mm. TyTN II on varmasti loistava vaihtoehto. En ole hirveän kiinnostunut Windows-pohjaisesta kapulasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 uutena työkännynä nokian E70. aika kiva kun oppis vielä käyttämään sitä.. . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Pieni näyttö -> korkeintaan välttävä webbiselain. Tuo Kommarin 800 pistettä alkaa leveyssuunnassa nippa nappa riittää, mutta on se semmoista postiluukusta tiirailua silläkin. Pieni näyttö, pitää paikkansa, mutta eipä laitekaan paidantaskussa paljon paina. Yritin aiemmin kertoa, että Opera Minin asentamalla postiluukusta tiiraileminen on siedettävää ja erittäin nopeaa. Ei tarvitse yrittää leveyssuunnassa scrollailla. Softaa voi kokeilla web-demolla omalla koneella os: http://www.operamini.com/demo/ Suosittelen edelleen niille, jotka eivät käytä nettiominaisuuksia raskaasti päivittäin esim. työssään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Se nyt riippuu, mistä roikkuu... Itse kokeilin tuota HTC:tä muutaman kuukauden ajan. Sen jälkeen se lensi romukoppaan, ja palasin takaisin Nokian kommunikaattoriin. En pitänyt tuosta lainkaan. Mulla se on nyt tammikuusta asti ollut käytössä ja paluuta Nokiaan ei tule enää ikinä. En ole hirveän kiinnostunut Windows-pohjaisesta kapulasta. Yllättävän hyvin tuo on toiminut. Ei ole Windowsista ollut mitään haittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 Nokia 9210 lopettaa toiminta (Ei toimia vesi kanssa ) ja nyt käyttää "Business" puhelin Nokia 9300i Cathy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 E 90 on ollut kuukauden verran. Pidan kylla (sorry skandien puute, kirjoitan maassa, jossa niita ei nappaimistossa ole = USA LAX). Muutenhan E 90 on kuin vanhatkin kommarit, faxi puuttuu mutta tilalla on wlan, josta olen pitanyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 6120 Nuukia on ollut nyt pari viikkoa. Vähän turhan pientä näppäimistöä (pari nappulaa on vähän hankalia käyttää) lukuunottamatta olen ollut tyytyväinen. Sillä pystyy tekemään kaiken, mitä puhelimelta kaipaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla