Guest AD

Tiitisen lista 2.0

8 viestiä aiheessa

No julki tietenkin. Loppuisi spekulointi silläkin saralla. Tokihan kansalla on oikeus tietää, ketkä sen selän takana kieroilivat.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No julki tietenkin. Loppuisi spekulointi silläkin saralla. Tokihan kansalla on oikeus tietää, ketkä sen selän takana kieroilivat.

Itse olisin varovainen julkaisun suhteen jo pelkästään siksi, että käsittääkseni listallaolon merkittävyys on vähintäänkin kyseenalaista. En tunne listan historiaa kovinkaan hyvin, mutta pikaisen googlailun perusteella koko lista vaikuttaa huomattavasti vähäisemmältä kuin siitä kirjoitetuista lehtijutuista ja nostetusta älämölöstä voisi päätellä. Ainakin wikipedian (jonka luotettavuuden lähteenä voi kukin aina arvottaa ihan itse) mukaan listalle saattoi päätyä hyvinkin viattomien yhteyksien perusteella.

Tiitisen lista antaa ... hieman suuntaa siitä, kenestä Itä-Saksan tiedustelupalvelu Stasi oli kiinnostunut, ei siitä, ketkä heille vakoilivat.

Toki listalla saattaa olla nimiä aitojen, tuomittavienkin tekojen takana, mutta itse ainakin pelkään että mahdollisesti ristiinnaulittaisiin viattomia jos lista julkaistaisiin. Vastaavasti kuin mielestäni on aika raakaa vatvoa 70-luvulla mahdollisesti tapahtuneita tai tapahtumattomia doping-rikkeitä (esim. case Juha Mieto). Listallaolija on saattanut tehdä tuomittavia tekoja tai sitten ei, mutta listan julkaisu lähes varmuudella leimaisi listallaolijan (todisteista riippumatta) maanpetturiksi. Todisteita likaisesta pelistä saattaa aina tulla esiin, mutta viattomuutta on hyvin vaikea todistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Listalta löytynee mm. viime presidentinvaaleissa ehdokkaina olleita poliitikkoja. Jokainen voi itse arvioida näiden herrojen Stasi-kytkösten merkityksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Listalta löytynee mm. viime presidentinvaaleissa ehdokkaina olleita poliitikkoja. Jokainen voi itse arvioida näiden herrojen Stasi-kytkösten merkityksen.

Pahaa pelkään, että listalla saattaa olla jopa presidentteinä toimineita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiat olisi pitänyt hoitaa niin, että mitään salaisia listoja ei olisi tarvittu. Sama koskee myös tätä aikaa, mutta tietäen systeemin, niin ei ikinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään