Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen kenenkään sanovan Kiesistä mitään positiivista. :o Tosin on myönnettävä, että nykyään asentamiseen ei enää mene tuntia ja puhelimeen saa yleensä yhteyden jo toisella yrityksellä.

Minulla ei ollut pienintäkään ongelmaa tuon kanssa ja en voi kuin kehua sitä. Voihan se olla että aiemmat versiot ovat olleet huonoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puranpa hieman sydäntä. Nykyinen puhelin täyttää marraskuussa kuusi vuotta. Ajattelin siirtyä kerralla älypuhelinten maailmaan ja hankin N8:n. Hankintaperusteena oli älypuhelimeksi edullinen hinta (taisi olla jopa halvempi kuin nykyinen kuusivuotias aikoinaan uutena), ilmainen -siis datasiirtomaksuista vapaa navigointi, tarve kommunikoida pitkällä ulkomaanmatkalla ystävien ja sukulaisten kanssa sekä halu pelata Angry Birdsiä.

En ottanut datapakettia operaattorilta, vaan suunnittelin reissussa käyttäväni hotellien WLAN-verkkoja. Turhaan. Messengeriä ei voinut kyseiseen laitteeseen asentaa. Toiseksi, WLAN-verkkoon liittyminen oli niin monen napinpainalluksen takana ja epäonnistui lähes aina ensimmäisillä kerroilla, että viikon "surffailun" jälkeen annoin homman olla. Mesetyshän ei siis tullut kysymykseenkään. Kaiken kukkuraksi laite oli sen estävistä asetuksista huolimatta kuitenkin yrittänyt päästä internettiin ja näistä yrityksistä maksoin lähemmäs 15 euroa datasiirtomaksuja.

"Ilmainen" navigointi oli ilman internetyhteyttä niin hidasta, että sovellus autolla ajaessa oli käyttökelvoton. Kävellessä se toimi suurkaupungeissa. Kotona sienimetsässä ei.

Puhelujen vastaanotto oli sekasortoista. Se hälyytti, mutta kosketusnäyttö ei useampaan kertaan reagoinut vastauspainallukseen tai näyttö pysyi pimeänä. Lisäksi talletetut numerot näkyivät numeroina, eivät niminä, tai siis ainakin satunnaisesti kävi näin.

Angry Birds toimi hyvin.

Oneeksi sain laitteen myydyksi pienellä tappiolla eteenpäin. Ja vanha ontuva Ericsson heräsi vielä henkiin. Huh huh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellaisen yleisneuvon voi antaa kaikille, että älypuhelinta on jokseenkin turha ostaa ilman datapakettia, menee koko puhelimen pointti. Älypuhelimet lähestulkoon hengittävät netin kautta. Eivätkä hitaat datapaketit edes paljoa kustanna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Ilmainen" navigointi oli ilman internetyhteyttä niin hidasta, että sovellus autolla ajaessa oli käyttökelvoton. Kävellessä se toimi suurkaupungeissa. Kotona sienimetsässä ei.

Toimiiko tuo Noksun navigointi ilman nettiyhteyttä? Omat kokemukseni Nokian luureista ovat sen suuntaisia, että kun liittymässä on ulkomaiden data roaming -esto, puhelin ei osaa navigoida ulkomailla, vaikka paikallinen karttadata löytyisi luurista.

Onko muilla vastaavia ongelmia nokialaisten puhelimien kanssa tai muiden puhelimien kanssa? Muistelisin, että olisin kuitenkin joskus saanut navigoinnin jossain ulkomailla toimimaankin, mutta yleensä ei tunnu onnistuvan, ja kun ei jaksa säätää kovin kauaa, mieluummin sitten katsoo auringosta suunnan ja menee sinne, minne on menossa, ja antaa puhelimen olla. Suomessa navigointi toimii upeasti, kun on datayhteys. Onko ongelma vain käyttäjässä?

Sinänsä on kyllä aika hanurista, että noita ulkomaan datasiirtomaksuja ei saada kohtuullisiksi. Joka paikassa alkaa olla hyvät dataverkot, jotka ovat paikallisten käytettävissä pilkkahintaan, mutta matkalaisten käyttöön niitä ei vain millään järkevällä hintaa saada näköjään, käytännössä kansainvälinen liikkuva toimivuus on rajoitettu oman maan rajojen sisään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko muilla vastaavia ongelmia nokialaisten puhelimien kanssa tai muiden puhelimien kanssa?

On, nimenomaan Nokialaisesta. Ei toimi navigointi lomareissuilla, kun olen estänyt datakäytön liittymästäni ulkomailla. Olen koittanut myös käyttää noksua pelkkänä karttana eli siirtänyt karttadatan jo suomessa luuriin ja kokeillut löytääkö luuri sijainnin kartalla pelkän gps:n avulla. Ei löydä, ainakaan muutaman minuutin venaamisen jälkeen. Pidempään en jaksanut odotella, kärsivällisyys loppui. Ja tämä siis kaupungin keskustassa, missä näkymä taivaalle (=satelliitteihin) on usein huono. Ehkä se jossain pellolla löytäisi position, mene ja tiedä.

Mutta joo, ihan silkkaa skeidaa tollanen "ilmainen" navi, minkä käyttö ulkomailla maksaa maltaita datamaksujen muodossa...

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On, nimenomaan Nokialaisesta. Ei toimi navigointi lomareissuilla, kun olen estänyt datakäytön liittymästäni ulkomailla. Olen koittanut myös käyttää noksua pelkkänä karttana eli siirtänyt karttadatan jo suomessa luuriin ja kokeillut löytääkö luuri sijainnin kartalla pelkän gps:n avulla. Ei löydä, ainakaan muutaman minuutin venaamisen jälkeen. Pidempään en jaksanut odotella, kärsivällisyys loppui. Ja tämä siis kaupungin keskustassa, missä näkymä taivaalle (=satelliitteihin) on usein huono. Ehkä se jossain pellolla löytäisi position, mene ja tiedä.

Mutta joo, ihan silkkaa skeidaa tollanen "ilmainen" navi, minkä käyttö ulkomailla maksaa maltaita datamaksujen muodossa...

-m

Itse kokeilin samaa E7:lla hollannissa  ja puhelin meni jumiin ja boottaili vaikka kartat oli ladattu etukäteen, onneksi iPhonessa oleva Navigon skulasi niin kuin piti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keväällä espanjassa E71-antiikkiluurilla navigointi toimi hyvin etukäteen ladatuilla kartoilla. Löysi Barcelonasta Jacaan ja takaisin. Ja muuallakin siellä. Pari vuotta aikaisemmin ei pelannut Saksassa, paska maa? Espanjassa sportstrackerkin loggasi aaltolentokeikan hyvin. Navigaattori onkin se ainoa mikä mokiassa toimii, puhekäytössä sampan nexus on vallan mainio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä sain kyllä sen toimimaan esimerkiksi Oslossa ja Geilossa, kävelyvauhdissa. Autolla ajaessa se ei pysynyt kyydissä. Liedossa se hyytyi sienimetsässä. Ja oli nimenomaan nuo datasiirtoestot päällä.

Ai niin, ja kiitos Samille uutuuslinkistä. Luulen, että olen ainakin puoleksi vuodeksi saanut tarpeeksi "äly" -kännyköistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipas miellyttävän kritiikitön hehkutus, montako toimivaa voice recognition sovellusta on saatu aikaiseksi so far... :)

Yhtä paljon kuin Nokian hehkuttama WP luurin mukana tuleva tekstiviesti puheentunnistus. ;)

Juu isompi näyttö ja parempi kamera ei aiheuta vaihtopaineita, varsinkaan kun iOS 5 tulee vanhaan neloseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on hyvä kosketuskynä kapasitiiviselle näytölle ? Ja toimivatko parhaat samalla herkkyydellä, kuin sormi ?

Ostin jokin aikaa sitten jonkun rimpulan. Toimii kyllä, mutta mustaa muovikynää täytyy painaa luonnottoman kovaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on hyvä kosketuskynä kapasitiiviselle näytölle ? Ja toimivatko parhaat samalla herkkyydellä, kuin sormi ?

Ostin jokin aikaa sitten jonkun rimpulan. Toimii kyllä, mutta mustaa muovikynää täytyy painaa luonnottoman kovaa.

itse olen välillä käytellyt Pogo Sketchiä piirtelyyn iPadilla mutta viimeaikoina vähemmän.

Nurkista saattaisi löytyä yksi käyttämätön jos kiinnostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitten tullu iPhone viitosta, vaan pelkkä päivitys neloseen. Tylsää!  :thmbdn:

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitten tullu iPhone viitosta, vaan pelkkä päivitys neloseen. Tylsää!  :thmbdn:

/Hannu

Itse taas näen 4S:n olevan pakollinen markkinoiden vaatima uudistus, todellinen julkistus oli mielestäni iOS5:n ja iCloudin ympärille rakennettu pilvisysteemi josta muut voivat vain unelmoida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En näe syytä päivittää 4->4S. Taisi olla päivitys jonka tarkoitus on saada aataminaikuisten iPhonejen omistajat päivittämään.

iOS5 sisältää hienoja ominaisuuksia, se on hyvä juttu. Tämä tosin tiedettiin jo ennen tätä päivää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En näe syytä päivittää 4->4S. Taisi olla päivitys jonka tarkoitus on saada aataminaikuisten iPhonejen omistajat päivittämään.

iOS5 sisältää hienoja ominaisuuksia, se on hyvä juttu. Tämä tosin tiedettiin jo ennen tätä päivää...

Juu ei tarvetta. Kannattaa huomata että 4:sta ja 3Gs:ää saa jenkkilässä aivan poskettoman halvalla (tietysti kytky)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En yleensä asenna kehitysvaiheessa olevia ohjelmia. Asensin tänään kumminkin tulevan kameraohjelman Nokia N8 puhelimeen. http://betalabs.nokia.com/apps/camera-update

Ohjelma paransi parasta kännykkäkameraa vielä paremmaksi  :) Videokuvan laatu on jo katsottavaa. Myös bittivirta on aika kova.

(1280*720, siirtonopeus 12647 kbps, kuvataajuus 29). Eli pakkaamattomana olisi 26726 kbps .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään