Erkki Mikola

Onko Malmin lähtölaskenta alkanut?

693 viestiä aiheessa

Mitähän tuohon 'rahoitettuun' lentotoimintaan on laskettu mukaan?

 

Tiedän, että kaikki maksaa ja kulut ovat tuottoja suuremmat, mutta silti... Ilmailulaitoksella on velvollisuus ylläpitää kattavaa lentokenttäverkostoa

 

Tähän liittyen, eräs mielenkiintoinen asia (kiitokset vinkistä Malmin suuntaan). Uusi laki Ilmailulaitoksesta tulee voimaan v.2006 (en nyt valitettavasti finlexin kautta sitä löytänyt vaikka aikani pengoin), ja siinä ei enää mainita tuota kenttien ylläpitovelvoitetta. Tämä saattaa vaikuttaa tulevaisuudessa lentoasemien määrään enemmänkin jos huonosti käy, etenkin niihin joiden pitäminen ei nyt ole kannattavaa... ILL on ahkerasti viime aikoina hakenut yhteistyötä pienempien kenttien kuntien ja yritystenkin (?) kanssa, ja täten yrittäen turvata toiminnan jatkumisen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta hän oli silloin 'vain' puolustusministeri, joka Malmin kentän avointen ovien päivänä halusi kalastaa läsnäolijoiden ääniä. Nykyisessä asemassa pääministerinä Vanhanen ei ole ottanut mitenkään kantaa asiaan. Haluaisi varmaan, ettei kukaan enää muistaisi koko lausuntoa.

 

HBL tänään. Vaihtoehtoisesti www.hbl.fi -> politik -> Behöver Helsingfors en flygplats till?

 

MikkO

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HBL tänään. Vaihtoehtoisesti www.hbl.fi -> politik -> Behöver Helsingfors en flygplats till?

 

MikkO

 

 

Loistava juttu suoraan valtakunnan huipulta. Onneksi olin väärässä :D

Kannattaa lukea, jos vaan mitenkään ruotsi aukeaa.

Ainoastaan loppukommentti oli huono. "Malmin toimintoja voitaisiin järjestää uudella tavalla, jolloin asuinrakentaminen olisi mahdollista ilman, että lentokenttää tarvitsee hävittää."

Tuohan tarkoitanee sitä sivukiitotie-vaihtoehtoa, joka käytännössä näivettämällä tuhoaisi Malmin toimintamahdollisuudet.

 

a

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistetaan vielä mistä lähti RVL:n kopteri, joka löysi Helsinki-Vantaalla pudonneen Cessnan. Tästä voidaan päätellä, että EFHK tarvitsee EFHF:ää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erinomaisen hyvä asia, että pm. Vanhanen on tullut esiin asiassa.

 

Miksi nimenomaan Hufvudstadsbladet oli Vanhasen valitsema kanava? No, asiahan levisi sieltä heti eteenpäin.

 

(Tulin muuten tuohon puolueenvaihtomielipidetiedusteluun lähettäneeksi vastauksen, että hyppään Kokoomuksesta RKP:hen, vaikken ruotsinkielinen olekaan)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haastattelivat äskettäin Maija Anttilaa Radio Suomessa(?) 94.0 Mhz

 

Kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtajana istuva täti on yksi pahimmista Malmin vastustajista ja tuossa haastattelussa hän pudotteli mm. sellaisia faktoja kuten: "Malmin liikennemäärät ovat olleet laskussa jo useiden vuosien ajan" ja "Kun uusi moottorite valmistuu, ajaa Helsingistä Kiikalaan yhtä nopeasti kuin Malmillekin kaikkine pysähdyksineen."

 

Köh.. Malmin liikennemäärät EI ole laskeneet, päinvastoin ne ovat lisääntyneet viime vuoden laskumäärän ollessa yli 46000 laskeutumista. Miksi päättäjät sitten höpöttävät näin? - Koska ennen helikopteriliikenne tilastoitiin "väärin", jokaisen autorotaatiopompun ollessa yksi lasku. Tämä nosti helikopterioperaatioiden lukumäärän pilviin ja vääristi samalla tilastoja. Nykyisin yksi helikopterilento (kenttäalueella) on yksi helikopterilento vaikka kone tekisi mitä lentonsa aikana. Jos vanhat tilastot korjattaisiin vastaamaan tämän päivän tilastointitapaa, huomattaisiin helposti että laskeutumismäärät ovat nousseet viimeiset vuodet. Se on kuitenkin aika iso homma tehtäväksi, mutta kuka tietää jos joku sen vaikka jaksaisi vielä tehdä.. (Tuo tilastojen korjaus tehtiin ilmeisesti joskus 90 luvun lopulla, mutta kukaan ei tiedä/muista missä nuo korjatut tilastoto nyt ovat)

 

Minua myös itä-helsingin kundina kiinnostaisi tietää missä arvon kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Maija Anttila asuu? Minä en aja nopeammin Kiikalaan kuin Malmille vaikka allani olisi Ferrari ja käytössä kuusi moottoritietä. Jos Maija Anttila lukeekin tätä, haluan istua hänen autonsa kyytiin ja antaa hänen todistaa sanansa. Lähtöpaikkana voisi olla vaikkapa Helsingin rautatieaseman edustan parkkipaikka, siinä makkarataloa vastapäätä.

 

Hän höpötti myös jotain Malmin tappiollisuudesta ja siitä kuinka valtio tukee Malmia ja jos se lakkautettaisiin, ei tukea tarvitse maksaa. Haluaisin Maija kullalle ilmoittaa myös täällä keskustellusta faktasta, eli siitä että Helsinki-Vantaa on suomen ainoa voittoa tuottava kenttä, Oulu taitaa olla omillaan toimeen tuleva ja sitten ne kaikki loput tappiollisia..

 

Aarghh! Minä muutan Pohjois Koreaan, sielläkin on kohtuullisempi poliittinen järjestelmä kuin suomessa!

 

http://www.korea-dpr.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Minua myös itä-helsingin kundina kiinnostaisi tietää missä arvon kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Maija Anttila asuu? Minä en aja nopeammin Kiikalaan kuin Malmille vaikka allani olisi Ferrari ja käytössä kuusi moottoritietä. Jos Maija Anttila lukeekin tätä, haluan istua hänen autonsa kyytiin ja antaa hänen todistaa sanansa. Lähtöpaikkana voisi olla vaikkapa Helsingin rautatieaseman edustan parkkipaikka, siinä makkarataloa vastapäätä.

 

Maija Anttilan yhteystiedot löytyvät täältä. Kaikki vaan pistämään postia ko. henkilölle ja vaatimaan pitämään sanansa. Alunperin hän on muuten kotoisin Merikarvialta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan huvikseni päätin käydä katsomassa miltä tämä Maija Anttila näyttää ja millaisia ajatuksia hänellä on. Seuraava teksti on suoraan hänen sivuiltaan: (tarkalleen ottaen täältä)

 

"Toimittaja Antti Mannisen kokoama kirja purettujen talojen sarjasta, on myös tärkeä kirja. Sodan jälkeinen Suomi muuttui nopeasti. Teollistuminen ja kaupunkeihin muutto näkyvät kaupunkikuvassa. Pankit ja yritykset halusivat isot pääkonttorinsa keskelle kaupunkia ja vanha sai väistyä. Pankkien ja vakuutusyhtiöiden tahto jyräsi alleen monta sellaista taloa, joita ei kyllä enää tämän päivän kriteereillä annettaisi purkaa pois. Tilalle rakennettiin enemmän tai vähemmän onnistuneita toimistotaloja. Tehtyä ei saa enää tekemättömäksi!"

 

On jotenkin ristiriitaista, että hän ajaa Malmia niin innokkaasti alas.

 

Tuomas

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa mieleen semmoinen ajatus, että mahtaako Helsingin kaupunki tässä kuitenkin lopulta jallittaa valtiolta maa-aluevaihtoa? Kai nyt jokainen asiaan kytkeytyvä jo tässä vaiheessa tajuaa, että Malmin maapohja ei ole välttämätön Helsingin asuntotuotannolle, ainakaan ensisijaisena alueena. Koko asiahan poistuisi päiväjärjestyksestä, jos Malmin maapohja tulisikin valtion maaksi ja Helsingin kaupunki saisi vastaavan (miten sitten määritetäänkään) alueen nykyisistä valtion maista paikasta x. :P

Esa

 

Minulla on yhä useammin tullut mieleen sama ajatus. Tai oikeastaan tämä, että asuntojen rakentaminen ei ole se pointti. Sellainen argumentti jonka näin, oli että Helsinki tarvitsi maapohjan myymisestä saatavia rahoja. Siis että Helsinki tarvitsee rahaa enemmän kuin asuntoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asuntojahan tarvitaan rahan, eli veronmaksajien vuoksi. Oikea lääke siis kuntaliitos.

Näin jälkikäteen ajateltuna on ihmetyttänyt miksi ei sitä ole jo tehty. Entisenä ex-pääkaupunkiseutulaisena asia on kiinnostava, mutta jo 12 vuotta Tampereella asuneena on paha mennä kertomaan mikä on siellä asuville parasta. Samantien kannattaisi Sipoo liittää samaan. Metro vie Sipoon rajalle, jossa ei ole muuta kuin asumatonta korpea (= helkkaristi tilaa asunnoille).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan huvikseni päätin käydä katsomassa miltä tämä Maija Anttila näyttää ja millaisia ajatuksia hänellä on. Seuraava teksti on suoraan hänen sivuiltaan: (tarkalleen ottaen täältä)

 

"Toimittaja Antti Mannisen kokoama kirja purettujen talojen sarjasta, on myös tärkeä kirja. Sodan jälkeinen Suomi muuttui nopeasti. Teollistuminen ja kaupunkeihin muutto näkyvät kaupunkikuvassa. Pankit ja yritykset halusivat isot pääkonttorinsa keskelle kaupunkia ja vanha sai väistyä. Pankkien ja vakuutusyhtiöiden tahto jyräsi alleen monta sellaista taloa, joita ei kyllä enää tämän päivän kriteereillä annettaisi purkaa pois. Tilalle rakennettiin enemmän tai vähemmän onnistuneita toimistotaloja. Tehtyä ei saa enää tekemättömäksi!"

 

On jotenkin ristiriitaista, että hän ajaa Malmia niin innokkaasti alas.

 

Tuomas

 

 

 

Jos joku ei ole jo ehtinyt tästä hänelle huomauttaa, niin minä lähetän huomenna paremmalla ajalla vähän sähköpostia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

 

Kyllä tosiaan Anttilalle pitää vähän huomauttaa hänen toimintansa ristiriitaisuudesta, mutta huomatkaa että hänen sanomisissaan oli paljon muutakin puppua...samoin kuin Korpisen eilisessä haastattelussa, jossa niinikään suorastaan valehdeltiin medialle.

 

Ohessa nimimerkin "Transponderi" pakina liittyen Maija Anttilan eiliseen haastatteluun...olkaapas hyvät, saapi käyttää korjatessanne hänen kommenttejaan ;-)

 

t. tero

 

TINKIMÄTÖN TOTUUDEN TORVI

 

Helsingin kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Maija Anttila on

raottanut tietämättömille kansalaisille totuuden verhoa Radio Suomen

taajuudella. Erityisesti hän arvioi pääministeri Matti Vanhasen kirjoittaneen

Malmin lentoasemaa puolustaneen kolumninsa Hufvudstadsbladetissa

1.2.2005 vajavaisen tiedon varassa.

 

Arvoisa kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Anttila lausui julki

mm. sen, että Malmin liikennemäärät ovat puolittuneet neljän viimeisen

vuoden aikana. Kun otetaan syyniin Ilmailulaitoksen tilastot laskeutumisista

Malmin lentoasemalle vuosittain, paljastuu kuinka häpeämättömästi

ilmailuviranomaiset ovat kansalle valehdelleet:

 

Laskeutumiset Malmille

1998: 34946

1999: 39960

2000: 41846

2001: 40031

2002: 38931

2003: 40287

 

Ilmailulaitoksen väittämän mukaanhan Malmin vuotuiset

liikennesuoritemäärät ovat viimeisen kuuden vuoden aikana kasvaneet jopa

viidellä tuhannella. Kuinka hyvä onkaan, että harhaanjohdetuilla

pääkaupunkilaisilla on kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtajana

tinkimättömän rehellinen totuuden torvi paljastamassa viranomaisten

katalat valheet!

 

Arvoisa kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Anttila kertoi myös

tietämättömille, että kun uusi moottoritie valmistuu, ajaa Helsingistä

Kiikalaan yhtä nopeasti kuin Malmillekin kaikkine pysähdyksineen. Kuinka

valtava helpotus tämä onkaan pääkaupunkiseudun ilmailijoille!

Allekirjoittanutkin, joka nöyrimmästi asuu parikymmentä kilometriä länteen

päin Malmin lentokentältä, on tähän asti kulkenut liikenneoloista riippuen

20-25 minuuttia Kehä I:tä päästäkseen Malmille ilmailun pariin. Kiikalaan

samassa ajassa pääseminen onkin varmasti riemullinen kokemus, koska

puheenjohtaja Anttilan mukaan tämä 100 km matka taittuu keskinopeudella

240 km/h siitäkin huolimatta, että alusta ja lopusta muutama kilometri on

tavallista maantietä. Malmilta itään päin asuvilla keskinopeus Kiikalan-

matkalla ylittää 300 km/h. Tästä voidaankin päätellä, että Helsingin

kaupunkisuunnittelulautakunnan arvoisa puheenjohtaja Anttila aikoo

poistaa kokonaan nopeusrajoitukset. Eläköön! Lopultakin saamme tähän

köröttelijöiden luvattuun maahan tuulahduksen Saksan autobahnien

tunnelmaa!

 

Arvoisa kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Anttila muisti myös

mainita valistumattomille kansalaisraukoille, että Malmin lentoasema on

tappiollinen. Tämähän on täysin totta, peräti 750.000 euron edestä

vuodessa, vaikka kuulimmekin toki väärin puheenjohtaja Anttilan puhuvan

miljoonasta eurosta. Tämä tieto tappiollisuudesta varmasti kohahduttaa

veronmaksajien syviä rivejä. Voitollisuushan on, kuten tunnettua, Suomen

lentoasemien yleisin yhteinen piirre, ja voitollisten lentoasemien lista on

loputon: Helsinki-Vantaa,... hetkinen, täytyy miettiä... ööh...? No, joka

tapauksessa arvoisalla kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja

Anttilalla täytyy olla valmiiksi mietittynä kerrassaan erinomainen

suunnitelma, jonka avulla 2/3 Suomen ammattilentäjäkoulutuksesta

hoidetaan tulevaisuudessa muualla pienemmin julkisvaroin kuin Malmilla.

Kuinka innokkaasti odotammekaan saadaksemme sen kuulla!

 

Onneksi Malmin kansainvälistä tunnustusta saanut elävä

kulttuurikokonaisuus on arvoisan kaupunkisuunnittelulautakunnan

puheenjohtaja Anttilan osalta kuitenkin ilmeisen hyvissä käsissä - onhan

hän omalla nettisivullaan kolumnissaan todennut:

 

"Toimittaja Antti Mannisen kokoama kirja purettujen talojen sarjasta, on

myös tärkeä kirja. Sodan jälkeinen Suomi muuttui nopeasti. Teollistuminen

ja kaupunkeihin muutto näkyvät kaupunkikuvassa. Pankit ja yritykset

halusivat isot pääkonttorinsa keskelle kaupunkia ja vanha sai väistyä.

Pankkien ja vakuutusyhtiöiden tahto jyräsi alleen monta sellaista taloa, joita

ei kyllä enää tämän päivän kriteereillä annettaisi purkaa pois. Tilalle

rakennettiin enemmän tai vähemmän onnistuneita toimistotaloja. Tehtyä ei

saa enää tekemättömäksi!"

 

Ihanaa on oivaltaa, että arvoisa kaupunkisuunnittelulautakunnan

puheenjohtaja Anttila on näin jämäkästi ymmärtänyt kulttuuriperinnön

hävittämisen lopullisuuden. Mikä onni, että Helsingin kaupungin johdossa

ymmärretään elävän kulttuurin merkitys näin hyvin. Tällaisten valistuneiden

päättäjien johdolla Suomen kelpaa paistatella kansainvälisen

kulttuuriyhteisön arvostuksessa allekirjoitettuaan UNESCOn julkilausuman

"koskien kulttuuriperinnön tietoista tuhoamista" vuonna 2003. Ovathan

Museovirasto ja Ympäristöministeriö luetteloineet Malmin lentoaseman -

lentoaseman lakimääritelmän mukaisesti kiitoteineen ja alueineen

kaikkineen - valtakunnallisesti merkittävien rakennettujen

kulttuuriympäristöjen luetteloonsa jo vuonna 1993.

 

Transponderi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...muuan päättäjä sanoi, että pk-seudun kuntien kannattaisi liittyä yhteen, mutta jättää Vantaa ulkopuolelle... Tulee kuulemma muuten kalliiksi. Tiedä häntä. Tämä kuppilakeskustelussa ja voi varmaan laittaa Horse Men News Agencyn osastolle, mutta senkun sanoin. Mun mielestä Vantaa on ihan okei. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiaa Malmin yrittäjistä tänään kakkosella heti pikkukakkosen jälkeen. Bongasin TV ryhmän tänään keskiviikkona 10.30 kuvailemassa Malmilla, kysyin tietenkin mitä heillä mielessä. ;) Kertoivat toki ja kyselivät kaikenlaista Malmia koskevaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa todella hyvä pakina :D

Onko tuota pakinaa tarjottu esim iltasanomiin tai iltalehteen tai ylipäätänsä julkaistu jossakin?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Että osaa pistää vihaksi noin törkeät valheet mitä tuo Maija Anttila radiossa lateli >:(. Pystyykö päättäjiä mitenkään saamaan edesvastuuseen tuollaisista sanomisistaan? Tuohan oli selkeää ihmisten harhaanjohtamista oman asian ajamiseksi, ja vielä noinkin korkealta taholta >:(.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Transponderi" iskee jälleen.

 

t. tero

 

OIKEAMIELISTÄ TUOHTUMUSTA

 

Helsingin kaupunkisuunnittelu- ja kiinteistötoimen arvoisa

apulaiskaupunginjohtaja Pekka Korpinen oli radiohaastattelussa

1.2.2005 oikeutetusti tuohtunut siitä, että pääministeri Vanhanen

kehtaa kolumnissaan Hufvudstadsbladetissa olla kaupungin kanssa eri

mieltä Kiikalan soveltuvuudesta Malmin lentoaseman toimintojen

korvaajaksi. Onhan arvoisa kaupunkisuunnittelulautakunnan

puheenjohtaja Maija Anttilakin jo todennut julkisesti, että Kiikalaan

ajaa moottoritien valmistuttua Helsingistä yhtä nopeasti kuin

Malmillekin kaikkine pysähdyksineen.

 

Arvoisa apulaiskaupunginjohtaja Korpinen huomauttaa, että "kyse on

Helsingin ainoasta omasta hajasijoitussuunnitelmasta". Käsittämätöntä

onkin, kuinka pääministeri voi olla niin ymmärtämätön, ettei näe

pääkaupunkia palvelevan liikenneinfrastruktuurin voivan aivan yhtä

hyvin sijaita Varsinais-Suomessa. Sieltähän sukkuloi lentomatkan

päätteeksi autolla pääkaupunkiin - arvoisan

kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja Anttilan arvioimalla 250-

300 kilometrin tuntivauhdilla - aivan näppärästi.

 

Arvoisa apulaiskaupunginjohtaja Korpinen toivoo, että pääministeri

asettuu myös muissa vastaavanlaisissa tilanteissa puolustamaan

helsinkiläisten työpaikkoja. Jos Helsingissä ilmenee muita

vastaavanlaisia tilanteita, joissa kyse on koko Suomen talousveturina

toimivan seudun ainoan alansa liikenne-, toiminta- ja

koulutuskeskuksen ja varakapasiteetin hävittämisestä, arvoisan

apulaiskaupunginjohtaja Korpisen toive onkin aivan oikeutettu.

Tällaisia onkin varmasti pitkä lista Malmin lentoaseman lisäksi. Ei

vain tule nyt yhtään mieleen.

 

Arvoisa apulaiskaupunginjohtaja Korpinen ihmettelee, miksei

pääministeri ole osoittanut vastaavaa mielenkiintoa Helsingin muita

hankkeita kohtaan. Onhan toki outoa, ettei pääministeri ole

kiinnostunut esimerkiksi Jätkäsaareen lähivuosina nousevan megalähiön

hienouksista, vaan keskittyy vain paheksumaan Malmin mitättömän

maailmanluokan kulttuuriharvinaisuuden, pahaisen valtakunnallisesti

merkittävän kulttuurimiljöön ja vaivaiset 2/3 maan ammattilentäjistä

tuottavan koulutuskeskuksen hävittämissuunnitelmia.

 

Arvoisan apulaiskaupunginjohtaja Korpisen mukaan on myös outoa, että

pääministeri vastustaa Helsingin halua luoda uusia pientalotontteja.

Tämä varmasti onkin ilkeän pääministerin motiivina asiassa. Helsingin

kaupungilla kun on täysin kaavoittamatonta ja joutilaana lojuvaa

maata niin vähän, ettei sitä voitu Yleiskaava 2002:stakaan jättää

pois lojumaan kuin muutama iso alue. Kaavakin on mitoitettu niin

varovaisesti - vain noin 100.000 uuden asukkaan tarpeisiin, vaikka

pitkän aikavälin väestöennuste povaa jopa 50.000 uutta asukasta -

että ilkeä pääministerihän voi vaikka kuristaa pääkaupungin hengiltä

kommentoimalla Malmin lentoaseman pikaisen hävittämisen tavoitetta

negatiiviseen sävyyn. Kohtuutontahan se sellainen!

 

Transponderi

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen viesti lähti arvoisalle kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtajalle Maija Anttilalle:

 

Olen mielenkiinnolla seurannut Malmin lentokenttää koskevaa keskustelua, ja samalla olen myös menettämässä viimeisenkin uskoni poliitikkojen moraaliin ja selkärangan olemassaoloon. Jos Helsingin kaupunkisuunnittelulautakunnan puheenjohtaja voi radiohaastattelussa hyvillä mielin päästää suustaan suoria valheita ja vääristeltyjä totuuksia, ei maailman meno hyvältä näytä.

 

Heti ensimmäiseksi esimerkiksi otan Malmin "neljässä vuodessa puoleen laskeneen" käyttötason. Tässä vähän faktaa laskeutumisista:

 

Laskeutumiset Malmille

1998: 34946

1999: 39960

2000: 41846

2001: 40031

2002: 38931

2003: 40287

 

Tilastot ovat Ilmailulaitokselta. Lähinnä näyttää siltä, että kentän käyttöaste sen kuin nousee. Mikä mahtaa olla teidän matematiikan tasonne?

 

Entä sitten kustannukset? Miljoona euroa vuodessa kuluja ei olisi noin tärkeän lentokentän toimimiseen edes suuri summa, mutta sekin on liikaa. Oikea luku on n. 750 000€ vuodessa. Ja Malmilla sentään koulutetaan n. 2/3 Suomen lentäjistä! Vertailun vuoksi Porin lentokentälla toimivan Suomen ilmailuopiston kustannukset valtiolle ovat n. 5 miljoonaa euroa, ja Porissa koulutetaan lentäjiä selvästi vähemmän. Suomen ainoa voittoa tuottava lentokenttä onkin Helsinki-Vantaa, Oulun kenttä pyörii omillaan ja suurin piirtein kaikki loput tekevät enemmän tai vähemmän tappiota. Tämä oli siis valhe numero kaksi. Tai oikeammin mukana oli valhe sekä totuuden vääristelyä.

 

Seuraavaksi Kiikalan kentästä. Jos helsinkiläinen ilmailija aikoo uutta moottoritietä pitkin päästä Kiikalaan yhtä nopeasti kuin Malmille, täytyy helsinkiläisen ajaa vähintään n. 250 km/h keskinopeutta. Myös kaupungissa sekä tämän uuden upean moottoritien ulkopuolella. Ja mitä mahtaa maksaa Kiikalan kentän saattaminen Malmin tasoiseksi, nyt kun rahoista niin paljon puhutaan? Eikö Kiikala sitten jostain syystä tuottaisikaan tappiota? Miksi rakennuttaa Kiikalaan suurta ilmailun ja lento-opetuksen keskusta, kun sellainen jo on Malmin kentällä?

 

Helsingin asuntopulalle muuten löytyy ratkaisu, kun vilkaisee Helsingistä otettuja ilmakuvia. Rakentamatonta ja rakentamiseen sopivaa maata (Malmin maaperä ei rakentamiseen sovi) löytyy moninkertaiset määrät Malmin lentokenttäalueeseen nähden. Malmin kentän tuhoamishankkeen takana onkin selvästi aivan jotain muuta. Monia asioita on sovittu pimennossa julkisuudelta pienemmän porukan kesken.

 

Ja Malmista kulttuurikohteena. Malmin kenttä on useissa kansainvälisissä järjestöissä huomioitu tärkeäksi kulttuurihistorialliseksi kohteeksi KOKONAISUUTENA. Nyt siis on kyse toimivasta lentokentästä eikä pelkästä päärakennuksesta. (Tarkempaa tietoa osoitteesta http://pelastamalmi.org) Omilla internetsivuillasi väität tällaista:

 

"Toimittaja Antti Mannisen kokoama kirja purettujen talojen sarjasta, on myös tärkeä kirja. Sodan jälkeinen Suomi muuttui nopeasti. Teollistuminen ja kaupunkeihin muutto näkyvät kaupunkikuvassa. Pankit ja yritykset halusivat isot pääkonttorinsa keskelle kaupunkia ja vanha sai väistyä. Pankkien ja vakuutusyhtiöiden tahto jyräsi alleen monta sellaista taloa, joita ei kyllä enää tämän päivän kriteereillä annettaisi purkaa pois. Tilalle rakennettiin enemmän tai vähemmän onnistuneita toimistotaloja. Tehtyä ei saa enää tekemättömäksi!"

 

(http://www.maijaanttila.net/kallio300105.html)

 

Mistä moinen takinkäännös? Eikö nykyään enää ole mitään väliä sillä, mitä puretaan ja minkä tieltä? Tehtyä ei saa tekemättömäksi, toivottavasti muistat tämän jatkossa pohtiessasi Malmin lentokenttään liittyviä kysymyksiä.

 

 

Malmin lentokentän sekä rehellisen demokratian (mielipidekyselyjen mukaan helsinkiläiset haluavat säilyttää Malmin kentän) puolesta,

 

Jussi Nieminen

 

PS. Nämä samat valheet ja vääristelyt tullaan varmasti tuomaan esiin myös julkisuudessa, joten toivottavasti ensi kerralla mietitte hieman pidempään lausuntojanne.

 

En tiedä kuinka hyvä kirjoitus mahtoi olla, mutta jotain oli pakko kirjoittaa, sen verran tuo suoranainen kusetus otti pannuun.

 

edit: Kun tietoja sai käyttää, niin käytin sitten. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matti Vanhaselle lähetin palautetta kotisivujen palautelomakkeeseen.

Sitä tekstiä en tähän pystynyt siitä kopioimaan, pääsiat oli kuitenkin näin.

Kiitin Malmin kentän kannanotosta, sekä pyysin kaikin tavoin ts. (kaikki pääministerin valta peliin) vaikuttamaan asioihin että kenttä pysyisi paikallaan. :)

 

Edelleen muistutuksena: 17.50 PIKKUKAKKOSEN JÄLKEEN UUTISIA MALMILTA TV 2

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Hallintokantelu

Helsingin kaupungin sivuilta löytyi tällainen mielenkiintoinen juttu.

 

Hallintokantelulla tarkoitetaan ylemmälle viranomaiselle tai yleistä hallinnon laillisuusvalvontaa harjoittavalle viranomaiselle (valtioneuvoston oikeuskansleri, eduskunnan oikeusasiamies) tehtyä ilmoitusta siitä, että on tapahtunut virheellinen virkatoimi.

 

Hallintokantelun voi tehdä kuka tahansa kansalainen. Sille ei ole asetettu määrämuotoja eikä kantelun tekemiselle ole määräaikaa. "

 

Tero on varmaan tästä tietoinen? Vai onko? Minusta nuo kaupungin päättäjät ovat syyllistyneet jo pitkään ja hartaasti virheelliseen virkatoimeen. Tässä ehkä olisi yksi "puskuriylivuotohaavoittuvuus". Täytyyhän näille kaupungin päättäjille löytyä kapulat hampaisiin. Tutkikaa tarkemmin ken tietää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään