Juha Paulavuo

Flyben lentoja peruttiin ylimääräisten tarkastusten takia

12 viestiä aiheessa

Osa  Flyben koneista on jäänyt lentokentälle teknisten epäselvyyksien vuoksi. Flybe on perunut lentoja Helsingin ja Kokkolan, Helsingin ja Kajaanin sekä Helsingin ja Kemi-Tornion reiteillä. Flybe vahvisti tiedotteessa, että osa sen koneista seisoo kentillä ylimääräisten tarkastusten takia. Ongelmat tulivat esiin huollon rutiinitarkastuksessa.

 

Yhtiö arvioi saavansa liikenteen normaaliksi loppuillasta. Asiakkaille se tarjoaa paikkaa seuraavalle lennolle tai vaihtoehtoista kuljetusmuotoa.

 

aamulehti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osa  Flyben koneista on jäänyt lentokentälle teknisten epäselvyyksien vuoksi. Flybe on perunut lentoja Helsingin ja Kokkolan, Helsingin ja Kajaanin sekä Helsingin ja Kemi-Tornion reiteillä. Flybe vahvisti tiedotteessa, että osa sen koneista seisoo kentillä ylimääräisten tarkastusten takia. Ongelmat tulivat esiin huollon rutiinitarkastuksessa.

 

Yhtiö arvioi saavansa liikenteen normaaliksi loppuillasta. Asiakkaille se tarjoaa paikkaa seuraavalle lennolle tai vaihtoehtoista kuljetusmuotoa.

 

aamulehti

 

Olikohan tämä syynä siihen että Flyben normaali HEL-KAJ-HEL vuoro lensikin Kajaanista Kemiin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikohan tämä syynä siihen että Flyben normaali HEL-KAJ-HEL vuoro lensikin Kajaanista Kemiin..

 

Todennäköisesti näin oli. Kajaanin iltakonekin oli vielä pari tuntia myöhässä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän on alunperin löytynyt/puuttunut/ollut vialla ja siis epäselvää ja näinollen tarkastetaan? Ilmeisesti ei ihan mitätöntä, koska on johtanut aika merkittäviin seurauksiin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltiksen sivulla pikku uutinen aiheesta.

 

"- Tämä on normaalia toimintaa. He huomasivat itse, että huollon yhteydessä on käytetty vääriä ohjeita. ATR:n ohje on hivenen epäselvä niiltä osin, joka liittyy moottorin kiinnityksiin, kertoo yksikönpäällikkö Jyrki Laitila Trafista."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Tatu puhuu täällä momenteista, niin mieleen ei ensimmäisenä tule, että mittayksikkö voi olla Nm :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kun Tatu puhuu täällä momenteista, niin mieleen ei ensimmäisenä tule, että mittayksikkö voi olla Nm :)

 

Meinasin tuohon lisätä loppuun ", siis vääntömomenteista". Mut mittayksikkö on kyl sarjaa inlb tai ftlb, eihän lentokonehuollossa nyt annex 5:ssä annettuja yksiköitä tietenkään käytetä kun torkkia mitataan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinasin tuohon lisätä loppuun ", siis vääntömomenteista". Mut mittayksikkö on kyl sarjaa inlb tai ftlb, eihän lentokonehuollossa nyt annex 5:ssä annettuja yksiköitä tietenkään käytetä kun torkkia mitataan...

 

Nii-i. Naulaa jalassa on toisalla vääntömomentin yksikkö, toisaalla työtapaturma. Tässä tapauksessa ilmeisesti molemmat. :D

 

/Samuli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään