Kirjoitettu Elokuu 31, 2009 Edit: GPS:stä puheenollen, GPS koordinaatit on aika kiva lisä kännykamerakuvissa 8) On, mutta harvemmin se laite kerkee olemaan ulkona taskusta niin kauan että GPS saa satelliiteista kiinni. Ja sitten se onneton käyttää "viimeistä sijaintia" joka saattaa olla vaikka toisella puolella maapalloa. Näin siis Nokiassa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2009 Tällä, n. reilun kuukauden, kokemuksella N97:sta voisin todeta seuraavaa: Ei ole hintansa väärtti ostaa ainakaan tässä vaiheessa. Ohjelmisto on kömpelö ja hidas käyttää verrattuna iPhoneen. Laitteen akunkesto online -tilassa on suunnilleen samaa luokkaa, kuin iPhonella (eli varsin surkea). iPhonen ongelmana oli, ettei sopivia latureita kesken päivän löytynyt mistään, mutta eipä löydy enää tälle Nokiallekaan (ainakaan toistaiseksi). Anyway... minulla on nyt sattuneesta syystä kaksi tuollaista N97:aa, ja tulen varmaan lähiaikoina luopumaan ainakin toisesta. Joten, löytyykö vielä ostajia ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2009 On, mutta harvemmin se laite kerkee olemaan ulkona taskusta niin kauan että GPS saa satelliiteista kiinni. Ja sitten se onneton käyttää "viimeistä sijaintia" joka saattaa olla vaikka toisella puolella maapalloa. Näin siis Nokiassa.. Piti oikein testata: parvekkeella gps päälle niin 9 sekunnissa oli 6 satelliittia näkyvissä ja paikka määritelty. Edellisen kerran GPS oli päällä n. 50km päässä. Näin siis HTC TP2:lla. edit: Oho, sisältäkin löytyi 8 satelliittia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 31, 2009 En kommunikoi vielä, mutta sitten kun mahdollista niin Nokian N900:lla, ensimmäinen todella kiinnostava uutuus pitkään aikaan (9500, 9300, 9300i, E90 ja E71- luureista on aina jotakin jäänyt kaivelemaan, mutta josko nyt..) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 On, mutta harvemmin se laite kerkee olemaan ulkona taskusta niin kauan että GPS saa satelliiteista kiinni. Ja sitten se onneton käyttää "viimeistä sijaintia" joka saattaa olla vaikka toisella puolella maapalloa. Näin siis Nokiassa.. Otappa A-GPS käyttöön, niin nopeutuu huomattavasti.. Mulla kestää muutaman sekunnin sijainnin löytyminen. Näin siis Nokiassa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 Piti oikein testata: parvekkeella gps päälle niin 9 sekunnissa oli 6 satelliittia näkyvissä ja paikka määritelty. Edellisen kerran GPS oli päällä n. 50km päässä. Näin siis HTC TP2:lla. edit: Oho, sisältäkin löytyi 8 satelliittia Kyllä tuo GPS ja pelittää tuossa hyvin (N97), eli sijainti löytyy hetkessä ja sisätiloissakin. Ongelmana on ettei kaksi päivitettyä softaa enään toimi yhdessä. GPS ei ole itsessään susi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 Muille N97-käyttäjille kysymys (en viitsi uutta threadia tästä tehdä): Pätkiikö teidän puhelunne ? Tässä luurissa tulee vähän väliä pieni "napsahdus". Ikään kuin yhteys pätkäisisi hetkeksi. Itse puhelu ei kuitenkaan katkea, kuin harvoin. Onkohan kyse luurin viasta vai liittymän "ominaisuudesta" (Saunalahti). Kenttävoimakkuusnäytössä on kuitenkin täydet palkit. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 Otappa A-GPS käyttöön, niin nopeutuu huomattavasti.. Mulla kestää muutaman sekunnin sijainnin löytyminen. Näin siis Nokiassa.. Löytyy, jos nyt ei ihan muutamassa sekunnissa niin löytyy kumminkin, vaikka kymmenessä. Mutta koska olen käyttömukavuusihmisiä, ajatelkaapa tilannetta jossa otatte kuvan kännykällä, ja sen jälkeen odottakaa 10-20 sekuntia kamera kädessä kun GPS etsii signaalia. Tuntuu muuten yllättävän pitkältä ajalta, varsinkin kun tuo Nokia ei mitenkään indikoi sitä että fiksi on löytynyt ja lisätty juuri otettuun kuvaan. Ei se tietysti Nokian vika ole että tuota on mahdoton saada ajatuksen nopeudella toimivaksi, mutta edes jonkinlainen merkki siitä että "selvä, sijainti tallennettu, voit pistää puhelimen taskuun" helpottaisi kummasti. Huomatkaa muuten että A-GPS on syytä pistää pois päältä ulkomailla, sillä se jauhaa muutamassa päivässä satasen laskun jos Mapsia käyttää ahkerasti (tai kameraa!). Sen jälkeen se signaalin löytyminen on muuten taas aika hidasta.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 Huomatkaa muuten että A-GPS on syytä pistää pois päältä ulkomailla, sillä se jauhaa muutamassa päivässä satasen laskun jos Mapsia käyttää ahkerasti (tai kameraa!). Sen jälkeen se signaalin löytyminen on muuten taas aika hidasta.. Varminta on muuttaa yhteysasetuksiesta AGN-osoitetta "vääräksi". Silloin ei pitäisi ottaa netin kautta yhteyksiä minnekkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2009 Huomatkaa muuten että A-GPS on syytä pistää pois päältä ulkomailla, sillä se jauhaa muutamassa päivässä satasen laskun jos Mapsia käyttää ahkerasti (tai kameraa!). Sen jälkeen se signaalin löytyminen on muuten taas aika hidasta.. Oikean operaattorin valinta pienentää myös laskua. Joillain operaattoreilla on aivan törkeät roaming taksat dataliikenteelle. -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Muille N97-käyttäjille kysymys (en viitsi uutta threadia tästä tehdä): Pätkiikö teidän puhelunne ? Ei. Mulla on tällä hetkellä DNA, tosin vaihtuu kohta Elinaksi... Voihan vikaa olla toisessakin päässä...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 N900 tulee Suomessa myyntiin hintaan 599e. On melko tiukasti hinnoiteltu, kun painetaan alle N97:n hinnan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Voihan vikaa olla toisessakin päässä...? Aika monella on sitten rikkinäinen puhelin, jos vika on kaikilla, joiden kanssa juttelen puhelimitse... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Uusi N900 on kieltmämättä kiinnostava uutuus. Olen pitkään odottanut että Nokialta tulisi itselleni jotain käyttökelpoista, mutta tähän menessä ei ole sitä kuulunut. Kaksi vuotta iPhonen kanssa eläneenä en vain pääse ylitse siitä että Nokialla on Webbiselain (Opera mukaanlukien) ja kosketusnäyttö täysi sukka verrattuna siihen. Jos nämä asiat saisi kuntoon ja puhelin olisi Linux pohjainen, silloin saattaisin harkita. EDIT: Unohdin myös mainita olemattoman Mäcci-tuen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Kyllä tuolla N900:lla on hyvät saumat päästä (myös) nörttien ykköspuhelimeksi. iPhonessa on huonoa se suljettu systeemi, joka on ylipääsemätön este monelle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Kyllä tuolla N900:lla on hyvät saumat päästä (myös) nörttien ykköspuhelimeksi. iPhonessa on huonoa se suljettu systeemi, joka on ylipääsemätön este monelle. Jos on kerran nörtti, jailbreakkaa puhelimen, ja ei ole enään tuota ongelmaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Aika monella on sitten rikkinäinen puhelin, jos vika on kaikilla, joiden kanssa juttelen puhelimitse... Niin no jos se sama vika kuuluu kaikilla niin sitten ei tietenkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Niin no jos se sama vika kuuluu kaikilla niin sitten ei tietenkään. Näemmä kyse on kuitenkin laiteviasta. Toisella foorumilla kerrottiin olleen samanlaisia ongelmia, jotka poistuivat huoltoreissun jälken. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 viime viikon persdaagina ostettu 7100 supernova Nokia. aivan perussettiä mut iha ok Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2009 Näemmä kyse on kuitenkin laiteviasta. Toisella foorumilla kerrottiin olleen samanlaisia ongelmia, jotka poistuivat huoltoreissun jälken. Nyt kun mainitsit. Minulla oli tuota pätkimistä ennen viimeisintä päivitystä. Eli oletan päivityksen auttaneen johonkin! Edelleenkin kosketusnäyttö voi joskus jämähtää puhelutilaan vaikka puhelu on lopetettu. Nyt onneksi jo harvemmin. Nyt kun tämä on pelittänyt pari päivää hyvin, niin laitteesta alkaa taas jopa tykkäämään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2009 Nyt kun mainitsit. Minulla oli tuota pätkimistä ennen viimeisintä päivitystä. Eli oletan päivityksen auttaneen johonkin! Edelleenkin kosketusnäyttö voi joskus jämähtää puhelutilaan vaikka puhelu on lopetettu. Nyt onneksi jo harvemmin. Hmmm, minä kun päivitin tuon melkein heti ensimmäisenä niin en ole kyllä ehtinyt huomaamaan vielä mitään vikaa... Eli kannattaa vissiin pitää se luuri ajantasalla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2009 Hmmm, minä kun päivitin tuon melkein heti ensimmäisenä niin en ole kyllä ehtinyt huomaamaan vielä mitään vikaa... Eli kannattaa vissiin pitää se luuri ajantasalla... Ai kun olet nokkela! Eli rautalangasta Petrille: Hankin puhelimen heinäkuun alussa. Päivitin heti sillä ensimmäisellä päivityksellä mikä oli tullut ulos. Silloin olivat nämä ongelmat (pätkimiset). Toinen päivitys tuli vasta äskettäin. Miten olisin voinut päivittää elokuussa tulleeseen päivitykseen heinäkuussa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2009 Noksu julkistanut Bookletin ominaisuudet ja keskihinnan http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/19150.cfm# Itse ottaisin samsung nc10:n, Booklet vs. NC10 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 11, 2009 Kotikäytössä on Nokian N90 + Nokian langaton taittonäppäimistö. Ostin ne joskus 2004-2005. Työkäytössä on Nokian 3109c Mun eka "matkapuhelin" oli Motorolan NMT 450 ( En muista tyyppiä, mutta luurin näytössä oli värinäyttö) (vuosi oli jotain 1989-1991). Kiinteä automalli. NMT 900 oli jo taskumallia Gsm puhelimia on ollut muitakin. (Esim Nokia 7650) Kaikki mun puhelimet ovat omia. (Ei ole ollut koskaan mitään etuja) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2009 Mun eka "matkapuhelin" oli Motorolan NMT 450 ( En muista tyyppiä, mutta luurin näytössä oli värinäyttö) (vuosi oli jotain 1989-1991). Kiinteä automalli. NMT 900 oli jo taskumallia Mulla on vieläkin Nokia-510 (MD94) NMT450, ei vaan meinaa enää oikein kuulua, pitäiskö soittaa operaattorin palvelunumeroon verkkoviasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla