Jan-Erik Andelin

Ryanair anoo CPH-slotteja Suomen liikenteelle

33 viestiä aiheessa

Niin nyt kun tosiaan tulle matkustettua sekä omia että firman reissuja sellaiset 100-120 kertaa vuodessa, on siis määrä kasvanut hieman niin tuo ruoka ja peitto on aika tärkeitä jos siitä nyt numeroa täytyy tehdä. 30 tunnin duunipäivän jälkeen on kiva pistää jotain naamariin, jakkaraa nurin ja peitto korville. Kukin makunsa mukaan, yksi tykkää toinen ei. Itseäni ei vielä vapaaehtoinen kurjuuden maksimointi halpayhtiöillä juuri kiinnosta. Sen verran monta lentoa näillä locoilla on tullut lennettyä että vaikka lentäisivät Turusta 45min ajo tai Hesasta 1h15min, lennän mielummin mukavasti ja itselle sopivimman aikataulun mukaan. Niin ja tulihan tuo Wizz kokeiltua työpaikkana sama juttu ilman rasvaa takaluukkuun päivästä toiseen, vaikka virkavapaalla olen niin takaisin en mene  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutenkin ruokailu koneessa on vähän turhanpäiväistä touhua noilla parin tunnin lennoilla (pidemmät matkat sitten tietenkin erikseen! mutta niissähän esim rynkky ei ole kilpailijana). Jos ei osaa sitä vertaa tankata ennen lentoa tai osaa syödä lennon jälkeen kohteessa, niin huonosti on asiat.

 

Ei se nyt ihan noinkaan ole: Matka kentälle pari tuntia, kentällä oloon tunti-pari esim. turvan ruuhkista riippuen, lento esim. Välimerelle neljä tuntia, matkatavaroiden odottelua perillä, kyllähän siinä jo nälkä tulee! Helsinki-Vantaalta ei nyt ainakaan saa mitään sopuhintaista ateriaa (jollet hae Alepasta einestä ja syö sitä kylmänä :laugh:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se nyt ihan noinkaan ole: Matka kentälle pari tuntia, kentällä oloon tunti-pari esim. turvan ruuhkista riippuen, lento esim. Välimerelle neljä tuntia, matkatavaroiden odottelua perillä, kyllähän siinä jo nälkä tulee! Helsinki-Vantaalta ei nyt ainakaan saa mitään sopuhintaista ateriaa (jollet hae Alepasta einestä ja syö sitä kylmänä :laugh:)

On se hienoa asua Pirkanmaalla! Ja vältellä noita kuumia seutuja... Ei ole valkoisen miehen paikka.

Lentokentälle vähän reilu vartti. On-line checkin tehtynä saa mennä suoraan turvaan. En muista että olisi koskaan jonoa ollut eli sinne voi mennä sitten kun kone on boarding. Siitä sitten suoraan koneeseen. Esim köpiksessä kestää noin puoli tuntia kun on reppu olalla kaupungin keskustassa (ainoa jono matkalla on junalippuautomaatille). Kotoa lähtien toi taitaa sitten yhteensä tehdä noin kolme tuntia hitaan kaavan mukaan laskettuna. Ja vaikka menisi neljäkin niin voin olla sen aikaa ilman evästä.

 

Mutta kukin tyylillään. Minulle sopii tuo Hop-in Hop-out tyyli, en jaksa muutta osoitettani lentoyhtiön mukaan.

 

Juu en minäkään niin sieltä Helsinki-Vantaalta tykkää matkustaa. Ikinä en ole siellä turvassa jonottanut, mutta sekin tulee lokakuussa kokeiltua. Ja puolentoista tunnin ajomatka lentokentälle... Tosin taidan kiertää sen niin että menen sukuloimaan viikonlopuksi Tuusulaan, niin siitähän on sitten mukavan lyhyt matka kentälle :D Ja matkaseura taitaa vaatia mukaan oikein matka-arkun joten joutuu perillä kattelemaan matka-askien kiertämistä hihnalla :(

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin nyt kun tosiaan tulle matkustettua sekä omia että firman reissuja sellaiset 100-120 kertaa vuodessa, on siis määrä kasvanut hieman niin tuo ruoka ja peitto on aika tärkeitä jos siitä nyt numeroa täytyy tehdä. 30 tunnin duunipäivän jälkeen on kiva pistää jotain naamariin, jakkaraa nurin ja peitto korville. Kukin makunsa mukaan, yksi tykkää toinen ei. Itseäni ei vielä vapaaehtoinen kurjuuden maksimointi halpayhtiöillä juuri kiinnosta. Sen verran monta lentoa näillä locoilla on tullut lennettyä että vaikka lentäisivät Turusta 45min ajo tai Hesasta 1h15min, lennän mielummin mukavasti ja itselle sopivimman aikataulun mukaan. Niin ja tulihan tuo Wizz kokeiltua työpaikkana sama juttu ilman rasvaa takaluukkuun päivästä toiseen, vaikka virkavapaalla olen niin takaisin en mene  :thmbup:

 

 

Jo aiemmin totesin:

"Toisin kuin Jannea itseä tuo halpayhtiöiden kuvio kyllä kiinnostaa. Lennot kun joutuu maksamaan itse."

 

Ei minuakaan kovemmat hinnat ahdistaisi, jos menisi firman piikkiin. Ja siis niin että firma olisi jonkun muun kuin oma.

 

Totta hemmetissä jos on itsensä tuollaiseen koiran hommaan altistanut että pitkän päivän päätteeksi on pakko lentääkin, niin ruoka ja peitto on oleellisia asioita. Mielummin kyllä söisin paikallisessa ruokalassa ja nukkuisin yön hotellissa ja lentäisin sitten seuraavana päivänä. Tosin itse en ole suurimmalla osalla kentistä osannut arvioida turvassa menevään aikaan joten olen ollut liian aikaisin kentällä. Ja sielläkin on ollut joskus aikaa ja mahdollisuus ruokailla. Ei halvinta, eikä parasta, mutta minkäs teet kun koneessa ei ruokaa tarjoilla!

 

Miten työsuhteessa voi olla virkavapaalla? Tuskin Wizz:llä kuitenkaan mitään virallisia virkoja on tarjolla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On työsopimus josta vapaalla. Lennän muualla. Käsitit väärin. Kyse on omista matkoista mitä firma ei maksa. Niitä tulee nelisenkymmentä tuosta määrästa vuoden aikana, rhkä enemmän.Firman matkoihin en missään nimessä hyväksyisi halpayhtiötä, mutta vielä vähemmän laittaisin omia rahoja siihen "Palveluun" mitä RYR ja vastaavat tarjoavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On työsopimus josta vapaalla. Lennän muualla. Käsitit väärin.

 

Siinä ilmeisesti yritettiin viitata siihen, että vain virkasuhteesta voisi olla virkavapaalla, työsuhteesta sitten jollain muulla vapaalla. Asiaanhan tämä ei varsinaisesti liittynyt mitenkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä ilmeisesti yritettiin viitata siihen, että vain virkasuhteesta voisi olla virkavapaalla, työsuhteesta sitten jollain muulla vapaalla. Asiaanhan tämä ei varsinaisesti liittynyt mitenkään.

 

Pilkunn.ussimista. Virkavapaa, palkaton vapaa, palkaton loma jne jne. Sama asia eri kuoseissa. Kutsutaan sitä nyt sitä vaikka sopimusvapaaksi. Aika varma että se tuli matilaiselle selväksi ilman viilaamista, mutta suomalaiseen kulttuuriin kuuluu nihkeiden ja täysin merkityksettömien yksityiskohtien paneminen. Tästä syystä jätin asian sen kummemmin kommentoimatta  :-\

 

Omasta puolestani halusin tuoda esille kokemuksen halpayhtiöiden molemmista puolista, sekä matkustajana että työntekijänä. Se millä vapaalla olen vai olenko lainkaan vaiko puhalsin lafkasta ilman irtisanomista tai irtisanomisella ja millä nimikkeellä olen ei liene itse kokemuksien kanssa mitään tekemistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On työsopimus josta vapaalla. Lennän muualla. Käsitit väärin. Kyse on omista matkoista mitä firma ei maksa. Niitä tulee nelisenkymmentä tuosta määrästa vuoden aikana, rhkä enemmän.Firman matkoihin en missään nimessä hyväksyisi halpayhtiötä, mutta vielä vähemmän laittaisin omia rahoja siihen "Palveluun" mitä RYR ja vastaavat tarjoavat.

Jos nuo 30 tunnin työpäivän jälkeiset matkat on omia, niin sitten seison korjattuna. Missä muuten saa lentää noin pitkiä työpäiviä? Tietää varoa yhtiötä, kun ei tuollaisen tuntimäärän jälkeen nälkäisenä ole enää kovin virkeänä. Kapteenina vai cabin crewtä?

 

Ja aikaisempi kommenti virkavapaasta oli tarkoitettu huumoriksi, hymiö unohtui perästä hitaammin ymmärtäviä varten...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään