Marko Pajunen

SAS San Franciscoon keväällä 2013

16 viestiä aiheessa

Tämä koko SASin USA long haul touhu on minulle täysin vierasta. Lennän kuitenkin omasta mielestäni keskivertoa enemmän jenkkien suuntaan, enkä koskaan, ikinä ole nähnyt yhtään hyvää farea SASilta ex-HEL/ARN/CPH/OSL/LHR/BHX/MAN.

Jään odottamaan, tuleeko tästä käyttökelpoinen yhteys länsirannikolle. En pidätä hengitystäni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä koko SASin USA long haul touhu on minulle täysin vierasta. Lennän kuitenkin omasta mielestäni keskivertoa enemmän jenkkien suuntaan, enkä koskaan, ikinä ole nähnyt yhtään hyvää farea SASilta ex-HEL/ARN/CPH/OSL/LHR/BHX/MAN.

Jään odottamaan, tuleeko tästä käyttökelpoinen yhteys länsirannikolle. En pidätä hengitystäni.

Kylla mina ainakin olen loytanyt hyvia hintoja niin Businekseen kuin Extra Economyynkin. SAS:ia tulee kaytettya tanne New Jerseyn suuntaan kerran pari vuodessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matkustettaessa USAsta Suomeen ja takaisin on ainakin meikäläiselle SAS (SAN-ORD-ARN-HEL) ollut edullisin vaihtoehto, tosin viime vuonna AA vei niukasti voiton (SAN-ORD-HEL) kun Tukholman/Köpiksen vaihto jäi pois.

Finnair (SAN-JFK-HEL) on yleensä kalleimmasta päästä ja huono SAN vaihdon osalta palatessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen lentänyt montakertaa HEL-ARN-EWR paljon parempaan hintaan kuin esim. Finnairilla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee ottaa tarkkailuun. Ilmeisesti ITAsta ei löydy SASin fareja vaan ne pitää käydä flysassista käsin tarkastamassa?

Länsirannikolle pääsee ex-EU lähes poikkeuksetta alta 600 euron r/t, itselläni useimmiten kulkuneuvon kyljessä on lukenut BA tai LH. Finnairille en ole tuosta reitistä maksanut kuin kai kolmesti.

Teijo, missä hintaluokassa nuo liput ovat sinulla yleensä pyörineet? Oma maksamani "keskihinta" lienee Y jossain 550EUR kulmilla, ja Y+ tonnin molemmin puolin. Viime vuonna taisi passiin tulla 14 tai 15 USA entryleimaa, eli kohtuu tiheästi noita tulee tarkkailtua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teijo, missä hintaluokassa nuo liput ovat sinulla yleensä pyörineet? Oma maksamani "keskihinta" lienee Y jossain 550EUR kulmilla, ja Y+ tonnin molemmin puolin. Viime vuonna taisi passiin tulla 14 tai 15 USA entryleimaa, eli kohtuu tiheästi noita tulee tarkkailtua.

En muista nyt tarkalleen, mutta yleensa olen ostanut HEL-EWR-valin Businekseen (joustamaton lippu) ja paluun Economy Extraan (joustava). Talloin se on mennyt johonkin EUR 1 800,- hujakoille. Turistilippua ostan harvemmin Suomi-USA-lennoille, paitsi Finnairille, jolla saan yleensa upgradattua pisteilla ainakin toiseen suuntaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En muista nyt tarkalleen, mutta yleensa olen ostanut HEL-EWR-valin Businekseen (joustamaton lippu) ja paluun Economy Extraan (joustava). Talloin se on mennyt johonkin EUR 1 800,- hujakoille. Turistilippua ostan harvemmin Suomi-USA-lennoille, paitsi Finnairille, jolla saan yleensa upgradattua pisteilla ainakin toiseen suuntaan.

Tuo on kyllä ihan hyvä hinta. Pitääpä ottaa omalle tarkkailulistalleni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee ottaa tarkkailuun. Ilmeisesti ITAsta ei löydy SASin fareja vaan ne pitää käydä flysassista käsin tarkastamassa?

Kyllä ne ITAn kautta löytyy, ihan normaaleja fareja ne on. Eivät vaan ole vielä julkistaneet noita SFO:n hintoja ollenkaan. Kieli pitkällä odottelen, taskussa (no ok, hyllyn päällä) polttaa yksi 500 EUR SASin voucheri (puoli vuotta yhden lennon peruutuksen ja täysin tarpeettoman yöpymisen Kööpenhaminassa jälkeen suostuivat maksamaan EU-kompensaatiot, whoa!) joka on korvamerkitty ensi kevään jenkkilän keikkaa varten. Nykyinen pläni olis varmaan lentää Chicagoon (noin 680 EUR ex-HEL), mutta jos noi SFO:n faret on kilpailukykyisiä niin mahdollisesti poltankin siihen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttää Blue1:n sivulla olevan tarjouksia San Fransiscon lennoista. Hinnat lähtökentästä riippuen alkaen 699/712/799 €. Huomaa lyhyt myyntiaika.

Myyntiaika: 7.8. – 13.8.2012

Matkustusaika: 8.4. – 15.6.2013 , matkan tulee olla päättynyt  30.6.2013 mennessä

Vietä perillä:  vähintään la–su yö.

Tarkemmat tiedot: http://www.blue1.com/fi/fi/Tarjoukset/USA-Lentotarjous

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Business Travellerin mukaan CPH-BKK ei täysin lopeteta, vaan operoidaan ainoastaan talvikaudella.

Herättää kysymyksen, mistä saavat pulkan talveksi San Franciscoon  ???

Bangkokin reitin muutosten syyksi kerrotaan mm. korkeat kustannukset, Thain lennot BKK-CPH/ARN/OSL sekä Lähi-Idän yhtiöiden laajentaminen Pohjoismaissa.

Hieman offtopic, mutta lisäksi mainitaan Qatarin kiinnostus Helsingin reittiä kohtaan, vaikka tällä hetkellä hiljaiselta näyttääkin:

Qatar now operates out of Oslo and Stockholm and has announced its intention to serve the Finnish capital of Helsinki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään