Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Tällä hetkellä, TyTN:in ollessa huollossa, Kaiseria odotellessa: HTC Touch

Saattaa olla että käytän tätä jatkossakin, on sen verran tyylikäs, pieni (ohut) ja näppärän tuntuinen. 3G oli jo TyTN:issä suurimman osan ajasta poiskytkettynä verkko-ongelmien takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli viime vuonna vielä käytössä Nokia 3220 mutta oli hukassa aika kauan ja joutui pesukoneesen. Nyt tämän hetkistä en oikein muista ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt mulla on joku simpukka.. N-Gage odottaa korjaukseen pääsyä jossain tuolla laatikossa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turkulaisille ja näsäviisaille vielä tiedoksi, että tuota oikean reunan tulitikkuaskia ei ole tarkoitus käyttää kommunikointiin vaan se on siinä ikään kuin vertailukohteena antamassa jonkinlaista mittakavaa.

Ei edes savumerkkien lähettämiseen? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin tämän sivuston kautta voi muuttaa Youtuben videot haluamaansa tiedostomuotoon ja siirtää ne sen jälkeen puhelimeen: http://vixy.net/

Kiitti!  :o

Turkulaisille ja näsäviisaille vielä tiedoksi, että tuota oikean reunan tulitikkuaskia ei ole tarkoitus käyttää kommunikointiin vaan se on siinä ikään kuin vertailukohteena antamassa jonkinlaista mittakavaa.

REPS  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

E90 täälläkin, eli Antin kuvassa toinen vasemmalta. Minä tosin olen malttanut jo ottaa näytön suojamuovin pois :)

Niin olen minäkin, tuo kuva kun on jo reilut pari viikkoa vanha.

Muuten olen tuohon E90:iin ollut ihan tyytyväinen, joskin ärsyttää tuo melko räikeä suunnitteluvirhe, jonka seurauksena sisäpuolen näppäimet ottaa sisänäyttöön kiinni. Tuosta tietenkin aiheutuu se, että näppäimistä jää jotain likaa tai rasvaa näyttöön, joka vaan tuntuu leviävän entisestään jos sitä yrittää pyyhkiä. Täytyy pistää takuuhuoltoon sitten kun osaavat tuolle jotain tehdäkin.

Tuo sama ongelmahan tuntuu siis olevan lähes kaikissa E90:ssä ainakin Matkapuhelinfoorumin mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muut N95 käyttäjät päivittäneet jo firmwarensa 1.2xx:ään? Itsellä juuri menossa tuo päivitys ja lupaa nopeammin käynnistyvää kameraa ja ohjelmia  :thmbup:

Versio 12.0.013 ollut asennettuna jonkun päivän. Eroa edelliseen versioon ei juuri tunnu olevan toimivuudessa. A-GPS on nyt mukana.

Edellinen päivitys ja nopeutti kyllä laitetta. Kaatumatautiakaan ei ole enään esiintynyt.

Hyvä laite. Erinomainen, jos tuota klappia ei olisi niin paljoa sliderissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A-GPS on nyt mukana.

Mikäs se tuo on? Miten tuo GPS hommeli edes toimii? Siinä kun on se "Kartta"ohjelma ja siinähän se lataa "GPS-sijainnin" niin se on jossain Italiassa.. miksi?  ???

Oletteko kokeilleet sitä miten se GPS toimii ihan niinkun noin käytännössä? Ite en oo ku kotona kokeillut mutta eipä se siinä oikein oikeuksiinsa vissiin pääse  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tosiaankaan, jos olet katon alla. GPS toimii vain ulkona. Sijainti löytyy, kunhan se on saanut tarpeeksi signaalia tarpeeksi monelta satelliitilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tosiaankaan, jos olet katon alla. GPS toimii vain ulkona. Sijainti löytyy, kunhan se on saanut tarpeeksi signaalia tarpeeksi monelta satelliitilta.

Juu täytyy vissiin kokeilla kunnolla ulkona joskus  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo sama ongelmahan tuntuu siis olevan lähes kaikissa E90:ssä ainakin Matkapuhelinfoorumin mukaan.

Mulla ei ainakaan esiinny tätä ongelma...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs se tuo on? Miten tuo GPS hommeli edes toimii? Siinä kun on se "Kartta"ohjelma ja siinähän se lataa "GPS-sijainnin" niin se on jossain Italiassa.. miksi?  ???

Oletteko kokeilleet sitä miten se GPS toimii ihan niinkun noin käytännössä? Ite en oo ku kotona kokeillut mutta eipä se siinä oikein oikeuksiinsa vissiin pääse  :P

Kartta sovellus muistaa edellisen paikan, jossa sitä on käytetty. Sitten kun se saa nykyisen sijainnin sateliittien avulla selville, kartta siirtyy sinne. Ensimmäisellä käynnistyskerralla se näyttää oletussijaintia, joka itse asiassa pitäisi olla Berliini.

A-GPS, eli Assisted GPS määrittää sijainnin sateliittien ja matkapuhelinverkon avustuksella. Käyttäjälle se näkyy lähinnä siten, että tuo paikanmääritys nopeutuu. Yleensä sovellus saa sijainnin selville alle minuutissa, kun pelkällä GPS:llä siihen voi mennä useitakin minuutteja.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kartta sovellus muistaa edellisen paikan, jossa sitä on käytetty. Sitten kun se saa nykyisen sijainnin sateliittien avulla selville, kartta siirtyy sinne. Ensimmäisellä käynnistyskerralla se näyttää oletussijaintia, joka itse asiassa pitäisi olla Berliini.

Juu Berliinihän se olikin.. alussa se kartta näyttää Italiaan mutta kun painaa GPS Sijainti niin se pomppaa sinne Berliiniin.. Enpä ole edelleenkään saanut sitä tänne Suomen puolelle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu Berliinihän se olikin.. alussa se kartta näyttää Italiaan mutta kun painaa GPS Sijainti niin se pomppaa sinne Berliiniin.. Enpä ole edelleenkään saanut sitä tänne Suomen puolelle  ;D

Kestää melkoisen pitkään, ennen kuin oma laitteeni löysi itsensä kartalle. Mene ulos, ja käynnistä "Kartat" -sovellus. Sen jälkeen ota näkymäksi "satelliittien tiedot" tjsp. Kun palkit muuttuvat mustiksi, on paikka löytynyt. Sain vihdoinkin imuroitua myös Suomen kartat koneelle, joten nyt jopa opastus toimii. Hieman monimutkaista tuo karttojen haku, mutta lopulta onnistui.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kestää melkoisen pitkään, ennen kuin oma laitteeni löysi itsensä kartalle. Mene ulos, ja käynnistä "Kartat" -sovellus. Sen jälkeen ota näkymäksi "satelliittien tiedot" tjsp. Kun palkit muuttuvat mustiksi, on paikka löytynyt. Sain vihdoinkin imuroitua myös Suomen kartat koneelle, joten nyt jopa opastus toimii. Hieman monimutkaista tuo karttojen haku, mutta lopulta onnistui.

Arttu

Joo täytyy kokeilla.. mitkäs Suomen kartat? jotain tarkempia tms? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo täytyy kokeilla.. mitkäs Suomen kartat? jotain tarkempia tms? ???

Tuossa laitteessa ei tule mitään karttoja mukana. Se lataa alueen karttapohjan 3G:n kautta, kunhan löytää, millä alueella on. Halvempaa ja nopeampaa on ladata kartat suoraan netistä ja tallettaa muistikortille. Mene osoitteeseen: www.smart2go.com. Sieltä saat "MapLoader" -ohjelman, jolla sitten voit valita haluamasi kartat. Ilmaista, mutta hieman monimutkainen systeemi, ennen kuin sain toimimaan.

Arttu

Ai juu... Minua hämäsi, että ohjelma olisi vain N-sarjan puheliminn, mutta ainakin toimii hyvin myös E90:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa laitteessa ei tule mitään karttoja mukana. Se lataa alueen karttapohjan 3G:n kautta, kunhan löytää, millä alueella on. Halvempaa ja nopeampaa on ladata kartat suoraan netistä ja tallettaa muistikortille. Mene osoitteeseen: www.smart2go.com. Sieltä saat "MapLoader" -ohjelman, jolla sitten voit valita haluamasi kartat. Ilmaista, mutta hieman monimutkainen systeemi, ennen kuin sain toimimaan.

Arttu

Ai juu... Minua hämäsi, että ohjelma olisi vain N-sarjan puheliminn, mutta ainakin toimii hyvin myös E90:ssä.

Voit myös manuaalisesti mennä pyörimään ympäri maailmaa ja latailla karttoja sieltä. Minä olen lataillut niitä wlanilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, kysymys vielä tuohon N95 GPS:ään liittyen. Tänään kun oltiin ajelemassa niin kokeilin tuota GPS:ää ja sitä "navigointi-modea" mutta kun painan sitä "aloita navigointi" tulee jotain ehtoja jotka pitää hyväksyä ja sitten pitäs ostaa joku lisenssi tms.. siis sen jälkeen kun latasin koneelta ne kartat.. ennen sitä tuo toimi ihan hyvin tuo navigointi hommeli..  ??? Mitä tuossa pitää tehdä? Katoin niitä hintoja niin oli kyllä aika kallista.. 7 päivän joku lisenssi 6euroa.. mitä helv**** järkeä?  >:(

Jos poistan ne kartat ja asennan vaikka uusiks koneelta niin toimiskohan? Tai saiskohan jostain kenties jotain ilmaisia karttoja jos ne kerta oli maksullisia? vai mitämitä?

Siis pelkkä se "Aloita navigointi" on maksullinen.. kun laitoin "Aloita seuranta" se toimii kyllä ihan hyvin.. tai sitten se "Aloita simulointi" että se vetää sen asetetun reitin siinä ja sanoo että käänny oikealle 200 metrin jälkeen jne.. miks toi navigointi olis maksullinen?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään