Heikki Väänänen

Hyppylentämiseen sopivaa ohjelmaa?

14 viestiä aiheessa

Tervehdys,

Mikä olisi paras ohjelma iPadiille käytettäväksi hyppylentotoiminnassa? Sen pitäisi olla sellainen joka mahdollistaa hyppylinjan laittamisen siihen kartalle ja reaaliaikainen etäisyys uloshyppypaikkaan.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro,

minua viisaammat ovat käyttäneet Android -puolella ainakin OruxMapsia (ilmainen) ja Air Navigation Pro:ta(19,99€).

Niistä kannattanee lähteä liikkeelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjens,

Air Nav Pro ei ole riittävän tarkka sillä 1:500000 pohjalla. Pitäisi olla sellainen, mihin saa linjan alkupisteen ja exit-paikan asetettua ja sitä linjaa pitkin sitten tepastella sinne exittiin.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin saa, mutta kaipaan vielä tarkempaa visuaalista tietoutta senhetkisestä sijainnistani. Se 1:500000 karttanäyttö ei ole riittävä hyppytoiminnassa, se on sinnepäin. Tarvitaan tyyliin My Tracks ohjelman tietoutta reaaliaikaisesta paikasta. Siinä ohjelmassa on se huono puoli, että en ole onnistunut löytämään niitä tarvittavia lisäosia.

Hyppytoiminnassa tarvitaan enemmän tarkkuutta kuin 1:500000.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuei se ANP taida oikein olla hommaan hyvä. Ajattelin taannoin, että olisi ja kokeilin viritellä jotakin linjantapaista siihen, mutta vaikka kartan zoomaa tappiin, siinä näkyy vielä puoli lääniä eikä se ole oikein hyppylinjan lentämiseen riittävästi. Etenkään, kun varsinaisen linjan pituus jää merkkien alle. Siihen tars saada joku tarkempi kartta -  esim. lentopaikan VAC. Ominaisuudet olisivat muuten kyllä ihan passelit. Toisaalta käytin iPadia ja Air Navigation Prota keväällä parinkin saunarantahyppylinjan paikantamiseen, mutta itse linja ja exit piti määrittää muilla metodeilla.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen käyttänyt ANP ja toimii mukavasti, karttana käytän sitä 1:250k

Eli tekaisen routen jossa kaksi pistettä, toinen hyppylinjan alku ja toinen uhp.

Aktiivisen navikointi osoittamaan uhp:lle. Vielä kun muistaa enabloida ne widgetit

Jotka osoittaa missä reittipiste ja mihin kone on menossa niin hyvin on linjalle osannut :)

Noita route pisteitä editoida sitten ihan sormella "vetämällä" kun säädetään linja halutun

Mukaiseksi (edit mode päälle)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen käyttänyt ANP ja toimii mukavasti, karttana käytän sitä 1:250k

Miten sulla muuten toimii kartan zoomaus? Mulla katoaa kaikki kartat näkyvistä kun zoomaa tarpeeksi lähelle. Saan näkymään Oulunsalon niemen kokonaisena, mutta sitä lähemmäksi en pysty zoomaamaan millään kartalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten sulla muuten toimii kartan zoomaus? Mulla katoaa kaikki kartat näkyvistä kun zoomaa tarpeeksi lähelle. Saan näkymään Oulunsalon niemen kokonaisena, mutta sitä lähemmäksi en pysty zoomaamaan millään kartalla.

Enpä ole vastaavaa ongelmaa huomannut, mutta pitääpäs testata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään kokeilin sitä 1:250 000 karttapohjaa.

Joko en itse osannut käyttää tai sitten olen niin vanha Magellanini, vailla karttapohjaa olevan gps:n, orja, että tuo ei tuntunut hyvältä. Käyttäessäni Magellanin gps-laitetta, on siinä niin hyvä se kaistanäyttö ja informaatiot: suunta, nopeus, bearing, heading.

GPS Tracks HD olisi hyvä satelliittikuvapohjaisena, mutta en siihen ole osannut laittaa sitä tarvittavaa linjaa jota voisi tarvittaessa muuttaa, tai edes sellaista joka olisi sen päivän kiinteänä. ANP näyttää etäisyyttä linjan alkupisteeseen, ei exit-pisteeseen, joka tieto olisi mielestäni tärkeä kun arvioidaan koneen nousua, että ollaan oikeassa paikassa oikealla korkeudella ettei tule turhaa vaakalentämistä.

Tässäpä taas kokemuksia ja vaatimuksia  :D

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään