Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

N97 alla noin viikon verran ja alkaa vihdoin yhteiselo sujumaan. Bugin tynkää on ollut alussa. Tykkään siitä joka päivä entistä enemmän. Tilaa sai tehdä N95 ja vain se takia että rupesi hajoamaan käsiin. Näytön sain vaihdettua siihen itse mutta sitten tuli kaikkea muuta kivaa, joten N97 tuli juuri sopivasti.

Samsung Omnia HD oli kanssa loppuviivoille mukana mutta ratkaisevan niitin antoi Nokian hyväksi Sports tracker, jota ilman en halua olla.

iPhone tippui jo siitä syystä että sen 3G ei tue 900mhz:n taajuutta, jolla vastedes 3G -verkkoa pääosin laajennetaan. Sitä myy yksinoikeudella Sonera joka  laajentaa vain 900mhz:n taajudella verkkoaan. Eli missä ei ole iPhonella 3G verkkoa nyt, ei ole sitä käytännössä huomannakaan...

Itse pääsin huomaaman tuon käytännön hyödyn mökillä, sillä N97:n myötä sieltä pääsee nyt tiedon valtatielle paljon nopeammin kuin ennen kun sinne yltää tuo 900mhz:n 3G -kenttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

N97 alla noin viikon verran ja alkaa vihdoin yhteiselo sujumaan. Bugin tynkää on ollut alussa. Tykkään siitä joka päivä entistä enemmän.

Tuo on lähitulevaisuuden hankintalistallani. Kerropa tarkemmin, millaista yhteiselo tuon kanssa on. Millaisia bugeja ? Akunkesto myös kiinnostaa. Ja kaikki muutkin (erityisesti positiiviset ja kannustavat) kommentit kiinnostavat.

//Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPhone 3g löytyy. Hirveesti on minäpuhelimesta keskusteltu, mutta jos multa kysytte, niin kannattava hanke.  :thmbup:

EDIT: niin ja sama luuri löytyy yleensä 2-3 vuoteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omnia SGH-I900 ja kakkosena vanha palvelija SonyEricsson P990i.

Kännykkänä tuo Omnia ollut paras mitä olen koskaan omistanut, huolimatta siitä että olen kännykän suurkuluttaja.

Kun Omnia2 tulee markkinoille niin ostan sen saman tien, HTC:tä ei enää ikinä TouchPro:n jälkeen lähinnä takuuasioiden vuoksi.

Siis WinMobile nyt ja myös jatkossa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on lähitulevaisuuden hankintalistallani. Kerropa tarkemmin, millaista yhteiselo tuon kanssa on. Millaisia bugeja ? Akunkesto myös kiinnostaa. Ja kaikki muutkin (erityisesti positiiviset ja kannustavat) kommentit kiinnostavat.

//Arttu

Minulla tuota tynkää aiheuttikin lopulta vanha muistikortti. Syytä en tiedä mutta kun jätin sen pois, niin alkoi pelittämään.

Kosketusnäyttö on kyllä must ja tuo "oikea" näppiskin tuntuu erinomaiselta. Ainoastaan ääkkösten piiloittaminen fn-namiskan alle hieman harmitti alussa mutta siihenkin tottui päivässä. Kyllä siihen vieläkin kiinnittää huomiota mutta en sitä huonoksikaan ratkaisuksi voi silti haukkua. Widgetit aloitusnäytössä ovat hyvä juttu. Tarjontaa on vielä vain nuukasti.

Kamera on hyvä ja toisaalta pettymys ettei se ole minusta parempi kuin N95:n kamera joka oli erinomainen kännykkäkameraksi vuonna 2007. Kahdessa vuodessa haluaisi siinäkin selvää edistystä...

Videota saa kuvattua 16:9 kuvasuhteella.

Voisin sanoa että suosittelen. Ainoa mikä kaduttaa nyt on se että otin mustana, enkä valkoisena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myös minulla vaihtui N95 N97:ään pari päivää sitten. Kosketusnäyttöön tottuu nopeasti ja näppäimistö toimii hyvin nakkisormillakin. Ja väri on musta. Vaikka mustista en pidäkään niin tässä tapauksessa miellyttää minua valkoista enemmän... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokia 5300 XpressMusic. Vaihtuu elokuun alussa iPhone 3G S:ään. Perkeleen sonera, pitää siihenkin sitoutua 2v. Toivottavasti on sen arvoinen laite. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä listaa omasta känny historiasta:

- Nokia Ringo

- Ericsson SH888

- Ericsson T39

- Nokia 8110i

- Nokia 3110

- Nokia 3210

- Nokia 5110

- Nokia 7110

- Nokia 3300

- Nokia 5100

- Nokia N70

- Nokia 5220

- Nokia E71

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokia 5300 XpressMusic. Vaihtuu elokuun alussa iPhone 3G S:ään. Perkeleen sonera, pitää siihenkin sitoutua 2v. Toivottavasti on sen arvoinen laite. :)

Mitä sie sitä murehit, äiti ja isi ne laskut maksaa kuitenki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä sie sitä murehit, äiti ja isi ne laskut maksaa kuitenki.

Vaikka ne maksaakin, silti se on perseestä sitoutua soneraan 2 vuodeksi yhdellä puhelimella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka ne maksaakin, silti se on perseestä sitoutua soneraan 2 vuodeksi yhdellä puhelimella.

Tiedän tunteen kokemuksesta Soneraa kohtaan, itselläni päättyy 1.8.2009 18kk määräaikaissopimus soneran kanssa ADSL linjasta, sillon pitää jo shampanja lasia kohottaa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän tunteen kokemuksesta Soneraa kohtaan, itselläni päättyy 1.8.2009 18kk määräaikaissopimus soneran kanssa ADSL linjasta, sillon pitää jo shampanja lasia kohottaa :thmbup:

Jatketaan hiukan offtopickia, meilläkin on soneran ADSL. Katkeilee tuon tuostakin, asiakaspalvelu sucks ja nopeus ei ole sitä mitä luvattu. (Tiedän, ne on enimmäisnopeuksia, mutta silti ei ole läheskään mitä muilla tarjoailla saisi) Onneksi pian voi vaihtaa johonkin parempaan, Nebulaa olen katsonut. Kuulemma ystävällinen asiakaspalvelu ja vähän katkoksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman vielä sivuraiteella:

Minulla on Nebulan Kuvat.fi -palvelu ja kun joskus on ollut ongelmia, tulee vastaus ja apu poikkeuksetta vajaassa tunnissa siitä kun olen jättänyt ilmoituksen. Joulupäivänä siihen meni reilu vartti(!)

Oman työpaikan "gurut" vannovat Nebulan nimeen, kun ei ole varaa mihinkään katkoksiin. Tuskin se ainakaan huono on.

Minulla on ollut Welho vuodesta 2002 ja olen ollut erittäin tyytyväinen  :)

Edit: Ja Saunalahteen kännykäpuolella. Miten voi olla niin eri meininki kuin Elisalla, vaikka on sen siipien suojassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HTC:tä ei enää ikinä TouchPro:n jälkeen lähinnä takuuasioiden vuoksi.

Siis WinMobile nyt ja myös jatkossa.  :thmbup:

Kannattaa hommata HTC:t M-technologylta. Niillä hommat toimii loistavasti. Useimmat myyvät brighpointin maahantuomia luureja ,jota on sanottu melko kehnoksi toimittajaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa hommata HTC:t M-technologylta. Niillä hommat toimii loistavasti. Useimmat myyvät brighpointin maahantuomia luureja ,jota on sanottu melko kehnoksi toimittajaksi.

Juuri tuolta se hankittiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin. Nyt on ollut uusi N97 päivän verran käytössä. Ensituntuman mukaan hieman kömpelö käytössä. Odotin parempaa, mutta ehkä kyse on vaan tottumisesta. Täytyy katsoa. Verrattuna iPhonen kosketusnäyttöön, tuo Nokian versio on aika onneton suoritus. Mukana tuleva tökkäilytikku toki helpottaa hieman, mutta se taas on hankala kaivaa aina esiin. Tällä lyhyellä kokemuksella yhdyn iPhonistien näkemykseen, ettei tuosta tosiaan ole Applen kaatajaksi.

Tosin jotain positiivistakin: Nettiyhteys toimii Bluetoothin ja edelleen 3G:n läpi varsin joutuisasti, eikä katkeile koko aikaa, kuten teki E71:n kanssa.

Mutta jään siis totuttelemaan, ja sitten katsotaan, pysyykö tuo perheenjäsenenä.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

N95 8GB&2Mt laajakaista(Elisa)Ei valittamista,puhelin puskee bittejä paremmin kuin vastaava mokkula!

N95 --->tiiliskivi mutta tykkään,kamera loistava kännyyn,sisällä kenno huutaa apua ja valoa kansalle...

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi mulla on sellainen tunne että noksulla ei ole tällä hetkellä minkään näköistä strategiaa vaan ammutaan sokkona ympärille?  ???

Eilen tuli miniläppäri kännykällä ja kohta tulee N97 mini

Spekseiltään ja ulkonäöltään tuo läppäri kyllä yllätti. Gartner tosin arvioi tänään sen hinnaksi tulevan 500-800e..

On siinä sentään A-GPS, HDMI, 3G ja todella huima 12h akkukesto.

Ei läppäri välttämättä ihan hasardi idea ole. Strategia on takuulla olemassa. http://www.talouselama.fi/uutiset/article321219.ece?s=r&wtm=talouselama/-25082009

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Spekseiltään ja ulkonäöltään tuo läppäri kyllä yllätti. Gartner tosin arvioi tänään sen hinnaksi tulevan 500-800e..

On siinä sentään A-GPS, HDMI, 3G ja todella huima 12h akkukesto.

500-800€ on minusta kyllä vähän turhan kallis siitä että saa normi miniläppärin sisäisellä 3G:llä ja GPS:llä. Eikö elisa myynyt jossain vaiheessa myös näitä sisäisellä mokkulalla varustettuja läppäreitä? Tosin muut speksit on "hieman" eritasolla.

12h tuntia kuulostaa myös minusta aika hurjalta varsinkin jos tässä artikkelissa mainittu Win7:n tehosyöppöys pitää paikkansa.  8)

>9h miniläppäreitä on markkinoilla jo useita ja myös täysiverinen MBP tarjoaa 8h:n keston.

Ei läppäri välttämättä ihan hasardi idea ole. Strategia on takuulla olemassa. http://www.talouselama.fi/uutiset/article321219.ece?s=r&wtm=talouselama/-25082009

Hirvittää vaan mitä omppomiehet esittelee pikapuolin, kosketusnäyttö tabletin? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

500-800€ on minusta kyllä vähän turhan kallis siitä että saa normi miniläppärin sisäisellä 3G:llä ja GPS:llä. Eikö elisa myynyt jossain vaiheessa myös näitä sisäisellä mokkulalla varustettuja läppäreitä? Tosin muut speksit on "hieman" eritasolla.

12h tuntia kuulostaa myös minusta aika hurjalta varsinkin jos tässä artikkelissa mainittu Win7:n tehosyöppöys pitää paikkansa.  8)

Hirvittää vaan mitä omppomiehet esittelee pikapuolin, kosketusnäyttö tabletin? :-\

Onhan se. Tosi ruotoinen hinta pikkuläppäristä jos menee yhtään yli 500 euron. Ihan sama mitä herkkuja on syönyt. Atom-läppärit eivät kuitenkaan ole mitään tehokoneita.

12h kuulostaa sekin melkoiselta, mutta XP:llä konetta ollaan tuomassa markkinoille.

Applelta odottelisin juuri tuota touch tablettia. Voi hyvin käydä niin, että Nokian läppäri näyttää kauppoihin tullessaan auttamattoman vanhalta ja ankealta jos Apple yllättää taas sopivaan saumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään