Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Mitä sitten kun matkustellaan lentokoneella ja ipohne on sammutettava, pitääkö aina olla läppäri mukana että saa taas laitteen käyntiin.

Airplane mode päälle ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kyllä kateellinen Artulle!

Jos rahkeet ja uskallus ei riitä ton jailbreikatun iPhonen hankintaan niin... Mitäs mieltä olette Nokian X6 puhelimesta? Onko se pelkkä lelu jos vertaa N900 tai N97miniin? Toki tuo Htc hd2 vaikutti hyvin fiksulta myös.

Mun puhelimen osto on kun Iisakin kirkon rakentamista... Vielä kesäkuussa mä arvon täällä, että mikä kannattaa ostaa. No uusia mallejakin voi toki tulla ja iPhone voi rantautua vaikka elisaan tai Saunalahteen...

LND

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs mieltä olette Nokian X6 puhelimesta? Onko se pelkkä lelu jos vertaa N900 tai N97miniin?

Vertailu on hieman hankalaa, koska N97minissä ja N900:ssa on kantavana voimana qwerty. X6 on N97ministä ja N900:sta eroten varustettu kapasitiivisella kosketusnäytöllä. Mukana tulee N97m tapaan CWM. Oma mielipiteeni on, että lelu se on verrattuna näihin kahteen kilpakumppaniin.

Kannattaa käydä kaupassa räpläämässä puhelimia niin saat tuntumaa, että mikä sinua viehättää. Minua ei S60 5th edition viehätä, joten kaksi noista jäi heti pois.

Puhelimen valinta (kalliimmassa hintaluokassa) tuntuu olevan sellainen henkilökohtaisten mieltymysten summa, että on vaikea suositella kenellekkään puhelinta, jos ei suht tarkkoja kriteerejä tule.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja netissä käytetty N97 on myynnissä alkaen 150€, näköjään meni jo, halvin 200€. Kannattaako ostaa?  ::)

Olen jo muutamaan kertaan ilmaissut mielipiteeni täällä tuosta N97:sta. Ja se on edelleen jyrkkä EI ! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos rahkeet ja uskallus ei riitä ton jailbreikatun iPhonen hankintaan niin...

... älä silti osta Nokiaa :laugh:.

Kuten tuolla on aiemmin mainittu niin sinun ei tarvitse välttämättä Jailbreakkailla/ unlockailla itse vaan voit ostaa ihan aidosti lukitsemattoman, uuden laitteen joka pysyy päivitystenkin jälkeen lukitsemattomana. Maksaa toki enemmän kuin kytky, luonnollisesti. Itse kuitenkin harkitsisin asiaa, noita käyttiksen Jailbreakkauksen/ Unlockauksen mahdollistavia aukkoja kun paikkaillaan jokaiseen firmispäivitykseen. Joskus tulee hetki, että DevTeam ja vastaavat eivät enää löydäkään "reikää" niin helposti. Tähän mennessä nuo firmikset on pystytty murtamaan suht nopeasti, aikanaan 2.0:n kanssa saivat muistaakseni painia muutaman viikon... Mutta kuten sanoin, jos haluat, että iPhonesi on softapäivitysten suhteen varmasti huoleton, maksa hiukan extraa ja osta aidosti lukitsematon.

Muutenkin kannattaa miettiä mitä tarvitsee ennenkuin ostaa. Olisiko hyvä olla fyysinen näppis? Tai jopa qwerty, mikäli kirjoittelet paljon s-posteja? Onko kameralla väliä? Pitääkö olla suomenkielinen käyttis vai taipuuko englanti? jne.. Tuo fyysinen qwerty pesee kyllä rehellisesti sanoen esim. iphonen virtuaaliqwertyn, tatsi on aina parempi ja virhepainalluksia tulee vähemmän. Itse olen omistanut iphonen 2,5 vuotta ja käytän sitä päivittäin, mutta edelleenkin ottaisin mieluummin laitteen, jossa on fyysinen näppis. Jos vain saisin sellaiseen myös tuon iiiihaaaaanaan käyttiksen...

Jos iPhone ei sitten natsaakaan niin Googlen Android-alusta (tietääkseni ei saa suomeksi, vielä..) voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Monipuolinen ja mukavasti toimiva, kosketusnäytöille suunniteltu käyttis jota kehitetään jatkuvasti. myös softatarjonta monipuolistuu koko ajan. Moni on ollut tyytyväinen. Android-laitteita tulee jatkuvasti lisää mm. HTC:ltä ja Acerilta. Ottaisin Androidin over Symbian any given day.

Uusi iPhone julkaistaneen taas kesällä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki ymmärsin, mutta jailbreikkauskaan ei ole kaikille tuttu, vaan luulevat, ettei laite sitten toimi muilla, kuin Soneran korteilla.

Ei toimikaan. Jailbreak ei avaa sim-lukitusta, olkoot lukitus Applen tai Soneran tekosia. Unlock on eri asia kuin Jailbreak ja se taas avaa lukituksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi iPhone julkaistaneen taas kesällä.

Aivan totta. Olikohan se nyt 28.6.2010 klo 20, jos vanhat merkit pitävät paikkansa. WWDC tapahtuman yhteydessä kuitenkin. Jotain pieniä päivityksiä saattaa tulla jo tammikuussa. Huhuja liikkuu 8 GB:n Apple iPhone 3GS:sta joka korvaisi vanhan 3G-mallin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen N900-kokemuksia:

Lähes joka päivä tulee näprättyä joku uusi ominaisuus tai ohjelma ko. laitteeseen, ja joka vilkaisulla tuo laite vaan tuntuu sekä paremmalta että itseni näköiseltä. Softarepoja tulee käytyä läpi parin päivän välein, koska netistä luettuna siellä on todella paljon softaa tulossa julkaisuun lähiaikoina.

Tänään kun töistä päästyä istuin ratikassa, kaivelin IRCin auki kun ajattelin että sieltä näkee nopeiten päivityksiä tuon Sellon ampumakohtauksen tiimoilta. No siellä eräällä kanavalla oli ystäväni laittanut linkin suoraan YLEn streamiin poliisin tiedotustilaisuudesta. Katsoin linkkiä hetken ja päätin mielessäni että "en pety vaikkei tuo toimisikaan". Laskin että n. 80% todennäköisyydellä jää tuo linkki kokeiluksi koska joko N900 ei tukisi streamin kodekkeja tai sitten Suuneran bittivirta ei riittäisi liikkuvaan kuvaan.  Yllätyin todella, kun N900 Mediaplayer avasi linkin ilman mitään mutinoita, ja ruudun täyttävä tarkka tv-kuva ampaisi näköhermoihini. Suuneran bittikään ei pätkinyt ratikkamatkan aikana vaan katselin lähetystä koko matkan kotiin asti.  Pari sivullista siinä ihmetteli mitä teen, ml. joku iPhoneaan räpläävä nuorempi herra. Kerroinpa sitten vaan muille että "tilanne ohi, raatoja 6".

Edelleen odottelen koneelle kunnon karttapäivityksiä ja Spotifyta. Sitten alkaakin jo Vobblerin odottelu  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jo muutamaan kertaan ilmaissut mielipiteeni täällä tuosta N97:sta. Ja se on edelleen jyrkkä EI ! ;D

-Sen verran tuota omaakin katelleena, niin ilman valmistajan/myyjän tukea ei kannattane?

Mulla on kyllä sit muuten ihan hyvä versio, ei oo nyt edellisestä tullut mitään uutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Unlokattuja ja jailbreikattuja saa käytettynä alk. 400eur

Samoin jo alunperin sim-vapaita.

Vaihtoehdot eivät siis vastoin yleistä harhaluuloa ole vain Soneran kytky tai jailbreakattu. Monissa maissa myydään sim-vapaita iPhoneja, jotka toimivat millä tahansa simmillä. Esimerkkinä oma italiantuontini. Myös näitä on jatkuvasti myynnissä mm. hopeinenomena.net -mäkkifoorumilla. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin omenavihaaja?  ;D Todellisuudessa iphoneen sai näitä kolmannenosapuolen mms-ohjelmia jo ennen kuin koko vekotin tuli edes suomeen myyntiin ;)

Vaikka kyse on pienestä askeleesta kohti kunnollista MMS-tukea, niin täytyy muistaa Applella meni pari vuotta ennen kuin MMS-tuki saatiin iPhoneen.

On muuten tosi kätevä   :laugh:

komennolla "./mkmms  /home/temp/photo.jpg m-send-req.mms subject".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todellisuudessa iphoneen sai näitä kolmannenosapuolen mms-ohjelmia jo ennen kuin koko vekotin tuli edes suomeen myyntiin

Juu niin sai. SwirlyMMS (tai jotakin sinnepäin..) tais olla ensimmäinen. Pelailikin ihan OK vaikka olikin tosi epävirallinen softa. Tosin mulla oli siinä joku bugi ja aika ajoin se softa jäi jotenkin "päälle" ja söi akkua ihan perkeleesti. Siihen ei auttanut muu kuin puhelimen sammuttaminen... Mut mms:t liikku ihan hienosti!

Googlen pitkään tiedetty "oma" Android-puhelin on nyt näemmä julkistettu;

http://www.google.com/phone/ .Ei varmaan hassumpi tekele, varsinkin mikäli muutenkin käyttää Googlen palveluita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän piru tuohon E50:een tuli, kun ei kuulu enää mitkään muut äänet kuin näppäinäänet? Ei kuulu soittoäänet, MP3:t, varoitusäänet eikä muut, vaikka profiilista on valittuna esim. yleinen tai ulkoilma. Herätyskellokaan ei toimi. Tuo tosin tippui eilen töissä taskusta lattialle, joten voisiko olla piirilevyltä joku osa irronnut tjms.?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelailikin ihan OK vaikka olikin tosi epävirallinen softa. Tosin mulla oli siinä joku bugi ja aika ajoin se softa jäi jotenkin "päälle" ja söi akkua ihan perkeleesti. Siihen ei auttanut muu kuin puhelimen sammuttaminen...

Joopatijoo, mutta että "pelaili ihan OK" kuiteskiin, vaikka jäikin aika ajoin päälle ja söi sitten akkua ihan perkeleesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Taitaa tämä oma kännykän hankinta päätyä iPhoneen - 3GS 16GB. Soneralla on 'ainutlaatuinen' kampanja ollut päällä jonkin aikaa. 400min puhetta ja nopea Soneran mobiililaajakaista ovat saaneet minut pyörryksiin :-) . Hinta puheajan, tekstaripaketin ja datan kanssa 40c halvempi kuin nykyinen Elisan paketti. Mahtaakohan ketään kiinostaa 1.5v vanha n95?

LND

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soneralla on näköjään aika suolaiset hinnat. Itse ostaisin vapaan puhelimen jostain muualta ja siihen erillisen data/puhepaketin ilman mitään kytkyjä.

Googlen pitkään tiedetty "oma" Android-puhelin on nyt näemmä julkistettu;

http://www.google.com/phone/ .Ei varmaan hassumpi tekele, varsinkin mikäli muutenkin käyttää Googlen palveluita.

Ihan kiva mutta tuota ei saa tilattua tänne "teknologian kehtoon"  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään