Ilkka Kangastalo

360

3 viestiä aiheessa

Pari viikkoa sitten Tokiosta tullessa (Finnairin A340:lla) tehtiin 360 aika lähellä kynnystä, ja tietenkin melko matalalla. Syy jäi epäselväksi. Edessä oli sankka sadekuuro mutta tuskin se siitä johtui?

Miten usein tällainen tapahtuu? Eipä  ole ennen osunut kohdalle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko huomattu, että on fuelia vielä liikaa kun tultiin myötäisessä pitkän matkaa? Parempi myöhään kuin ei sittenkään.  ;)

 

Tai sitten kiitotiellä oli joku porsas tai jotain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen kerran ollut vastaavassa mukana, Transavian 73G:llä Kastrupiin laskeutuessa. PF veti viimeisen käännöksen 22L:lle sen verran suurpiirteisesti että ei ihan ehditty saada nokkaa keskiviivan suuntaiseksi ajoissa. Ajattelin että tuleepas sitten eka go aroundini mutta yllätyksekseni vedettiin vain tosi matalalla Saltholmenin yllä aika pirun tiukka 360 astetta ja laskeuduttiin nätisti.

 

Noita tehdään silloin tällöin jos on just jotain kiitoradalla edessä tai muuten vain ei olla ihan optimaalisessa laskeutumispositiossa. Onnistuu toki vain silloin kun ei ole toisia koneita hengittämässä ihan niskaan, muuten tehdään sitten astetta raskaampi, kalliimpi ja hitaampi operaatio eli kunnon go around.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään