Kirjoitettu Elokuu 3, 2013 Ehkä paras Nokian puhelimista koskaan . Onhan se paras kun ei paremmasta tiedä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 3, 2013 Olen nähnyt täällä foorumilla monien arvostelevan erilaisia laitteita, esim. A320 lentsikkaa. Epäilen että täällä foorumilla kukaan on omistanut kyseistä laitetta. No ei varmaan omista/tule omistamaan. Mutta onko nämä mielestäsi miten hyvin vertailtavia asioita? Jos on, niin voitko tarkentaa miten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 3, 2013 Olen nähnyt täällä foorumilla monien arvostelevan erilaisia laitteita, esim. A320 lentsikkaa. Epäilen että täällä foorumilla kukaan on omistanut kyseistä laitetta. Olen minäkin arvostellut ipuhelimia, en kuitenkaan ole koskaan sellaista omistanut enkä tule näillä näkymin omistamaankaan, vaikka tuo samsungini nyt pilalle menikin, silti minulla on niistä kokemusta. Niin no voin itse ainakin eräästä kevytmoottoripyörä mallista sanoa että toinen on parempi kuin toinen vaikken ole omistanut kuin yhden Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 3, 2013 Kykenet siis arvioimaan puhelimia ilman että olet omistanut niitä? Hieno taito. Helppoahan se on jos, nyt sattuu vaikkapa olemaan työsuhdepuhelimena kyseinen kapistus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 3, 2013 Helppoahan se on jos, nyt sattuu vaikkapa olemaan työsuhdepuhelimena kyseinen kapistus. Vähän kuin joillain lentäjillä on työsuhde A320 tai B787 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 6, 2013 Minun Samsung Galaxy Note meni kesäkuussa päivityksessä ihan pilalle, akku kestää enää suunnilleen puolet ennen päivitytstä olleeseen aikaan. Lataa ihan täyteen, sammuta ja ota akku irti kahdeksi minuutiksi... auttoi minulla (ja monella muullakin). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 7, 2013 Lataa ihan täyteen, sammuta ja ota akku irti kahdeksi minuutiksi... auttoi minulla (ja monella muullakin). Pannaanpa kokeillen, kiitoksia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2013 Nortti...eikun Notemiehiä täälläkin. Akunkestossa ei niinkään eroa, mutta minne katosi tehtävienhallinta. Ei voi enää sammuttaa yhdellä painalluksella joutavia muistirosvoja. Oletteko muut huomanneet? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2013 Nortti...eikun Notemiehiä täälläkin. Akunkestossa ei niinkään eroa, mutta minne katosi tehtävienhallinta. Ei voi enää sammuttaa yhdellä painalluksella joutavia muistirosvoja. Oletteko muut huomanneet? On se siellä, painat keskinappia pari sekuntia ja valitset valikosta "tehtävien hallinta". Tuo tuli ihan ulkomuistista, koska vein notaattorini pari tuntia sitten huoltoon. Ohjeistettua akun irroitus toimenpidettä tehdessäni huomasin, että akku oli turvonnut ja koko laite lämpesi rankasti jo pelkästään pdf-tiedostoja luettaessa. 2v Takuu olisi kohta mennyt vanhaksi ja ajattelin käyttää tilaisuuden vielä hyväkseni. Sain lainavehkeeksi minkä lie "nysän", uusi puhelin ja piti olla vielä hyväkin, mutta katin kontit, aivan liian pieni ja surkea, auringonvalossa piti lisäksi arvailla mitä näytöllä on. Positiivisena kommenttina Androidista oli vajaan kahdentuhannen yhteystiedon kaikkine osoitetietoineen siirtäminen lainavehkeeseen, tallensin yhteystiedot vcf-tiedostona sd:lle ja suoritin tiedoston toisessa laitteessa, toiminto vei yhteensä vain muutamia sekunteja kortinvaihdon lisäksi. Otan tuon tallennuksen jatkossa rutiinikäyttöön "lisäbackuppina". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 8, 2013 Kah, niinpäs olikin. Kukapa tuon olisi osannut arvata. Kiitän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 9, 2013 On se siellä, painat keskinappia pari sekuntia ja valitset valikosta "tehtävien hallinta". Tuo tuli ihan ulkomuistista, koska vein notaattorini pari tuntia sitten huoltoon. Ohjeistettua akun irroitus toimenpidettä tehdessäni huomasin, että akku oli turvonnut ja koko laite lämpesi rankasti jo pelkästään pdf-tiedostoja luettaessa. 2v Takuu olisi kohta mennyt vanhaksi ja ajattelin käyttää tilaisuuden vielä hyväkseni. Sain lainavehkeeksi minkä lie "nysän", uusi puhelin ja piti olla vielä hyväkin, mutta katin kontit, aivan liian pieni ja surkea, auringonvalossa piti lisäksi arvailla mitä näytöllä on. Positiivisena kommenttina Androidista oli vajaan kahdentuhannen yhteystiedon kaikkine osoitetietoineen siirtäminen lainavehkeeseen, tallensin yhteystiedot vcf-tiedostona sd:lle ja suoritin tiedoston toisessa laitteessa, toiminto vei yhteensä vain muutamia sekunteja kortinvaihdon lisäksi. Otan tuon tallennuksen jatkossa rutiinikäyttöön "lisäbackuppina". Hyvä ettei kämppä palanut kuten Samsungeilla on nykyään tapana tehdä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2013 Nyt tulee tiukka artikkeli ja puhelintesti: Tuli päivitettyä luuri Lumia 820:aan kun sai sopuhintaan (299e).. Pikku parannuksia siellä täällä 800-sarjaan nähden, mutta ei mitään mullistavaa (lite bättre Curren sanoin..). Kannen alla enemmänkin uutta, 4G ja NFC tulee ensin mieleen.. (itse noilla kummallakaan tee nyt mitään mutta tuo NFC etenkin on mielenkiintoinen juttu) Puhelin on kädessä jotenkin jämäkämmän oloinen edelliseen nähden, johtuu muotoilusta varmaan kun ei ole yhtään isompi käytännössä, ja tuonne saa nyt myös SD-kortin (jos 8GB omaa muistia + 7 GB pilvessä loppuu) ja akunkin irti. Näyttö on 4.3" ja omaan silmään erittäin hyvä (tosin en kyllä kakkos ja kolmos iPadia samaan aikaan nenän edessä verratessa nähnyt mitään eroa niidenkään näytöissä eli on varmaan pikselisokeus?) .. Tuossa nettiarvostelijoiden kommentit jakaantuu, kun eräs (en muista enää mikä) saitti sanoi näytön väritoiston huonoksi kun taas toinen saitti kehui eli ota tuostakin selvää.. Erityismainintana paluu 90-luvulle eli vaihdettavat takakannen värikuoret ..mutta on oikeasti ihan kätevä systeemi kun tuohon saa halutessaan sen langattoman latauksen kuoren joka ei puhelimen kokoa/painoa muuta käytännössä yhtään (joitain millejä/grammoja), ja tuo langaton lataus on oikeasti aika pirun kätevä. Kosketusäyttö toimii hanskat kädessä myös mutta ei kaikilla .. paksummat nahkahanskat ei toimineet mutta villalapaset oli ok .. tumput käteen talvella siis. Normaalit Noksun jutut eli maailmanlaajuinen autonavigaattori, musiikkisysteemit edelleen mukana (Spotify oma valinta kylläkin).. Nokia TV on erityisen kätsy minun mielestä kun ei tarvitse joka ikiselle kotimaiselle tv-kanavalle omaa appsia (iPadilla ainakin Yle Areena on ollut aivan karsea, en tiedä onko viimeisin versio jo parempi). Ja näköjään karttasovellus (siis ei autonavigaattori vaan "maps") on päivittynyt niin, että se toimii nyt offlinessa katutasolle asti jos on kartat ko. maasta ladattu (autonavihan noin toimi aiemminkin mutta nyt nuo normikartatkin, minun mielestä noin ei 800:ssa ollut..). Kameraa en ole testaillut, tässä ei ole kuvanvakaajaa mutta 8.7 MP kenno löytyy... Noin paljon pikseleitä niin pakko olla hyvä. Kaikenlaista Noksun omaa extraa tuossa myös mm. ryhmäkuvan ja panoraamakuvan erikoistilat, ... taida kauheasti käytännössä tarvita kuitenkaan. Luuri näkyy myös kätevästi Windowsissa omana laitteena/"kovalevynä" eli kun laitat usb-johdolla kiinni niin tiedostojen kopsaaminen onnistuu suoraan drag-drop ilman mitään softia, edellisessä piti olla Zune-softa (eli omenalla vastaava kuin iTunes). Samoin päivitykset tulee langattomasti.. En ole vielä testannut saako tuon wlanin yli itsestään synkkautumaan, edellisen sai kyllä eli varmaan tämänkin. Akunkestosta paha sanoa tarkemmin kun töissä ei voi näplätä luuria, niin koko päivän "tehokäyttöä" ei pääse kokeilemaan, mutta samoihin tuon 800:n kanssa nuo softan arviot akunkestosta menee, eli minun käytössä 2-3 pv välein latausta, käytännössä joka toinen päivä. Tietysti jos enemmän säätää niin päivässä menee. Windows Phone softa itsessäänhän on erittäin jouheva ja nopea, ei töki eikä mieti missään käytännössä.. Verrattuna yhteen android-tablettiin mitä olen tässä viikon käyttänyt työasioissa, ja voi ristus mitä uskomatonta kuraa tuo on. Miten neliydin-prossulla ja 2gb muistilla oleva vehje voi olla noin tahmea käyttää .. Android on koodiltaan aika sillisalaatti selvästi, kun pitää olla melkein omaa PC:tä kovempaa rautaa ettei töki ihan normikäytössä? ..ja näistä mainituista Google Play -kaupan sekalaisista "haittaohjelmista" tuli esimakua kun yritin hakea erästä peliä, jota ei jälkikäteen katsottuna Androidille edes saa, mutta hakutuloksissa oli silti noin 20 tulosta samalla tai lähes samalla pelin nimellä ja vastaavalla ikonilla, tosin julkaisijan nimi jokaisessa jotain aivan randomia tyyliin "jafhagdahjsr" .. en ladannut.. mutta äkkinäisempi voisi ladatakin.). Androidille saa näköjään F-Securen turvaohjelmaakin.... ei ollut Samsungi mutta ei heidän tuotteet muihin vastaaviin nähden niin paljon parempia voi olla (tuo tabletti kun oli 250-300e hintaluokasta)..? ..vanha mallihan tuo 820 jo on kyllä kun viime loppuvuodesta julkaistu, mutta kunhan päivitin, ja koska se 41 megapikselin monsterikamera on liian iso rungoltaan omaan käyttöön, muuten olisi sitä ollut hauska kokeilla. ..kunhan aikani kuluksi näpyttelin. Saa väittää vastaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2013 Yks juttu tuossa 820:ssa on todella huonosti. Nimittäin mikrofonin laatu, ei meinaa saada vanhemmista mitään selvää nykyään vaikka kuinka yrittää. Käden asennosta ei johdu, hirveää puuroa. Omasta puhelimesta se ei johdu (Applessa ei koskaan ole mitään vikaa ), koska ongelma ilmeni heti kun vanhemmat vaihtoivat ko. puhelimeen. Muuten mitä olen kokeillut niin onhan tuo 820 ihan soiva peli! /J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 11, 2013 Yks juttu tuossa 820:ssa on todella huonosti. Nimittäin mikrofonin laatu, ei meinaa saada vanhemmista mitään selvää nykyään vaikka kuinka yrittää. Käden asennosta ei johdu, hirveää puuroa. Omasta puhelimesta se ei johdu (Applessa ei koskaan ole mitään vikaa ), koska ongelma ilmeni heti kun vanhemmat vaihtoivat ko. puhelimeen. Muuten mitä olen kokeillut niin onhan tuo 820 ihan soiva peli! /J Jep äänenlaatu on heikompi kuin iPhonella ja varsinkin ero 5:een on merkittävä. Toisaalta ihan ymmärrettävää kun 5:ssa käytetään kolmea mikkiä. Ei johdu 820:stä vaan WP8:sta mutta spotify on hlvetillistä kuraa ja 820:n 4,3" ja 800jotain pikseli määrä ajaa asiansa kun WP:n sovellus tarjonta on rajoittunutta. edit: Nyt kun tulin takaisin lomilta töihin niin muistin erittäin ärsyttävän ongelman tai siis ominaisuuden WP8:ssa. Jos sinulla on Outlookissa automaattisiafiltereitä jotka siirtää saapuneen mailin johonkin alikansioihin. Nämä kansioihin ohjatut viesti ei tule missään vaiheessa WP8 luurin (tässä tapauksessa 820) lukemattomiin viesteihin näkyviin. Esim nyt luuri kertoo että minulla olisi 40 uutta viestiä mutta outlookissa paljastuu totuus että siellä on todellisuudessa 200 lukematonta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2013 Jos sinulla on Outlookissa ... Josko WP muuten synkronoi yhteystiedot suoraan outlookin kanssa ettei tarvitse mitään nettipilviboksitilejä ja tietojen luovutusta toiselle mantereelle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 14, 2013 http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288589838747.html Kännykkätehtaiden työntekijöiden olot puhuttavat jälleen. Brasilialaisen Manauksen kaupungin syyttäjät ovat nostaneet oikeusjutun Samsungia vastaan, sillä korealaisyhtiö kohtelee heidän mukaansa työntekijöitään ala-arvoisesti. Haasteen mukaan Samsungin Manauksessa sijaitsevan tehtaan työntekijät joutuvat tekemään pitkiä ja väsyttäviä työvuoroja ilman asianmukaisia taukoja. Asiasta kertoo muun muassa BBC. Syyttäjien mukaan tehtaan työntekijät ovat kertoneet, että työvuorot voivat kestää jopa 15 tuntia, josta jopa kymmenen tuntia on seisomista. Rupeaman jälkeen moni on kärsinyt selkäkivuista ja krampeista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 17, 2013 Eilisten toilailujen jälkeen tuli sitten tänään asioitua Elisa Shopitissa. Olin menossa hakemaan alle 200e luuria, lähinnä joku halpis-lumia oli testimielessä lähin vaihtoehto. Kun kyselin puhelinta edellä mainitussa hintaluokassa, myyjä ei edes alkanut myymään Lumiaa. Talutti suoraan minut Android-osastolle, josta sitten nappasin GS3 Minin. Ei vissiin halua myydä pskaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2013 Eilisten toilailujen jälkeen tuli sitten tänään asioitua Elisa Shopitissa. Olin menossa hakemaan alle 200e luuria, lähinnä joku halpis-lumia oli testimielessä lähin vaihtoehto. Kun kyselin puhelinta edellä mainitussa hintaluokassa, myyjä ei edes alkanut myymään Lumiaa. Talutti suoraan minut Android-osastolle, josta sitten nappasin GS3 Minin. Ei vissiin halua myydä pskaa. Myyjillä on myös omat suosikkinsa ja usein tuntuvat myös niitä tarjoavan. Omasta kesätyökokemuksestani muistan sen verran, että ihmiset harvoin myös kyseenalaistavat myyjien suosituksia ja ostavat sen mitä heille tyrkytetään. Tuntuuko sinusta, että sinä sait sellaisen puhelimen mitä menit hakemaan? Ehkä myyjän kuitenkin pitäisi vähän enemmän kartoittaa sitä, mitä asiakas on tullut hakemaan. Tiedän varsin monta tyytyväistä Lumian käyttäjää, joten tuohon p..skaan en osaa ottaa kantaa. Kummallakin varmasti saa tehtyä ne asiat, mitä puhelimella yleensä tehdään. Voi olla, että joskus tulisi tarvetta sellaiselle appikselle, jonka saa Androidiin, mutta ei WP:hen. En usko, että niitä tilanteita on kovinkaan usein. Itselläni Meego-käyttäjänä sellaisia tilanteita on ollut pari ja Meegon appisvalikoima on sentään vielä suppeampi. Sen verran on Android vs. Noksu asetelmasta kokemusta, että N9:n navigaattori hakkaa Galaxy Tab:issa olevan Google Navin 100:0. -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2013 Myyjillä on myös omat suosikkinsa ja usein tuntuvat myös niitä tarjoavan. Omasta kesätyökokemuksestani muistan sen verran, että ihmiset harvoin myös kyseenalaistavat myyjien suosituksia ja ostavat sen mitä heille tyrkytetään. Tuntuuko sinusta, että sinä sait sellaisen puhelimen mitä menit hakemaan? Ehkä myyjän kuitenkin pitäisi vähän enemmän kartoittaa sitä, mitä asiakas on tullut hakemaan. Näinhän se varmaan menee. Myyjä itse asiassa teki hyvän vedon, muistin että kaikki android-appit mitä aikanaan olen ostanut toimii vieläkin; ei tarvinnut maksaa enää uudelleen jotta ne oisin omaan vaihtoehtooni Lumiaan saanut. Eikä kaikkia edes olisi saanut. Kriteereinä ei siis oikeasti ollut mitään, muutakuin puhelimen puhe-ominaisuuden toimiminen sillä hetkellä. /J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2013 N9:n navigaattori hakkaa Galaxy Tab:issa olevan Google Navin 100:0. Toimiiko N9:n navigaattori oikeasti myös ulkomailla ilman datahteyttä? Omat kokemukseni ovat, että navi on aivan kelvoton, ja jostain syystä ei osaa paikantaa pelkällä gps:llä kunnolla. Ilmeisesti joku typerä softabugi, niin olen kuvitellut. Mutta kun noin vuolaasti kehut N9:n navia, onko sittenkin niin, että on joku tapa saada se toimimaan kunnolla ilman datayhteyttä? Mielestäni N9 on taas yksi Nokian tuote, jonka ostajat Nokia hylkäsi aivan surutta, laitteen softa ja yhteensopivuus ei kiinnostanut Nokiaa pätkän vertaa sen jälkeen, kun keksittiin Windowsin erinomaisuus. Suurenmoinen aihio se olisi ollut jatkokehittää kilpailukykyisiä puhelimia, mutta sen sijaan päätettiin hylätä niin käyttöjärjestelmä kuin asiakkaatkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 19, 2013 Toimiiko N9:n navigaattori oikeasti myös ulkomailla ilman datahteyttä? Omat kokemukseni ovat, että navi on aivan kelvoton, ja jostain syystä ei osaa paikantaa pelkällä gps:llä kunnolla. Ilmeisesti joku typerä softabugi, niin olen kuvitellut. Mutta kun noin vuolaasti kehut N9:n navia, onko sittenkin niin, että on joku tapa saada se toimimaan kunnolla ilman datayhteyttä? Eipä ole tullut tuota kokeiltua, kun en ole vähään aikaan ulkomailla käynyt. Tabletin navi ei tunnu toimivan edes Tampereella. Ehdottelee reittejä jotka sopii lähinnä öljysheikeille -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 20, 2013 Toimiiko N9:n navigaattori oikeasti myös ulkomailla ilman datahteyttä? Omat kokemukseni ovat, että navi on aivan kelvoton, ja jostain syystä ei osaa paikantaa pelkällä gps:llä kunnolla. Ilmeisesti joku typerä softabugi, niin olen kuvitellut. Mutta kun noin vuolaasti kehut N9:n navia, onko sittenkin niin, että on joku tapa saada se toimimaan kunnolla ilman datayhteyttä? Mielestäni N9 on taas yksi Nokian tuote, jonka ostajat Nokia hylkäsi aivan surutta, laitteen softa ja yhteensopivuus ei kiinnostanut Nokiaa pätkän vertaa sen jälkeen, kun keksittiin Windowsin erinomaisuus. Suurenmoinen aihio se olisi ollut jatkokehittää kilpailukykyisiä puhelimia, mutta sen sijaan päätettiin hylätä niin käyttöjärjestelmä kuin asiakkaatkin. Minulla on N8. Siinä toimii navigaattori myös ulkomailla ilman datayhteyttä. Mutta ei täysin automaattisesti. Täytyy sihdata käsin siihen maahan ja kaupunkiin missä suunnilleen itse on. Sitten N8 löytää paikan. Sitten kartta toimii todella loistavasti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2013 Minulla on N8. Siinä toimii navigaattori myös ulkomailla ilman datayhteyttä. Mutta ei täysin automaattisesti. Täytyy sihdata käsin siihen maahan ja kaupunkiin missä suunnilleen itse on. Sitten N8 löytää paikan. Sitten kartta toimii todella loistavasti. Kyllä kartta toimii N9:ssäkin, jos viitsii itse siirrellä karttaa sitä mukaa kuin matka etenee. Ja paikankin laite löytää satunnaisen oloisesti silloin tällöin; sitä ihan hätkähtää, kun huomaa laitteen välillä geotägänneen valokuvan oikeaan paikkaan, kun navigointi ei vain suostu toimimaan edes siedettävästi. Mutta N8:n käyttis on ihan eri kuin N9:n, voi olla siitä johtuvia eroja, jos N8:ssa toimii eri tavalla huonosti kuin N9:ssä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2013 Pitää vielä lisäkommenttina mainita, että N9 on mainio puhelin, ja olisi tosiaankin ollut hyvä lähtökohta uuden huippumalliston kehittämiseen, jos Nokia olisi pysynyt suunnitelmassaan lähteä kehittämään Maago-alustalle paremman pään luurejaan. Windowsiin siirtyminen taisi olla aika kallis virhe. N9:n kamera voisi olla parempikin, kuten tietysti myös softavalikoima, mutta toiminta ja käytön miellyttävyys kameraa ja navia lukuunottamatta ovat kiitettäviä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 21, 2013 Olen ollut tyytyväinen myös minun N8 puhelimeen. Kamera on kohtuullisen hyvä. (12 Mpix , ksenon salama, hyvä videokuvaus, ym.) Ja puhelin on muutenkin sopiva minulle. En vaihda sitä vielä moneen vuoteen Se on lähinnä jatkuvasti mukana oleva kamera. Ja varanetti. En käytä N8:a paljon puhelimena. Joskus toisinaan. Puhelimena minulla on Nokia 3109c. Se on hyvä kännykkä siihen tarkoitukseen. Ei mitään ylimääräistä. Varakännyköinä minulla on entiset N90 ja 7650. Työsuhdepuhelimeni, tai oikeammin työpuhelin on halvin Samsung. Maksoi kait julkistamistilaisuudessa 20 €. Nykyään maksaa jotain 15 euroa. Tämä on hyvä työkalu. Kevyt ja pieni. Ja akkukesto on todella pitkä. Luvattu valmiustilassa 30 päivää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla