Juha Paulavuo

Finnair liisaa A320 Smartlynxiltä

35 viestiä aiheessa

Finnair liisaa (wetlease) A320-200 Smartlynxiltä syyskuun puolivälistä lokakuun loppuun. Kone tulee lentämään pääasialliseti Barcelonan, Budapestin ja Wienin lentoja.

 

ch-aviation

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa olla ajankohtaista, mutta tuleeko toteutumaan? Eipä vaan löydy enään lentoja joissa Operated by Smartlynx, aiemmin kyllä oli.

Itse itselleni vastaten, YL-LCD kohta Vantaalla tulossa siirtona RIX-HEL.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan Barcelonaan lähtee Finnairin 321.

 

Paljonkohan tuli säästöä heti avauslennolla. 

 

elikkäs barcelonaan lähti just OH-LZE

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Smartlynxin toinen kone YL-LCJ lentää Finnairille, lähti tänään ajoissa Madridiin. Barcelonankin vuoro hoidetaan Smartlynxillä niin kuin pitikin. Tänään toimi homma hyvin, toivottavasti jatkossakin toimii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvaan tulee myös Privilege:

 

25.09.2012

Lisäkapasiteettia Finnairin lennoilla SmartLynxiltä ja Privilege Styleltä Finnair vuokraa lisää konekapasiteettia syys- ja lokakuun aikana SmartLynx Airlinesilta Riiasta sekä Privilege Stylelta Madridista koneiden määräaikaishuolloista sekä lentokysynnästä johtuen.

Näytä lisää     

Finnair vuokraa lisää konekapasiteettia syys- ja lokakuun aikana SmartLynx Airlinesilta Riiasta sekä Privilege Stylelta Madridista koneiden määräaikaishuolloista sekä lentokysynnästä johtuen.

 

Koneilla lennetään seuraaviin kohteisiin:  Malaga, Barcelona, Budapest, Madrid, Wien, Aqaba, Heraklion, Kos, Rodos, Marsa Alam, Teneriffa.

 

Seuraavaan on koottu keskeisiä kohtia asiakaspalvelusta:

 

Lentonumero pysyy samana

Ruumaan menevä laukku kuuluu hintaan

Lähtöselvitys toimii Finnairin palvelun mukaisesti

Finnair Plus pisteet kertyvät nykyisten sääntöjen mukaisesti

Palvelu koneessa on Finnairin palvelukonseptin mukainen

Lentokoneiden ulkoasu: Smart Lynx tai Privilege Style

Matkustamon henkilökunta: Smart Lynx tai Privilege Style ja Finnairin purseri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa muuten kokeiltua VIE-HEL -reitillä Smartlynx-kyytiä. Yhden luokan kabiini mutta biz-matkustajat eturiveissä saivat biz-serviisin ihan Finnairin vakiotyyliin. Suomalainen purseri oli istutettu 1-riville laskun ja nousun ajaksi.

 

Seat pitch oli pahinta charter-tasoa. Mukana oli ilmeisesti unkarilainen koripallojoukkue, saattoivat vähän kärsiä..

 

 

Oli muuten aika erikoinen lähestyminen vantaalle, olen aika varma että tultiin laskuun 33:lle.. voiko pitää paikkaansa?

 

--Kauto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pidä paikkansa. Sitten heinäkuun vielä kukaan ei ole laskeutunut 33. Omien audiovisuaalisten havaintoen perusteella ainakaan. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pidä paikkansa. Sitten heinäkuun vielä kukaan ei ole laskeutunut 33. Omien audiovisuaalisten havaintoen perusteella ainakaan. ;D

 

En mihinkään kädenvääntöön haasta, mutta omien havaintojen mukaan edellisen kerran 33 on ollut käytössä 28.06.2012.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pidä paikkansa. Sitten heinäkuun vielä kukaan ei ole laskeutunut 33. Omien audiovisuaalisten havaintoen perusteella ainakaan. ;D

 

Joo, ihan perinteisesti 22:lle Flightradarinkin mukaan.. Reitti oli sen verran etelästä pohjoiseen että hieman hämäsi..

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaakos joku viisaampi kertoa, mikä on smartlynxin liisauksen tilanne lokakuun jälkeen? Alustavastihan liisauksen piti ilmeisesti kestää syys- lokakuun välisen ajan. Ainakin Finskin omien sivujen mukaan lokakuun lopulla operoitava lento barcaan näyttäisi menevän smartlynxillä ja maraskuussa tapahtuva paluu olisi aikataulutettu finskin a321:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liippaa tätä ketjua:

 

http://yle.fi/uutiset/finnair_aikoo_ulkoistaa_espanjan_reittejaan/6384287

 

Lentoyhtiö Finnair on saanut päätökseen syyskuussa alkaneet matkustamopalveluhenkilökuntaa koskeneet yt-neuvottelut. Sen seurauksena yhtiö aikoo ulkoistaa Barcelonan ja Madridin -reittien ja Kanarian lomalentojen matkustamotyön yhteistyökumppaneille. Muutokset Manner-Espanjan reittilennoissa tehtäisiin yhtiön mukaan aikaisintaan ensi vuoden helmikuussa ja Kanarian lennoissa vuoden 2013 syksyllä.

 

Yhtiö aikoo tehdä muutoksia myös kaukoliikenteen matkustamomiehistön kokoonpanoon. Yhtiön tarkoituksena on käyttää jatkossa sekä New Yorkin -reitillä että Aasian charter-lennoillaan osin paikallista matkustamohenkilökuntaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinänsä mielnkiintoista, että ei mainita manner-Espanjan tai kaukolentojen yhteistyökumppania/kumppaneita.... Ainakin minä saan sen vaikutelman, että matkustamohenkilökunta tulee jostain vuokrafirmasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkulintu lauleli sellaista että Finski olisi jollain aikavälillä ulkoistamassa JFK:n reittinsä AA:n operoimaksi. Saapas nähdä, en pidättele hengitystäni tätä odottaessa!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkulintu lauleli sellaista että Finski olisi jollain aikavälillä ulkoistamassa JFK:n reittinsä AA:n operoimaksi.

 

Joopa joo. Ja Qatar tulee Vantaalle samaan aikaan Bangkok Airways A350 -koneella sekä Thaikin vielä jonossa ja Star Alliancen kaukolennot.   ;D 

 

Pikkulintujen tarinat ovat aina vain tarinoita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Pikkulintujen tarinat ovat aina vain tarinoita.

 

Äläs lyttää mun lintusia:

 

Viime viikolla pikkulintu lauloi minulle, että JAL:in pääkonttorissa Tokiossa ollaan piirtämässä pampulaa reittikartalle Helsingin kohdalle. Kuittasin koko jutun tuolloin huonona vitsinä, mutta nyt tämän viikon käänteiden jälkeen ei ehkä olisi aivan mahdoton scenaario! Tiedä millaista salaliittoa tässä ollaan ympärillä suunnittelemassa IAG/JAL/AY:n toimesta?!  :laugh:

 

Ja mitäs sitten julkistettiin viikkoa myöhemmin?

 

Seuraavat kaukolennot ulkomaisilla yhtiöillä Suomeen voivat olla jotenkin realismin rajojen sisällä jollain aikavälillä:

 

HEL-DOH QR 32S

HEL-BKK TG 777/747

HEL-ORD AA 767

 

Näiden lisäksi HEL-NYC reitille saattaisi mahtua 4-5 krt viikossa joku 757-operaattori (AA/CO/DL) jos vaan range riittää. Muistan nähneeni jossain tilaston jonka mukaan HEL-USA välillä n.75% liikenteestä on transit-matkustusta Euroopan hubien kautta.

 

Näitä odotellessa (en pidättele hengitystäni!)  :thmbup:

 

Ja näistäkin kaksi on julkaistu, yksi jo aloittanutkin.

 

Mä melkein uskallan väittää että mun lintuset on aika luotettavia kun verrataan palstan keskiarvoon!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä viime viikolla Vantaan Sanomiin kirjoittanut Egyptin matkaaja ei tykännyt Smartlynxin kyydistä ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossahan se hän kertoo miten on jutskan mitannut. Penkin etureunasta seuraavaan jakkaraan.

 

Ja niinhän istuinväliä ei mitata.

 

Näin se mitataan:

 

4112834134_0b85f8615f_o.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään