Kalle Rantanen

Tamron AF DI 70-300 f/4.0-5,6 suosituksia?

20 viestiä aiheessa

Bongasin Hullujen päivien katalogista Tamron AF DI 70-300 f/4.0-5,6 -linssin. Nykyisin pidemmän putken virkaa toimittaa Nikon 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX ja olen jo jonkun aikaa haikaillut vähän pidemmän perään. Esimerkiksi lentonäytöksissä hävittäjäkokoisista kohteista ei tuolla saa kovin järkeviä kuvia ilman kohtuutonta croppaamista aivan lähilentoja lukuun ottamatta. Sen totesin heti, että mikään uskomaton tarjous tuo (139 €) ei ole, koska NetAnttila myy samaan hintaan ja Verkkis kympin kalliimmalla.

Sen verran luin arvosteluja, että tuo on yleisesti todettu hinta/laatu -suhteeltaan hyväksi, mutta tuossa hintaluokassa puutteita luonnollisesti on. Tällaiset kysymykset jäivät kuitenkin ilman vastausta:

1) Miten kuvanlaatu mahtaa vertautua nykyiseen objektiiviini? Sitä pidän ns riittävänä, mutta juuri huonompaakaan ei viitsisi mennä.

2) Budjetti riittäisi parempaankin, kipuraja on n. 400-500 €. Jos on valmis sijoittamaan muutamia satasia enemmän, niin onko selvästi parempia vaihtoehtoja, joihin kannattaisi ennemmin sijoittaa? Käytetyistä en ole järin innostunut.

3) Antaako 300 milliä ylipäänsä ratkaisevasti lisää ulottuvuutta vai pitäisikö katsoa vielä pidempiä?

Runko on D90.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nikon kädessä ja pitäisi saada 500eurolla 300mm zoomi? Helppo, Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR.

Seuraava kysymys...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää sitten vähän miettiä mikä se paras vaihtoehto on.

Menee vähän toistoksi, mutta jollainhan se on saatava uppoamaan  :laugh:

Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee vähän toistoksi, mutta jollainhan se on saatava uppoamaan  :laugh:

Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR!

No hyvä se varmaan on, uskotaan ;D Hinta näyttää vaan karkaavan lähemmäs 600 euroa useimmissa putiikeissa. Mutta katsotaan, ei tässä varsinaisesti kiire ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei. Eikä Rajalan idioottihintaista vaihtolaitetta (ks. Eeron viesti)  :laugh:

Joo, ei kannata maksaa lommoille hakatusta vanhasta romusta about uuden hintaa.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta on se Rajalan kauppa hyvä kun siellä voi käydä testaamassa oman rungon kanssa linssejä ja ostaa sitten sen jostain muualta halvemmalla.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta on se Rajalan kauppa hyvä kun siellä voi käydä testaamassa oman rungon kanssa linssejä ja ostaa sitten sen jostain muualta halvemmalla.  :thmbup:

Kaadu rappusissa. Tuommoinen toiminta ei missään mielessä ole kuin  :thmbdn: arvoista pelleilyä.

...Sitten ihmetellään, miksi "kivijalkaliikkeet" ovat katoava luonnonvara...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaadu rappusissa. Tuommoinen toiminta ei missään mielessä ole kuin  :thmbdn: arvoista pelleilyä.

...Sitten ihmetellään, miksi "kivijalkaliikkeet" ovat katoava luonnonvara...

Toisaalta kyllä kamoja pitää voida jossain testata eikä sen pidä velvoittaa mihinkään. Ja kyllä minä ainakin ostan tarvitsemani asiat sieltä, mistä halvimmalla saan.. näin on varmaan aika monen kohdalla, ellei rahaa sitten ole kuin roskaa. Jos esim. Rajalassa lasi maksaa 500e ja Verkkokupassa 450e, ei ole kovin vaikea päättää, kummasta ostaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta kyllä kamoja pitää voida jossain testata eikä sen pidä velvoittaa mihinkään. Ja kyllä minä ainakin ostan tarvitsemani asiat sieltä, mistä halvimmalla saan.. näin on varmaan aika monen kohdalla, ellei rahaa sitten ole kuin roskaa. Jos esim. Rajalassa lasi maksaa 500e ja Verkkokupassa 450e, ei ole kovin vaikea päättää, kummasta ostaa.

Sitten voinee varmaan mennä sinne Verkkokauppaan testaamaankin sitä?

Tuommoinen "käyn tuolla kokeilemassa mutta ostanpa sitten ihan muualta"-asenne on hanurista, poikittain, syvältä.

Monestihan se on siellä muualla halvempi juuri siksi, ettei kokeilumahdollisuutta ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten voinee varmaan mennä sinne Verkkokauppaan testaamaankin sitä?

Tuommoinen "käyn tuolla kokeilemassa mutta ostanpa sitten ihan muualta"-asenne on hanurista, poikittain, syvältä.

Monestihan se on siellä muualla halvempi juuri siksi, ettei kokeilumahdollisuutta ole.

Niin, kukin testaa missä haluaa ja ostaa mistä haluaa. Kokeilun ei pidä velvoittaa ostamaan, vai oletko eri mieltä? Itse olen Verkkokaupassa muuten testannut useammankin kerran eri laseja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kukin testaa missä haluaa ja ostaa mistä haluaa. Kokeilun ei pidä velvoittaa ostamaan, vai oletko eri mieltä? Itse olen Verkkokaupassa muuten testannut useammankin kerran eri laseja.

Verkkokaupassahan on aika hyvä valikoima, totta. Kritisoin nyt lähinnä tuollaista aiemmin esitettyä prseilyä, jossa mennään liikkeeseen X testaamaan tuotetta, joka aiotaan ostaa paikasta Y.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että "kivijalkaliikkeitä" on ihan jees käyttää testailupaikkoina, ja sitten ostetaan netistä parikymppiä halvemmalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Verkkokaupassahan on aika hyvä valikoima, totta. Kritisoin nyt lähinnä tuollaista aiemmin esitettyä prseilyä, jossa mennään liikkeeseen X testaamaan tuotetta, joka aiotaan ostaa paikasta Y.

Oletko sinä siis sitä mieltä, että "kivijalkaliikkeitä" on ihan jees käyttää testailupaikkoina, ja sitten ostetaan netistä parikymppiä halvemmalla?

Joo saattaa olla että puhuttiin vähän eri asioista. Toki jos tieten tahtoen mennään liikkeeseen X vain tuhlaamaan myyjäosapuolen aikaa, tyyliin en mä mitään osta mut haluaisin nyt silti vaan kokeilla tässä puolen tunnin ajan D4+300/2.8VR niin se ei luonnollisestikaan kovin hauskaa myyjälle ole ja on verrattavissa p*rseilyyn :) Vrt. auton koeajo. Itse en moista harrasta vaan testaan tuotetta vain, jos vakavissani harkitsen sen ostoa. Niin, ja totta kai lähtökohtaisesti testaan tuotetta siellä, mistä sen ajattelin hankkia (jos mahdollista).

Aiemmassa postauksessani puhuin yleisellä tasolla sen puolesta, että ei laitteen testaus saa kuitenkaan tarkoittaa sitä, että se pitäisi ostaa, tietenkään. Senhän takia ne tuotteet loppujen lopuksi siellä esillä ovat, että niitä voi kokeilla eikä varmasti kaikki asiakkaat niitä heti osta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo saattaa olla että puhuttiin vähän eri asioista. Toki jos tieten tahtoen mennään liikkeeseen X vain tuhlaamaan myyjäosapuolen aikaa, tyyliin en mä mitään osta mut haluaisin nyt silti vaan kokeilla tässä puolen tunnin ajan D4+300/2.8VR niin se ei luonnollisestikaan kovin hauskaa myyjälle ole ja on verrattavissa p*rseilyyn :) Vrt. auton koeajo. Itse en moista harrasta vaan testaan tuotetta vain, jos vakavissani harkitsen sen ostoa. Niin, ja totta kai lähtökohtaisesti testaan tuotetta siellä, mistä sen ajattelin hankkia (jos mahdollista).

Aiemmassa postauksessani puhuin yleisellä tasolla sen puolesta, että ei laitteen testaus saa kuitenkaan tarkoittaa sitä, että se pitäisi ostaa, tietenkään. Senhän takia ne tuotteet loppujen lopuksi siellä esillä ovat, että niitä voi kokeilla eikä varmasti kaikki asiakkaat niitä heti osta..

Juu, lukaise tuo Tonin yllä oleva viesti, johon alunperin tartuin. Tuollainen asenne on oksettavaa. Toki tuosta olen samaa mieltä, että ei se testaus ole mikään ostopäätös, mutta tuollainen aiemmin kuvattu "tuonne koittamaan ja sit netistä halvalla ostamaan" on ihan pirun naurettavaa touhua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en jaksa nähdä vaivaa käydä jossain kokeilemassa ja tilata muualta. Tässä on se riskinä varsinkin sigmojen kanssa että postista putkahtaa tarkennusviallinen tai muuten "vammainen" yksilö.

Kannattaa tilata halvin ja testata sitä viikko. Jos tuote ei miellytä niin palauttaa sen. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään