Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Eli tuli mieleeni, en tiedä onko ollut jutuissa aikaisemmin, millä telefoonilla suoritat yhteydenottosi...?

Tämä koskee itseäni siksi, että olen näiden luurien suurkuluttaja. Parin kolmen kuukauden välein vaihtuu malli..ja joskus myös merkki.

Kysynkin samalla kuinka usein sinä vaihdat puhelinta?

Viimeisimmät luurini: Nokia9210i, Samsung p510, Nokia 6610i, Nokia 6600, Nokia 3510i, Nokia 7650

Nuo on tulleet ja menneet reilun vuoden sisällä.

Nimim. Olenkohan täysin normaali... ?;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihdan puhelinta silloin kun sille on tarvetta. Nykyisin minulla on 6310i (ollut jo 2,5 vuotta), eikä uudet puhelimet pysty tarjoamaan mitään mullistavaa. Ostin PDA:n pari kuukautta sitten ja siinä on ominaisuuksia paljon enemmän kuin missään puhelimessa...

Saanko kysyä miksi vaihdat puhelinta noin usein (maksatko luurisi itse)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä omistan Nokia 7250:n.

Puhelin vaihtuu silloin kun joku perheenjäsenistä ostaa uuden (saan silloin vanhan). Vähän aikaa sitten oli Nokia 3210 käytössä n. 5 vuotta ja hyvin toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysy pois vain..Olen kai jokseenkin kokeilunhaluinen ja kiinnostunut uudesta tekniikasta. Etsin sitä oikeaa?? ;)

Toki maksan puhelimeni itse, niihin ne "ylimääräiset ja löysät " rahat sitten hukkuukin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sarjassamme "huippukiinnostavaa tietoa" seuraa omistamani matkapuhelimet vuosilukujen kera:

1994-1996 Joku Ascom (NMT)

1996-1999 Joku Panasonic

1999-2000 Nokia 5110

2000-2002 Nokia 3210

2002-2004 Siemens C45

2004- Siemens A55

Matkapuhelintekniikasta en jaksa innostua ja ainoa minulle hyödyllinen tekninen edistysaskel tuosta Panasonicista tähän päivään on herätyskellon ilmestyminen matkapuhelimeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo elikkä minulla on nyt ollut kolme nokialaista, 3310 jonka vaihdoin 3510i:hin ihan huvin vuoksi ja nyt sitten on 3200 johon jouduin vaihtamaan sen takia että 3510i:stä katos äänet. Noita olen tasaisesti sitten noin vuoden välein vaihtanu. Taas lähestyis "vaihtopäivä", mutta taidan jättää vaihtamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhelin kestää mulla 2-3 vuotta. Nykyinen on Nokia 9210i. Edellinen oli 9210. Seuraava tulee olemaan 9500. Tähän asti olen itse maksanut puhelimeni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahden vuolein välein vaihtuu, nyt on 6610 joka on ollut ennätyspitkään, 2,5 vuotta. Mutta ensimmäinen nokian puhelin joka tuntuu kestävän..Akkukin kestää vielä huoletta kolme päivää ilman lataustarvetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Nokia 5110

-Nokia 3210

-Nokia 3310

-Nokia 8210

-Nokia 3510

-Nokia 7650

Siinä vähän listaa puhelmista joita mulla on ollut, kovin on Nokia-painotteista... :P Ja siis tuo 7650 on tällä hetkellä käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1998-1999 Nokia 3110 -Ostin vuoden käytettynä, 100€ Lopulta kyllästyin, kun virrat ja mirofoni pätkivät.

1999-2002 Nokia 3220 -Ensimmäinen uusi puhelin. Hintaa en muista. Luovuin, kun vastapuoli ei enään kuullut puhettani. Huolto totesi että on kosteusvaurio, vaikkei ikinä "sukeltanut"?!?

2002-2003 Nokia 3310 -Maksoi jotain 170€ uutena. Näppis hajosi ja kun sain halvalla kaverin vanhan, niin vaihdoin.

2003- Nokia 3330 -Maksoi 20€. Nyttemmin näppäimstö takkuaa. Joitain nappeja pitää painella oikein urakalla, että tulee jotain näyttöön.

Kun keksin hyvän syyn, vaihdan seuraavan sellaiseen, jossa pelittää tuo Navicore GPS-ohjelmisto

Nyt kysymys Nokialaisten käyttäjille yhdestä kummallisuudesta, vai onko vain omalla kohdallani kummallisuus?

Kun haen näppiksestä osoitetta, esimerkiksi näppäintä 5 painaessani näytölle tulee j,k ja l -alkuiset nimet luettelosta, vuorotellen joka painalluksella.

Mutta se näppäin numero seitsemän. Siinä on kirjaimet p, q, r ja s. Tässä on se omituisuus, mitä olen pähkäillyt.

Eli r:n jälkeen pitää painaa aina kaksi kertaa, ennen kuin s-alkuiset tulevat. Sitä olen ihmetellyt, että miksi? Näin on ollut jokaisessa Nokiassani. Ei iso juttu mutta hieman ärsyttävä kuitenkin.

Miten on muilla Nokiaa käyttävillä, tai muitakin merkkejä käyttävillä? Saiko tuosta edes tolkkua? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1996 - 1998 Kuningas eli nokian 2110

1998 - 2001 Nokia 5110

2001 - 2002 Nokia 6210

2002 - nyt Nokia 3310

Kuinka monella vielä löytyy Sim kortti jossa on sininen telen luurilogo ja lukee Tele? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli r:n jälkeen pitää painaa aina kaksi kertaa, ennen kuin s-alkuiset tulevat. Sitä olen ihmetellyt, että miksi? Näin on ollut jokaisessa Nokiassani. Ei iso juttu mutta hieman ärsyttävä kuitenkin.

Miten on muilla Nokiaa käyttävillä, tai muitakin merkkejä käyttävillä? Saiko tuosta edes tolkkua? ;D

Ei minula, enkä ole missään aikaisemmassakaan puhelimessani tuollaista huomannut. 'S' tulee ihan normaalisti neljännellä painalluksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1996 - 1998 Kuningas eli nokian 2110

1998 - 2001 Nokia 5110

2001 - 2002 Nokia 6210

2002 - nyt Nokia 3310

Kuinka monella vielä löytyy Sim kortti jossa on sininen telen luurilogo ja lukee Tele? ;D

Itselläni on ollut luurissa sama Radiolinjan SIM-kortti alusta asti (1998). En ole vielä lämmennyt näille vaihtotarjouksillekkaan, vaikka numero säilyisi. Mitä sitä hötkyilemään, kun linjat pelaa.

Ei minula, enkä ole missään aikaisemmassakaan puhelimessani tuollaista huomannut. 'S' tulee ihan normaalisti neljännellä painalluksella.

Neljännellä tulee minullakin, mutta r:n jälkeen vasta toisella painalluksella. Eli ns. tyhjä välissä.

Johtuneeko sitten Q-alkuisten puuttumisesta luettelossa? Mutta sekin on ennen R:ää, joten oman logiikan mukaan P:n jäleen pitäisi olla se tyhjä kohta. Ei R:n ja S:n välissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki kapulat ovat tähän mennessä olleet Nokian vehkeitä. Menisiköhän järjestys suunnilleen näin:

-2110 (käytin isän puhelinta ilta-aikaan omanani ;D)

-5110 (ostin uutena, tiputin päissään)

-6110 (korjasin äitin vanhan, mutta se hajosi sitten uudestaan vuoden jälkeen)

-3210 (tiputin päissään)

-3210 (meni rikki)

-3210 (kokosin kolmesta rikkinäisestä puhelimesta yhden ehjän)

-3310 (korjasin rikkinäisen)

Ja tuossa tuo 3310 toimii puheviestintävälineenäni edelleenkin. Akku tosin on niin loppu, että pitäisi pistää kiertoon koko puhelin. Josko seuraavan puhelimen ostaisi jo vihdoin uuden :)

EDIT: Niin juu, neljäs SIM-kortti on menossa. Kaksi ensimmäistä meni tietenkin noiden tiputettujen puhelimien mukana. JA kolmas yksinkertaisesti meni rikki tuossa syksyllä. Soitin isälle joskus aamupäivästä ja pistin puhelimen tuohon pöydälle. Joskus iltapäivällä, usean tunnin päästä rupesin soittamaan johonkin, mutta puhelin sanoi vain, että SIM-kortti hylätty. Ei auttanut mikään. Kokeilin toisessa puhelimessa jne ja sama homma. Seuraavana päivänä sitten puhelinkauppaan kiikuttamaan sitä korttia, mutta eivät saaneet sitä toimimaan sielläkään. Edes kortinlukija ei tunnistanut sitä. En tiedä miten se silleen. Minkä lie virtapiikin saanut se kortti puhelimen maatessa käyttämättömänä tuossa pyödällä. Liikkeen heppu sanoi, että tietää tasan kaksi vastaavaa tapausta kautta aikain, että kortti on vaan mennyt rikki omia aikojaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tuossa tuo 3310 toimii puheviestintävälineenäni edelleenkin. Akku tosin on niin loppu, että pitäisi pistää kiertoon koko puhelin. Josko seuraavan puhelimen ostaisi jo vihdoin uuden :)

Sama vika rahikaisella. Kaikki sanovat ihan samaa eikä akun vaihtokaan auta. Taitaa olla ominaisuus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eniten kommunikoin Messengerillä ja Skypellä. Telefoonien lista on kovin lyhyt. Oon omistanut lankapuhelimen, 3210:n ja nyt 6610:n. Ei ole kännykkämarkkinointi meikäläiseen uponnut, kamerat ja muut kouhotukset ei vaan kiinnosta. Itse asiassa tuon ekankin kännykän ostin vain siksi, kun ppl-kurssilla tuli puheeksi plaanin jättäminen/päättäminen jostain korpikentiltä...

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on ollut luurissa sama Radiolinjan SIM-kortti alusta asti (1998). En ole vielä lämmennyt näille vaihtotarjouksillekkaan, vaikka numero säilyisi. Mitä sitä hötkyilemään, kun linjat pelaa.

Juuri ite vaihdoin pois sen kortin :) Vaikka hyvinhän tuo pelasi, mutta hieman tyyris näin opiskelijan kuluihin..

Puhelimia ei ole ollut montaa. Pari nokialaista oli. 3210 olin tyytyväinen mutta sitten kyllä loppui nokian ostot seuraavan nokialaisen jälkeen :) Tällähetkellä käytössä tasan vuoden vanha sonyericsson z600. Ja uutta sonyericssonin läppäpuhelinta odotellaan, on muuten niin hemmetin hieno. Mutta kyllä tällä soittelen vielä. Hyvin on pelannut, tyytyväinen olen. Ja merkissä pysytään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuonna miekka ja keihäs, Nokia 101. Sitten joskus ei-niin-kauan sitten 5110 -> 3210 -> 3310 ja kesästä 2003 asti on ollu 6610.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johtuneeko sitten Q-alkuisten puuttumisesta luettelossa? Mutta sekin on ennen R:ää, joten oman logiikan mukaan P:n jäleen pitäisi olla se tyhjä kohta. Ei R:n ja S:n välissä?

Minulla näyttää Q:n kohdalla "ei hakutuloksia" mutta muistaakseni jotkin mallit näyttävät aina koko listaa ja hyppäävät vaan selatessa valitun alkukirjaimen kohdalle, eli silloin Q ja R menevät samaan kohtaan, kun ei Q-alkuisia ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Nokia 3210 (2000-2004)

- Samsung E100 (2004->)

Kakkospuhelinta olen joskus ajatellut, ettei menisi paras hajalle jos lähtee ulos.

Minä voin myydä tuon Ericssonini pois! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokia 1611

Nokia 3110

Nokia 5110

Nokia 6110

Nokia 6310

Nokia 6230

Nokia 9210i

"Telen" sim-kortti palveli vuodesta 1997 aina viime vuoden joulukuun loppuun. Nykyään löytyy Saunalahden kortti. Soneralla kun hinnat ovat jotain aivan älyttömiä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siemen S, A50. Emäntä hommas itelleen uuden niin minähän nappasin tuon, edellinen C45 oli vähän huonolla akulla.Eikä muutenkaan tykännyt olla taskussa joka on täynnä vettä... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään