Sami Varis

Kamera aloittelijalle

12 viestiä aiheessa

Terve!

Olisin ostamassa järjestelmäkameraa ja siihen teleobjektiivia.

Olen meinannut tällaisia kameroita kun Nikon D3100 tai sitten Canon 550d.

Tuosta Canonista on tarjous kodinykkösessä teleobjektiivin kanssa 599€

tässä linkki:

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=854194&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3100000&compartmentId=3102000&categoryId=3102001

Nikonin D3100 saisi gigantista 399€ ja siihen olen sitten katsellut tällaista teleä verkkokaupasta:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/1396/xhrv/Tamron-LD-70-300mm-F-4-0-5-6-Di-Macro-Nikon-AF

Olin jo ostamassa tuota Canonia kun kaveri sanoi että tuo sen mukana tuleva tele olisi ihan hyvä minimi zoomilla mutta

että kauemmas zoomattuna se rupeaisi menemään pehmeäksi.

Kaveri siis suositteli tuota tamronia zoomiksi.

Mutta kysympä sitten vielä täältäkin että kumpi tuo Canon tarjous vai sitten Nikon ja siihen erikseen zoomi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Olisin ostamassa järjestelmäkameraa ja siihen teleobjektiivia.

Olen meinannut tällaisia kameroita kun Nikon D3100 tai sitten Canon 550d.

Tuosta Canonista on tarjous kodinykkösessä teleobjektiivin kanssa 599€

tässä linkki:

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=854194&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3100000&compartmentId=3102000&categoryId=3102001

Nikonin D3100 saisi gigantista 399€ ja siihen olen sitten katsellut tällaista teleä verkkokaupasta:

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/1396/xhrv/Tamron-LD-70-300mm-F-4-0-5-6-Di-Macro-Nikon-AF

Olin jo ostamassa tuota Canonia kun kaveri sanoi että tuo sen mukana tuleva tele olisi ihan hyvä minimi zoomilla mutta

että kauemmas zoomattuna se rupeaisi menemään pehmeäksi.

Kaveri siis suositteli tuota tamronia zoomiksi.

Mutta kysympä sitten vielä täältäkin että kumpi tuo Canon tarjous vai sitten Nikon ja siihen erikseen zoomi.

Sama vastaus kuin sataan edelliseenkin ketjuun; käy käpistelemässä molempia ja osta se, joka tuntuu paremmalta käteen. Tuossa hintaluokassa kaikki lasit menevät enemmän tai vähemmän sutuksi jossain kohtaa, eikä sen perusteella kannata tehdä valintaa noiden kesken. Jos harrastus lähtee lentoon, ostat sitten arvokkaampaa lasitavaraa tulevaisuudessa, vaikka käytettynä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varotuksen sananen tuosta Tamronista.. Itsellä oli tuollainen vähän liiankin kauan. Onhan se aluksi mukavaa kun näkee vähäsen pidemmälle "kitti" linssin jälkeen, mutta tarkennus ääripäästä ääripäähän kestää valovuoden ja korvatulpat ovat tarpeen. (Kuvainnollisesti) vaihdoin tamronin Nikonin 70-300mm ED linssiin, joka on huomattavasti parempi, mutta sepäs ei taida toimia tuossa 3100 nikonissa koska rungossa ei ole sisäistä tarkennusmoottoria. En tiedä onko Sigma yhtään parempi vaihtoehto tuolle tamronille? Kalliimpi se taitaa olla ainakin :P Ja tuo tamroni piirtää parhaiten aukolla F/13 @100mm. Siitä eteenpäin pelkkää puuroa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama ongelma on kyllä kaikkien halpiszoomien kanssa.

Huono valovoima, piirto puuroa ja sitten jos himmentää ettei tule puuroa niin päivänvalo ei riitä kuvaukseen. Tarkennus onnettoman hidasta ja sahaavaa, ja lopulta niiden kanssa menee hermot ja loppuu harrastus.

70-200L F4/IS on ollut parhaat 600 euroa mitä eläissäni olen mihinkään harrastukseen sijoittanut. Toimii hienosti jopa 1.4x kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

70-200L F4/IS on ollut parhaat 600 euroa mitä eläissäni olen mihinkään harrastukseen sijoittanut. Toimii hienosti jopa 1.4x kanssa.

Oho, vois sanoa että ilmaseksi oot saanu ton putken  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, vois sanoa että ilmaseksi oot saanu ton putken  :thmbup:

Pah, teillä Suomessa vaan nuo pyyntihinnat on lähinnä haaveiluja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään