Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2016 Jos oikein muistan, syynä oli erääntyneet hallimaksut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2016 Faija on päässyt hylkäyslautakunnan puheenjohtajaksi Onko tämä löytynyt valtionarkistosta? Vai mistä? AW Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 4, 2016 Löytyy Kansallisarkistosta. Tilattavissa tunnuksella T22171/7. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2016 Laitetaan vielä tänne koko kuva OH-FCE:tä ja Estaman Eikasta Oritkarissa v.1955. lass="ipsImage ipsImage_thumbnailed" alt="oh-fce_55.jpg.2f7c69311f20c04a5faaa5e1a41dbf1c.jpg" /> Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Hello, I know this is an old topic but I am trying to get information on all of these Fairchilds. Do any of you know the manufactures numbers? Also, I found some information on OH-RIM (FD-1). It is reported to be a 24J but Photographs show it as the 24-G with covered Landing gear and small tail. Another sources shows it was owned by V Rimminen Helsinki 14 July 1939. It was also reported as being sn # 2974, which is a 24-G, BUT 2974 is currently registered in the USA as N19109 and is the original N number. It is currently in Flying condition. I don't think it is #2974 but looking for conformation. Fairchild 24 website: https://sites.google.com/view/thefairchild24saga Fairchild 24 Database: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wdMh4F5JiHSASXBHrNwfj6b0Y00AausCkuKeo7q8NRY/edit#gid=515076134 Fairchild 24 Facebook: https://www.facebook.com/groups/2557399534523659 THANK YOU! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Hi Bryan, Finnish Civil Aircraft 1926-2000 by Tuomo T. Mäkinen & Eino Ritaranta (ISBN 952-5186-11-3) lists OH-RIM as Fairchild G24 de Luxe, # 2975. I hope this helps! Rod 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 (muokattu) Hi, You can find the history and papers/documents of the Fairchild OH-RIM from the Finnish National Archive. Here is one document and link: http://digi.narc.fi/digi/slistaus.ka?ay=220123 2975 is the serialnumber of this plane. Jukka Muokattu: Joulukuu 16, 2020, käyttäjä: Jukka Nisula 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Thank you very much!!!! 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 (muokattu) Hi, the confusion between 2974/75 may be due to the fact that the Finnish aircraft register for 19.8. 2009 is incorrect. There must be a mistake. Look the first page (1) of this archive link above, you find there number 2974 in this document. But in this older original document the number is correct, 2975. Thank’s for Jorma ”Rodney” Kosonen for this important attention. Best wishes Jukka Muokattu: Joulukuu 16, 2020, käyttäjä: Jukka Nisula 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 OH-RIM Fairchild G24 de Luxe 2975 7.9.1940 cld, sold to Finnish Air Force, FD-1, cr 19.4.1941 due to missing wing strut bolts OH-FCA Fairchild 24R-46A 960 (43-14996, HB722, G-AKPX) 30.1.1953 Cr in Kemijärvi OH-FCB Fairchild 24R46A 956 (43-14992, HB718, SE-BCE) 8.9.1959 CoA expiry, cld OH-FCC Fairchild 24R-46A 962 (43-14998, HB724, SE-BCG) 28.9.1959 cld, sold to Sweden as SE-CPA, later OY-EAZ OH-FCD Fairchild 24R-46A 962 (43-15013, HB739, SE-BCH) to Sweden as SE-EGG, back to Finland OH-FCT, converted with Lycoming O-540 12.3.1997 cld as wfu OH-FCE Fairchild 24W-41A 361 (42-32156, FK352, G-AJOX) 27.12.1968 cld as scrapped OH-FCF Fairchild 24R-46A 959 (43-14995, HB721, LN-HAM) 15.12.1975 Cld as wfu, sold to USA OH-FCG Fairchild 24W-41A 853 (43-14889, HB616, G-AJSR) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCH Fairchild 24W-41A/24R-46A 869 (43-14905, HB632, G-AJBF) 1.10.1973 cld as wfu OH-FCI Fairchild 24W-41A 224 (41-38780, HM180, G-AJTR) 26.9.1953 cr and burned at Hollola OH-FCJ Fairchild 24W-41A 324 (42-32119, FK315, G-AJPC) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCK Fairchild 24W-41A 287 (41-38843, EV779, G-AKIZ) 1.11.1976 cld as wfu OH-FCL Fairchild 24W-41A 350 (42-32145, FK341, G-AJDT) 26.3.1959 cld as sold to Air Force, scrapped OH-FCM Fairchild 24W-41A 290 (41-38846, EV782, G-AJPB, SE-BRU) 23.2.1962 dmgd on landing in Ylitornio, cld OH-FCN Fairchild 24R-46A 957 (43-14993, HB719, SE-BCF) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCO Fairchild 24W-41A 302/304? (41-38858, EV794, G-AKJA) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCP Fairchild 24W-41A 610 (43-14646, SE-AYT) 30.5.1956 dmgd by wind at Rovaniemi, cld OH-FCR Fairchild 24W-41A 568 (43-14604, SE-AYH) 15.12.1965 cld, sold to Sweden SE- CDX OH-VSD Fairchild 24W-41A 343 (42-32138, FK334, G-AKGW) 23.6.1954 cr and burned in Nastola OH-VSE Fairchild 24W-41A 870 (43-14906, HB633, G-AJSS) later OH-FCS cld and sold to Sweden SE-CDZ 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Joulukuu 19, 2020 Does anyone know anything about this one? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 4, 2022 16.12.2020 at 16.53, Jouni Laukkanen kirjoitti: OH-RIM Fairchild G24 de Luxe 2975 7.9.1940 cld, sold to Finnish Air Force, FD-1, cr 19.4.1941 due to missing wing strut bolts OH-FCA Fairchild 24R-46A 960 (43-14996, HB722, G-AKPX) 30.1.1953 Cr in Kemijärvi OH-FCB Fairchild 24R46A 956 (43-14992, HB718, SE-BCE) 8.9.1959 CoA expiry, cld OH-FCC Fairchild 24R-46A 962 (43-14998, HB724, SE-BCG) 28.9.1959 cld, sold to Sweden as SE-CPA, later OY-EAZ OH-FCD Fairchild 24R-46A 962 (43-15013, HB739, SE-BCH) to Sweden as SE-EGG, back to Finland OH-FCT, converted with Lycoming O-540 12.3.1997 cld as wfu OH-FCE Fairchild 24W-41A 361 (42-32156, FK352, G-AJOX) 27.12.1968 cld as scrapped OH-FCF Fairchild 24R-46A 959 (43-14995, HB721, LN-HAM) 15.12.1975 Cld as wfu, sold to USA OH-FCG Fairchild 24W-41A 853 (43-14889, HB616, G-AJSR) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCH Fairchild 24W-41A/24R-46A 869 (43-14905, HB632, G-AJBF) 1.10.1973 cld as wfu OH-FCI Fairchild 24W-41A 224 (41-38780, HM180, G-AJTR) 26.9.1953 cr and burned at Hollola OH-FCJ Fairchild 24W-41A 324 (42-32119, FK315, G-AJPC) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCK Fairchild 24W-41A 287 (41-38843, EV779, G-AKIZ) 1.11.1976 cld as wfu OH-FCL Fairchild 24W-41A 350 (42-32145, FK341, G-AJDT) 26.3.1959 cld as sold to Air Force, scrapped OH-FCM Fairchild 24W-41A 290 (41-38846, EV782, G-AJPB, SE-BRU) 23.2.1962 dmgd on landing in Ylitornio, cld OH-FCN Fairchild 24R-46A 957 (43-14993, HB719, SE-BCF) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCO Fairchild 24W-41A 302/304? (41-38858, EV794, G-AKJA) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCP Fairchild 24W-41A 610 (43-14646, SE-AYT) 30.5.1956 dmgd by wind at Rovaniemi, cld OH-FCR Fairchild 24W-41A 568 (43-14604, SE-AYH) 15.12.1965 cld, sold to Sweden SE- CDX OH-VSD Fairchild 24W-41A 343 (42-32138, FK334, G-AKGW) 23.6.1954 cr and burned in Nastola OH-VSE Fairchild 24W-41A 870 (43-14906, HB633, G-AJSS) later OH-FCS cld and sold to Sweden SE-CDZ Hieman lisäystä koskien konetta OH-FCP . 21.6 1956 Lentoonlähdössä Rovaniemeltä sammui moottri ja kone teki pakkolaskun suolle , jossa meni selälleen. Kyseessä koelento ja sammumisen syynä bensatankeissa ollut vesi. Ei henkilövahinkoja. Kone kuljetettiin Rovaniemen hallille . Mihin sieltä on kysymysmerkkii kuten myös Englannissa olo ajan historia. ( oliko RAF.n tunnuksilla ) . Tiedot joita olen löytänyt ko. ajalta ovat hieman toisistaan poikkeavia. Terveisn Vesa 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 4, 2022 Tässä tuo Vesan mainitsema kaputti sekä toinen tuulenpuuskan aiheuttama vaurio. Aika mainio kuva löytyi myös koneen tiedoista! Lähde: digiarkisto http://digi.narc.fi/digi/slistaus.ka?ay=222239 Jukka 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 Onko näistä Lapin lentosankareista kunnon kirjaa ? Olisivat sen arvoisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 (muokattu) 23 minuuttia sitten, Jorma Laiho kirjoitti: Onko näistä Lapin lentosankareista kunnon kirjaa ? Olisivat sen arvoisia. Ainakin Alakulpin kirjat kertovat näistä.Siis Jaakko Alakulppi ja Lapin ilmailuhistoria 1 - 2.Voi olla hankala löytää. Muokattu: Helmikuu 5, 2022, käyttäjä: Arne Wallen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 Kiitos, mutta nuo toki ovat jo hyllyssäni. Ehkä joku voisi väsätä näistä puskapiloteista ja heidän koneistaan kunnon kirjoitussarjan Feeniks-lehteen. Kuviakin näkyy löytyvän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 (muokattu) 36 minuuttia sitten, Arne Wallen kirjoitti: Jaakko Alakulppi ja Lapin ilmailuhistoria 1 - 2.Voi olla hankala löytää. Alakulpin teoksia näyttää löytyvän yllättävän hyvin, etenkin ykkösosaa. Rodney https://www.antikvaari.fi/hakukone?tekija=Jaakko Alakulppi&nimi=Lapin ilmailuhistoria&isbn=&tryhma=&myyja=&kustantaja=&kieli=&aihesana=&aika=&kunto=&lajittelu=default&tyyppi=0&tuoteTyyppi=&tuloksia=30&sivu=1 Muokattu: Helmikuu 5, 2022, käyttäjä: Jorma Kosonen Typo 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Helmikuu 21, 2022 (muokattu) Tällä viikolla ilmestyvässä Siivet-lehdessä (1/2022) löytyy artikkelini OH-FCK-projektista sekä hieman myös yleisemminkin Fairchild 24 -koneista Suomessa. t. Harri Muokattu: Helmikuu 21, 2022, käyttäjä: Harri Mustonen 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 Lyhyt juttu Etelä-Uusimaassa: https://etela.com/2022/05/11/inkoolainen-oh-fck-tukiyhdistys-kunnostaa-konevanhuksen-viela-lentoon/ 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Kirjoitettu Toukokuu 14, 2022 Moi! Täältä löytyy OH-FCK:n restaurointiprojektin kotisivut: https://www.ohfck.fi/ Tuonne ilmaantuu juttua sitä mukaan kun saan siipiä tehtyä. Urakka alkaa osittain hyvin huonojen piirustusten tulkkaamisella. Aluksi täytyy saada siipikaarien kuvat siirrettyä cad-muotoon, jotta saadaan ajettua cnc:llä jigit uusien siipikaarien valmistusta varten. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla Edellinen 1 2 3 Seuraava Sivu 3 / 3 Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun Luo käyttäjätili Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti! Luo uusi käyttäjätili Kirjaudu sisään Sinulla on jo käyttäjätili? Kirjaudu sisään Kirjaudu sisään seurataksesi sisältöä Seuraajat 2
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Hello, I know this is an old topic but I am trying to get information on all of these Fairchilds. Do any of you know the manufactures numbers? Also, I found some information on OH-RIM (FD-1). It is reported to be a 24J but Photographs show it as the 24-G with covered Landing gear and small tail. Another sources shows it was owned by V Rimminen Helsinki 14 July 1939. It was also reported as being sn # 2974, which is a 24-G, BUT 2974 is currently registered in the USA as N19109 and is the original N number. It is currently in Flying condition. I don't think it is #2974 but looking for conformation. Fairchild 24 website: https://sites.google.com/view/thefairchild24saga Fairchild 24 Database: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wdMh4F5JiHSASXBHrNwfj6b0Y00AausCkuKeo7q8NRY/edit#gid=515076134 Fairchild 24 Facebook: https://www.facebook.com/groups/2557399534523659 THANK YOU! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Hi Bryan, Finnish Civil Aircraft 1926-2000 by Tuomo T. Mäkinen & Eino Ritaranta (ISBN 952-5186-11-3) lists OH-RIM as Fairchild G24 de Luxe, # 2975. I hope this helps! Rod 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 (muokattu) Hi, You can find the history and papers/documents of the Fairchild OH-RIM from the Finnish National Archive. Here is one document and link: http://digi.narc.fi/digi/slistaus.ka?ay=220123 2975 is the serialnumber of this plane. Jukka Muokattu: Joulukuu 16, 2020, käyttäjä: Jukka Nisula 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 Thank you very much!!!! 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 (muokattu) Hi, the confusion between 2974/75 may be due to the fact that the Finnish aircraft register for 19.8. 2009 is incorrect. There must be a mistake. Look the first page (1) of this archive link above, you find there number 2974 in this document. But in this older original document the number is correct, 2975. Thank’s for Jorma ”Rodney” Kosonen for this important attention. Best wishes Jukka Muokattu: Joulukuu 16, 2020, käyttäjä: Jukka Nisula 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 16, 2020 OH-RIM Fairchild G24 de Luxe 2975 7.9.1940 cld, sold to Finnish Air Force, FD-1, cr 19.4.1941 due to missing wing strut bolts OH-FCA Fairchild 24R-46A 960 (43-14996, HB722, G-AKPX) 30.1.1953 Cr in Kemijärvi OH-FCB Fairchild 24R46A 956 (43-14992, HB718, SE-BCE) 8.9.1959 CoA expiry, cld OH-FCC Fairchild 24R-46A 962 (43-14998, HB724, SE-BCG) 28.9.1959 cld, sold to Sweden as SE-CPA, later OY-EAZ OH-FCD Fairchild 24R-46A 962 (43-15013, HB739, SE-BCH) to Sweden as SE-EGG, back to Finland OH-FCT, converted with Lycoming O-540 12.3.1997 cld as wfu OH-FCE Fairchild 24W-41A 361 (42-32156, FK352, G-AJOX) 27.12.1968 cld as scrapped OH-FCF Fairchild 24R-46A 959 (43-14995, HB721, LN-HAM) 15.12.1975 Cld as wfu, sold to USA OH-FCG Fairchild 24W-41A 853 (43-14889, HB616, G-AJSR) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCH Fairchild 24W-41A/24R-46A 869 (43-14905, HB632, G-AJBF) 1.10.1973 cld as wfu OH-FCI Fairchild 24W-41A 224 (41-38780, HM180, G-AJTR) 26.9.1953 cr and burned at Hollola OH-FCJ Fairchild 24W-41A 324 (42-32119, FK315, G-AJPC) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCK Fairchild 24W-41A 287 (41-38843, EV779, G-AKIZ) 1.11.1976 cld as wfu OH-FCL Fairchild 24W-41A 350 (42-32145, FK341, G-AJDT) 26.3.1959 cld as sold to Air Force, scrapped OH-FCM Fairchild 24W-41A 290 (41-38846, EV782, G-AJPB, SE-BRU) 23.2.1962 dmgd on landing in Ylitornio, cld OH-FCN Fairchild 24R-46A 957 (43-14993, HB719, SE-BCF) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCO Fairchild 24W-41A 302/304? (41-38858, EV794, G-AKJA) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCP Fairchild 24W-41A 610 (43-14646, SE-AYT) 30.5.1956 dmgd by wind at Rovaniemi, cld OH-FCR Fairchild 24W-41A 568 (43-14604, SE-AYH) 15.12.1965 cld, sold to Sweden SE- CDX OH-VSD Fairchild 24W-41A 343 (42-32138, FK334, G-AKGW) 23.6.1954 cr and burned in Nastola OH-VSE Fairchild 24W-41A 870 (43-14906, HB633, G-AJSS) later OH-FCS cld and sold to Sweden SE-CDZ 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 19, 2020 Does anyone know anything about this one? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2022 16.12.2020 at 16.53, Jouni Laukkanen kirjoitti: OH-RIM Fairchild G24 de Luxe 2975 7.9.1940 cld, sold to Finnish Air Force, FD-1, cr 19.4.1941 due to missing wing strut bolts OH-FCA Fairchild 24R-46A 960 (43-14996, HB722, G-AKPX) 30.1.1953 Cr in Kemijärvi OH-FCB Fairchild 24R46A 956 (43-14992, HB718, SE-BCE) 8.9.1959 CoA expiry, cld OH-FCC Fairchild 24R-46A 962 (43-14998, HB724, SE-BCG) 28.9.1959 cld, sold to Sweden as SE-CPA, later OY-EAZ OH-FCD Fairchild 24R-46A 962 (43-15013, HB739, SE-BCH) to Sweden as SE-EGG, back to Finland OH-FCT, converted with Lycoming O-540 12.3.1997 cld as wfu OH-FCE Fairchild 24W-41A 361 (42-32156, FK352, G-AJOX) 27.12.1968 cld as scrapped OH-FCF Fairchild 24R-46A 959 (43-14995, HB721, LN-HAM) 15.12.1975 Cld as wfu, sold to USA OH-FCG Fairchild 24W-41A 853 (43-14889, HB616, G-AJSR) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCH Fairchild 24W-41A/24R-46A 869 (43-14905, HB632, G-AJBF) 1.10.1973 cld as wfu OH-FCI Fairchild 24W-41A 224 (41-38780, HM180, G-AJTR) 26.9.1953 cr and burned at Hollola OH-FCJ Fairchild 24W-41A 324 (42-32119, FK315, G-AJPC) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCK Fairchild 24W-41A 287 (41-38843, EV779, G-AKIZ) 1.11.1976 cld as wfu OH-FCL Fairchild 24W-41A 350 (42-32145, FK341, G-AJDT) 26.3.1959 cld as sold to Air Force, scrapped OH-FCM Fairchild 24W-41A 290 (41-38846, EV782, G-AJPB, SE-BRU) 23.2.1962 dmgd on landing in Ylitornio, cld OH-FCN Fairchild 24R-46A 957 (43-14993, HB719, SE-BCF) 17.6.1966 cld as scrapped OH-FCO Fairchild 24W-41A 302/304? (41-38858, EV794, G-AKJA) 11.7.1962 cld as scrapped OH-FCP Fairchild 24W-41A 610 (43-14646, SE-AYT) 30.5.1956 dmgd by wind at Rovaniemi, cld OH-FCR Fairchild 24W-41A 568 (43-14604, SE-AYH) 15.12.1965 cld, sold to Sweden SE- CDX OH-VSD Fairchild 24W-41A 343 (42-32138, FK334, G-AKGW) 23.6.1954 cr and burned in Nastola OH-VSE Fairchild 24W-41A 870 (43-14906, HB633, G-AJSS) later OH-FCS cld and sold to Sweden SE-CDZ Hieman lisäystä koskien konetta OH-FCP . 21.6 1956 Lentoonlähdössä Rovaniemeltä sammui moottri ja kone teki pakkolaskun suolle , jossa meni selälleen. Kyseessä koelento ja sammumisen syynä bensatankeissa ollut vesi. Ei henkilövahinkoja. Kone kuljetettiin Rovaniemen hallille . Mihin sieltä on kysymysmerkkii kuten myös Englannissa olo ajan historia. ( oliko RAF.n tunnuksilla ) . Tiedot joita olen löytänyt ko. ajalta ovat hieman toisistaan poikkeavia. Terveisn Vesa 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 4, 2022 Tässä tuo Vesan mainitsema kaputti sekä toinen tuulenpuuskan aiheuttama vaurio. Aika mainio kuva löytyi myös koneen tiedoista! Lähde: digiarkisto http://digi.narc.fi/digi/slistaus.ka?ay=222239 Jukka 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 Onko näistä Lapin lentosankareista kunnon kirjaa ? Olisivat sen arvoisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 (muokattu) 23 minuuttia sitten, Jorma Laiho kirjoitti: Onko näistä Lapin lentosankareista kunnon kirjaa ? Olisivat sen arvoisia. Ainakin Alakulpin kirjat kertovat näistä.Siis Jaakko Alakulppi ja Lapin ilmailuhistoria 1 - 2.Voi olla hankala löytää. Muokattu: Helmikuu 5, 2022, käyttäjä: Arne Wallen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 Kiitos, mutta nuo toki ovat jo hyllyssäni. Ehkä joku voisi väsätä näistä puskapiloteista ja heidän koneistaan kunnon kirjoitussarjan Feeniks-lehteen. Kuviakin näkyy löytyvän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2022 (muokattu) 36 minuuttia sitten, Arne Wallen kirjoitti: Jaakko Alakulppi ja Lapin ilmailuhistoria 1 - 2.Voi olla hankala löytää. Alakulpin teoksia näyttää löytyvän yllättävän hyvin, etenkin ykkösosaa. Rodney https://www.antikvaari.fi/hakukone?tekija=Jaakko Alakulppi&nimi=Lapin ilmailuhistoria&isbn=&tryhma=&myyja=&kustantaja=&kieli=&aihesana=&aika=&kunto=&lajittelu=default&tyyppi=0&tuoteTyyppi=&tuloksia=30&sivu=1 Muokattu: Helmikuu 5, 2022, käyttäjä: Jorma Kosonen Typo 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 21, 2022 (muokattu) Tällä viikolla ilmestyvässä Siivet-lehdessä (1/2022) löytyy artikkelini OH-FCK-projektista sekä hieman myös yleisemminkin Fairchild 24 -koneista Suomessa. t. Harri Muokattu: Helmikuu 21, 2022, käyttäjä: Harri Mustonen 2 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 11, 2022 Lyhyt juttu Etelä-Uusimaassa: https://etela.com/2022/05/11/inkoolainen-oh-fck-tukiyhdistys-kunnostaa-konevanhuksen-viela-lentoon/ 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 14, 2022 Moi! Täältä löytyy OH-FCK:n restaurointiprojektin kotisivut: https://www.ohfck.fi/ Tuonne ilmaantuu juttua sitä mukaan kun saan siipiä tehtyä. Urakka alkaa osittain hyvin huonojen piirustusten tulkkaamisella. Aluksi täytyy saada siipikaarien kuvat siirrettyä cad-muotoon, jotta saadaan ajettua cnc:llä jigit uusien siipikaarien valmistusta varten. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla