Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

g700_alypuhelin VS HTC Desire..

Olihan tämä vitsi?

(no saahan tuon HTC:n hinnalla tietysti aika monta tuollaista villepuhelinta) ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olihan tämä vitsi?

(no saahan tuon HTC:n hinnalla tietysti aika monta tuollaista villepuhelinta) ;)

Vitsi tottakai!  :laugh: Korkeintaan kokeilu mielessä tuolta voisi jonkun "lelun" ostaa ja testailla. Jos haluan HTC Desiren näköistä, tottakai meitsi ostaa ihan aidon HTC puhelimen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku, voiko nokian 5228 puhelimen päivittää 5230 softalla, kun ovat kuitenkin periaatteessa sama malli? Kiitos vastanneille.

//Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö joku, voiko nokian 5228 puhelimen päivittää 5230 softalla, kun ovat kuitenkin periaatteessa sama malli? Kiitos vastanneille.

//Hannu

Ei voi. Ne eivät ole sama puhelin, vaikka samalta näyttävätkin. 5230 on 3G puhelin ja 5228 Edge.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.engadget.com/2011/02/06/nokia-e6-in-the-wild/

Considering rumors we've heard of a VGA display, we'd assumed that Nokia's E6 would probably have a large touchscreen -- but these shots we've just received look... well, a little different. Instead, it seems that Espoo's planning to gently massage the winning portrait QWERTY formula already well established by the E71 and E72, bumping out a proper big brother to the E5.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No totanoin.. Itse minä valitsisin henkilökohtaisesti Nokia E52 puhelimen pelkästään heti ulkonäön takia  :D Pidän itse myös perinteisestä näppiksestä eikä mitään QWERTY-näppis juttuja.. Enkä tiedä noista Nokian uusien puhelimien käyttöjärjestelmistä, että ovatko ne muuttuneet paljonkin verrattuna Symbian 60 3rd editioniin jota olen tottunut käyttämään. En tiedä mihin itse olet tottunut. Mutta siis, E50/51/52/55 jne. ovat perinteisiä työkäyttöön suunnattuja (mun mielestä noissa luureissa on hyvä akunkesto) niin ottaisin sen !  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No totanoin.. Itse minä valitsisin henkilökohtaisesti Nokia E52 puhelimen pelkästään heti ulkonäön takia  :D Pidän itse myös perinteisestä näppiksestä eikä mitään QWERTY-näppis juttuja.. Enkä tiedä noista Nokian uusien puhelimien käyttöjärjestelmistä, että ovatko ne muuttuneet paljonkin verrattuna Symbian 60 3rd editioniin jota olen tottunut käyttämään. En tiedä mihin itse olet tottunut. Mutta siis, E50/51/52/55 jne. ovat perinteisiä työkäyttöön suunnattuja (mun mielestä noissa luureissa on hyvä akunkesto) niin ottaisin sen !  :)

Itse asiassa toi E52 on kolmas vaihtoehto, mutta tuo QWERTY-näppis on omaan käyttöön aika ehdoton, sen verran paljon mailia tulee tuolla käytettyä. Koitin uutta E7:aa kysellä, mutta ei onnaa :(

Olisiko jollain kokemusta näistä kahdesta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähisukulaisella oli tuossa joskus E5 ja se näppis ei kyllä mitenkään kehuttavan iso ole ja skandit oli pilkun ja pisteen paikalla ja pilkku ja piste sitten jossain muualla. Vasemmassa alareunassa myöskin 2 nuolinäppäintä, varmaan kyllä aktiivisessa käytössä oppii kumpi on Shift ja kumpi joku toinen josta ei ole tietoa (muistikuvaa). Itsehän en tosin Nokiaan koske pitkällä tikullakaan ellei pakko ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelliseen, että kysyjän Qverty malleista jos pitäisi valita niin se E72 mielummin, vaikka onkin ohjelmistoltaan vanhempi. Tuo E5 vaikuttaa rampautetulle.

Iso muistikortti sisään, kaikki tarvittavat kartat sisään ja menoksi! No selain kannattanee vaihtaa toimivampaan jos joskus haluaa jotain selailla.

-----------------------

Asiasta kolmanteen: Näin homman pitää toimia!

Android-sovelluskaupan ohjelmat toimivat mahdollisesti myös tulevissa Meego-laitteissa:  :thmbup:

http://www.talouselama.fi/nokialandia/article575239.ece?s=r&wtm=talouselama/-08022011

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsinyt kahlata koko viestinippua läpi mutta onko siskoilla tai veljillä vielä kokemuksia tuosta duudsoninkestävästä Samsung Xcoverista. Se olisi mulle ehkä hyvä kun tahtoo lipsahdella toi kapula joskus näpeistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Että se siitä "Meegosta" sit  :-\

http://press.nokia.com/2011/02/11/nokia-outlines-new-strategy-introduces-new-leadership-operational-structure/

With Nokia's planned move to Windows Phone as its primary smartphone platform, Symbian becomes a franchise platform, leveraging previous investments to harvest additional value. This strategy recognizes the opportunity to retain and transition the installed base of 200 million Symbian owners. Nokia expects to sell approximately 150 million more Symbian devices in the years to come.

Under the new strategy, MeeGo becomes an open-source, mobile operating system project. MeeGo will place increased emphasis on longer-term market exploration of next-generation devices, platforms and user experiences. Nokia still plans to ship a MeeGo-related product later this year.

On aika uskomatonta että Nokia kehtaa vedättää asiakkaitaan näillä "lupauksilla".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään QT:n on käytännössä kuopattu  :thmbdn:

http://blogs.forum.nokia.com/blog/nokia-developer-news/2011/02/11/letter-to-developers?sf1066337=1

Qt will continue to be the development framework for Symbian and Nokia will use Symbian for further devices; continuing to develop strategic applications in Qt for Symbian platform and encouraging application developers to do the same.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä on vain seurausta siitä, että 98% Maemo/Meegoa kehittäneistä koodareista on idiootteja.

Nokia on muutenkin IT-alan McDonalds, joka ei ole aikoihin ollut houkutteleva työnantaja. Heidän tarjoamallaan palkalla ei todellakaan houkutella kovin kyvykkäitä tekijöitä, ja seurauksena on aivovuoto mitä olemme saaneet jonkun aikaa seurata.

Tämän seurauksena on sössitty ihan mieletön potentiaali (Symbian/QT on kuitenkin rungoltaan aivan hemmetin hyvä systeemi. Vain UI on surkea, ja sen korjaaminen olisi ollut triviaali homma), ja nyt siirrytään Elopin johdolla MS hardistoimittajaksi.

Jos MS/Nokiadiili on niin suoraviivainen (mitä heti en usko), kuin nyt on annettu ymmärtää, on Nokia juuri luovuttanut markkinajohtajuuden tavoittelusta, ja siirtynyt tavoitteissaan HTC, ZTE jne tahdissa pysymiseen.

Jos MS/Nokia sisältää muutakin, niin ehkei peli ole vielä menetetty.

Androidin välttäminen oli toki fiksu päätös, se olisi tullut Todella kalliiksi.

Onneksi myin omani, kun kurssi alkoi vielä kasilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän seurauksena on sössitty ihan mieletön potentiaali (Symbian/QT on kuitenkin rungoltaan aivan hemmetin hyvä systeemi. Vain UI on surkea, ja sen korjaaminen olisi ollut triviaali homma)

En ole eläessäni kuullut yhtä ainoaa positiivista kommenttia Symbian-kehittämisestä ja siitä rungostakin liikkuu varsin ikäviä huhuja. Ja jos UI:n korjaaminen olisi ollut triviaalia, miksi sitä on yritetty useampi vuosi ilman tulosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokialle menee kyllä pirun huonosti, jatkuvasti muita jäljessä älypuhelin asiassa, ja nytkun ''meego'' puhelinkaan ei toteudu, niin heikolta näyttää nokian tulevaisuus  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokialle menee kyllä pirun huonosti, jatkuvasti muita jäljessä älypuhelin asiassa, ja nytkun ''meego'' puhelinkaan ei toteudu, niin heikolta näyttää nokian tulevaisuus  8)

Mun mielestä Nokian tulevaisuus lähinnä näyttää parhaalta pitkään aikaan. Nyt on strategia joka ei ole vääjäämätön umpikuja sentäs.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä Nokian tulevaisuus lähinnä näyttää parhaalta pitkään aikaan. Nyt on strategia joka ei ole vääjäämätön umpikuja sentäs.

Parempi tilanne kuin ennen mutta ei se sitä tosiasiaa pois vie että Windows ei ole ollenkaan niin haluttu kuin Apple, Android ja BlackBerry. Jos htc erottuu muiden Androidien joukosta Sensellä niin saa nähdä mitä Nokia keksii Winukkaan, kuulemma sentään jotain erivapauksia muihin Winukkaa käyttäviin kännykkävalmistajiin näden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parempi tilanne kuin ennen mutta ei se sitä tosiasiaa pois vie että Windows ei ole ollenkaan niin haluttu kuin Apple, Android ja BlackBerry.

Minusta siitä on turha tehdä mitään johtopäätöksiä kun WP7 on ollut markkinoilla muutaman kuukauden ja puhelimia on kourallinen. Ei Androidin tilannekaan ollut juuri sen kummempi samassa vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tämähän oli vähän semmonen pakkotilanne. Symbian ei olisi pärjännyt, Android olisi pistänyt kilpailemaan halpistuotannon kanssa, Meego liian lähellä Androidia, Windows oli hyvä varteenotettava vaihtoehto ja ainoa mahdollisuus, muuten olisi tullut Nokia alasajo.

Uskoisin että Nokia tuo WP7:ään ne puuttuvat ominaisuudet kuten muistikortti ja leikepöytä, ilman niitä puhelin ei ole tietokone.

Olen ollut hitsin tyytyväinen Windows Mobile Omnia2:eeni, mutta tästäkin huolimatta ostin juuri äsken Nokian perumallin puhumiseen ja aion hankkia 7" Win7 (siis ei WP7) tabletin, jolloin kompromissit ovat historiaa kohdaltani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vietettyä työnpuolesta 1,5vkoa Singaporen hoodeilla ja oli kyllä Nokian kannalta aika lohduton näky kun 90% nähdyistä kännyköistä oli iPhoneja ja loput oli Samsungeja ja HTC:tä. Jokainen elektroniikka putka möi Samsungia, HTC:tä, LG:tä, Sony-Ericssonia etc. mutta ei Nokiaa. Yhdessä kauppakeskuksen nurkassa näkyi pieni Nokian kauppa mutta mainoksia ei missään.  Se näky oli näin suomalaisena oikeasti aika surkea :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oli kyllä Nokian kannalta aika lohduton näky kun 90% nähdyistä kännyköistä oli iPhoneja ja loput oli Samsungeja ja HTC:tä.

Täytyy vain ihmetellä, miten Nokialla ollaan oltu niin laput silmillä viime vuosina toteutuneen kehityksen suhteen. On minullakin aikanaan ollut muutama Nokia, mutta olen aina hankkinut kaikki puhelimet (viimeksi Galaxy S:n ja sitä ennen S-E:n K800i:n) nimenomaan niiden ominaisuuksien pohjalta, siis perusteena mihin ja miten ja kuinka näppärästi niitä voi käyttää. Tälle on ihan luonnollista jatkoa se, että kun tekniikka on mahdollistanut asian, niin kuluttajat haluavat räätälöidä laitteensa oman näköiseksi ja valita käytettävät sovellukset. En itse ole ostanut mitään vehkeitä sen vuoksi, mitä tai minkälaisia komponentteja joku insinööri on sattunut niihin suunnittelemaan sisään, ja nyt näyttää siltä että samalla tavalla ovat ajatelleet kaikki matkapuhelimien käyttäjät ympäri maailman. Tekniset yksityiskohdat ovat siis sivuseikka - ei minua vieläkään esim. kiinnosta pätkääkään minkä firman ja minkälainen prossu Samsungin sisällä hyrisee, pääasia että hyrisee hyvin.

Kummastusta herättää juuri se, että kun Nokian menestys alkoi pitkälti uusia ominaisuuksia sisältäneillä laitteilla, ja toisekseen nimenomaan uudenlaisella palvelulla eli aikoinaan tekstiviesteillä, niin miten tämmöinen luonnollinen kehitys on muka voinut jäädä yhtiöltä huomaamatta; miksi siihen ei ole reagoitu ajoissa? Ymmärrän senkin, jos strategiassa on haluttu osittain painottaa massaa, volyymia, kolmannen maailman kasvavilla markkinoilla, mutta olisihan siihen strategiaan varmasti mahtunut mukaan myös malliston yläpään pitäminen ajan tasalla tai ohikin kilpailijoista, pohjana nimenomaan ohjelmistot ja käytettävyys sekä räätälöinti, eikä mikään inssilähtöinen kankea käyttis ja turhat tekniset ominaisuudet kuten kameran megapikselien kasvattaminen jne.

Nyt vain sattui omaan nilkkaan moinen lyhytnäköisyys tai jopa ihan kokonaan väärä suunta. Se on harmillista Nokian ja kai myös koko maan kannalta. Itseni on vaikea uskoa, että millään Windows-käyttiksellä tullaan enää pääsemään Applen ja Androidin peesiin, puhumattakaan ohi niistä. Siinä suhteessa taisi kyllä nyt valitettavasti juna mennä jo. Toivotaan, että on vielä keksimättä jokin uusi viisasten kivi, millä firma pääsee uuteen nousuun. Hieman skeptinen kyllä tämänkin suhteen olen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään