Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Wolframi on muutenkin oiva softa. Jos matikantunnilla ei ole TI CASsia tms niin kännykällä väkerretää kuvio Wolframiin. :) Mutta onhan tuo oikeessa. Edelleen Applen tuotteet on rahastusta. iPodin voisin ehkä hommata mutta siihen jäis...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen Applen tuotteet on rahastusta. iPodin voisin ehkä hommata mutta siihen jäis...

Ei kannata hommata...

Jep hemmetin hyvää rahastusta, osakkeen omistajat tykkää ja käyttäjät kiittää:thmbup:

NYSE 5v aikana:

NOK -85%

AAPL +415%

HEX:n Nokian lukua ei edes säälistä viitsi kertoa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep hemmetin hyvää rahastusta, osakkeen omistajat tykkää ja käyttäjät kiittää:thmbup:

Minkä takia käyttäjät kiittävät siitä, että saavat maksaa ylimääräistä?  ;D

Tulipa tänään haettua HTC One X. Ensivaikutelmat on aikas hyvät. Pirun nopea, sopii kohtuu hyvin kouraan, vaikka tässä onkin hemmetin iso näyttö. Polykarbonaattinen unibody on kanssa mukavanoloinen kädessä ja kestää varmaan useammankin kerran pudotella lattialle.  :laugh: Miinuksena on se ettei akkua saa itse vaihdettua ja lisämuistia ei laitteeseen saa kuin dropboxin kautta.

http://www.htc.com/fi/smartphones/htc-one-x/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

;D

Kaverin tilapäivitys:

"Mailin forwardointi Windows Phone 7:lla HOWTO:

1. Avaa maili Windows Phone 7:lla.

2. Etsi forward-toimintoa

3. Kiroa ja etsi vielä lisää

4. Kaiva iPhone esille

5. Avaa maili iPhonella

6. Forwardoi maili."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osui tuossa KL:ää selatessa linkin kautta toinen linkki (kk:n vanha kylläkin): http://www.tietokone.fi/uutiset/applen_perustaja_jarkyttyi_lumia_900_on_paras

Yllättävän samaa mieltä Woznznzniakki kuin mitä minä aiemmin mainitsin, etenkin niihin Androideihin nähden mitä olen kokeillut: "Wozniak oli erityisen hämmästynyt Windows Phone -alustan toimivuudesta ja kauneudesta. "En ole nähnyt vielä mitään mikä ei olisi kauniimpaa kuin muilla alustoille", hän kehui. (...) Ero on erityisen selvä verrattuna Android-puhelimiin. Wozniakin mielestä alustoja ei voi edes kunnolla verrata, sillä Windows Phone on niin paljon parempi. (...) Wozniak kuitenkin tunnustaa, että Windows-puhelimen käyttöliittymä on joissain suhteissa iPhoneakin parempi."

En tiedä muuten onko tuohon Lumiaan tullut taas puolihuomaamatta joku uusi pätsi, mutta akunkesto on muuttunut taas paremmaksi (vaikkei itsellä mitään mainittavia ongelmia sen kanssa ole ollutkaan, mutta aika huomattava ero alkuun nähden nyt). Nyt juuräsken laitoin lataukseen ja edellisestä latingista 4 päivää. (Mutta ei kyllä ole tullut tehtyä muuta kuin soiteltua ja varsin vähäistä datan käyttöä.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut että jotkut tekee tietokoneilla töitä ja useissa firmoissa hankitaan enään ainoastaan läppäreitä. ;) Hyvänä esimerkkinä on isot tuotekatalogit joita toimitetaan edelleen DVD:llä. En kyllä tajua miksi niitä ei voisi muistitikulla toimittaa.

Olet ymmärtänyt asian vähän väärin. Tuossa on kyse DVD-videoiden toistamisesta, eli MS joutuu maksamaan kodekista, jolla DVD-elokuvia puretaan ja koska tuo on lähes kaikille käyttäjistä turha, niin siitä halutaan eroon. Eli DVD-asema toimii kuten ennenkin ja jos asennat vaikka Media Player Classicin tai VLC:n, niin voit katsoa DVD-elokuviakin ilman lisämaksuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olet ymmärtänyt asian vähän väärin. Tuossa on kyse DVD-videoiden toistamisesta, eli MS joutuu maksamaan kodekista, jolla DVD-elokuvia puretaan ja koska tuo on lähes kaikille käyttäjistä turha, niin siitä halutaan eroon. Eli DVD-asema toimii kuten ennenkin ja jos asennat vaikka Media Player Classicin tai VLC:n, niin voit katsoa DVD-elokuviakin ilman lisämaksuja.

Eikai mikään firma niin hullu ole että antaisi normikäyttäjille localadmineja jotta he voivat asennella koneille mitä huvittaa?

Sami: kuinka monta tuntia luuri on neljän päivän aika pois päältä esim. lennoilla?

Kävin pari päivää sitten hiplaamassa Lumia 900:sta ja olihan se upea. Fiilis olisi varmaan tippunut nollaa jos siihen olisi saanut virtaa kuten viereisiin Galaxy SIII:n ja HTC one vekottimiin. ;)

Heh, hauskaa että ihmiset pitää Wozniakia samanlaisena Applen miehenä kuin Jobsia. Todellisuudessa kaveri lähti talosta 25v sitten  :laugh: Onneksi Nokialla on toinen meno kun istuva toimitusjohtaja haukkuu oman talon tuotteet pystyyn...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin tuossa lomilla eli luuri oli kyllä kokoajan päällä eikä edes flightmodessa tms.. Siksi vähän ihmettelikin. Mutta nettisurffausta sillä ei tullut juuri tehtyä kun en ollut paljoa tien päällä, eli puheluita jne (ja BT:n kautta autossa, ja olhan se datakin kyllä päällä kokoajan vaikkei käyttänytkään. Wlan taisi olla offila pääosan aikaa kuten mulla yleensäkin)

(Lumia 900:ssa oli ihmeellinen "reunus" näytön ympärilä mitä tässä pienemmässä ei ollut.. Siksi oli jotenkin vaikeampi osua tuohon back-nappiin alareunassa, en tiedä miksi ovat semmoisen lisänneet..  ...noin pikaisella parin minsan hiplauksella kaupassa)

Kun tuo on jo joulukuusta ollut niin voisi joutessaan tehdä lyhyen plussat/miinukset -listan mitä itsellä tullut vastaan, jos joku ilta joutaisi näpytellä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikai mikään firma niin hullu ole että antaisi normikäyttäjille localadmineja jotta he voivat asennella koneille mitä huvittaa?

Hep!

Ainakin minun työnantajani antaa. Samoin edellinen antoi. En tosin tiedä, onko ohjelmistosuunnittelija varsinaisesti "normikäyttäjä". Tässä firmassa on.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän toisenkin firman, jonka it-tuki mieluummin opettaa työntekijöitä itse huolehtimaan vastuullisesti koneistaan kuin ravaa heidän puolestaan tekemässä jok'ikistä pikkusäätöä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teidän firmojen sovellustenhallinta ja ict-infra on näköjään kohtuullisen retuperällä...

Tiedän toisenkin firman, jonka it-tuki mieluummin opettaa työntekijöitä itse huolehtimaan vastuullisesti koneistaan kuin ravaa heidän puolestaan tekemässä jok'ikistä pikkusäätöä... ;)

local admin tunnuksethan on suoranainen rahasampo it-tuelle (usein miten ulkoistettu)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varoituksen sana, pakko vähän avautua Androidista ja HTC:sta.

Viime heinäkuussa ostaessani tätä puhelinta ajattelin että tässäpä puhelinta moneksi vuodeksi eteenpäin. (Kyseessä siis Desire S). Toisin kävi. Pakko saadvaihdettua omenaan tämä kuppainen android-luuri. HTC merkkinä on ihan uskomatoman surkea, Android-päivitykset tulee puoli vuotta myöhässä eikä tämä luuri synkkaa musaa/muuta mediaa enää ollenkaan USB:n kautta. Kaiken lisäksi sammahtelee yksikseen taskussa ollessaan, joskus jopa kesken puhelun. Windows7 ei tunnista tätä puhelinta millään softalla, winampista media playeriin.

Syksyn tultaessa on siirryttävä kokonaan omenoihin, niissä sentään nämä hommat toimii paljon saumattomammin.

IKINÄ ei oo tarvinnut pettyä yli 500e ostokseen, mutta kerta on se näköjään ensimmäinenkin.. Ja kyllä, olen ottanut yhteyttä HTC :n huoltoon mutta eivät osanneet auttaa millään tasolla. Hard resetin osaan tehdä ilman että Htc:lta soitetaan keskellä pe-la välistä yötä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin loppui tuo käyttämättömänä sammuilu siihen että kävelin ostopaikkaan ja pyysin lähettämään huoltoon. Meni takuuseen ja nyt toimii taas kuin uusi. Kyseessä tosin Sensation johon tulee päivityksetkin ajallaan (ja joka sekin vaihtunee appleen jos seuraavassa iphonessa on ominaisuudet kohdallaan).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varoituksen sana, pakko vähän avautua Androidista ja HTC:sta.

Viime heinäkuussa ostaessani tätä puhelinta ajattelin että tässäpä puhelinta moneksi vuodeksi eteenpäin. (Kyseessä siis Desire S). Toisin kävi. Pakko saadvaihdettua omenaan tämä kuppainen android-luuri. HTC merkkinä on ihan uskomatoman surkea, Android-päivitykset tulee puoli vuotta myöhässä eikä tämä luuri synkkaa musaa/muuta mediaa enää ollenkaan USB:n kautta. Kaiken lisäksi sammahtelee yksikseen taskussa ollessaan, joskus jopa kesken puhelun. Windows7 ei tunnista tätä puhelinta millään softalla, winampista media playeriin.

Syksyn tultaessa on siirryttävä kokonaan omenoihin, niissä sentään nämä hommat toimii paljon saumattomammin.

IKINÄ ei oo tarvinnut pettyä yli 500e ostokseen, mutta kerta on se näköjään ensimmäinenkin.. Ja kyllä, olen ottanut yhteyttä HTC :n huoltoon mutta eivät osanneet auttaa millään tasolla. Hard resetin osaan tehdä ilman että Htc:lta soitetaan keskellä pe-la välistä yötä..

Minulla on ollut 1 kpl HTC laitteita, kosketusnäytön hyydyttyä ilmeisesti ilmanpaineen vaikutuksesta, laitoin sen huoltoon. Huolto väitti että laite on saanut iskun, joka ei tietystikään pitänyt paikkaansa. Lopputuloksena HTC Touch Pro joutui romulaatikkoon ja vaihdoin Samsungin, joita on ollut tuon jälkeen heti monta ja lisää tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin loppui tuo käyttämättömänä sammuilu siihen että kävelin ostopaikkaan ja pyysin lähettämään huoltoon. Meni takuuseen ja nyt toimii taas kuin uusi. Kyseessä tosin Sensation johon tulee päivityksetkin ajallaan (ja joka sekin vaihtunee appleen jos seuraavassa iphonessa on ominaisuudet kohdallaan).

Joo, tähän DS:ään saa Android 4:n vasta syksyllä. Täytyy kiikuttaa ens viikolla huoltoon ja avautua sielläkin, kesäkuun 30. päivä umpeutuu se vuoden (?) takuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverin tilapäivitys:

"Mailin forwardointi Windows Phone 7:lla HOWTO:

1. Avaa maili Windows Phone 7:lla.

2. Etsi forward-toimintoa

3. Kiroa ja etsi vielä lisää

4. Kaiva iPhone esille

5. Avaa maili iPhonella

6. Forwardoi maili."

btw. Onpa kädetöntä.  :P

Ei ole ikinä tarvinnut postia forwardoida mobiililaitteilla, mutta tuli vaan mieleen tämäkin kun tuossa yhteen viestiin vastailin. Viesti auki, painat reply, ja eteen tulee 3 vaihtoehtoa (reply, reply all, fwd)... Mutta tietysti jos ei lähtökohtaisesti edes halua ymmärtää tai katsoa mitä ruudulla lukee, niin eipä sille mitään voi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ikinä tarvinnut postia forwardoida mobiililaitteilla, mutta tuli vaan mieleen tämäkin kun tuossa yhteen viestiin vastailin. Viesti auki, painat reply, ja eteen tulee 3 vaihtoehtoa (reply, reply all, fwd)... Mutta tietysti jos ei lähtökohtaisesti edes halua ymmärtää tai katsoa mitä ruudulla lukee, niin eipä sille mitään voi.

Kyllähän tuo hiukan epäkäytettävältä kuulostaa, forward kun ei millään loogisella tavalla kuulu replyn taakse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa johtua siitä ettei tuossa valikkorivissä ole tilaa sille nappulalle. (tai periaatteessa mahtuu, mutta menisi liian tiukaksi?)  Tuossa pikagooglauksella yksi huonolaatuinen kuva: http://cdn.pocketnow.com/wp-content/uploads/2010/07/email.jpg  (= mahtuisi kyllä viides pylpyrä mutta en ole missään softassa nähnyt muistaakseni viittä)

..mutta lähinnä pointti, että ei tuota voi olla huomaamatta jos on kerrankin viestiin vastannut. Mutta koska ei-Omena, niin antaa aiheen itkeä ns. turhuuksista.  :P

(Edit: huomasinpa muuten, että ipadissakin ihan sama logiikka. Yksi reply-nappi jonka takana on nuo samat kaikki toiminnot..)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiinalla taitaa olla jonkinlainen yhden naisen sota Lumiaa vastaan? :thmbdn:

Mulla on töissä Windows 7. Se on nyt ollut käytössä oisko pari vuotta. Voi jööses se on hidas - quad core, 8 gigaa muistia. Käynnistys (niin että saa pari tärkeintä softaa käyntiin) ja jopa sammutus kestää ikuisuuksia. Täsmälleen kuten w2k, ja sen piti korjaantua XP:ssä ...

20 vuotta olen päivittäin töissä käyttänyt Windowsia ja kotona Linuxia. Molemmat ovat, IMNSHO, käsittämättömän surkeita verrattuna siihen mitä ne oli 10v sitten - ei oikeastaan mitään kehitystä. Mutta kyllä Windows "vie voiton" käyttökelvottomuudessa.

Minun kännykässä ei tule olemaan Windowsia.

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=44034

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totaalinen hermonmenetys windowsia kohtaan vaan  :D

Jep,jep. Kannattaa tutustua tähän luuriin tarkemmin, koska (niinkun tullut jo mainittua) edelleenkin mielestäni täysin omenaluurin tasolla, ja monilta osin parempikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään