Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Vielä vähän puollustan Symbiania, sillä Bellessä pitäisi insinöörmäisyys olla jo karsittu pois. Minua myös miellyttää se että Symbian on suunniteltu ensisijaisesti ja alunperin puhelimen käyttöjärjestelmäksi ja se että Symbianin saa siirtämään dataa vain WLAN-verkon yli. Ei tule yllättäviä laskuja jos ei ole datapakettia. Anroid ja sen ohjelmant ainakin taitavat olettaa että 3G-yhtettä saa käyttää vapaasti? Toki myönnän että vielä Anna-versiokin on sekava ja insinööreistä ymmärtämättämälle hankala ottaa haltuun, mutta Bella tuo siihen parannusta. Liian myöhään säilymistä ajatellen, lautta paloi jo - mutta tuo kuitenkin. http://www.allaboutsymbian.com/news/item/13212_Symbian_Belle-software_update_.php http://www.allaboutsymbian.com/features/item/13551_How_to_Speed_your_way_around_h.php Hyvä tietää ettei iPhone ole niin herkkä särkymään kuin huhut väittävät. Taas yksi urbaanilegenda kumottu! N8 on kestävyytensä, monipuolisuutensa (suhteessa hintaan) ja ison näytön takia minun suositukseni Marikalle. Sen esimerkiksi uskaltaa antaa lastenkin käsiin -sen verran jykevätekoinen puhelin ja karttaohjelmalla voi vaikka löytää lähimmän kahvilan, jonne puhelin sitten opastaa. Näyttö on kohtuullisen iso surffailuun, mutta ei kokoa joka tyhjentää heti akun ja puhelimeen saa ladattua ohjelmia joilla Facebookin ja Twitterin käyttö sujuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Hyvä tietää ettei iPhone ole niin herkkä särkymään kuin huhut väittävät. Taas yksi urbaanilegenda kumottu! No enpä tiedä, riippuu paljon tilanteesta ja mihin pudottaa jne. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Vielä vähän puollustan Symbiania, sillä Bellessä pitäisi insinöörmäisyys olla jo karsittu pois. Minua myös miellyttää se että Symbian on suunniteltu ensisijaisesti ja alunperin puhelimen käyttöjärjestelmäksi ja se että Symbianin saa siirtämään dataa vain WLAN-verkon yli. Ei tule yllättäviä laskuja jos ei ole datapakettia. Nimenomaan Symbian on puhelimen käyttöjärjestelmä, ei älypuhelimen. Myös iPhonesta saa mobiilidatan kokonaan pois ja veikkaan että nykyään myös androideissakin. Itse ihmettelen lähtökohtaisesti miksi yleensäkään joku hankkii älypuhelin jos ei ota datapakettia? ??? Jos haluaa Symbianilla varustettua patarautaa niin kannattaa ottaa Nokian E7 jota saa jo alle 300euron, mukana saat kunnon näppiksen. Nämä hajoamis jutut on aina yhtä huvittavia, se joko hajoaa tai sitten ei hajoa. Kuinka moni valitsee auton sillä perusteella miten se menee kolarissa ruttuun? ps. iPhonen 3GS:ä saa käytettynä reilusti alle 200euron. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Hopeinen omppu on täynnä juttua erilailla rikkinäisistä iPhoneista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Hopeinen omppu on täynnä juttua erilailla rikkinäisistä iPhoneista. Joo ihan paskoja kaikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Kuinka moni valitsee auton sillä perusteella miten se menee kolarissa ruttuun? Vaikka valitsenkin autoni yleensä käyttötarpeen mukaan, niin kyllä minua hiukan kiinnostaa se pellin kestävyys mahdollisessa kolarissa. Ei sitä aina tiedä, kuka liikenteessä olevista kuskeista päättää ajaa kolarin. Itse en toki moiseen koskaan sorru. Puhelimen putoaminen on jopa todennäköisempää, kuin kolarin ajaminen. Kyllä minua ainakin harmittaisi, jos se uuden karhea maltaita maksanut puhelin taskusta pudotessaan menee pahasti säröille. Vakuutusten omavastuut ovat kuitenkin sitä luokkaa, että omassa lompakossa käy jonkin verran viimaa. Tai sitten minä vain olen niin köyhä, että pitäisi mennä kyykkyyn -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Puhelimen putoaminen on jopa todennäköisempää, kuin kolarin ajaminen. Kyllä minua ainakin harmittaisi, jos se uuden karhea maltaita maksanut puhelin taskusta pudotessaan menee pahasti säröille. Vakuutusten omavastuut ovat kuitenkin sitä luokkaa, että omassa lompakossa käy jonkin verran viimaa. Tai sitten minä vain olen niin köyhä, että pitäisi mennä kyykkyyn -Juha Itsellä HTC TP2 lensi kaksi kertaa asfaltille ja molemmilla kerroilla "lasi" eli plexi meni pskaksi. iPhone4 on taas lentänyt kerran kivilattialle jonka ainoa vaurio oli hieman rispaantunut lasin kulma. Aikoinaan Nikonin D70 pyörähti repusta kokolattiamatolle -> LCD-näyttö rikki. Eräs kerta D200+70-200 paketti lensi auton katon tasalta asfaltille -> Ei hajonnut, ainoastaan rispaantuneita kulmia. Miksi näin? No siksi koska todellisuudessa se on ihan tuurissa kiinni hajoaako se vai ei. Jos näytön hajoamista pelkää niin paljon niin on parempi ostaa rikkoutumaton kännykkä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 8, 2011 Itse tilasin eilen Lumia 800 Jimmsiltä, uskoisin että ihan mikään turha tekele ei ole. Saas nähdä miten kauan toimitus kestää, ei ole varastossa vielä niitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 ja mikä parasta sovelluksia löytyy miljoonittain. Tämä ei ole minulle oikein auennut, että mitä hyvää on älyttömässä määrässä sovelluksia?? Satatuhatta paskaa yhtä hyvää kohden? Lienee jossakin listattu ne muutamat hyödylliset ja toimivat softat, ei niitä muuten varmaankaan löytäisi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Tuossa tullut leikittyä tuolla uudella Nokialaisella (C5-03), ja surffailtua sen kanssa myös tässä flightforumilla. Kyllähän homma toki nytkin onnistuu, mutta olisihan se kiva jos mobiilivehkeille verkkosivut näkyisivät niille tarkoitetussa formaatissa (WAP tms.). Nythän pieneltä ruudulta lukeminen on varsin hankalaa. Teknisestihän tämä ainakin periaatteessa kai olisi mahdollistakin, lähinnähän homma kaiketi riippuu foorumia pyörittävästä softasta. Onkohan tällaista mahdollisuutta joskus mietitty? Tämä aihe on varmaan taaskin väärässä säikeessä, ylläpito siirtänee sen oikeaan paikkaansa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Hopeinen omppu on täynnä juttua erilailla rikkinäisistä iPhoneista. Matkapuhelinfoorumi taas on täynnä juttua erilailla rikkinäisistä Anroideista, HTC-luureista, Nokialaisista... paskoja kaikki. Sitäpaitsi jos haluaa viskoa puhelintaan pitkin asfalttipintoja, kannattaa luuriin ostaa vaikka otterboxi; kestää kolhut, kosteudet ja on kaunis kuin mikä. /Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Oho E7:aa käytettynä 220€:lla http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f12/m-nokia-e7-hopea-67866/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Ostin tänään Nokia 101 -2-simmipuhelimen, kun oli TeleWizillä tarjoomuksessa 999 bahtia (n. 24 euroa). Pirun näpsäkkä, pieni, kevyt, ja tosiaan 2 sim-korttia koko ajan päivystyksessä - soittaessa tai tekstattaessa kysyy kumpaa käytetään. Ei mikään älypuhelin, mutta perusluurina melko kova juttu kun käyttää thaisimmiä mutta tarvitsee tavoitettavuuden vuoksi myös suomisimmin valvottavaksi. Ei kameraa, mutta plussana kunnon kaiutin takapuolella ja siihen sopivasti kuuluvat mp3-soitin ja radio toki myös. Koska kyseessä on aito Nokia, hinta/laatusuhde on kyllä melko kohdallaan! EDIT: Bonuksena led-taskulamppu, joka käynnistyy näppärästi navinäppäintä 2 kertaa ylös painamalla! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Tällä hetkellä tuo Samsung Galaxy S5830 vaikuttais parhaalta vaihtoehdolta, koska hinta on sopiva ja näyttää melko kestävältä. Mitä mieltä olette Sony Ericsson Xperia X8:ta? Kun on melko saman hintainen. Syy, miksi haluan kestävän puhelimen on se, että pidän kännykkää tallilla mukana. Varsinkin maastossa puhelin on oltava mukana turvallisuussyistä. Ja harrastukseen kuuluu ajoittain myös ne tippumiset, jolloin kännykkä usein on taskussa. Muutama halvempi vaihtoehto vielä tähän, kertokaahan mitä mieltä olette: Sony Ericsson Mix Walkman WT13i ja Sony Ericsson W150i Yendo? Hinta-laatusuhde? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Omaa turvallisuutta varmistamaan maastoon ja ratsastukseen en todellakaan ottaisi kosketusnäytöllistä älyluuria! Puhelimella ei voi soittaa jos näyttö hajoaa ja akkukin voi loppua yllättäen (niissä akunkesto on parhaimmillaankin muutamia päiviä). Ennemmin ottaisin tämän halvan ja kestävän Samsungin http://www.verkkokauppa.com/fi/product/9830/csnnr kakkospuhelimeksi taskuun jollain halvalla prepaid-liittymällä ja jättäisin ykköspuhelimen autoon ja laittaisin soitonsiirron kakkoskapulaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 Nyt kun aletaan puhumaan ei älypuhelimista niin kannattaa ottaa noksu esim. C5 on oikein mainio kapistus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2011 ... pidän kännykkää tallilla mukana. Varsinkin maastossa puhelin on oltava mukana turvallisuussyistä. Ja harrastukseen kuuluu ajoittain myös ne tippumiset, jolloin kännykkä usein on taskussa. Niinpä, vaimoni tippui hevosen selästä monen vuoden tippumistauon jälkeen juuri sen vuoksi että oli tuollainen Galaxy Mini mukana. Mini alkoi soida ja vasta puhelimen hankkineena ajatus kiinnittyi liikaa puhelimeen ja sitten rysähti. Pitäisiköhän puhelimen kädessä pitäminen kriminalisoida ratsastamisenkin aikana. Paras kuulemani selitys asiasta on kuitenkin se että hevonen ei ollut tottunut uudeen soittoääneen eikä kullan väriseen puhelimeen. Tuo Mini on kyllä luja, suitset särkyi, mutta Mini säilyi naarmuitta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2011 Vähän menee budjetin yli, mutta miten olis Motorola Defy? Android, 3,7" näyttö, roiskevesi ja pölytiivis. Geokätköilypiireissä ainankin on sitä kehuttu. Testin tynkää: http://blog.androidsuomi.fi/2011/05/motorola-defy-superkestava-android/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2011 Itse tilasin eilen Lumia 800 Jimmsiltä, uskoisin että ihan mikään turha tekele ei ole. Saas nähdä miten kauan toimitus kestää, ei ole varastossa vielä niitä. Maksoit sitten 700eur?? Huh, huh.. Vinkkinä, amazon.de. Alle 500 eur nytheti kotiin kannettuna. Suomeen tuo tulee joskus keväällä tjsp. Jimmy todnäk roudaa omansa jostain ohi normaalin maahantuonnin jos jo nyt myyvät? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2011 Viikolla päivitin jemmassa olleen Omnia 7:ään sen uuden WP7.5 Mango:n, ei vaan edelleenkään tuntunut oikealta systeemiltä minulle, vaikka selain oliki paras mitä olen ikinä kapulassa nähnyt. Tänään kävin verkkokauppa.com:ssa hiplaileen uutta kapulaa, nykyinen Galaxy S2 saa väistyä ja tilalle on tulossa Galaxy Note. Talveksi hyvä puhelin, koska puhuessa peittää lähes koko pään ja suojaa siten viimalta Alkaa vain olla näitä muutaman viikon käytettyjä tuolla hyllyssä jo melko läjä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2011 Maksoit sitten 700eur?? Huh, huh.. Vinkkinä, amazon.de. Alle 500 eur nytheti kotiin kannettuna. Suomeen tuo tulee joskus keväällä tjsp. Jimmy todnäk roudaa omansa jostain ohi normaalin maahantuonnin jos jo nyt myyvät? Eipä siinä sinänsä mitn, kuitenkin tässä menee varmasti ensvuoden alkupuolelle kun saan tuon oman kotia. 3 vuotta oli itselläni käytössä sen verran oikukas Nokialainen, että pitkään harkitsin Iphonen ja Nokian välillä. Mutta kunhan saan oman nokialaisen käsiin, niin kerron kannattiko. Edellinen Nokialainen tykkäsi käynnistellä itseään kesken puhelun vaikka virtaa olisi tapissa, syy joko raudassa itsessään tai sen Symbianin vikaa. Microsoftin 7 versio tuosta Windows phonesta on varmasti hyvä. Oli siis korkea aika vaihtaa puhelinta. Odotin tuota julkaisua kyllä jo alkusyksystä innokkaana ja kun tuo myynti suomeen tuli, niin piti se sitten tilata. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2011 Onpas nopeaa toimintaa.. Tilasin toissapäivänä Amazonista Lumia 800 Cyanin ja nyt jo UPS oven takana, vaikka arvioivat toimitusajaksi 5-7pv. Noh, saipahan jouluksi lelun.. 505 eur sis pk (ei brändätty millekään operaattorille), joten älkää nyt ihmeessä mistään verkkoruoskasta tai jimmiststä tilatko monta sataa kalliimmalla ja ensi kevään (?) toimituksella. Käyttökokemuksia myöhemmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2011 Onpas nopeaa toimintaa.. Tilasin toissapäivänä Amazonista Lumia 800 Cyanin ja nyt jo UPS oven takana, vaikka arvioivat toimitusajaksi 5-7pv. Noh, saipahan jouluksi lelun.. 505 eur sis pk (ei brändätty millekään operaattorille), joten älkää nyt ihmeessä mistään verkkoruoskasta tai jimmiststä tilatko monta sataa kalliimmalla ja ensi kevään (?) toimituksella. Käyttökokemuksia myöhemmin. Ei ole mulle tullut vielä mitn muuta tietoa, että ei ole maahantuojalla vielä varastossa ja että toimituksessa saattaa kestää alkuvuoden puolelle. Sitten koittivat tarjota iphone 4S, mutta ei nyt niin kiire ole sillä että alentuisin tuohon puhelimeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2011 Ei ole mulle tullut vielä mitn muuta tietoa, että ei ole maahantuojalla vielä varastossa ja että toimituksessa saattaa kestää alkuvuoden puolelle. Niin, siis edelleenkin. Koko puhelin julkaistaan Suomessa vasta joskus keväämmällä tai alkuvuodesta. Käsittääkseni nuo puhelimet on jostain maahantuojan ohi hankittu ja myydään siksi kauheaan ylihintaan. (Suomi vs. Saksa hintaero kännyköissä on jonkinlainen aina mutta ei kahtasataa euroa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2011 Niin, siis edelleenkin. Koko puhelin julkaistaan Suomessa vasta joskus keväämmällä tai alkuvuodesta. Käsittääkseni nuo puhelimet on jostain maahantuojan ohi hankittu ja myydään siksi kauheaan ylihintaan. (Suomi vs. Saksa hintaero kännyköissä on jonkinlainen aina mutta ei kahtasataa euroa) Ahaa, no selkis. No jos ei nyt ala enskuun puoleen väliin mennessä näkymään. Perun tuon tilauksen ja katselen jos sieltä ulkomailta saisi sitten tuon verran edullisemmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla