Ilkka Mäkelä

Qantas ja Emirates yhteistyöhön

17 viestiä aiheessa

Qantas, jonka kaukoliikenne on tappiollista, on sopinut laajamittaisesta 10 vuotta kestävästä yhteistyöstä Emiratesin kanssa. Qantas luopuu Singaporen käytöstä Euroopan lentojensa solmukohtana vaihtaen sen Dubaihin maaliskuusta 2013 alkaen. Samalla Qantas luopuu yhteistyöstä IAG:n (British Airwaysin ja Iberian) kanssa sekä lopettaa reitin Frankfurtiin. Yhteistyö tulee kattamaan lähes kaikki mahdolliset asiat paitsi pääoman ristiinsijoitukset Qantasin ja Emiratesin välillä.

 

Qantas Airways and Emirates have entered an extensive partnership to collaborate on routes and frequent flyer benefits, shifting the Australian carrier's hub for European flights to Dubai from Singapore.

 

The partnership will commence in April 2013 and run for 10 years, Qantas said in a statement.

 

The 10-year partnership will go beyond codesharing and includes integrated network collaboration with coordinated pricing, sales and scheduling as well as a benefit-sharing model," said Qantas.

 

The deal stops short, however, of the pair taking equity stakes in each other. It will also see Qantas terminate its joint business with International Airlines Group, parent of British Airways and Iberia.

 

Qantas will launch daily A380 services from Sydney and Melbourne to London through Dubai. Combined, the two will operate 98 weekly services between Australia and Dubai. Qantas will be the only carrier other than Emirates to operate from Dubai International Airport's Terminal 3.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/qantas-and-emirates-enter-wide-ranging-partnership-376128/

 

http://news.airwise.com/story/view/1346928128.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lisattakoon viela, etta Qantas luopuu codeshare-yhteistyosta Air Francen ja Cathayn kanssa, mutta jatkaa edelleen Finnairin kanssa SIN-HEL-SIN-reitilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lisattakoon viela, etta Qantas luopuu codeshare-yhteistyosta Air Francen ja Cathayn kanssa, mutta jatkaa edelleen Finnairin kanssa SIN-HEL-SIN-reitilla.

 

Hyvä että SIN-HEL-SIN reitti sentään jatkuu  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dubai lienee ylivoimainen gateway Eurooppaan huomioiden Emiratesin verkoston. Jos joku on kulkenut SIN-HEL kautta niin varmaan jatkossa kysyntä vähenee mikäli se nyt ikinä on HEL-SIN-HEL reittiä edes elättänyt...

 

Uuden kumppanuuden web-sivu http://www.qantasandemirates.com - luvalla sanoen karmean näköistä, ihan kuin itse väsätty yön yli...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://yle.fi/uutiset/qantas-_ja_emirates_-lentoyhtioiden_yhteistyolle_lopullinen_hyvaksynta/6555612

 

Australian kilpailuviranomainen on antanut lopullisen hyväksynnän Qantas Airways-  ja Emirates-lentoyhtiöiden yhteistyölle.

 

Lentoyhtiöt koordinoivat yhdessä lippujen hintoja ja lentojen aikatauluja. Sopimuksen myötä Qantas-yhtiön Euroopan-lentojen keskuspaikka siirtyy Singaporesta Dubaihin.

 

Sopimus tarkoittaa loppua myös Qantasin pitkäaikaiselle yhteistyölle British Airways -yhtiön kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä juttu,emirates onkin loistava pitkillä lennoilla ollut,"hieman"paremmat koneet ja palvelu kuin ikinä finskin nuhakipoilla :D

laatu ja palvelu ainakin nousee roimasti, itsekin monesti mennyt dubain kautta bkk. thai airway toinen laatuluokan lennot, nuo nyt voittaa finskin lennot,koneet,laadun palvelun 10-0 koska vain :)

ja monesti hintakin puolet halvempi kuin finskin ylihinnoitellut rupusakki matkailun menot.

hinnoista tuli mieleen että olen saanut jo 6 firmaa luopumaan finskin käytöstä hintojensa takia,tuhansia lentoja/vuosi kaikilla kun huolto ja myyntikeikkoja ympäri eurooppaa.näytin vain lentojen ostajalle ja pomolle miten paljon halvemmalla saman lennon sai muualta netissä :)

kun olin norjaan huoltokeikalle menossa ja lentoa varattiin ja finskin hinnat näin.niin nostin ison metakan ja sanoin että hommaan lennot itse ja annatte noikin rahat suoraan mulle käteen :D siltäkin viikonlopun huoltokeikasta olisin netonnut omaan taskuun lentojen erotuksena yli 1500€ törkeää hinnoittelua firmoille ollut finskillä tyyliin otetaan kaikki mitä saadaan irti ja kusetetaan lisää vielä. nyt onneksi 6 firmaa jo tajuaa tuon ja EI osta enää finskiltä mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin,mitenhän tuokin lapsellisen kuuloinen vuodatus liittyi aiheeseen, ensimmäisen lauseen jälkeen..   ::)

 

Lentoyhtiöiden hinnoittelu on muuten joka firmalla ihan samalla periaatteella - pyritään maksimoimaan tuotto (noin yleistäen/lyhentäen).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyyhän se tuokin uutinen nyt jotenkin edes saada liitettyä finnairin ylihinta politiikkaan kun muilta saa saman reitin halvemmalla :D

Vituttaa aina tuo finskin hinta kun uutta reissua etin netistä niin vihaksi oikein pistää ettei voi kotimaista käyttää sen takia kun muut myy saman halvemmalla kuin finski ikinä. no kerran on ollut tilanne että finski oli halvin hel-sin välille. myös hel-bkk välillä VAIN 1 kerta.

Anteeksi jos finskin perseen nuolijat ei tykkää mutta pakko sanoa TOTUUS edes joskus kun tosiaan hinnoittelu törkeää kusetusta muihin yhtiöhin verraten.

Anteeksi minä paha paha. :(

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tässä nyt kukaan taida kenenkään peräaukkoa nuolla, mutta ihan tolkutonta vääntöä tuoda Finnair vs. muu maailma -tasoinen hintakeskustelu tälläiseen threadiin, joka ei liity Finnairin hintoihin millään tasolla..  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi jos finskin perseen nuolijat ei tykkää mutta pakko sanoa TOTUUS edes joskus kun tosiaan hinnoittelu törkeää kusetusta muihin yhtiöhin verraten.

Anteeksi minä paha paha. :(

 

Ennen kuin tulet tänne julistamaan totuuksiasi, niin voisit ottaa äidinkielen opettajaltasi muutaman ylimääräisen tunnin. Aiheena voisivat olla ainakin kielioppi, yleinen sanojen oikeinkirjoitus sekä isot alkukirjaimet. Mitäs muuten luulet, kuinka tosissaan jengi ottaa nuo ulostamasi pökäleet jotka sattuvat olemaan paskaa A) sisällöltään, sekä B) ulkoasultaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyyhän se tuokin uutinen nyt jotenkin edes saada liitettyä finnairin ylihinta politiikkaan kun muilta saa saman reitin halvemmalla :D

****ttaa aina tuo finskin hinta kun uutta reissua etin netistä niin vihaksi oikein pistää ettei voi kotimaista käyttää sen takia kun muut myy saman halvemmalla kuin finski ikinä. no kerran on ollut tilanne että finski oli halvin hel-sin välille. myös hel-bkk välillä VAIN 1 kerta.

Anteeksi jos finskin perseen nuolijat ei tykkää mutta pakko sanoa TOTUUS edes joskus kun tosiaan hinnoittelu törkeää kusetusta muihin yhtiöhin verraten.

Anteeksi minä paha paha. :(

 

Finnairistahan ja kaikesta muustakin saa toki olla montaa mieltä, mutta tosiaan niinkuin aiemmin sanottu ; Ei sinun Finnair vihallasi ole mitään tekemistä Qantasin ja Emiratesin kanssa. Ihme vuodatusta  :thmbdn:

 

Mutta mitä tulee itse uutiseen, on Qantasin kannalta hyvä saada arvostettu ja hyvin tuotteistettu yhtiö mukaan, ja samalla myös laittaa omaa longhaulverkostoa uuteen uskoon. Hyviä, ripeitä toimia. Hyvä Qantas !

 

-T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuhansia lentoja/vuosi varaavat firmat ei tosiaan osta mistään netistä lentojaan mistä halvimmalla sattuu löytymään. Ihme paskanjauhantaa.

 

Nyt kun vielä Qantas saa aivopestyä Emiratesin "kunnioittamaan" OW tasokortteja, niin niillähän voisi jopa lentääkin!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun vielä Qantas saa aivopestyä Emiratesin "kunnioittamaan" OW tasokortteja, niin niillähän voisi jopa lentääkin!

 

Tiedä häntä, mutta jos Suomesta puhutaan niin ihan ensimmäiseksi pitäisi saada Helsinki Emiratesin reittikarttaan. Toiseksi jos puhutaan Qantaksesta (eli käytännössä Australiasta lähialueineen) , niin toi Dubai hubina on Suomeen nähden vähän liian etelässä mukavaa matkantekoa ajatellen. Maileja tulee Hong Kongiin tai Singaporeen verrattuna paljon lisää Ausseihin matkatessa. Dubai hubina Itä-Aasiaan on taas Suomesta etäisyyden osalta osastoa 'ei mitään järkeä'.

 

Toki jonkun nuuka pomo saattaa olla asiasta eri mieltä, mutta itseäni ei ainakaan kiehdo ajatus vaihdoista sekä Pietarissa että Dubaissa ja vielä lisämailien kera. Matka Australiaan on niin pitkä, että pienetkin helpotukset aikataulussa alkavat merkkaamaan jotain jo työtehonkin kannalta.

 

Olen parina viime vuotena ollut työmatkalla Sydneyssä, omana mielipiteenäni Finnair/Qantas on toiminut aikataulujen ym. puolesta ihan kiitettävästi, ja samaa voi sanoa myös Singaporen ja Honkkarin kentistä vaihdoissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä häntä, mutta jos Suomesta puhutaan niin ihan ensimmäiseksi pitäisi saada Helsinki Emiratesin reittikarttaan. Toiseksi jos puhutaan Qantaksesta (eli käytännössä Australiasta lähialueineen) , niin toi Dubai hubina on Suomeen nähden vähän liian etelässä mukavaa matkantekoa ajatellen. Maileja tulee Hong Kongiin tai Singaporeen verrattuna paljon lisää Ausseihin matkatessa. Dubai hubina Itä-Aasiaan on taas Suomesta etäisyyden osalta osastoa 'ei mitään järkeä'.

 

Toki jonkun nuuka pomo saattaa olla asiasta eri mieltä, mutta itseäni ei ainakaan kiehdo ajatus vaihdoista sekä Pietarissa että Dubaissa ja vielä lisämailien kera. Matka Australiaan on niin pitkä, että pienetkin helpotukset aikataulussa alkavat merkkaamaan jotain jo työtehonkin kannalta.

 

Olen parina viime vuotena ollut työmatkalla Sydneyssä, omana mielipiteenäni Finnair/Qantas on toiminut aikataulujen ym. puolesta ihan kiitettävästi, ja samaa voi sanoa myös Singaporen ja Honkkarin kentistä vaihdoissa.

 

Erittäin totta, mulla kotikenttänä on MAN tai LHR, jolloin Emirates/Qantas reititys on hyvinkin fiksu. Helsingistä via-DXB on tosiaan vähän pöhlö reititys.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään