Kai Lilja

Oman koneen hankinta?

36 viestiä aiheessa

BTW, mites paljon sellaisen pikkucessnan ylläpito muuten kustantaa? niinku vakuutukset yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BTW, mites paljon sellaisen pikkucessnan ylläpito muuten kustantaa? niinku vakuutukset yms.

Karria lainatakseni edelliseltä sivulta:

"Muistisääntö #1 koneen omistajalle: koneen vuosikustanukset ovat n. 5% sen arvosta."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Karria lainatakseni edelliseltä sivulta:

"Muistisääntö #1 koneen omistajalle: koneen vuosikustanukset ovat n. 5% sen arvosta."

Ja nämä kustannukset ovat ILMAN bensoja tai että jotakin hajoaa tai koneen kulumisesta johtuvia poistoja.

Meillä on tossa kimppatoosana Piper Cherokee, joka maksaa meille abt. 6 donaa joka vuosi+bensat.... mitä sanoo Mr. Lilja tähän?

Eli kansanomaisemmin: Samalla rahalla saisi esim. n. 300 koppaa kaljaa, 1212 Hesen ateriaa (3/jokainen päivä...aahhh), tai esim. tällaisen auton:

493267_1atalli_542732_kuva1.jpg

Tietysti on ihmisiä, joilla ei ole muuta mihin laittaa rahaa, kuin ilmailu. Näitä ihmisiä kutsuttakoot yleisnimellä: Mr. Travolta. Totuus on se, että harrasteilmailu on siitä hyvä harrastus, että siihen saa menemään rahaa aina sen verran kun on palkkakin... ei kattoa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tai esim. tällaisen auton:

493267_1atalli_542732_kuva1.jpg

Tietysti on ihmisiä, joilla ei ole muuta mihin laittaa rahaa, kuin ilmailu. Näitä ihmisiä kutsuttakoot yleisnimellä: Mr. Travolta. Totuus on se, että harrasteilmailu on siitä hyvä harrastus, että siihen saa menemään rahaa aina sen verran kun on palkkakin... ei kattoa!

Missä tämä irtoaa 6 donalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Meillä on tossa kimppatoosana Piper Cherokee, joka maksaa meille abt. 6 donaa joka vuosi+bensat.... mitä sanoo Mr. Lilja tähän?

On olemassa kolmenlaisia ihmisiä.

Sellaisia, jotka saa asioita tapahtumaan!

Sellaisia, jotka katsoo vierestä, kun tapahtuu!

Ja sellaisia, jotka kysyvät, mitä tapahtui?!

Mulle on paskanhailee mitä ne kustannukset ovat! Olen päättänyt, että ostan oman koneen ja sillä siisti!

Mulle on aivan yhtä paskanhailee, mitä muut ajattelevat!

Lasketaampa mistä voi luopua:

Spaddut vuodessa 1460€ + baarireissut 280€ spaddua.

Baarikierrokset ym. taksit ja kebabit vuodessa = n. 7800€

Musiikki instrumenttien ja softan hankinta vuodessa + Xbox- ja PC-pelit = n. 2000€

Kulutan turhuuksiin n. 11540€ vuodessa... Tuollain hätäsesti laskettuna... Voi olle enemmän, voi olla vähemmänkin?!?

Eli jäis vielä rutkasti euroja menoveteenkin!

Kuka tyytyy mihinkin! Tiedän, että minulla on siihen tulevaisuudessa varaa!

Sille ei vaan mahda mitään, kun tekee kovasti töitä, saa mitä haluaa!

Mukavaa päivää kaikille!

Terv. NMT hörhö!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!On olemassa kolmenlaisia ihmisiä.

Sellaisia, jotka saa asioita tapahtumaan!

Sellaisia, jotka katsoo vierestä, kun tapahtuu!

Ja sellaisia, jotka kysyvät, mitä tapahtui?!

Mulle on paskanhailee mitä ne kustannukset ovat! Olen päättänyt, että ostan oman koneen ja sillä siisti!

Mulle on aivan yhtä paskanhailee, mitä muut ajattelevat!

Lasketaampa mistä voi luopua:

Spaddut vuodessa 1460€ + baarireissut 280€ spaddua.

Musiikki instrumenttien ja softan hankinta vuodessa + Xbox- ja PC-pelit = n. 2000€

Kulutan turhuuksiin n. 11540€ vuodessa... Tuollain hätäsesti laskettuna... Voi olle enemmän, voi olla vähemmänkin?!?

Eli jäis vielä rutkasti euroja menoveteenkin!

Kuka tyytyy mihinkin! Tiedän, että minulla on siihen tulevaisuudessa varaa!

Sille ei vaan mahda mitään, kun tekee kovasti töitä, saa mitä haluaa!

Taivaan tosi, valintakysymyksiä. Ns. normaali ihmisenkin on mahdolista toteuttaa haaveita kun laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Ja kun suorittaa valinnat ennen perheelliseksi ryhtymistä niin siihen ei muilla ole mitään sanomista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terv. NMT hörhö!!!

Nimimerkille hörhö:

Olette läpäisseet koneen omistamisen Pro Gradun... onneksi olkoon!

trophy.jpg

Koneen omistamisessa ehkä tärkein komponentti kukkaron ohella on juuri se, että pistää asioihin vauhtia. Koneen ylläpitoon menee yllättävän paljon aikaa. On Ilmailulaitoksen paperisotaa, huoltoja, katsastuksia, vahaamista, pesua, taas paperitöitä, käyntejä koneella tarkistamassa onko kaikki ok jne....

En ole kaiken oppinut alan guru. Itse asiassa koneenpalasenkin olen omistanut alle ½ vuotta. Mutta tekemällä oppii... tyhmempikin.

-----------------------------------------------------------------------

"Mitään en osaa, mutta niin p*****sti yritän."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yks juttu vielä:

"For some years I have been afflicted with the belief that flight is possible to man. The disease has increased in severity and I feel it will soon cost me an increased amount of money, if not my life."

— Wilbur Wright, beginning of his first letter to Octave Chanute, 13 May 1900.

.... Miettikääpä sitä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

...

No voi herran jumala, onpas miehellä rahaa... :o :o

n.7800 euroa vuodessa tekee 150 euroa viikossa. Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää moista rahankäyttöä. Ei millään pahalla Kai. Minun vuosituloni ovat alle sinun "turhuuksiin kuluttama rahamäärä".

Edit: typo...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keväällä kannattaa mahdollisesti pitää tuotakin paikkaa silmällä, jos vaikka tulisi myyntiin semmonen uudenkarhea '69, mutta loppuseltaan vähän lennetty vihreä C177 ;)

Paljonkos pyydät ?

PT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonkos pyydät ?

PT

Minen pyydä mitään :)

Ei se nyt vielä varmaa ole, että tuleeko se edes myyntiin, vaikka kovasti sellainen tarkoitus pojilla tuntuu olevan. Mutta se tietysti riippuu vielä monesta asiasta tässä vaiheessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään