Kirjoitettu Helmikuu 13, 2012 Mulla ei nappi-irrotuksilla sitä käy vaan noilla pelkillä liukulukituksilla. Pitänee nytkin teipata noksun takakansi kiinni.. Stressileluna toimiva mutta tippuu kädestä vaan puhelin suhteellisen helposti... Sama se mikä on irrotustapa niin stressileluna sitä on aina pakko käyttää. Sensationin ympäriinsäkiertävä kuori on ehkä vähän tätä hillinnyt mutta välillä vieläkin huomaa että pakko sitä on aukoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2012 Lumia 800:aan liittyen: minkälaisia akun kestoaikoja teillä on ko. puhelimessa? Omassa tuntuu akku uupuvan joka ilta, vaikka yöt puhelin istuu latauksessa. N9:ssä akku vaikuttaa kestävän pitempään. Onko Windowsin käyttis vaan raskaampi ja siten akku sitten tyhjenee nopeasti? Puhelinta en ole mielestäni mitenkään hirveästi päivän aikana naprannut, eikä sovelluksiakaan ole käynnissä muutoin kuin niitä käytettäessä(=vähän). Sinänsä akun lyhyt käyttö ei haittaa kunhan se sen päivän nyt riittää. Uskon kuitenkin, että jos vähänkin enemmän sovelluksien kanssa pelaa, niin akku kyykkää ennen kuin töistä kotiin ehtii. Muutoin Lumia saa ainakin minulta ihan kelpo arvosanan ja pysyy käytössäni ainakin siihen saakka, kun N9:ään tulee android. Se pitänee testata sitten. Edit: No joo, löytyihän tuosta googlaamallakin juttua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2012 Jos mä sen oikein jostain luin, niin joku oli semmoisen siihen jo survonutkin. Miksi? Sitä en hokaa kun meegon UI on parempi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2012 Päivän tai kahden välein latailen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 20, 2012 Hyvin se kestää, tuli tuo akkupätsikin niin päässee kolmatta päivää, en ole ehtinyt testata vielä. Tosin mulla wifi pois, data päällä, bt päällä, ja mikään ei päivity automaattisesti (kun pitää ulkomailla rampata). games puolelta se pelipyyntien automaatio kandee ottaa pois. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Nokia on alkanut julkaista niitä Vanjokingin mainostamia järkkärin tappajia eli 808 Pure View. Toi kamera on yhtä söpö kuin paise teinin otsassa Hyvä että N900 tulee euroopan markkinoille mutta missä on Nokian 4G luurit? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Jos tuossa ois ollu wp7, olisi ollut 50x asiallisempi. Vaan ei. Onneksi HTC julkisti hyvän luurin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Nokian N8:n seuraajassa on 41 megapikselin kenno. http://www.tietokone.fi/uutiset/nokian_uutuudessa_megapikseli_poikineen Minun N8 puhelimessa on 12 megan kenno. Ja kuvat ovatkin kooltaan 4000 x 3000 pikseliä. Pakkausohjelma pienentää turhaan kuvia. Johonkin maksimissaan 3-4 Mt/ kuva. Pitäisi olla valittavissa myös "täyden kennon kuva ". Eli jokainen kuva olisi 12 Mt. Eihän muisti ole enään nykyään ongelma. Nokian uutukaisessa yksi kuva olisi 41 Mt. Mitä sitten ? Videomuodossa olisi 41 x 30 = 1,230 Gt/ sekunti. Se olisi jo ehkä teräväpiirtovideota Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Nokian N8:n seuraajassa on 41 megapikselin kenno. http://www.tietokone.fi/uutiset/nokian_uutuudessa_megapikseli_poikineen Ei 808 ole millään tavalla N8:n seuraaja. Minun N8 puhelimessa on 12 megan kenno. Ja kuvat ovatkin kooltaan 4000 x 3000 pikseliä. Pakkausohjelma pienentää turhaan kuvia. Johonkin maksimissaan 3-4 Mt/ kuva. Pitäisi olla valittavissa myös "täyden kennon kuva ". Eli jokainen kuva olisi 12 Mt. Eihän muisti ole enään nykyään ongelma. Kameran kennon pikseleiden määrällä ja kuvatiedoston koolla ei ole tuollaista yhteyttä, toisin sanottuna 12 megapikselin kenno ei tuota 12 megatavun kuvia. Jos kennolta ottaa kaiken mahdollisen datan (kolme tavua per pikseli), niin tiedoston koko olisi käytännössä kolminkertainen. Lisäksi tämä on vähän epärelevanttia kun 808 ei tallenna kuvia täysikokoisina, vaan yhdistelee useamman kennon pikselin datan yhteen kuvan pikseliin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Katselin kolmea tuommoista kuvaa täydellä resolla, 7152 × 5368 ja 9-14mb/kuva. Ihan ok kuvia kännykäksi, kun puristaa ne näytön resoon. 100% kroppeina ei nyt kummoisia olleet, joskaan ei kauheitakaan. Kyllä se ainakin hyvissä olosuhteissa alkaa pokkaria lähestymään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Päivän naurut tuli Pureview:n White paperista our lenses are produced with 10x greater precision than SLR lenses. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 Päivän naurut tuli Pureview:n White paperista Kaikkee sitä. Mä en ees jaksanut lukea tuota pälinää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2012 En mä kyllä hirveästi dissaisi tota suoritusta Nokialta, lähinnä nostan hattua. Tuo kamera haastaa tosissaan monen pokkarin kuvanlaadussa, pixelimäärästä nyt puhumattakaan. Kyllä nää samplet ainakin mun silmään istuu aika hyvin, ottaen huomioon, että kyseessä on puhelin eikä kamera. http://cdn1.afterdawn.fi/storage/pictures/hiking-in-south-africa-2-captured-with-nokia-808-pureview.jpg http://cdn1.afterdawn.fi/storage/pictures/streetview-in-rio-captured-with-nokia-808-pureview.jpg ja vielä yöllä kuvattu http://cdn1.afterdawn.fi/storage/pictures/drummer-in-rio-captured-with-nokia-808-pureview.jpg Kehitys kehittyy Edit: http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2012/02/27/kylla_pureview-kamera_ottaa_todella_38_megapikselin_kuvia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Tuo kamera haastaa tosissaan monen pokkarin kuvanlaadussa, pixelimäärästä nyt puhumattakaan. Löytyykö yhtään pokkaria, sanotaan alle 500 euroa, joka pärjää tuolle? Siis kuvanlaadussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 En mä kyllä hirveästi dissaisi tota suoritusta Nokialta, lähinnä nostan hattua. Itse odotan niitä oikeita kuvia ja ihmettelen kuvanlaatua sen jälkeen. En laske sellaista kuvaa vielä oikeaksi yökuvaksi joka on otettu hyvissä keinovaloissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Nokian esimerkkikuvia Flickrissä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Menneen talven lumia joka puolella. Itse luotan HTC desireen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Nokian esimerkkikuvia Flickrissä Kohinaa on havaittavissa edelleen isommalla resoluutiolla, eli eipä ole mikään kummempi värkkine tuo 41mp Digikamerat on edelleen kuvaamista varten parhaimmistoa, ja valikoimaakin laajemmin. Onhan tuo kännykässä ihan jees, mutta ei aja ohitse digikameroiden laatua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Päivän naurut tuli Pureview:n White paperista our lenses are produced with 10x greater precision than SLR lenses. En tiedä mikä tuossa naurattaa, mutta ihan terveellä järjellä jos ajattelee että tuollaisesta linssistä joka on murto-osia kooltaan järkkärin linssistä saadaan tarkkuudeltaan samaa suurusluokkaa olevia kuvia niin ei tuo väite tunnu tuulesta temmatulta. Tosin vähän hassulta kuulostaa tuollainen täysin perustelematon väite, eikä kerrota mitään millä ominaisuudella mitattuna ne on 10x tarkemmin tuotettuja. -Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 En tiedä mikä tuossa naurattaa, mutta ihan terveellä järjellä jos ajattelee että tuollaisesta linssistä joka on murto-osia kooltaan järkkärin linssistä saadaan tarkkuudeltaan samaa suurusluokkaa olevia kuvia niin ei tuo väite tunnu tuulesta temmatulta. -Hannu Ehkä tuohon pitäisi lisätä toinen 'jos' sana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Nokian N8:n seuraajassa on 41 megapikselin kenno. Katselin vanhoja 5 megamixelin kuvia, jotka oli otettu jollain samsungin kännyllä resoluutiolla 2592*1944, sitten vahingossa kuvankäsittelyohjelmassa hiiren kohdistin osui kohtaan 'Resize', yllätyksekseni huomasin että vanhaan samsungiin olikin tehtaalla ilmeisesti tullut vahingossa 10368*7776 pixelin kenno, eli MAHTAVAT 80 megapixeliä. Kyllä kuvat olivatkin sitten hyviä tuon pikseliviipaloinnin jälkeen ja sain ne talletettua ennen näkemättömiin tiedostokokoihin. Miksi kännyköihin ei voitaisi integroida tällaista softan palasta sisälle, jotta saataisi tiedostokoot kohdalleen. Liekö tuo nokian kenno nyt kuitenkaan ihan natiivi 41 megapixeliä, etteivät vaan olisi keksineet kännyynsä jotain noin hienoa kun minulle sattui kuvankäsittelyohjelmalla. Tietysti jos kennon tyyppi julkaistaan ja sen valmistaja antaa spekseissään nuo px:t natiivilukemiksi, niin silloin se on uskottava. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2012 Liekö tuo nokian kenno nyt kuitenkaan ihan natiivi 41 megapixeliä, etteivät vaan olisi keksineet kännyynsä jotain noin hienoa kun minulle sattui kuvankäsittelyohjelmalla. Tietysti jos kennon tyyppi julkaistaan ja sen valmistaja antaa spekseissään nuo px:t natiivilukemiksi, niin silloin se on uskottava. Kenno on nimenomaan 41 megapikseliä, mutta ei sillä ole ajatuksena tuottaa 41 megapikselin kuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2012 Kenno on nimenomaan 41 megapikseliä, mutta ei sillä ole ajatuksena tuottaa 41 megapikselin kuvia. Mutta 38 megapikselin kuvia tuottaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2012 Mutta 38 megapikselin kuvia tuottaa. Kyllä sillä niitä voi tuottaa, mutta niitäkään ei ole tarkoitus käyttää sellaisinaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla