Hannu Niemi

Nikon-uutisia ja uutuuksia

396 viestiä aiheessa

Itse olen tässä kovin miettinyt 1000D päivittämistä parempaan ja ajatellut vaihtaa Canonista Nikoniin. Harkinnassa olisi

Nikonin D7000 ja siihen kaveriksi meinasin Sigma 120-400/4,5-5,6 DG APO HSM OS Nikon.

Täyskennoset omaan kuvaamiseen turhan arvokkaita.

Löytyykös kokemusta moisista taikka mielipiteitä?

Runko taitaa on tän hetken parhaimipia kroppi-runkoja, ellei paras, mutta putki on vähän suttu isoilla aukoilla. F/9.0 --> toimii ihan mukavasti  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tässä kovin miettinyt 1000D päivittämistä parempaan ja ajatellut vaihtaa Canonista Nikoniin. Harkinnassa olisi

Nikonin D7000 ja siihen kaveriksi meinasin Sigma 120-400/4,5-5,6 DG APO HSM OS Nikon.

Täyskennoset omaan kuvaamiseen turhan arvokkaita.

Löytyykös kokemusta moisista taikka mielipiteitä?

Kuten Joonas sanoi rungosta ei tarvi keskustella mutta putkesta kyllä.

Itse suosittelisin tuohon hintaluokkaan Nikonin 70-300 VR:ää vaikka onkin 300mm.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suosittelisin tuohon hintaluokkaan Nikonin 70-300 VR:ää vaikka onkin 300mm.

Kyllä, 70-300 mm VR2 on ehdottoman hyvä linssi, vaikka kuuluukin N:n hinnastossa "halpispäähän".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut pari vuotta sitten puoli vuotta tuo Sigma. Oli pikkusen välillä joitakin kontaktihäiriöitä. Vaihdoin sen Nikon 300/4. Suosittelen myös tuota Nikonin 70-300VR2:sta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut pari vuotta sitten puoli vuotta tuo Sigma. Oli pikkusen välillä joitakin kontaktihäiriöitä. Vaihdoin sen Nikon 300/4. Suosittelen myös tuota Nikonin 70-300VR2:sta.

Liityn tuon Nikonin 70-300:n suosittelijoihin, jokseenkin kaikki Ilmailuvalokuvissa näkyvät kuvani sillä kuvanneena. Lähes vuosi sitten myös tuo mainittu Sigma oli hankintalistalla, mutta Nikkor oli kolmesataa halvempi ja se toimii saumattomasti yhdessä D90:n kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liityn tuon Nikonin 70-300:n suosittelijoihin, jokseenkin kaikki Ilmailuvalokuvissa näkyvät kuvani sillä kuvanneena. Lähes vuosi sitten myös tuo mainittu Sigma oli hankintalistalla, mutta Nikkor oli kolmesataa halvempi ja se toimii saumattomasti yhdessä D90:n kanssa.

Niin, ja kun tulee aika siirtyä FX-maailmaan, se toimii todella hyvin myös siinä. Kokemusta ainakin näistä 12 mpx -rungoista tuhansia ruutuja. Nopea, hiljainen, ja hyvän näköinen jälki kunhan muistaa himmennellä riittävästi (valon riittäessä jonnekin f/9-11 paikkeille, mutta ei tee suttua vaikka olisi enemmänkin auki). Etenkin tarkennusta ja vakainta voi kiittää, helposti. Kohtuuedullinen yleis-Nikkor sikäli mikäli polttovälialue osuu omiin tarpeisiin (riippuen rungon croppikertoimesta). Käytän tätä itse sekä täyskennon että croppirungon kanssa ristiin, aina tarpeen mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta tullee oleen jossain 2150€ hujakoilla, aika kova hinta kun canuunan MarkII kameraa saa 1600-1800€ väliltä ja noissa nyt hirveesti eroa ole :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta tullee oleen jossain 2150€ hujakoilla, aika kova hinta kun canuunan MarkII kameraa saa 1600-1800€ väliltä ja noissa nyt hirveesti eroa ole :(

:o Vertaat siis kahden eri sarjan kameroita keskenään  :laugh:

5DmkII on samassa sarjassa D700:n kanssa  ;) Kanonilla ei ole verrokkia D600:lle.

Tosin voihan sitä verrata vaikka Samsungin pokkariin jos haluaa, järkeä siinä on tosin yhtä vahän kuin esittämässäsi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noup, kamera on loppujen lopuksi pelkkä kamera ne hdr, video ominaisuudet yms jutut on ainakin mulle kamerassa turhia, mulle riittää hyvä mahdollisimman korkeita ISO arvoja sietävä täyskenno, ja sopivasti pikseleitä niin voi croppailla makroja, ja tässä on se suurin ero D700 ja 5DMarkII välillä, D600 on niin lähellä tuota MarkII mallia et ei oikeen eri luokan kamerasta voi puhua...

Muuten oon aika varma kun näitä youtube tms vertailuvideoita ja arvosteluja alkaa ilmestymään niin useissa on vastakkain MarkII ja D600, MarkIII taas on vs D800.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noup, kamera on loppujen lopuksi pelkkä kamera ne hdr, video ominaisuudet yms jutut on ainakin mulle kamerassa turhia, mulle riittää hyvä mahdollisimman korkeita ISO arvoja sietävä täyskenno, ja sopivasti pikseleitä niin voi croppailla makroja, ja tässä on se suurin ero D700 ja 5DMarkII välillä, D600 on niin lähellä tuota MarkII mallia et ei oikeen eri luokan kamerasta voi puhua...

Muuten oon aika varma kun näitä youtube tms vertailuvideoita ja arvosteluja alkaa ilmestymään niin useissa on vastakkain MarkII ja D600, MarkIII taas on vs D800.

AHA. Kuten jo sanoin verrata voi vaikka mihin, samassa sarjassa se ei kuitenkaan ole 5DmkII:nen kanssa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AHA. Kuten jo sanoin verrata voi vaikka mihin, samassa sarjassa se ei kuitenkaan ole 5DmkII:nen kanssa  ;)

Ok sovitaan sitten niin, mulle ihan sama mihin ihmiset eurojaan laittaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä, että D600 julkaistiin, tuo lisää kilpailua FF kennoisten kisaan ja pakottaa canonin laskemaan 5D mk 3 liian korkeaa hintaa. Tero on varmaan kerennyt jo kuvata kaikilla FF kennoisilla kameroilla kun on tuo luokitusjärjestys jo ehdottoman selvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä, että D600 julkaistiin, tuo lisää kilpailua FF kennoisten kisaan ja pakottaa canonin laskemaan 5D mk 3 liian korkeaa hintaa. Tero on varmaan kerennyt jo kuvata kaikilla FF kennoisilla kameroilla kun on tuo luokitusjärjestys jo ehdottoman selvä.

Miksi se pakottaa Canonin laskemaan hintaa  :o Paremminkin pakottaa Canonin julkaisemaan samaan sekmenttiin omansa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua kutkuttaa nyt uusi Sony slt a99, peilitön järkkäri, siihen halvalla vaikka Sigman vakaajaton 70-200 F2.8, ja nii onhan mulla vielä kaapissa vanhoja minoltan linssejä jokka sopii heittämällä.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi se pakottaa Canonin laskemaan hintaa  :o Paremminkin pakottaa Canonin julkaisemaan samaan sekmenttiin omansa  ;)

Mksi, Onhan sillä jo 5D MarkII??????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nikonilta näyttää tulleen AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR, objektiivin suositushinta on 1390€. :thmbup:

http://www.nikon.fi/fi_FI/press_room/press_releases_main.page?Period=New&Quarter=0&SY=0&ID=templatedata\fi_FI\news_article\data\FI-PR-WWA1210-45341

Jep, varmasti mielenkiintoinen uutuus Nikonilla kuvaaville! Verkkokauppa tarjottelee ennakkotilaushinnaksi 1499€, sillä tavalla että korjaavat hinnan jos se tipahtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään