Jukka Juutilainen

Breitling Teamin L-39 Albatros pudonnut Hollannissa

14 viestiä aiheessa

Lisää tietoa:

 

Airplane number 2 of the Breitling Jet Team, an L-39 Albatross, crashed near Valkenswaard (The Netherlands) today, on their way back from an airshow in Den Helder. The pilot and a passenger riding in the back ejected safely and reportedly have minor injuries.

 

Lähde: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5564680/

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Quote:

"Dijon, France: 15-09-2012

The Breitling Jet Team thanks everyone for showing their support and concern, but would like to confirm that all their pilots and technicians are fine and well.

During a ferry flight late this afternoon, one L-39c Albatros jet aircraft experienced technical difficulties. The pilot calmly reported the problem to the team, and following the standard safety protocols prepar

ed his aircraft and his technician for the ejection procedures.

 

The pilot’s experience and professionalism ensured that the aircraft would land in a field away from houses, people or livestock. After ejecting, both himself and his technician landed safely under their parachutes. Both were taken to hospital for precautionary checks, but both are fit and well and looking forward to getting back to their team.

 

Further news to follow tomorrow…"

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, jo on huono onni kohdannut L-39  :( . Eihän tästä ole kauaakaan aikaa kun Jenkeissä putosi yksi ..... onneksi ihmiset ovat OK, rautaa saa aina .....

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, jo on huono onni kohdannut L-39  :( . Eihän tästä ole kauaakaan aikaa kun Jenkeissä putosi yksi ..... onneksi ihmiset ovat OK, rautaa saa aina .....

 

 

Joo. Näitä saa Tallinnasta. Siellä on firma joka  niitä välittää.

http://www.postimees.ee/luup/96/14/top.htm

 

Huomannette kai minkä maan rekkarissa Breitilingin Albatrossit ovat ?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Huomannette kai minkä maan rekkarissa Breitilingin Albatrossit ovat ?

 

Peter

 

Jep ..... mites nuo jenkkikoneet, ovatko N-rekisterissä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep ..... mites nuo jenkkikoneet, ovatko N-rekisterissä?

 

Kaikki tähän mennessä USA:ssa näkemäni L-39/L-29:t ovat olleet N-rekisterissä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Breitiling ei ole Viroon rekisteröity yhtiö. 

Heidän L-39 lentokoneensa on kuitenkin rekisteröity Viroon.

Jostakin syystä.

 

Kokemukseni eri EASA-valtioiden lentoturvallisuusviranomaisista on ollut vaihteleva.  Näyttää siltä, että esim Viron ja Liettuan CAA:t ovat monissa asioissa selvästi liberaalimpeja kuin esim Suomi tai UK.  Siten se mikä Suomessa on mahdotonta saattaakin olla täysin mahdollista Baltiassa.

 

Paikallisviranomaisella (lue: yksittäisellä virkamiehellä) on usein huomattava valta sen tulkinnassa, mitä voi, saa ja ei voi eikä saa tehdä.

Mikä ei liene mikään uutinen meille suomalaisille.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Breitlinghän on ainoastaan ryhmän sponsori, jonka väreissä koneet lentävät. Itse ryhmän kotikentttä on Dijon, Ranska. Ryhmän perusti Jacques Bothelin 1980 ja se on lentänyt nimillä Patrouille Martini, Patrouille Ecco, Patrouille Adecco ja Khalifa Jet Team. Kalustona ennen L-39 on ollut  Mudry CAP 10, SF260 ja PC-7.  Breitling tuli mukaan 2003.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Breitlinghän on ainoastaan ryhmän sponsori, jonka väreissä koneet lentävät. Itse ryhmän kotikentttä on Dijon, Ranska. Ryhmän perusti Jacques Bothelin 1980 ja se on lentänyt nimillä Patrouille Martini, Patrouille Ecco, Patrouille Adecco ja Khalifa Jet Team. Kalustona ennen L-39 on ollut  Mudry CAP 10, SF260 ja PC-7.  Breitling tuli mukaan 2003.

 

Jeps.  Kävin viime vuoden kesällä velipojan tykönä Ranskassa kylässä ja jätin Senecan siksi aikaa Dijonin siviiliplatalle... Siellähän niitä näkyi hallissa olevan koko lauma.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kokemukseni eri EASA-valtioiden lentoturvallisuusviranomaisista on ollut vaihteleva.  Näyttää siltä, että esim Viron ja Liettuan CAA:t ovat monissa asioissa selvästi liberaalimpeja kuin esim Suomi tai UK.  Siten se mikä Suomessa on mahdotonta saattaakin olla täysin mahdollista Baltiassa.

 

Paikallisviranomaisella (lue: yksittäisellä virkamiehellä) on usein huomattava valta sen tulkinnassa, mitä voi, saa ja ei voi eikä saa tehdä.

Mikä ei liene mikään uutinen meille suomalaisille.

 

Peter

 

Kyllä näin on.  Esim Latvian ilmailuviranomainen ei ole tunnustanut lentonäytösmääräyksiä eikä menneinä vuosina siksi ole vaatinut esim Baltic Beesille JAR TGL 5:n (meidän OPS M1-2) mukaista Display Authorizationia eli ns. PDA:ta joka on meillä taas elinehto päästä esiintymään lentonäytöksessä.

 

ES- rekkariin hyväksytään mm. AN-2 muitta mutkitta, mutta meillä taitaa olla hieman haastavaa.

 

Breitling Jet Team on ammattimaisesti hoidettu osasto ja kaikki luvat aina kunnossa. Koneet lienevät ES-rekkarissa koska siellä Albatrossin saa helposti siviilirekkariin. Taustana voi olla esim se että siviili L-39 Albatrosseja tekee töitä Viron puolustusvoimille eli ovat beisattuna Viroon ja ovat siviilirekkarissa.

 

Perttu

 

T: Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään