Guest avrorj85

Kännykkäkeskustelua

2 043 viestiä aiheessa

Asiasta toiseen. Jos kännykällä tai  tietokoneella menee johonkin https sivulle. Ja tulee ilmoitus, että sertifikaatti ei ole luotettava. Ja haluatko jatkaa siitä huolimatta !

Miksi sertifikaatti ei ole luotettava ?  Vai maksavatko luotettavat sertifikaatit liikaa pienille yrityksille ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyse on eräänlaisesta itse allekirjoitetusta sertifikaatista, jonka voi tehdä kuka tahansa. Tällöin ei tarvitse maksaa euroja sertifikaatteja myyville yrityksille. Liikenne on kuitenkin yhtä hyvin salattua, vaikka sertiä ei ole myöntänyt tunnettu yritys kuten esim. Verisign jne..

Yritykset tekevät näitä itse allekirjoitettuja sertifikaatteja mm. Webmail-sivuille. Näin säästyy euroja..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama päivä sitten tuli Stockalla hiplattua muutamaa uutta luuria.

1/Galaxy Note. Aivan järkyttävän kokoinen, ärsyttävä käyttää, näyttö ei loppujen lopuksi niin hyvä. Lagitti perus-asioissakin, mm. "etusivujen" scrollauksessa. Yleisesti perus-hyvä

2/Lumia 800. Kun yhdistää kaksi asiaa mistä yleensä ottaen tykkään, eli N9:n muotoilu ja Windows Phone, on resepti varsin hyvä. Miinuspuolena tässä on Nokia-nimi. Niin iso miinus, etten laittaisi omia rahojani kiinni.

Mitä mieltä te muut olette Lumiasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nokia on tämän talven Lumia ;)

Odottelen tyvenesti, kun tämä lapsonen kasvaa vähän aikuisemmaksi ja sairastaa pois penikkataudit. Siihen asti wanha commarini varmaan vielä jaksaa palvella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama päivä sitten tuli Stockalla hiplattua muutamaa uutta luuria.

1/Galaxy Note. Aivan järkyttävän kokoinen, ärsyttävä käyttää, näyttö ei loppujen lopuksi niin hyvä. Lagitti perus-asioissakin, mm. "etusivujen" scrollauksessa. Yleisesti perus-hyvä

2/Lumia 800. Kun yhdistää kaksi asiaa mistä yleensä ottaen tykkään, eli N9:n muotoilu ja Windows Phone, on resepti varsin hyvä. Miinuspuolena tässä on Nokia-nimi. Niin iso miinus, etten laittaisi omia rahojani kiinni.

Olen onnellinen Galaxy Noten käyttäjä. Noten näyttö on hyvä, vaikka itse sen sanonkin, näytön koko tekee siitä yhdellä kädellä vaikean käyttää, se on totta että siinä on jokin pieni perusviive verrattuna esimerkiksi Galaxy S2:een.

WP7:stä voin todeta että sen selain on markkinoiden paras, mutta Microsoftin politiikka WP7:ssä ei vain tunnu oikealta niinkuin WM6.x aikoihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lumia on kyllä ollut erittäin iloinen yllätys. Windows Phone on erittäin helppo- ja sujuvakäyttöinen ja some on hyvin integroitu käyttöliittymään. N900 tyylistä moniajoa jään hieman kaipaamaan. Näyttö reagoi herkästi ja on ainakin omaan käyttööni tarpeeksi tarkka. Sovellustarjonta laajenee huimaa vauhtia, ainoat mitä olen jäänyt kaipaamaan on hyvä freeware kätköilysofta ja podcast-client. IE toimii netin käytössä hyvin. Office löytyy valmiina, en ole kylläkään vielä kokeillut.

Kamera on riittävä, jää kylläkin esim N8:n kameran tasosta jälkeen. Navigointia en ole vielä kerennyt testata.

Tyytyväinen olen Lumiaan ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, omena is sou last siison..  :P

(ainakin siitä kommentti/kyselymäärästä päätellen mitä duunissa on tullut Lumiaa näplätessä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, omena is sou last siison..   :P

(ainakin siitä kommentti/kyselymäärästä päätellen mitä duunissa on tullut Lumiaa näplätessä)

totuus on se että kaikki on kiinnostuneita hiplaamaan mutta osto ja oikea käyttö onkin sitten eri juttu :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulihan se Virkkulan kommentti sieltä, ehdin jo epäillä että menisi tuo heitto läpi ilman mutinoita ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulihan se Virkkulan kommentti sieltä, ehdin jo epäillä että menisi tuo heitto läpi ilman mutinoita ;D

Mutinoita.. mitä ihmeen mutinoita? Itse olen päässyt Lumian kanssa vain hiplausasteelle ja parin minuutin jälkeen tuli fiilis että ei aiheuta liikehdintää, sen takia tuo kommentti.

Onhan se Nokian puhelimeksi ihan valtava harppaus ja on lähempänä Androidia ja iOs:ää mutta mutta.. Se ei tarjoa mitään uutta ja parempaa kuin jo olemassa olevat markkinajohtajat, valitettavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, toisille tarjoaa, toisille ei, mikäpäs siinä. Eli edelleen sitä mieltä että omppu ei natsaa, sori vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, toisille tarjoaa, toisille ei, mikäpäs siinä. Eli edelleen sitä mieltä että omppu ei natsaa, sori vaan.

Juu ei tietenkään, itsellä ainakin nousee v-käyrä jos on pistänyt rahaa sellaiseen mikä ei olekaan itselle se hyvä.

Itse jopa toivon että WP7:sta tulisi oikeasti haastaja muille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omppu on kyllä menneen talven lumia... Siinä vaiheessa kun pääsee leikkimään N900sella, N8lla, ja N9lla samanaikaisesti niin ei voi kuin todeta että kuinka ylihintainen joku 4S on muuhun verrattuna.. Kaverin Samsunki Galaxy SII on myös huomattavasti parempi kuin iiiluuri... Itsehän räpsyttelen Nokian C3-01lla... Vihoviimeinen vehje mutta minkäs voit. Omput on vaan niin suljettuja kaikkeen muuhun verrattuna. Ja jos ainoa este puhelimen hommaamiselle on Nokia-merkki, suosittelen pysyttelemään jossain vanhuspuhelimissa... Iiphone on niin pissisvekotin että tekee jo senkin takia mieli pysyä kaukana siitä... Kestävyys on myös shaibaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omppu on kyllä menneen talven lumia... Siinä vaiheessa kun pääsee leikkimään N900sella, N8lla, ja N9lla samanaikaisesti niin ei voi kuin todeta että kuinka ylihintainen joku 4S on muuhun verrattuna.. Kaverin Samsunki Galaxy SII on myös huomattavasti parempi kuin iiiluuri... Itsehän räpsyttelen Nokian C3-01lla... Vihoviimeinen vehje mutta minkäs voit. Omput on vaan niin suljettuja kaikkeen muuhun verrattuna. Ja jos ainoa este puhelimen hommaamiselle on Nokia-merkki, suosittelen pysyttelemään jossain vanhuspuhelimissa... Iiphone on niin pissisvekotin että tekee jo senkin takia mieli pysyä kaukana siitä... Kestävyys on myös shaibaa...

Vaikka tämä on trollin ja oikean mielipiteen rajamailla, napataan näin lauantain kunniaksi syötti ja katsotaan minkälainen keskustelu saadaan aikaan  ;) Koen että vastasit minunkin viestiin, joten:

Joillekkin se on menneen talven lumia, tosiaankin. Mutta omenassa on se merkki, sekä sen lisäksi se laadun fiilis mitä en esimerkiksi omasta HTC:stani saa. Sen huomaa heti kun sen ottaa käteen. Samoin kyllä on N9:n ja Lumia 800:n kanssa. Ovat äärimmäisen laadukkaita puhelimia, mikään kohta ei nitise eikä natise. Omassa HTC:ssä meni muutaman viikon jälkeen näytön on-off nappi niin pehmeäksi, ettei siitä enää tunnista, millon painaa tarpeeksi lujasti. Toinen samanlainen pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi vika on tuo takakuori, se nimittäin nitisee ja natisee kuin pikkuinen sika aina kun luuria yrittääkään koskea.

Se, etten Nokiasta välitä merkkinä (ts. ainoa este Lumian ostamiselle), ei tarkoita sitä että minun pitäisi vaihtaa johonkin Doroon. Windows Phone on upea järjestelmä, ja 800:n muotoilu on upeaa, mutta silti en ostaisi. Jos se olisi toisen merkin alla, niin varmaan näppäilisin tätäkin kirjoitusta sillä.

Iphone on laatuvehjes, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Joillekkin se on vain liian "posh", ns. porvari-puhelin, ja ymmärrän sen kyllä hyvin. Minun mielestä se on kuitenkin kaikkien luurien kurko tälläkin hetkellä.  :)

Niin, ja onhan se iP ehkä hivenen arka rikkoutumaan, mutta harvemmin tuommoista ostaakaan kukaan teini jolla on tarpeena kahlata kaikki vesilammikot, sekä vyöryä kaikki alamäet kyljellään.  ;) Kaiken tämän lisäksi haluan kuulla mitä tarkoittaa käsite "pissispuhelin"

/J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaiken tämän lisäksi haluan kuulla mitä tarkoittaa käsite "pissispuhelin"

Varmaankin juuri aika pitkälti tätä, että teini haluaa tietyn puhelimen vain sen logon ja merkin takia, kuten itse juuri sanoit.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä väliä Nokia-merkillä? Itse olen pyöritellyt näitä muiden merkkien Windows-phoneja ja voin kertoa että Nokian Lumia 800 on koko tuosta porukasta laadukkain. Muotoilu, toimivuus jne ovat eri luokkaa kuin kilpailijamerkeillä "vastaavasta tuotteesta".

Android puolella missä joku htc tekee androidin päälle oman kuorrutuksensa, tuolla merkillä on joku merkitys. Onko win-phone puolella joku LG sitten oikeampi merkki vai? (dont think so....)

-h-

ps. en todellakaan ole nokian hommissa mutta vain ihmettelen noita muutamaa "on se pirun hyvä ja hieno ja ostaisinkin sen jos se ei olisi nokia" -heittoja. Oletteko te niitä pissiksiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin juuri aika pitkälti tätä, että teini haluaa tietyn puhelimen vain sen logon ja merkin takia, kuten itse juuri sanoit.  ;D

Puhuin myös kyseisen merkin laadusta  ;) Se siinä houkuttaa lähinnä, toimivan käyttiksen lisäksi.

Mitä väliä Nokia-merkillä? Itse olen pyöritellyt näitä muiden merkkien Windows-phoneja ja voin kertoa että Nokian Lumia 800 on koko tuosta porukasta laadukkain. Muotoilu, toimivuus jne ovat eri luokkaa kuin kilpailijamerkeillä "vastaavasta tuotteesta".

Android puolella missä joku htc tekee androidin päälle oman kuorrutuksensa, tuolla merkillä on joku merkitys. Onko win-phone puolella joku LG sitten oikeampi merkki vai? (dont think so....)

Sitä väliä, että minulla on ehtinyt kertyä huonoja kokemuksia Nokiasta, sen huoltopalveluista ja Nokian omista palveluista heidän puhelimissaan. Lumia 800:aankin on ympätty Nokian omia applikaatioita. Ja puhut aivan totta, muotoilu muunmuassa on upeaa, eikä  WP-puolella ole sille vastinetta. En usko että LG, HTC, tai mikään muukaan on sen sopivampi, mutta HTC:n oheispalvelut toimivat moitteettomasti, toisinkuin Nokian vastaavat silloin kuin vielä käytin Nokiaa. Se tässä siis kalvaa, muuten minulla ei ole kys. merkkiä vastaan mitään  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jep jep.

Miksi mulla on ollut kasa nokioita ja nytkin n8 vaihtui lumiaan, mutta iso pointti mulle on erittäin toimiva navigaatio- ja karttapalvelu - se on ollut noksun oheissoftapuolen parasta antia kuin myös sports tracker (uusimmat versiot), muutoin tuo winukkalaite on jotain muuta kuin noksun omaa softaa.

N8 meni vähän heikolle hapelle ja piti keksiä uutta tilalle niin uusi N8 oli myös yhtenä vaihtoehtona kameran ja navigaation vuoksi mutta onnekseni otin tuon lumian. Kaikki toimii paljon paremmin ja smoothimmin. Huonojakin puolia on jos vertaa n8: ei etukameraa, ei muistikorttipaikkaa, akun kulutus tällä softaversiolla on melkoisesti suurempi kuin n8:ssa. Mutta toisaalta kun katselen työkavereiden htc ja samsung osastoa niin hekin lataavat kerran päivässä laitteitaan.

Kyllä mä väittäsin että Nokian Lumia on varteenotettava vaihtoehto ja siihen kannattaa ainakin tutustua uutta laitetta hankittaessa. Voi olla että monelle sopii paremmin omppu tai androidi mutta jotenkin mulle tuo winukkamobiili on jotain uutta, nuo muut on niin nähty ainakin mulle. (käytän toki winukan lisäksi ios-vehkeitä...)

-h-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta toisaalta kun katselen työkavereiden htc ja samsung osastoa niin hekin lataavat kerran päivässä laitteitaan.

Hyvin yleistä, mutta en minä koe tuota edes rasittavaksi ongelmaksi. Illalla kun käyttää muutaman tunnin luuria laturissa niin hyvin jaksaa seuraavan päivän jauhaa 3G:tä, WiFiä ja musiikinkuuntelua.  :)

Omaan käyttöön tuo 3,7" tuumaa alkaa käymään pieneksi, todella ärsyttävä kirjoittaa pidempää kuin kahden virkkeen "kirjoitelmaa." Pitää ottaa opiksi seuraavassa luurissa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hommaa 6610... Käytä vaikka Mariaanien haudassa niin silti voit soitella.  :thmbup: Pskin Nokia mitä vastaan tullut on tämä C3-01... Käynyt liian monta kertaa huollossa. Meikälle tosin sopisikin enemmän Samsunki XCoverin-tyyppinen viritelmä. Kyllä toi 6301i on ihan näppärä ja kestävä. Kosketusnäytöt ei vaa tunnu kestävän sellaista käyttöä ja kuritusta mikä meikälle tulee vähän pakon edestä. Kännykkä käy lattialla parhaimmillaan 10 kertaa päivässä... XCover on kyllä kuulemma pätevä peli, kaveri hallissa/Motossa töissä harva se päivä ja kuulemma kestää vaikka ottais vähän kovemminkin osumaa... iLuuri on vaan niin järkyttävän kallis ominaisuuksiin nähden että sitä saa ihmetellä miten joku voi sellaisen ostaa. Etenkin kun mitään oikeasti uutta ei tunnu tulevan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omassa HTC:ssä meni muutaman viikon jälkeen näytön on-off nappi niin pehmeäksi, ettei siitä enää tunnista, millon painaa tarpeeksi lujasti. Toinen samanlainen pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi vika on tuo takakuori, se nimittäin nitisee ja natisee kuin pikkuinen sika aina kun luuria yrittääkään koskea.

Mikäköhän HTC sinulta löytyy? Minulla on ollut yhteensä viisi erilaista HTC:ta joista viimeisimpänä Sensation XE ja mikään näistä ei ole natissut eikä nitissyt mistään. Kaikki ovat olleet kyllä näitä sen hetken lippulaivamalleja joten en osaa sanoa millainen on laatu noiden perusmallien osalta. Ehdottomasti laadukkain noista viidestä on ollut HD2: http://www.gsmarena.com/htc_hd2-review-418p2.php Vastaavan mallin, kun saisi nykyluurien spekseillä, niin ostaisin heti.

Iphone on laatuvehjes, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Joillekkin se on vain liian "posh", ns. porvari-puhelin, ja ymmärrän sen kyllä hyvin

Porvari-puhelin? Kyllä puhelimien hinnat ovat menettäneet merkityksensä sen jälkeen, kun kytkykauppa sallittiin. Minullakin on paljon kavereita jotka opiskelevat ja kituuttavat opintotuella, mutta silti taskusta löytyy näitä melkein tuhannen euron luureja, kun ne saa kohtuuhintaan jollain 30€:lla kuukaudessa parin vuoden sopparilla. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän HTC sinulta löytyy? Minulla on ollut yhteensä viisi erilaista HTC:ta joista viimeisimpänä Sensation XE ja mikään näistä ei ole natissut eikä nitissyt mistään. Kaikki ovat olleet kyllä näitä sen hetken lippulaivamalleja joten en osaa sanoa millainen on laatu noiden perusmallien osalta.

Porvari-puhelin? Kyllä puhelimien hinnat ovat menettäneet merkityksensä sen jälkeen, kun kytkykauppa sallittiin. Minullakin on paljon kavereita jotka opiskelevat ja kituuttavat opintotuella, mutta silti taskusta löytyy näitä melkein tuhannen euron luureja, kun ne saa kohtuuhintaan jollain 30€:lla kuukaudessa parin vuoden sopparilla. ::)

Meikäläisellä on toistaiseksi Desire S. Ja totta, muutamalla kaverilla on niitä 500-600€ HTC:n luureja, eikä ne nitise eikä natise. Tämä S:hän on arvoltaan muistaakseni jossain 350e tietämillä.

Tarkoitin tuolla "porvari-puhelin" -sanonnalla sitä, että jotkut kokevat sen korkeamman arvoisena puhelimena. Heille on varmaan jäänyt joltakin ajalta semmoinen kuva, että vain ns. rikkaammilla on tuommoinen iPhone, eivätkä kehtaa ostaa sitä.  :) Täytyy muuten myöntää, että kytkykauppa hyvinkin mahdollisti minulle tuon S:n(kesällä jonkun muun?), joten koen sen hyvänä juttuna  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olis varaa siihen kytkykauppaan. Ei tule kauhean nopeasti C3-01sta ikävä jos sais edes C7kan tai vastaavan. Eilen lenkille mennessä lainasin isännän C7kaa ja tuli kyllä arvostettua youbatuubaa ja sporttrackeria. Enemmän oisin tietysti saanut irti spotifylla mutta koska sellasta ei asennettuna siihen ollut niin piti aina välillä hidastaa tahtia ja vaihtaa tuubasta kipaletta. Ei vaan riitä rahat, edes kytkyyn...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän HTC sinulta löytyy? Minulla on ollut yhteensä viisi erilaista HTC:ta joista viimeisimpänä Sensation XE ja mikään näistä ei ole natissut eikä nitissyt mistään. Kaikki ovat olleet kyllä näitä sen hetken lippulaivamalleja joten en osaa sanoa millainen on laatu noiden perusmallien osalta. Ehdottomasti laadukkain noista viidestä on ollut HD2: http://www.gsmarena.com/htc_hd2-review-418p2.php Vastaavan mallin, kun saisi nykyluurien spekseillä, niin ostaisin heti.

Mulla tosin HD2:n takakannelle kävi niin, että se löystyi eikä lopulta enään pysynyt kunnolla paikoillaan. Tosin mulla taitaa olla vähän taipumus lonksutella sitä takakantta ja yhdestä noksustakin aikoinaan vähän löystyi sellainen takakannenaukomisnappi. ::)

Mites tuo XE, kuulokkeet siinä ilmeisesti ovat aika upeet mutta osaatko sanoa onko muuten eroa normi Sensation? Esim. onko ne integroidut kaiuttimet paremmat? On sillä toki hintaakin enemmän mutta mietin vain että kannattaako tosiaankin märehtiä itsesäälissä että menin ostamaan sensationin kesäkuussa heti kun se tuli enkä odotellut kaiken maailman erikoismalleja joita ei htc:llä ole ennen tainnut ollakaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tosin HD2:n takakannelle kävi niin, että se löystyi eikä lopulta enään pysynyt kunnolla paikoillaan. Tosin mulla taitaa olla vähän taipumus lonksutella sitä takakantta ja yhdestä noksustakin aikoinaan vähän löystyi sellainen takakannenaukomisnappi. ::)

Mulla ei nappi-irrotuksilla sitä käy vaan noilla pelkillä liukulukituksilla. Pitänee nytkin teipata noksun takakansi kiinni.. Stressileluna toimiva mutta tippuu kädestä vaan puhelin suhteellisen helposti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään