Juha Paulavuo

Finnair liisaa A320 Smartlynxiltä

35 viestiä aiheessa

Minkäkin kuljetan aina mittanauhaa mukana lomamatkoillani. Seuraavalle matkalle taidan ottaa mukaan myös vatupassin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seuraavalle matkalle taidan ottaa mukaan myös vatupassin.

 

Mikähän olisi meille lomalentokermaperseille sopiva kohtauskulma matkalennolla? Meinaan että jos siitä yli mennään, ja joudun nojaamaan koko matkan selkänojaan, niin Ilta-Pulu saa juttuvinkkiä.  :o

 

p

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossahan se hän kertoo miten on jutskan mitannut. Penkin etureunasta seuraavaan jakkaraan.

 

Ja niinhän istuinväliä ei mitata.

 

Eikö tänä päivänä tuo mittaaminen istuinosan etuosasta edellä olevan penkin takaosaan olisi kuitenkin kaikilla tavoin järkevin ja eniten informaatiota antava tapa? Mitä hyötyä tuosta perinteisen selkänojasta selkänojaan istuinvälin mittaamisesta oikeasti on, kun penkin paksuutta ei oteta millään tavalla huomioon?

 

Ymmärsin esimerkiksi, että Finnairin uusituissa A320-sarjalaisissa uudet penkit ovat lähempänä toisiaan, eli perinteinen istuinväli pieneni, mutta todellisuudessa selvästi ohuemman penkin ansiosta matkustajalla onkin enemmän jalkatilaa.

 

Moni matkustaja kertoo kuinka hän ei ikinä astuisi koneeseen jonka isuinväli on 29 tuumaa, vaikka siinä voisikin olla viisi senttiä ohuempi penkin selkänoja kuin toisessa hänen mielestään riittävässä 31 tuuman istuinvälin matkustamossa. Todellisuudessa jalkatilaa on näissä penkeissä kuitenkin ihan yhtä paljon.

 

Vähän off-topicisi menee, mutta lisätään nyt kuitenkin vielä tällainen mielipide. Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia lentokoneen jalkatilojen kanssa, vaikka pituutta on lähemmäs 190cm. Lentoja on takana ties kuinka paljon ja mukana on niin Finnairin kauhistellut 757:t kuin Ryanairin täyteen ahdetut 737:t. Mistä kaikki tämä valitus jalkatiloista siis johtuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tänä päivänä tuo mittaaminen istuinosan etuosasta edellä olevan penkin takaosaan olisi kuitenkin kaikilla tavoin järkevin ja eniten informaatiota antava tapa?

 

Tarkoitatko nyt siis istuimen etureunan ja edellä olevan penkin väliin jäävää tilaa? Se ei ole järin olennainen, paljon tärkeämpää on paljonko tilaa jää selkänojan etureunan ja edellä olevan penkin takareunan väliin. Se on se tila mihin reisiluunsa joutuu ahtamaan. Tuota istuinten välissä olevaa "tyhjää rakoa" voi kasvattaa vaikka istuinosan syvyyttä pienentämällä, mutta ei se kenenkään mukavuutta paranna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän off-topicisi menee, mutta lisätään nyt kuitenkin vielä tällainen mielipide. Itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia lentokoneen jalkatilojen kanssa, vaikka pituutta on lähemmäs 190cm. Lentoja on takana ties kuinka paljon ja mukana on niin Finnairin kauhistellut 757:t kuin Ryanairin täyteen ahdetut 737:t. Mistä kaikki tämä valitus jalkatiloista siis johtuu?

Kummastelin kanssa tuota jutun 170cm pituutta, miten voi olla ongelmaa. Itsekin vain tosin  181cm, ja ihan hyvin aina mahtunut penkkiväliin ja vielä tyhjääkin on löytynyt polvien edestä. Samoin koettu finskin 757 ja rynkyn 737 ja muuta charter-kalustoakin. Aivan turhaa valitusta taas joltain ammattivalittajalta koko juttu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekkään en ole kauhean pitkä, mutta kyllähän tuo 757 ob ahdas, ihan sama miten päin koneen kääntää. Ei mulla polvet ole kurkussa, mutta ei siinä itsellä kauheasti tilaa jää. Tosin en valita istuinvälistä vaan kuhan sanoin. Sitten noissa A330 kun on uusitut penkit niin kyllä siellä tila riitti, myös minua pidempi jalkaisille.

Pointtini on se, että vaikka jalkatilaa ei ole firstin tai comfortin verran niin miksi siitä pitää valittaa? Viisi tuntia istua siinä koneessa pienehkössä tilassa tuskin koko elämää kaataa, vai kaataako?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omasta kokemuksestani voin sanoa, että tuo Smartlynxin istuinväli ON todella ahdas. Finnairin 757:n jalkatilat ovat myös tuttuja ja minusta nuo 757:n jalkatilat ovat jopa hiukan paremmat. Smartlynxin lennolla kiinnitin erityisesti huomiota, että hyvin moni ihminen piti jalkojaan käytävän puolella ja keskipenkin ollessa tyhjänä sen jalkatilassa. Suurin osa näistä ihmisistä ei ollut mitenkään erityisen pitkiä edes. Pitkänä ihmisenä viisi tuntia olisi tuskaa, mutta onneksi omalla kohdalla kukaan ei ollut ottanut exit-rivin penkkejä check-innissä, joten noista vapautui kohtuullinen paikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas koettiin 757. Paikka 16A mennessä ja 9A palatessa. Pituutta 191, ja reisipituus sen verran mahtava, ettei aikoinaan Hawkiin ollut asiaa. Napakasti polvet etummaisen selkänojassa ja välillä koivet suorana penkin alla. Pientä sovellusta asentoihin, ja pari vessakeikkaa kun rakko ei ole se mahtavin. Ei mitään ongelmaa edes kuuden tunnin lennolla. Noo, olenkin urheileva ja aikas notkea nuorimies...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kuvaan tulee myös Privilege:

 

Tulee myös tänä syksynä, Agadirin lentoja ainakin on merkattu Privilegelle

 

Lähtö: Helsinki, Suomi - Helsinki Vantaa keskiviikko, 16. lokakuu 2013

Paluu: Agadir, Marokko - Al Massira keskiviikko, 16. lokakuu 2013

Lentoyhtiö: Finnair Lennon numero: 1915 konetyyppi: Boeing 757

Liikennöivä yhtiö: /PRIVILEGE STYLE FOR FINNAIR

Lento lennetään Espanjalaisen Privilege Stylen lentoyhtiön konetyypillä B757.

Palvelukonsepti (catering, matkatavara, tax free) on Finnairin. Koneessa on yksi Finnairin purseri, muuten miehistö on  Privilege Stylen.   

 

Ja sitten toinen tämän ketjun aihe:

Pikkulintu lauleli sellaista että Finski olisi jollain aikavälillä ulkoistamassa JFK:n reittinsä AA:n operoimaksi.

 

Mitäs tälle kuuluu? Pikkulintu jo kasvanut isoksi?  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään