Tarmo Kallio

Symbian Bellen Refresh päivitys

11 viestiä aiheessa

Asensin tiistaina tuon uuden päivityksen, kun se sattui näkymään päivitysvalikossa. Minulla on Nokian N8. Asensin päivityksen OTAna.

Asennus meni heittämällä, vaikka kestikin suhteellisen kauan. Huomasin nopeasti, että akunkesto huononi dramaattisesti. Olen normaalisti ladannut puhelimen  kahden vuorokauden välein varmuuden vuoksi. En käytä N8 puhelinta lainkaan puhumiseen, enkä muutenkaan räplää sitä. Se on lähinnä kokoajan mukana kulkeva kamera ja varanettiyhteys  ::). Ennen päivitystä akusta oli jäljellä kahden vuorokauden jälkeen aina n. 85-90 %.

Nyt päivityksen jälkeen näyttää alle vuorokauden käytön jälkeen latauksesta 49 %. Lukema on Nokia Battery Monitor 2.2 ohjelmasta. Myös se yläreunan pieni akunnäyttö on laskenut puoleen.

Onko muilla tullut vastaan tätä ongelmaa päivityksen jälkeen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan yhtä pitkään kuin ennenkin tuo akku tuntuu kestävän ainakin täällä, itse päivitystapahtuma oli itselläni "kimurantimpi" kuin luulisi mutta nyt on kaikki taas hyvin  ;) Yritin myöskin päivittää otana ensin mutta asennus jäi jumiin. Sen jälkeen suitella jonka jälkeen huomasin että kauppa ja mapsit ovat hävinneet  >:(

No kikkailemalla kauppa takaisin ja vanha varmuuskopio sisään jonka jälkeen refresh uudelleen jonka jälkeen lähti kaikki toimimaan kuten pitääkin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuo Battery monitor ohjelma meni solmuun päivityksessä. Poistin sen ja virtaa riittää taas normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuo Battery monitor ohjelma meni solmuun päivityksessä. Poistin sen ja virtaa riittää taas normaalisti.

Iloitsin liian aikaisin  >:(. Kyllä sitä akkua kuluu edelleen rajusti. Olin tehnyt viimeksi varmuuskopion puhelimesta heinäkuussa. Ja mietin, että saisiko sillä puhelimen palautettua aikaan ennen Refreshiä. Ne varmuuskopiot olivat vähän yli 200 Mt kokoisia ja olin melko varma ettei onnistu. Ja ei onnistunut.

Se varmuuskopio palautti puhelinnumerot, viestit, kalenterit heinäkuun tilaan, eli tietoja hävisi prkl  :'(.  Järjestelmässä lukee edelleen Belle Refresh ! Olisi tietty pitänyt ottaa varmuuskopio viime viikolla ennen päivitystä, mutta oletin päivityksen toimivan. Sainhan Symbian Annan päivitettyä Belleksi ilman mitään ongelmia. Ja se päivitys oli varmasti paljon isompi, kuin tämä viimeinen.

Olen yrittänyt soittaa Nokian tekniseen puhelintukeen ( Nokia Careline ) ehkä 50-100 kertaa. Joko linja on varattu, tai kukaan ei vastaa. Vaikka soi monta kertaa. Siellä ei taida olla ketään enää töissä !

Saako iPhone vitosta jo torstaina kaupoista Suomessa  ::) ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mietin mikä voisi nostaa virrankulutusta. Kaikki asetukset näyttävät olevan ennallaan.

WLAN: ei yhteyttä

Bluetooth: valmiina, piilotettu

Gps puolella: yhteys offline

Operaattorin puolella on edelleen sama 3G yhteys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsääntöisesti kaikki päällä olevat verkkoyhteydet lisäävät virrankulutusta. Etenkin bluetooth ja GPS ovat melkoisia virtasyöppöjä. Jos puhelin kulkee yhtään isojen kaupunkien keskustojen ulkopuolella puhelin kannattaa pitää 2G-tilassa ja laittaa 3G vain tarvittaessa päälle. Tässä päivityksessä tuli kätevä pikakuvake tuota varten.

Omassa tai paremman puolisko N8 luureissa ei kyllä virrankulutus lisääntynyt. Minun puhelin oli aluksi herkempi kaatuilemaan päivityksen jälkeen, mutta nyt sekin on rauhoittunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsääntöisesti kaikki päällä olevat verkkoyhteydet lisäävät virrankulutusta. Etenkin bluetooth ja GPS ovat melkoisia virtasyöppöjä. Jos puhelin kulkee yhtään isojen kaupunkien keskustojen ulkopuolella puhelin kannattaa pitää 2G-tilassa ja laittaa 3G vain tarvittaessa päälle. Tässä päivityksessä tuli kätevä pikakuvake tuota varten.

Omassa tai paremman puolisko N8 luureissa ei kyllä virrankulutus lisääntynyt. Minun puhelin oli aluksi herkempi kaatuilemaan päivityksen jälkeen, mutta nyt sekin on rauhoittunut.

Siis mitä? Että vaihtaa tarvittaessa 3G:n päälle? Älä nyt hullulle horise  ;D

Jos mulla olisi kännykässä 4G . Se olisi tietysti kokoajan päällä  ;) Ja kaatuileva puhelin lentää  heti jorpakkoon !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin juuri. Oma koti Espoossa vs. anopin talo pienessä taajamassa tuo selvän eron. Kotona kännykkä kestää 3G:llä pari päivää, anopilla tunteja. (Ellei tässä ole joku ihan muu syy taustalla... ;D) Jos en ihan väärin muista niin tuossa oli taustalla joku yhteensopivuusjuttu GSM-tekniikan kanssa joka aiheuttaa virran katoamista. Edes bluetooth ja GPS pois päältä niin sähköä säästyy.

Olen yrittänyt tiputella tuota luuria. Mokoma on kovin kestävä... :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sain lopulta yhteyden Nokian tekniseen tukeen. En kumminkaan asenna päivitystä uudestaan, kun se ei ole edes teknisesti mahdollista. Ei otana, eikä suiten kautta. Nokiasta kehoitettiin piipahtamaan  tarvittaessa valtuutetussa huollossa.

Kytkin N8 puhelimen Nokia Suiteen pari päivää sitten ja tarkistin päivitykset. Ei näkynyt mitään uusia. Näkyi itse asiassa 2 päivitystä vähemmän, kuin otana.

Päätin tehdä varmuuskopion puhelimesta. Siirron jälkeen puhelimeni nelostyöpöydälle oli ilmestynyt joku isokokoinen sähköpostiwidgetti. Ja tuli ilmoitus, että päätyöpödälle ei mahdu lisää widgettejä.

Poistin tuon widgetin  ja kas kummaa, akunkesto palautui normaaliksi. Kyllä tekniikka, tai softa on ihmeellistä  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisipa tuokin pitänyt muistaa. :P Ihmettelin oman vastaostetun puhelimen kanssa kuinka se imi ensimmäisen latauksen yön aikana kuiviin. Silloin siinä oli päällä automaattinen sähköpostien haku 5min. välein.

Hyvä että sait pelaamaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Oma N8 päivittyi oikein ja esim. soittimen ominaisuudet paranivat huomattavasti.

Tosta akun kestosta että enpä ole huomannut mitään omituista,käytän App Stop:ia

lopettamaan turhat sovellukset taustalla jos vaikka virtaa söisivät.Varsinkin käynnistyksen

jälkeen siellä on avoinna iso kasa tarpeettomia sovelluksia avoinna...

http://store.ovi.com/content/92945?clickSource=search&pos=7

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään