Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Maksaahan ihmiset nykyään samanverran puhelimistakin. Ei taida olla markkinoilla vielä tuolle oikein kilpailijaa vastaavilla ominaisuuksilla.

Tuohon päälle tulee vielä (siis ilman kytkykauppana tehtyä sopimusta, joiden hinnoittelua ei ole vielä julkaistu / arvioitu Suomessa) liittymän kustannukset, eli kyseessä on laitteen jälleenmyyntihinta.

Kyllä laite melkoisen hinnakkaalta vaikuttaa, joskin myös ominaisuuksissa löytyy ja varsinkin akku-lupaus on kieltämättä erittäin mielenkiintoinen jos paikkansa pitää. Tällä hetkellä operaattoreilta saa kahden vuoden sopimuksella miniläppärin ja liiittymän rajoittamattomalla datalla varmaankin noin 25-30 € / kk joten tuota taustaa vasten hintaero on huikea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

edit: tuohon kun laittaa 130euroa lisää niin saa juuri julkaistun uuden MacBook:n.  ;D

Nuo laitteet eroavat toisistaan kuitenkin aika tavalla ja mielestäni kilapilevat hieman eri luokissa. MacBookilla on mm. painoa miltei kilo enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo laitteet eroavat toisistaan kuitenkin aika tavalla ja mielestäni kilapilevat hieman eri luokissa. MacBookilla on mm. painoa miltei kilo enemmän.

Otetaan sit 400euroa pois niin saat saman kokoisen 10.2" miniläppärin paremmilla ominaisuuksilla. Tosin siihen joutuu hommaamaan operaattorilta ilmaisen 3g donglen ja 40euroa maksavan BT gps:n.  :P

Akunkestosta en tarkoituksella puhu koska noksusta ei ole testituloksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otetaan sit 400euroa pois niin saat saman kokoisen 10.2" miniläppärin paremmilla ominaisuuksilla. Tosin siihen joutuu hommaamaan operaattorilta ilmaisen 3g donglen ja 40euroa maksavan BT gps:n.  :P

Akunkestosta en tarkoituksella puhu koska noksusta ei ole testituloksia.

Näinhän se on. Tosin Nokialainen on tietyllä tapaa uutuus mutta olet aivan oikeassa, että miniläppäreitä on maailma väärällään ja niitä saa edullisesti. Aika näyttää miten tuon kanssa käy mutta itse en ainakaan ole ensimmäisenä sitä hankkimassa.

Tuon tyyppisen laitteen hinta pitäisi pystyä pudottamaan melko alas sillä tehtäessä hintavertailuja huomataan, että samalla hinnalla saakin enemmän ja sen jälkeen moni miettii, että koko ei olekkaan niin ratkaiseva tekijä hankintapäätöksessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhelimen virkaa toimittaa Samsung I8910 HD (eli entinen Omnia HD), AIVAN loistava laite, uskomaton näyttö ja muutkin ominaisuudet kohdillaan näytön kosketustunnistusta myöten (ei paljoa ohjauskynää kaipaa kun toimii nakkisormillakin, jopa viestien kirjoitus virtuaali qwerty:llä) ja matkassa kulkee yleensä myös Acer Aspire One D250 720p näytöllä + 2G muistipäivityksellä varustettuna, vielä kun raaskisi SSD-kiekon hommata niin jaksaisi varmasti akku nykyisen 6,5h toiminta-ajan pidentää 30-45min lukeman perusteella  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni kallis laite siihen nähden että käyttis on kankea ja vanhahtava WinMo, ja muissakin ominaisuuksissa jää halvempaa Noksun N900:sta selkeästi jälkeen.

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/alypuhelimet/NOKN900BLACK/nokia-n900-black-ennakkotilaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

N97:aan on nyt saatavilla uusi firmware -päivitys, joka korjaa monta asiaa. Päivitys on ilmeisesti mahdollista vain tietokoneen kautta - ei siis suoraan N97:sta käsin. Olen tuon asennellut, ja hyvin toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

N97:aan on nyt saatavilla uusi firmware -päivitys, joka korjaa monta asiaa. Päivitys on ilmeisesti mahdollista vain tietokoneen kautta - ei siis suoraan N97:sta käsin. Olen tuon asennellut, ja hyvin toimii.

...Paitsi mulla palasi ainakin yksi bugi, mikä oli ennen ensimmäistä päivitystä. Kun vastaa "pyyhkäisemällä" näyttöä (näppäinlukko päällä) niin näyttö jämähtää siihen tilaan. No, akkua irti vaan...  :-\

Huoltoon tämä lähtee kohta muutenkin. Mm. GPS ongelmien ja kameran linssin naarmujen takia.

Hieman on ollut turhauttava alku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Paitsi mulla palasi ainakin yksi bugi, mikä oli ennen ensimmäistä päivitystä. Kun vastaa "pyyhkäisemällä" näyttöä (näppäinlukko päällä) niin näyttö jämähtää siihen tilaan. No, akkua irti vaan...  :-\

Huoltoon tämä lähtee kohta muutenkin. Mm. GPS ongelmien ja kameran linssin naarmujen takia.

Hieman on ollut turhauttava alku.

Hmmm... Itse asiassa minäkin jouduin juuri äsken ottamaan akun irti, kun näppäinlukko ei mennyt pois päältä. Tuota ei kyllä edeltänyt puheluun vastaaminen. Eli ilmeisesti jokin bugi uudessa softassa... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, tässä kuussa pitäisi tulla myyntiin tämä HTC:n uusi lippulaiva Touch HD2: http://www.htc.com/uk/product/hd2/overview.html Alkaa olemaan ominaisuudet kohdallaan. Nyt löytyy myös touch pro2:seen himoitsemani ominaisuudet eli 3,5mm liitäntä, kapasitiivinen näyttö, tehokkaampi prosessori (RAM-määrä myös isompi). Plussana sitten tuo törkeän iso 4.3 tuumainen näyttö. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, tässä kuussa pitäisi tulla myyntiin tämä HTC:n uusi lippulaiva Touch HD2: http://www.htc.com/uk/product/hd2/overview.html Alkaa olemaan ominaisuudet kohdallaan. Nyt löytyy myös touch pro2:seen himoitsemani ominaisuudet eli 3,5mm liitäntä, kapasitiivinen näyttö, tehokkaampi prosessori (RAM-määrä myös isompi). Plussana sitten tuo törkeän iso 4.3 tuumainen näyttö. 8)

Ja kun kerran haksahtaa kosketusnäytölliseen, ei osaa palata enään näppäimillä ohjattavaan laitteeseen ;) (nim. Ericssonin P800 taisi olla eka kosketusnäytöllinen itsellä, sen jälkeen ollut vähän sekä että osastoa, nyt työpuhelimena E51 ja omalla liittymällä sitten Sampan I8910 joka on itse täydellisyys  :P )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kun kerran haksahtaa kosketusnäytölliseen, ei osaa palata enään näppäimillä ohjattavaan laitteeseen ;) (nim. Ericssonin P800 taisi olla eka kosketusnäytöllinen itsellä, sen jälkeen ollut vähän sekä että osastoa, nyt työpuhelimena E51 ja omalla liittymällä sitten Sampan I8910 joka on itse täydellisyys  :P )

Tässä olet oikeassa, minulla putki on mennyt jotensakin näin SE P800, P900, P910, P990, HTC TP, Omnia, ylihuomiseksi lupasivat Omnia2:n.

P800 meni vaihdossa, P900 teki 15 metrin lennon ja räjähti betonille, P910 ja P990 ovat vielä täysissä voimissaan vaikka käyttäjä on ne hylännyt, HTC TP näyttö paskana, Omnia meni poikki kun perämieheni taklasi minut portaille, saa nähdä mikä on Omnia2:n kohtalo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olet oikeassa, minulla putki on mennyt jotensakin näin SE P800, P900, P910, P990, HTC TP, Omnia, ylihuomiseksi lupasivat Omnia2:n.

P800 meni vaihdossa, P900 teki 15 metrin lennon ja räjähti betonille, P910 ja P990 ovat vielä täysissä voimissaan vaikka käyttäjä on ne hylännyt, HTC TP näyttö paskana, Omnia meni poikki kun perämieheni taklasi minut portaille, saa nähdä mikä on Omnia2:n kohtalo.

Heheh, kovaa kohtelua ovat saaneet  ;D Itse tuli jossain välissä etsittyä sitä 'oikeaa' ja puhelin vaihtui kerran kuukaudessa, nyt harvemmin lähinnä työnantajan toimesta tai käyttäjän jolla kalikka on särkynyt, tälle vuotta menossa kuudes.. :-[ josta vähän jo mainittiinkin. Tosin Omnian ostin omaan liittymään ja E51 saa palvella puhumistarkoituksissa jatkossakin.

Hassu homma miten luuriin voi tykästyä päivä päivältä vain enemmän, varsinkin kuin tuokin oma korvaa monta laitetta joita tuskin tulisi edes hankittua erikseen vartavasten mutta joita 'tarvitsee' silloin tällöin, kuten GPS ja video/musiikki-soitin. Hyvin skaalaan divx-pätkätkin ruudulle ja kun ruutu on vielä huipputasoa niin siitä jotain viitsii katsellakkin. Pixel per pixel -touhut on taakse jäänyttä elämää.

Tuli myös suojakalvo laitettua (tai ensin laitoin itse, meni reisille ja toisen oston jälkeen annoin emännän suorittaa kalvoitustoimenpiteen, nyt onnistui vähemmällä määrällä roskia ja ilmakuplia  :P ) kahtotaan nyt käytännön hyöty mutta eipä tuo montaa euroa maksanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeejee, HD2 tilattu. Torstaina/perjantaina pitäisi lähteä tulemaan. :thmbup:

Tästä luurista on nyt maailmalla niin kova kysyntä, että Suomen markinoille saadaan ensimmäiset luurit vasta marraskuun viimeisellä viikolla. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä luurista on nyt maailmalla niin kova kysyntä, että Suomen markinoille saadaan ensimmäiset luurit vasta marraskuun viimeisellä viikolla. :'(

Omnia 2 korvannee tuon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään