Olli Vainio

Blue1 lopettaa lennot Oulun ja Helsingin välillä

25 viestiä aiheessa

Olisiko Norwegian vienyt asiakkaat?

 

Voi olla, mutta ite oon sahannu lähes koko kesän muuton takia kyseistä väliä pululla, ja ei ole koskaan pistänyt silmään mikään matkustajavaje.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegian ja kilpailutilanne... Ja jatkomatkustajien syöttö SAS:lle, joka tarvii kaluston. Voisi myös olettaa mm. Nokian vähennysten vähentävän kysyntää, näkyyköhän se jo Oulun viime kuukausien liikennetilastoissa. Sinällään yllätävä ja raju liike.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monta päivittäistä lentoa pululla oli ouluun? Jostakin vanhasta prosyyristä muistaisin että olis ollu jopa 9kpl?

 

Voi niitä päiviä kun niitä oli 11. Nyt niitä tosin enää viisi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/talous/Blue1+lopettaa+lennot+Oulusta+Helsinkiin/a1305596963103

 

Nyt on kyllä pakko ihmetellä hieman että mitä ihmettä?!

 

Minusta aivan odotettava lopputulos. Ei siitä ole kauan kun veikkailtiin kentällä, kuka tipahtaa ja Pulu1 oli ainaki itellä se loogisin ensimmäinen tippuja.

 

Tolla reitillä nyt vaan ei kuitenkaan ole määräänsä enempää matkustajia, vaikka paljon onkin, niin kannattavuus ei ilmeisesti B1:llä enää ollut riittävä.

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä e-mailia odotellessa. Kait pitää sitten Norskilla taas lentää. Odotin jo niin paljon noita B717 ja A72 lentoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten mahtaa käydä muiden Blue1 kotimaan reittien kanssa? Pyritäänkö koko kotimaanliikenne ajamaan alas ja keskittymään pelkästään syöttöliikenteeseen?

 

Tässähän alkaa pelkäämään oman opiskelijakortin mitätöintiä kotimaanmatkailussa. Pitääkö tässä alkaa pohtimaan leirin vaihtoa vai keksiä hyviä syitä matkata useammin skandinaviaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen ovat kuitenkin liput myynnissä myös lokakuun lopulle...

 

Ja tässä taas nähdään vanha totuus, että koneen täyttöaste ei kerro mitään lennon kannattavuudesta tai reitin pysyvyydestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännää kyllä vaan odottaa miten B717 täytetään Köpiksestä maalaiskuntiin. Ainiin ja Tukholmasta.

 

Onko jossain mainittu B717? Saab 2000 kantama riittää hyvin CPH-OUL

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenhän tosiaan käy HEL-KUO ja HEL-VAA lennoille? Jos DY jostain syystä päättäisi avata esim. Kuopion lennot, niin siihen taitaisi KF:n taru tuolla reitillä loppua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenhän tosiaan käy HEL-KUO ja HEL-VAA lennoille? Jos DY jostain syystä päättäisi avata esim. Kuopion lennot, niin siihen taitaisi KF:n taru tuolla reitillä loppua.

Ne reitit kuitenkin nyt jo ulkoistettu Golden Airille, ei sekään tietty turvaa mitään. On kyllä niin yllättävä uutinen tuo Oulun lentojen päättyminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enimmillään Helsingin ja Oulun välillä oli kaikki yhtiöt yhteenlaskettuna istuinpaikkoja tarjolla päivässä enemmän kuin Lontoon ja Madridin välillä. Lahde: Finnairin infotilaisuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on kyllä pakko ihmetellä hieman että mitä ihmettä?!

 

Ihan järkevää lopettaa kannattamatonta liiketoimintaa.

 

Jos veikata pitää niin julkaistujen tulosten perusteella reitti on ollut tappiollinen jo ennen Norwegiania ja kun tämä aloitti niin tasaraha...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan järkevää lopettaa kannattamatonta liiketoimintaa.

 

Jos veikata pitää niin julkaistujen tulosten perusteella reitti on ollut tappiollinen jo ennen Norwegiania ja kun tämä aloitti niin tasaraha...

Itse kyllä veikkaan lopulta ettei reitti välttämättä ole tappiollinen, mutta erittäin huonoilla katteilla. Melkein kaikki liikenne on point to point kun Blue1:lla ei ole enää Helsingistä jatkoja ja kilpailu on painanu vielä hinnat alas...Oulusta Tukholmaan ja Kööpenhaminan on varmasti paremmat katteet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kyllä veikkaan lopulta ettei reitti välttämättä ole tappiollinen, mutta erittäin huonoilla katteilla. Melkein kaikki liikenne on point to point kun Blue1:lla ei ole enää Helsingistä jatkoja ja kilpailu on painanu vielä hinnat alas...Oulusta Tukholmaan ja Kööpenhaminan on varmasti paremmat katteet.

 

Niin, että kokonaisuutena rumaa tappiota tekevä putiikki pistäisi k a n n a t t a v a a liiketoimintaa pakettiin? Voisi olla aika vaikea perustella?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas kummaa, Norweagianin halvin yhdeensuuntainen lippu on nyt ihan paria poikkeusta lukuunottamatta 39 eur aiemman 26eur sijaan OUL-HEL välillä. Nopeaa on reagointi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas kummaa, Norweagianin halvin yhdeensuuntainen lippu on nyt ihan paria poikkeusta lukuunottamatta 39 eur aiemman 26eur sijaan OUL-HEL välillä. Nopeaa on reagointi...

 

Näin se markkinatalous tuppaa toimimaan!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään