Anssi Rauhala

Nyytiset -sarjakuva Ilmailu -lehdessä 1900-luvulla

11 viestiä aiheessa

Tämä vaivaa nyt asianharrastajan mieltä: Suunnilleen vuodesta 1965  1980-luvun alkuun ilmestyi Ilmailun sivuilla Nyytiset -pilakuva-vitsi-sarjiksentapainen. Olen soitellut toimitukseen, museolle ja muutamille tuttaville, toivoen valaistusta asiaan, mutta toistaiseksi tuloksetta.

Jos kukaan riittävän vanha tai salaisuuksiin vihkiytynyt muistaisi ja tietäisi tapauksen, arvostaisin kovasti tietoa siitä, kuka oikeastaan kätkeytyi tuon signeerauksen taakse. Me piirtäjät olemme tällä lailla vähän kummallisia: tarpeetonkin tieto koetaan viihdyttäväksi.

nyytiset_12-82.jpg.cf887af9c64ad5ec55d5e4acc1365227.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kukaan riittävän vanha tai salaisuuksiin vihkiytynyt muistaisi ja tietäisi tapauksen, arvostaisin kovasti tietoa siitä, kuka oikeastaan kätkeytyi tuon signeerauksen taakse.

Nyytisten piirtäjän henkilöllisyyttä on ihmetelty tälläkin suunnalla. Oi, kertokaa jos tiedätte "vanhat parrat"  :thmbup:

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

En ole varma, mutta voisi olla Malmin entinen lentoaseman päällikkö Raimo Seppänen.

rs

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut Rami vaan LJ Niilo Törhönen. Ja tuo on oikeasti hänen nimmarinsa, Otto.

Heikki

Moi!

Just, Kävi vain mielessä. kun lahjakas "piirtäjä" Raimo Seppänen myös!!

rs

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut Rami vaan LJ Niilo Törhönen. Ja tuo on oikeasti hänen nimmarinsa, Otto.

No niin, sieltä se tieto löytyi!

Suurkiitokset, nukun yöni rauhallisemmin tämän jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tuli Ilmailu aikoinaan jo nuoruusvuosina silloin 1975-85 noin suunnilleen. Snadi oli ehdoton suosikkini kaikessa yksinkertaisuudessaan. Toinen palsta jota tavailin ahkerasti oli Pienoista mallipuhetta, muistaakseni Börje Hjelmin toimittamana. Olin ahkera pienoismallien rakentaja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisiko kukaan kertoa Törhosen yhteystietoja? Voi heittää privalla, tai sähköpostilla: paatoimittaja(ät)feeniks.fi

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisiko kukaan kertoa Törhosen yhteystietoja? Voi heittää privalla, tai sähköpostilla: paatoimittaja(ät)feeniks.fi

Juha

Kato Juha privaviesti.

t. Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistan yhden Nyytisen jonka olen ottanut talteen. Siinä pienkonelentäjä on käymässä tornissa ja pyytää lennonjohtajalta lupaa päästä lentämään Vaasaan. Lennonjohtaja sanoo, että nyt on liian huono keli ja ei saa startata. Lentäjä tuhahtaa takaisin, että "mä meen sitten autolla jos et sä kiellä sitäkin". ;D

edit: sen verran vielä, tuohon edelliseen liittyy hieman "rivien välissä" olevaa sarkasmia, sillä ilmeisesti kyseessä oli  eräs lennonjohtaja, joka tunnettiin varsin tiukkana miehenä... ;)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään