Joonas Häkkinen

Lentokouluun Floridaan

27 viestiä aiheessa

Minkähän ihmeen online-sanakirjan läpi tuo on suollettu? :o

 

Jonkin sellaisen aivan varmasti. Pari kertaa on tullut sähköpostia, jossa joku jenkki on hyvää hyvyyttään yrittänyt kirjoittaa mulle suomeksi. Jälki on ollut juuri tuollaista :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi oli tosi hyvä. Toivottavasti edes koulun laatu on parempi kuin toi käännös. ;D ;D

 

Olisikohan syytä laittaa tonne joku ystävällinen kommentti, että ihan kiva kun tarjoavat palveluita suomeksikin, mutta kun...

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

älkää menkö floridaan!! Ilmatila on todella ruuhkainen, myös harvalla koululla on floridassa campus josta voi kävellä koululle minuutissa. Luin ton nopeesti ja aika vitsiltä näyttää ainakin toi suomennos.. :P

 

Paljos toi sydeemi maksaa, (ei oo nyt aikaa lukea tota)...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut, että tuolla puolella valtamerta olisi aika paljon huijari yrityksiä lentobisneksessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ikinä malmin kentällä käytte kahvilla, lukekaapa ilmailulehtiä niissä on paljon hyviä juttuja koskien aihetta, mutta itse en henk. koht. tiedä kuin yhden luotettavan koulun.. Jotenkin kulta-aika rapakon takana kouluttautumisessa oli 90-luvulla, tällä hetkellä en tiedä että kukaan Suomesta olisi siellä koulussa. Varmaan JAR on saanut ihmiset varovaisemmiksi..

 

Kun tarjonta on suuri, on joukossa aina huijareitakin. Floridassahan meni nurin joku koulu jossa oli suomalaisia kirjoilla, ja rahat jäivät sisään. Kannattaa valita koulu jolla on pitkät perinteet koulutuksessa. Hintakin vaihtelee käsittämättömästi. Esim. Comairin koulu veloittaa 54k siinä missä North American Institute of Aviation 36k (kun viimeksi katsoin) FAA ohjelmasta..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Mulle sanottiin samaa kun lähdin itse tänne, ole varovainen niiden amerikkalaisten kanssa kun ne vetää alta lipan heti kun ne ehtii. Toisin kuitenkin kävi. Menin sellaiseen lentokouluun Floridassa, johon tuli suomalaisia oppilaita aikalailla (n. 60) samaan aikaan kun itse olin siellä. Syynä siihen, että suomalaisia oli niin paljon oli se, että Suomessa oli Finnairin perämies, joka värväsi oppilaita tähän kouluun.

 

Vaadin tietysti henkilökohtaista tapaamista tämän henkilön kanssa ennenkuin päätin mihin kouluun menisin, ja kaveri vaikutti vakuuttavalta ja reilulta kertoen asiat mielestäni niin kuin miten ne olin itsekin ottanut selville. Pakettiin kuului FAA ja IL ansionlentäjän lupakirja. Lyhyesti kerrotuna, amerikkalaisilta sain kaiken sen, jota olin tullut tänne hakemaankin ja lopuksi sain vielä rahaakin takaisin lentokoulutuksen jälkeen. Sitä suomalaista lupakirjaa saisin vieläkin odottaa, jos en olisi investoinnut omaa rahaa siihen vielä toisenkin kerran.

 

Tiedän henkilöitä, jotka ovat maksaneet täyden lentokoulutuksen hinnan ja eivät ole lentäneet tuntiakaan siinä lentokoulussa. Ne ovat olleet yleensä pienempiä lentokouluja. Kannattaa hakeutua isompaan lentokouluuun jos tänne on tulossa. Kannattaa myös hakeutua niihin lentokouluihin, jotka saavat paljon oppilaita ulkomailta ja joilla on hyvä maine niiden kouluttamisessa.

 

JH

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Meidän ylänkömaa opetettu esikunta ja kiitää -lta veres Cessnas aari seisova luona jotta anniskella sinun välttämättä"

 

"ILMA-ALUS Kauppa-apulainen

 

Epic Ilmailu kin lankut kotona veres ja käytetty ilma-alus. Polveutua veres Cessna Asuntovaunu jotta käytetty Skyhawks, me kanisteri arvioida te kotona asettaa istumaan -lta plataani -lta sinun haaveilla."

 

Onkohan minulla tylsä elämä vai miksi minä meinasin nauraa itseni kuoliaaksi... ;D ;D ;D ;D ;D

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voihan nökö mitkä sivut....No, etsin FAA:n pikkukonedatapuolelta incidenttejä enkä löytänyt tuolla nimellä yhtään, mutta firmahan on voinut vaikka vaihtaa nimensä montakin kertaa joten siitä ei voi vielä mitään päätellä.

 

Muuten yhdyn edellisten kirjoittajien kommentteihin siitä, että kannattaapi olla varovainen. Olipa kerran suomalaisia värvääjiä, jotka suorittivat Suomessa haastatteluja jenkkilän lentokouluun ja ottivat siitä välityspalkkion. Ja ko. kouluun "päässeitä" ja rahat etukäteen maksaneita tuli sitten maitojunalla takaisin saamatta rahojaan pois. Sillälailla 90-luvulla. Kirjoitin jopa asiasta Ilta-Sanomien tutkivalle rikosjournalistipuolelle mutta totesivat asiaan tutustuttuaan, että kaikki oli mennyt rimaa hipoen pykälien mukaan eikä ketään olisi pystytty syyttämään joten eivät asiasta juttua julkaisseet. Oli kuitenkin tavallisen härski se huijauskuvio. Pitäkää varanne ettei omat rahat mene kankkulan kaivoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeksi joskus 1-2v muistan nähneeni HS:ssä pikkumainoksen, jossa värvättiin suomalaisia johonkin lentokouluun. Alla luki, että infotilaisuus siellä-ja-siellä Helsingissä, hinta 50 eur (tuota luokkaa).

 

Eli pelkkä tietojen saaminen / infotilaisuuteen osallistuminenkin olisi maksanut, joten kyllä erilaisia yrittäjiä vieläkin on. (tässä nimenomaisessa tapauksessa koulutus olisi ollut Australiassa asti, ja muutenkin vähän omituisen kuuloinen kuvio.)

 

Niin, ja ylipäätänsä mihin tahansa lentokouluun mennessä, kannattaa varmistaa, että kurssimaksut suoritetaan erissä eikä yhdessä isossa köntsässä (siis jos kyse on jostain useamman kymppitonnin isosta/pitkästä koulutuksesta). Ettei käy juuri niin, että maksat itsesi kipeäksi seuraavan parinkymmenen vuoden ajaksi, ja pum - firma onkin nurin ja itse ehdit jo istua ensimmäiset kaksi teoriatuntiasi. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta sivusta sen verran, että melkein saa jopa selvää ;D

Joskus muistan jossain päin nettiä olleen sanakirjan, jossa pystyi kääntämään yli sadalle kielelle tekstiä toisesta kielestä, suomi mukaan luettuna. Sanakirja oli tehty, mitä ilmeisemmin, vitsinä, jälki oli juuri tuollaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan minulla tylsä elämä vai miksi minä meinasin nauraa itseni kuoliaaksi... ;D ;D ;D ;D ;D

 

Kyllä tähän aikaan päivästä jo täälläkin naurattaa ;D

 

Luin tuo läpi ja WTF!! ???

 

Mitäköhän tuossa yritetään sanoa:

 

Ajaksi enemmän ilmianto, haluta katsella meidän Ahkeraan Kallellaan Asia ajaksi Kansainvälinen Lukupää, eli asettua yhteyteen objektimuoto suoraan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä lähtisin tuollaiseen lentokouluun, jos siellä todellakin tarjotaan tätä:

 

"Me tavallinen huikea luettelo -lta ilma-alus ja kanisteri kaupata heidät aikaa alentaa arvioida. Kimmoisuus meidän departementti koetus Edes tokko te aari unsure -lta eritä te kaivata, meidän ylänkömaa opetettu esikunta kanisteri auttaa troubleshoot arvoitus ja hahmottaa eritä te kaivata."

 

Aikamoinen referenssi! Kimmoisuus meidän!

Tuohan on kuin suoraan Suomen Suuriruhtinas Kunnan Waltion Julistuksesta Herran Wuonna 1845, paitsi että silloisetkin almanakat olivat parempaa suomea...

 

Oi, aikoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, onhan koululla myös englanninkieliset sivut. Sieltä kun vähän vertailee, huomaa, mitkä sanat ovat käännetty "hauskasti" suomeksi jollain surkealla käännösohjelmalla, joka tietysti antaa englanninkieliselle sanalle yhden ainoan yleisimmän suomalaisen sanavastineen.

 

Eipä silti, eivät ne englanninkielisetkään sivut kauhean vakuuttavat ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän nuo sanat tuohon käännökseen edes tulee kun eihän tuolla alkuperäistekstissä mitään mistään kanistereista ja polveutumisesta puhuta sanaakaan. ;D Eihän tuossa ole mitään järkeä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän nuo sanat tuohon käännökseen edes tulee kun eihän tuolla alkuperäistekstissä mitään mistään kanistereista ja polveutumisesta puhuta sanaakaan. ;D Eihän tuossa ole mitään järkeä!

 

Itse asiassa ohjelma on kääntänyt sanat hyvinkin mallikkaasti. Esim englannin "We can" on käännetty "Me kanisteri". Ja tämä on sanasta sanaan täysin oikein. Asia ei vain käänny ihan näin! :) Tai "Cessna Caravan" onkin "Cessna Asuntovaunu" - sanasta sanaan oikein! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos muuten North American Institute of Aviation mainostanut viimeaikoina itseään? Joskus muistan Hesarissa ilmoituksen nähneeni...en lue säännöllisesti ko. julkaisua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uteliaisuudesta kävin tuon NAIA:n sivuilla.

30 hengen luokkaopetus (teoria), C-152, C-172, C-172RG, ja 2 kpl Piper Seminolea Multi-engine-koulutukseen. Ei kauheasti vakuuta. Hintoja ei mainita, mutta muistetaan kehua, että South Carolinassa on lähellä Myrtle Beach sekä mm. Planet Hollywood-rafla ja Hard Rock Cafe. Ei mitään mainintaa esim. simulaattorista vaikka kukaties sellainen saattaakin löytyä.

 

Sitten mainostavat tekevänsä yhteistyötä Norjassa. Siellä firma nimeltä North European Aviation Resources AS, Ålesund, jolla sentään BE 200 ja BE 200-simu. Väittävät olevansa Pohjoismaiden suurin lentokoulutusfirma, yli 100 oppilasta tällä hetkellä. ??

 

Hintoja Norjassa/yhteistyönä USA:ssa:

ATPL 500000 NOK

MCC 29900 NOK

Type rating BE 200: 49000 NOK, plus konevuokra, mahdolliset extratunnit ja simutunnit erikseen.

JAR FCL course 1990 NOK. (Tarkoittako tämä nyt FAA-lisenssin muuntamista JAA-lisenssiksi?)

 

Kun tietäisi Norjan kruunun kurssin, niin voisi vähän vertailla Patrian tai Salpauslennon hintoihin. Sami tai joku muu varmaan osaa avustaa tässä, jos on tarpeen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Hintoja Norjassa/yhteistyönä USA:ssa:

ATPL 500000 NOK

MCC 29900 NOK

Type rating BE 200: 49000 NOK, plus konevuokra, mahdolliset extratunnit ja simutunnit erikseen.

JAR FCL course 1990 NOK. (Tarkoittako tämä nyt FAA-lisenssin muuntamista JAA-lisenssiksi?)

 

Kun tietäisi Norjan kruunun kurssin, niin voisi vähän vertailla Patrian tai Salpauslennon hintoihin. Sami tai joku muu varmaan osaa avustaa tässä, jos on tarpeen.

 

http://www.bof.fi auttaa:

 

Valuutta valuuttaa /euro

Norja kruunu NOK 8.1855

 

Eli

 

ATPL ~61 000€

MCC ~3 650€

BE 200 ~6 000€

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se asia ei oikein noilta sivuilta aukea. Sivut Norjaan ovat seuraavat:

 

http://www.near-as.no/

 

ja integroitua ATPL-linjaa käydään ensin etäopiskeluna, sitten teoria/lento-osuus USA:ssa (edellyttää viisumia), kokemusta lennonopettajana USA:ssa, sitten palaamisen Norjaan, jossa simukoulutusta, teoria- ym. kertausta, lentokoulutusta ja Norjan viranomaisen kokeet. Ei suoraan mainita, sisältyykö BE 200-tyyppikoulutus hintaan 500000 NOK. Tarkkaria varten ainakin kone on vuokrattava erikseen?

 

Kai sinne pitäisi ottaa yhteyttä, jotta asia selviäisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NAIA+salpauslennon konverttaus maksaa noin 60k euroa (vrt Goldenin 85 ;) no siihen kuuluu tyypit saabbiin ::)

Lisäksi saat 3kertaa enemmän tiimaa kuin PF/SL

..Taalan kurssi on sen verran huono että tällä hetkellä olisi edullista mennä.

 

Kävin NAIA:ssa elokuussa ja sanovat että Pilotin ja Salpauslennon takia ovat alkaneet keskittyä norjalaisiin oppilaisiin. Heitä koulussa oli tosi monta.

 

Tein elokuun reissusta threadin: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=17;action=display;threadid=28645;start=msg280944#msg280944

 

Threadissa esiintyvistä sekoiluista voi syyttää jetlaggia 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään