Klaus Wesa

Sammalistonsuosta ei Malmin korvaajaksi, entäs Kiikala?

11 viestiä aiheessa

Tämän aamun Hesari kirijoittaa, että Hämeen maakuntavaltuusto kokouksessaan 29.11 poisti Hämeen maakuntakaavasta aluevarauksen Keihäsjärveltä ja Sammalistonsuolta. Luonnonsuojeluliitto oli asiasta tyytyväinen. ;D Myös Hämeenliitto tiedottaa asiasta:

http://www.hameenliitto.fi/index.php?id=950

 

Muistakaa, Malmia ei ole vielä suojeltu lopullisesti, vaikka taas paremmalta näyttää !

 

 

SP vaihtoi otsikkoa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei nyt millään pahalla hienoa kenttää kohtaan, mutta Kiikala on Malmilta katsoen niin keskellä ei mitään, ettei hankkeella ole mitään realistisuutta. Taitaa paikallinen kunnanjohtaja yrittää saada pääkaupunkia vaan maksumieheksi. Toisaalta Hesan apulaiskaupunginjohtaja Korpinen möläyttää artikkelissa ajatuksensa Malmin kentästä ja sen merkityksestä aika komeasti toteamalla, ettei Helsinki aio lähteä maksamaan HARRASTELIJAkenttää maakuntiin tjsp. Eli harrastelijakentälle tässä kaiketi pitäisi kaupungin johodn mielestä korvaaja keksiä... :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta Hesan apulaiskaupunginjohtaja Korpinen möläyttää artikkelissa ajatuksensa Malmin kentästä ja sen merkityksestä aika komeasti toteamalla, ettei Helsinki aio lähteä maksamaan HARRASTELIJAkenttää maakuntiin tjsp. Eli harrastelijakentälle tässä kaiketi pitäisi kaupungin johodn mielestä korvaaja keksiä... :o

 

Eihän tässä uutta harrastelijakenttää tarvita. Kiikala, Nummela, Hyvinkää ja Räyskälä palvelevat harrastelijoita nykyisellään kohtuullisen hyvin, vaikka Malmia ei olisikaan. Mutta miten Helsingin kaupunki aikoo korvata kaikki muut lento- ja ilmailutoiminnot, mitä Malmilla harjoitetaan?

 

Mistä lähtevät viranomaislennot, koululennot, polttarilennot, turistien sight-seeing lennot, ilmakuvauslennot, etsintälennot, taksilennot jne.

 

Ja mistä löytyy Helsingistä paikka suuria ulkoilmatilaisuuksia varten sitten kun Malmin kenttä ei enää ole?

 

Ja aika outo on Korpisen asenne siinäkin, ettei kaupungin pidä tukea ilmailuharrastusta, mutta pystyä silti kilpailemaan asukkaista muiden kaupunkien kanssa, jotka hyväksyvät ilmailun. Eikö kaupunki muka tue helsinkiläisten muitakin harrastuksia kuten veneilyä, luistelua, hiihtoa, jalkapalloa, golfia jne.

 

Ja suojelee, hoitaa ja esittelee turisteille muita kulttuurihistoriallisia paikkojaan? ???

 

Edit: Lisäksi voi kysyä, miksei kaupunki halua siirtää Seurasaaren ulkomuseota jonnekin halvemmalle maaperälle Kehä-3:n ulkopuolelle. Siellä olevat vanhat puutalothan eivät ole enää edes alkuperäisillä paikoillaan vaan jo kertaalleen siirrettyjä mikä mistäkin päin Suomea, kun taas Malmin "elävä ja toimiva ulkomuseo" on siellä mihin se aikanaan rakennettiin.

Lisäksi Seurasaaren tontit olisivat paljon parempaa rakennusmaata ja tarjoaisivat hienoja merimaisemia ihan presidentin ja pääministerin virka-asuntojen vierestä, eli taatusti houkuttelisivat kaupunkiin "hyviä veronmaksajia" enemmän kuin Tattarisuon tontit.

 

Mutta ehkäpä kaupunki katsoo, että Länsi-Helsingillä on jo riittävä arvostus, ja haluaa uusia rikkaita asukkaita juuri Itä-Helsinkiin. Tai ainakin häätää epämääräisen lentäjäaineksen pois kaupungista ja ihmisten silmistä (ja korvista).

:-\

 

(Leikki leikkinä. En minä oikeasti halua Seurasaarta asuttaa, vaikka siellä onkin 46 hehtaaria arvokasta tonttimaata http://www.hel.fi/liv/ulkoilu/seurasaari.html ;) )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja voisihan sitä vaikka rakentaa asuntoja oopperatalon paikalle ja sen suunnitellun musiikkitalon tai mikä se nyt on nimeltään ja kiasman ja jäähallin ja uimahallien jne. paikoille. Eiköhän nekin ole pääosin HARRASTELIJA-paikkoja ja olisihan se kai komeempi asua siinä Töölön-lahden rannalla lähellä keskustaa Eduskuntaa vastapäätä kuin jossain kehä1:n ulkopuolella "korvessa".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiikalassa pursi- ja mopulupakirjat suorittaneena ja kerran siellä Navajolla käyneenä voin vain todeta, että on se niin kaukana korvessa, että autolla sinne ei jaksanut lähteä, vaan piti ottaa mopoCessna alle Malmilta kurssipäiviksi. Ja vaikka on asfaltoitua kiitotietä ja rullaustietä, on pirun kapeaa se asfaltti. Ja ainoa rakennus paikalla vanha kerhotalo. Ja tosi pikkutietä pitkin kentälle pääsy.

 

No, toki Kiikala-säätiö ja Salon Seudun Ilmailukerho (taidan olla jäsen) ilahtuisivat jos kentällä olisi enemmän toimintaa, mutta nehän eivät asiassa ole vielä mitään lausuneet, vaan se Kiikalan kunnanjohtaja joka minun mielestäni teki Suomen ilmailulle nyt ison karhunpalveluksen. Korpinen taas sai vettä tavanomaiseen myllyynsä mutta eipä tästä taida sen enempää kalua tulla, tästäkään jutusta. Jopa Korpinen itse taitaa myöntää tämän.

 

Oli vain aika odottamaton liike uudelta taholta tämä ankka. Ei enää tällaisia neronleimauksia enempää, thank you very much.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

......Kiikalan kunnanjohtaja joka minun mielestäni teki Suomen ilmailulle nyt ison karhunpalveluksen. Korpinen taas sai vettä tavanomaiseen myllyynsä mutta eipä tästä taida sen enempää kalua tulla, tästäkään jutusta. Jopa Korpinen itse taitaa myöntää tämän.

 

Oli vain aika odottamaton liike uudelta taholta tämä ankka. Ei enää tällaisia neronleimauksia enempää, thank you very much.

Tietääköhän kiikalalaiset,mitä niiden veröäyrille käy kun tämmöistä kenttää ruvetaan kunnan rahoilla laajentamaan. Ei taida ne edes tietää mitä kunnanjohtaja puhuu. Mutta ainahan postia kunnanjohtaja Seppo Koskiselle voi lähettää. Tiedä vaikka auttaisi.LOL

 

seppo.koskinen@kiikala.fi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kunnanjohtaja kai kuvittelee, että tällä tavalla kuntaan tulisi lisää työpaikkoja, asukkaita ja veromarkkoja. Taitaa luulla vähän liikoja Kiikalan nokkamies mutta yrittänyttähän ei laiteta, ja maassa suhtkoht sananvapaus, kunhan ei kavkazcenteristä puhuta...?

Jotenkin muistelisin, että Kiikalan kenttä on Puolustusvoimien/valtion mailla joten ehkä ukko kuvittelee valtion tai jopa EU:n tulevan mukaan rahoitukseen.

Viimeksi 90-luvulla, kun asfaltointia paranneltiin ja lisättiin, maksumies taisi olla Kiikala-säätiö. Kun taas sen säätiön hallinnosta en mitään tiedä, ei ole tietoa kuka lopulta viulut maksoi. Kun nyt vaan loppuisi nämä puheet Malmin kentän korvaamisesta...Kehittäköön Kiikalan kunta Kiikalan kenttää ihan rauhassa sekaantumatta muiden kenttien asemaan, minun puolestani sen pitäisi riittää. Mutta jotkut kun haluavat otsikoihin ihan väkisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
seppo.koskinen@kiikala.fi
Vaikka Koskisella olikin asia varmaan jo tiedossa, lähetin hänelle sähköpostia kertoen ilmailijoiden huolesta. Toivoin häntä myös osallistumaan aktiivisesti keskusteluun ilmailupiireissäkin tuoden näkemyksiään esille, jotta myös he, joihin päätökset todella vaikuttavat, ymmärtäväisivät paremmin Kiikalan intrestejä ja potentiaalia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkäänlaista vastausta Koskiselta ei ole kuulunut. Noh, eipä ollut kovin suuri yllätys. ::) Taidanpa soittaa tiistaina kyseisen henkilön virkapuhelimeen tiedustellen sähköpostiviestini kohtaloa, jos vastausta ei ala kuulua. Vai haluaisiko joku vaikkapa MLY:stä soittaa?

 

Onko Koskinen selvitellyt tilannetta ilmailijoille missään foorumissa, tilaisuudessa tai muuallakaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään