Markus Mäkelä

Kellotusasetukset ei pysy?

6 viestiä aiheessa

Kokoonpano on i7 2700k ja Asuksen P8Z77-V LK.  2x4Gb Corsair DDR3 1866Mhz low profile.

Uusimmat ajurit on asennettu ja Bios päivitetty (22.8.2012)

Kun koitan laittaa bclk 100 ja x45 ja muistit 1866Mhz niin käynnistyksen jälkeen on eri arvot.  Mulla on tuo EPU käytössä.

Kellotusasetus on manual moodissa.  Kun kokeilin auto-kellotusta niin bclk nousi yli 100, mikä ei ole siis toivottavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko speedstep syypää? Itsellä pyörii työpöydällä prosu 1,6Ghz maisemissa. Heti kun avaan simun/rankemman ohjelman hyppää nopeus tuonne 4,6Ghz:iin.  Mulla on ASUS P8Z68-V/GEN3 lankku ja EPU käytösssä. Auto tunella kellotettu, onhan TPU kytkin emolevystä on asennossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko EPU vai GPU vipu emolla?  Eikö tuo GPU pidä olla OFF jos on erillinen näyttis, eli eikö se koske vain emon omaa näyttis-piiriä?

Miten tuohon speedsteppiin pääsee käsiks? Mulla on kanssa n.1600Mhz ja sit se välillä hyppii ylös 4800Mhz.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatko EPU vai GPU vipu emolla?  Eikö tuo GPU pidä olla OFF jos on erillinen näyttis, eli eikö se koske vain emon omaa näyttis-piiriä?

Miten tuohon speedsteppiin pääsee käsiks? Mulla on kanssa n.1600Mhz ja sit se välillä hyppii ylös 4800Mhz.

Mulla on TPU:lle oma kytkin EPU:n kytkimen yläpuolella, emolevyn manuska kertoo kyllä tarkemmin. Speedsteppiin pääse muistaakseni UEFIn kautta käsiksi mutta onko siinä järkeä? Idle-tilassa pienempi kello=pienemmät lämmöt.

EDIT: Tsekkasin äsken asuksen sivuilta, sun emolevyssä ei ole TPU-chippiä, eli kytkintä sille ei myöskään ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, Epu päälle. Lukasin tuota emon manuaalia ja se kyllä sanoo, että gpu kytkin päälle kanssa ??? Mites tuo nyt oikein on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, Epu päälle. Lukasin tuota emon manuaalia ja se kyllä sanoo, että gpu kytkin päälle kanssa ??? Mites tuo nyt oikein on?

Tuosta GPU kytkimestä en osaa sanoa, koska omassa emossa ei sellaista ole (tai en ole huomannut).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään