Guest Flyer

Vaaran lento 534 tänään MTV3:lla

31 viestiä aiheessa

Ohjelmat.info:

 

23.50 LauantaiAction: Vaaran lento 534

 

(Rough Air: Danger on Flight 534)

 

Tiivistunnelmainen katastrofielokuva, jossa pieni osa kirjavasta matkustajajoukosta ottaa vastuun äärimmäisessä vaaratilanteessa kokeneen lentoperämiehen johdolla. Ohjaaja: Jon Cassar, USA 2001. (87') Pääosissa: Eric Roberts, Alexandra Paul, Anne Oppenshaw, Kevin Jubinville, Russell Yuen, Mark Lutz, Sergio Di Zio, Carlo Rota.

 

Lisätietoa: http://www.imdb.com/title/tt0268586/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä taitaa olla taas niitä leffoja mikkä jätän väliin... :P

 

Älä nyt. Ainahan komedia kelpaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Just joo. Mikäs sen leffan nimi olikaan, joka tuli viimeksi maikkarilta. Siis lentoleffan. Jos on samanlainen, niin ei tule kesää.

"Turn to heading 140" ... "Roger that, good job!"

 

No mutta ei, onhan tätä kohta alkavaa elokuvaa kiitelty ainakin hyvistä ja realistisista mittarinäkymistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No huhhuh..siinä oli kyllä realistisin elokuva mitä olen koskaan nähnyt. Tuli ihan kylmät väreet tota mestariteosta katsoesssa. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

oli niin huano leffa ettei jaksanut pidempää kuin alkua katsoa... tuokin tullut tvstä muutaman kerran :P

 

oli tuossa tosin aika hauskoja suomennoksia :D mutta nyt ei koneena ollut Gallant :'( ;D

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(suunnassa 010 ja lähestymässä Keflavikia etelästä)

"fly to the heading 230"

(suunnassa 230)

"Make a small turn to the heading 040"

 

Missään vaiheessa muutokset eivät näkyneet tutkalla. Jos tosta ois alkanut noita virheitä luetteloimaan, ois kulunut kyl aika kivasti paperia. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olihan se kone aikamoinen transformer... A320, MD-80, A330, B737-200... Välillä se oli myös rahtikone ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijoo..

 

Islantilainen lennonjohtaja: "Where are you guys?"

Lentoemäntä: "We're here."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ohjaamoyhteistyökin näytti toimivan. Köyttävät kapteenin ja perämies ottaa hommat haltuunsa. :D

 

Ei tuommoisia lento leffoja jaksa katsoa. Ovat aina niin surkuhupaisia ja muutenkin tylsiä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä yks.. Eli oven irrotessa kone ei lähtenyt sakkaamaan, vaan perämies painoi nokkaa alas. Samalla hän myös lisäsi tehoja, mutta koneen vauhti hidastui. :o Mitä matkustamossa tapahtui, kun kaikki hattuhyllyjen luukut aukesivat ja jostain ilmestyi valtava määrä papereita, jotka alkoivat lennellä ympäriinsä? :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennonjohdosta vielä, pystyykö Shannon ottamaan selkeän radioyhteyden Keflavikiin asti? Eikö homma hoideta puhelimella? Lennonjohtajat haloo?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heehhee. Sehän oli hyvä, paitsi että ekaks kone oli B737, nousussa se oli A320 sitten se oli A330 ja triblaseisk ;D.

 

Joo siivet oli 777 ja runko A330 ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös näistä leffavirheistä ollut oma nettisivukin ihan... Taitaa se lista löytyä nopeiten sieltä, kun alkaa tässä kaikkia luettelemaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös näistä leffavirheistä ollut oma nettisivukin ihan... Taitaa se lista löytyä nopeiten sieltä, kun alkaa tässä kaikkia luettelemaan. :)

 

Jo vain, www.movie-mistakes.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lennonjohdosta vielä, pystyykö Shannon ottamaan selkeän radioyhteyden Keflavikiin asti? Eikö homma hoideta puhelimella? Lennonjohtajat haloo?
Ei se kovin selkeä yhteys ole, mutta HF:llä pärjätään. Shanwick Oceanic ei muistaakseni sijaitse Shannonissa, vaan Shannonin ja jonkin toisen paikan (Prestwick tjsp) välissä.

 

 

EDIT: Unohtui mainita ACARS-kommunikaatio. En löytänyt Shanwickin historialle mistään nopeasti varmistusta.

 

 

EDIT2: Haa.. "Shanwick" is made up of two words, Prestwick, where the actual ATC centre is located in Scotland, and Shannon, where radio operators relay the controllers' instructions to the aircraft.

http://www.gdg1.com/links/ham_rst.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä yks.. Eli oven irrotessa kone ei lähtenyt sakkaamaan, vaan perämies painoi nokkaa alas.

 

Hetkonen, miksi kone olisi lähtenyt sakkaamaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään