Klaus Wesa

MAYDAY ! EFHF tarvitsee sinun apuasi ja KIITOS!(katso eka viesti aina!)

106 viestiä aiheessa

Joo, paitsi ei tässä Golfia vastaan tarvitse käydä - on siellä sitä ihan metsää ja peltoakin mille rakentaa, sopii niitä golfkenttiäkin pääkaupunkiseudulle ihan hyvin.

 

Ongelmahan on se että kaupunkien yhteistyö pitäisi saada jotenkin järkevästi toimimaan - "helsinki" rajoineen on aika keinotekoinen alue kun Vantaalta ja Espoosta tulee iso lauma ihmisiä töihin Helsinkiin. Samalla tavallahan esim. Malmin käyttäjät ovat kaikkialta pääkaupunkiseudulta - Esim. Porvoosta varmaan ajelee EFHK:lle/Malmille ihan vielä töihin, mutta sieltä Kiikalaan on jo sitten melkoinen maratoni ja toinenkin matkaa..

 

//Tuomas

 

EDIT: http://www.uutislehti100.fi/ - Päivän kysymys. Käykääpäs "äänestämässä"..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

, juttua vaikka Iltasanomien lööppiin.

"Nimim. pari golf-kenttää asuin-alueiksi, maan hyötykäyttöä talvellakin."

Ja asettaa Malmin säilyttämistä kannattava golfari valintatilanteeseen: mun pelikenttä vai niiden lentokenttä?

Useimmat (luulisin) Malmin säilyttämisen kannattajista eivät ilmaile missään muodossa (paitsi ehkä matkustajakoneilla EFHK:lta). Erilaisten ryhmien vastakkainasettelu kääntyy helposti Malmin kentän säilyttämistä vastaan.

 

Marja-L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja asettaa Malmin säilyttämistä kannattava golfari valintatilanteeseen: mun pelikenttä vai niiden lentokenttä?

Useimmat (luulisin) Malmin säilyttämisen kannattajista eivät ilmaile missään muodossa (paitsi ehkä matkustajakoneilla EFHK:lta). Erilaisten ryhmien vastakkainasettelu kääntyy helposti Malmin kentän säilyttämistä vastaan.

 

Marja-L

 

Tämä on aivan totta. Pikemminkin kannattaa asia kääntää niin, että jos tänään halutaan rakentaa lentokenttä täyteen asuntoja, mikä on seuraavana? Halutaanko seuraavaksi ottaa rakentamiselle jalkapallokentät, siirtolapuutarhat tai joku muu "vajaakäytöllä oleva arvokas rakennusmaa".

Ja korostaa sitä, että kyseessä on _AINOA_ ilmailun harrastuspaikka pääkaupunkiseudulla, eikä "korvaavia" paikkoja löydy alle sadan kilometrin säteellä. Mitä jos lähin sählyhalli tai jäähalli olisi Kiikalassa (tai Nummelassa, mutta sieltä ei saisi pelivuoroja)

 

ari

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Golf ois varmaan ihan kiva harrastus.. Itse taannoin suoritin Green Cardin, mutta siihen se sitten jäikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Pannaan nyt vielä yksi kuva, joka kertoo varmaan enemmän kuin tarvitsee sanoa. Kartan vasemmasta reunasta on Malmin kentälle 4 km...

 

[ Attachment removed / expired ]

 

joojoo, copyright Maanmittauslaitos...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Pannaan nyt vielä yksi kuva, joka kertoo varmaan enemmän kuin tarvitsee sanoa. Kartan vasemmasta reunasta on Malmin kentälle 4 km...

 

 

Niinpä. Ongelma tuossa kuvassa on vaan se että suurin osa kuvassa näkyvästä tienoosta kuuluu Vantaalle / Sipoolle, kun taas Helsinki haluaa asukkaat Helsinkiin maksamaan veroja Helsinkiin. Ahneita kun ovat... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä. Ongelma tuossa kuvassa on vaan se että suurin osa kuvassa näkyvästä tienoosta kuuluu Vantaalle / Sipoolle, kun taas Helsinki haluaa asukkaat Helsinkiin maksamaan veroja Helsinkiin. Ahneita kun ovat... ;D

 

...josta taas päästäänkin kätevästi kysymykseen: Miksi ei voitaisi yhdistää Helsinkiä, Vantaata ja Espoota? Tällöin juuri tuollaiset näennäisten rajojen aiheuttamat ongelmat poistuisivat >:( .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...josta taas päästäänkin kätevästi kysymykseen: Miksi ei voitaisi yhdistää Helsinkiä, Vantaata ja Espoota? Tällöin juuri tuollaiset näennäisten rajojen aiheuttamat ongelmat poistuisivat >:( .

 

Johon taas olisi vastaus mitä todennäköisimmin, että on helpompi jyrätä Malmi ja rakentaa taloja sen paikalle, kuin alkaa yhdistelemään kuntia :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska Espoolaiset vastustaa yhdistämistä. Ennemmin valtiovallan pitäisi patistaa ainakin Helsingin ja Sipoon sekä mahdollisesti Vantaan yhdistymistä. Sipoo on aina vastustanut tai lähes aina Helsingin pyrkimyksiä rakentaa heidän puolelleen, mutta Helsingin painostus alkaa olla kovempaa päivä päivältä ja Sipoon valtarakenne muuttuu jatkuvasti kun lisää ihmisiä muuttaa sinne.

 

8-vuoden kuluttua veikkaan, että Sipoossa on sellainen valtuusto joka antaa Helsingille rakentamisluvan tai valtio painostuksesta hyväksyy rakentamisen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää karttatutkimuksia, onko Helsingissä tosiaan rakennusmaa lopussa:

 

Viikissä on tilaa n. 2 kertaa enemmän kuin Malmin kentällä:

Viikki_2.jpg

 

Jätkäsaaressa on tilaa yhtä paljon kuin Malmilla:

Jatkasaari_1.jpg

 

Laajasalossakin on enemmän lääniä kuin Malmilla:

Laajasalo_2.jpg

 

Tuomarinkylän kartanon mailla on vapaata lääniä yhtä paljon kuin Malmilla, viereisen Haltialan pelloilla tuplaten enemmän:

Tuomarinkyla_1.jpg

 

Ja tässä on vain Malmin kokoiset vapaat alueet. Pienempiä alueita on vaikka muille jakaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja pikkaisen enemmän etelä-helsingissä olisi tilaa telakan alueella. Raju totuus on se, että se telakka ei tule tekemään pian enään yhtään laivaa kun rautatieyhteys katkaistaan. Eli hyvä jatke länsisataman rakennustyömaalle tulevaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se kuva kiinteistölautakunnan jäsenestä löytyi täältä.

 

Ko. henkilö on Kari Hagfors, kokoomuslainen Helsingin kiinteistöomaisuuden hoitaja siinä missä lautakunnan puheenjohtaja Kai Hagelberg.

 

En ole mikään Talin golf-kentän vihollinen. Itse asiassa se on mielestäni säilytettävää kulttuurihistoriaa siinä, missä Malmikin. Ja meidän länsihelsinkiläisten vihreä henkireikä, vaikka emme golfia pelaakaan.

 

Mutta kun satuin löytämään jutun Kai Hagelbergin golfin peluusta, niin pakkohan se on teille kertoa. http://testwww.ringsidegolf.fi/suomi/jututold.htm

-----------------------

Marja-Liisa ja Kai Hagelberg ovat Suomen vanhimman golfklubin, Helsingin Golfklubin jäseniä. Kesäisin he kiertelevät ahkerasti Suomen muitakin golfkenttiä ja pelaavat talvella Espanjassa loma-asuntonsa kymmenillä lähikentillä.

[...]

Kotikenttäänsä, Helsingin Golfklubia Talissa Helsingin kiinteistölautakunnan puheenjohtajana toimiva Kaitsu varjelee kuin silmäteräänsä. Alue onkin suojeltu osayleiskaavalla viheralueeksi ja se takaa Talin kentän säilymisen myös tuleville golfsukupolville. (KH)

----------------------

Olisikohan jutun kirjoittaja KH peräti Hagelberg itse? Ehkä ei sittenkään. Lehden päätoimittaja on Kristiina Hirvonen.

 

Ja lukekaapa tämän päivän Iltasanomista s. 14, miten Hagelberg kiemurtelee Tuomas Mannisen piinapenkissä: Mikä on poliittinen vastuu, minkä Hagelberg sanoo kantavansa.

 

Siellä on myös Ilaskiven pitkä kirjoitus ja kuva saksalaisesta Mersusta Malmilla v. 1944.

 

Edit: sivulla 4 on hyvä Kim Lindblomin kirjoitus "Kaupunkiin kuuluu lentokenttä"

ja aamun Hesarissa Arja Alhon kirjoitus melkein samalla otsikolla: "Pienkonekenttä on metropolin merkki"

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Olen pitkän aikaa seurannut tätä mielenkiintoista palstaa mutta nyt päätin lopulta osallistua itse keskusteluunkin kun aihe oli niin mielenkiintoinen.

 

Ari Katajamäelle; Esittämäsi vaihtoehtopaikat ovat mielenkiintoisia, mutta valitettavasti ainakin osa niistä on poissa laskuista sen vuoksi, että ne sijaitsevat Helsinkiä kiertävän 1.ms linnoituslinjan linnoitusalueilla. Nämä alueet ovat muinaismuistolain perusteella rauhoitettuja. Museovirasto on kuitenkin viimeaikoina poikennut tästäkin periaattessa mm. Viikin pohjoispuolella, mutta kyllähän tällaiset lait aina rakentamista ja kaavoittamista säätelevät.

 

Toisaalta myös Malmin lentokentän alueella on näitä linnoitteita, lähinnä kentän eteläpuolella. Taitaapa eräs suojahuone näkyä lentokentälle vievän tien laidassakin. Valitettavasti lähimmät Museoviraston suojeluluettelossa mainitut kohteet eivät kuitenkaan sijaitse aivan lähimaastossa. Suojeluluettelo on kuitenkin jo vanha ja siinä on lukuisia puutteita.

 

Yleisesti: Malmin lentokentän rakentamiselle/kaavoittamiselle voidaa varmasti lyödä useita kapuloita rattaisiin, alkaen vaikka liito-oravien papanoista (saa netistä), mutta minun mielestäni tulisi todella vakavasti harkita onko kaavoittamisen hankaloittaminen ja tälläkin palstalla esitetty valituskierre todellakin se oikea vaihtoehto. Jos demokraattinen ja edes jotenkin päivänvaloa kestävä päätös kentän lakkauttamisesta todellakin syntyy, onko enää mitään järkeä lähteä hallinto-oikeuteen valittamaan asiasta?

 

En oikein usko, että ko. hanketta voidaan enää siinä vaiheessa pysäyttää. Valituskierre kestäisi arviolta 10 vuotta ja siihen kuluisi tolkuttomasti yhteiskunnan varoja. Esimerkkinä vastaavasta on vaikkapa Vuosaaren satamahankkeen vastustaminen. 10v on kulunut, Jätkänsaari ja Pasilan ratapiha yhä rakentamatta , asuntopula jatkuu ja satama on kohta pystyssä. Kuka voitti? Malmi ei taida tosin olla minkään muun hankkeen tulppana vai onko?

 

Älkää käsittäkö minua väärin, pidän suuresti Malmin lentokentästä ja käyn kesäisin paljon ulkoilemassa sekä katsomassa lentokoneita siellä. Ajatukseni oli vain, että tuohon päätökseen tulisi pyrkiä vaikuttamaan valmisteluvaiheessa (joka lienee ollut lyhyt?), myöhemmin se on jo oikeastaan turhaa. Niin demokraattista tämä touhu on.....

 

Mitä tulee tähän edustajien edustamiseen, niin muistan ainakin jossakin kunnallisvaalien suuressa vaalikoneessa olleen kysymys tuosta Malmin kentän säilyttämisestä. Ilmeisesti se ei sittenkään ollut niin tärkeä asia äänestäjille kun kerran päätöstä tukevia edustajiakin on löytynyt noin paljon. Vai käänsikö joku takkinsa? Käykääpä tutkimassa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän kantojasi, Petteri, ja tervetuloa foorumille.

Asiahan on jo aika pitkään ollut kaavoituspäätöksen osalta Helsingin Hallinto-oikeudessa, jonka rattaat pyörivät.

Ja demokratiaan kuuluu se, että päätöksistä voi ja saa valittaa, olivat ne miten näennäisdemokraattisia tahansa.

Annetaan siis demokratian pyörien pyöriä kaikissa mahdollisissa muodoissaan. Erittäin suurelle joukolle ihmisiä nimenomaan tämä Malmin kentän säilyttäminen kun on todella tärkeätä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

valitettavasti ainakin osa niistä on poissa laskuista sen vuoksi, että ne sijaitsevat Helsinkiä kiertävän 1.ms linnoituslinjan linnoitusalueilla.

 

Ei pidä paikkaansa. Varsin lähellekin noita linnoituslaitteita saa rakentaa, kunhan itse juoksuhaudat ja bunkkerit säästetään.

 

Jos demokraattinen ja edes jotenkin päivänvaloa kestävä päätös kentän lakkauttamisesta todellakin syntyy, onko enää mitään järkeä lähteä hallinto-oikeuteen valittamaan asiasta?

En oikein usko, että ko. hanketta voidaan enää siinä vaiheessa pysäyttää.

 

Olen kyllä täysin toista mieltä, varsinkin keskiviikkoisen kiinteistölautakunnan kokouksen jälkeen.

 

Valituskierre kestäisi arviolta 10 vuotta ja siihen kuluisi tolkuttomasti yhteiskunnan varoja.

 

Mitä kauemmin valituskierre kestää, sen parempi. Pitää muistaa, että tämä yleiskaava ei ole Helsingin viimeinen. Ja ettei Helsingissä ole puutetta rakennusmaasta. Uusi yleiskaava mahdollistaa 700 000 asukasta, vaikka Malmi säästetäänkin. Eikä Malmi-päätöksetä valittaminen tuhlaa yhteiskunnan varoja muulla lailla, paitsi niin, että kaikki mitä kaupunkisuunnitteluvirasto siihen sijoittaa, menee Kankkulan kaivoon. Mutta sehän ei ole valittajien vika.

 

Esimerkkinä vastaavasta on vaikkapa Vuosaaren satamahankkeen vastustaminen. 10v on kulunut, Jätkänsaari ja Pasilan ratapiha yhä rakentamatta , asuntopula jatkuu ja satama on kohta pystyssä. Kuka voitti? Malmi ei taida tosin olla minkään muun hankkeen tulppana vai onko?

 

Malmi päätös ei tosiaankaan ole minkään muun hankeen tulppana, kuin Kiikalan lentoaseman laajentamisen ja Malmin kentälle rakentamisen. Kentän viereen rakentamista se ei haittaa, niinkuin näkyy Alppikylän uudesta asemakaavasta

 

pidän suuresti Malmin lentokentästä ja käyn kesäisin paljon ulkoilemassa sekä katsomassa lentokoneita siellä.

 

Älä sitten turhaan pelkää politiikan isokenkäisiä ;)

 

 

Ajatukseni oli vain, että tuohon päätökseen tulisi pyrkiä vaikuttamaan valmisteluvaiheessa (joka lienee ollut lyhyt?), myöhemmin se on jo oikeastaan turhaa. Niin demokraattista tämä touhu on

 

On pyritty. Minä tosin vasta tammikuusta 2001, mutta moni muu paljon kauemmin.

 

Mitä tulee tähän edustajien edustamiseen, niin muistan ainakin jossakin kunnallisvaalien suuressa vaalikoneessa olleen kysymys tuosta Malmin kentän säilyttämisestä. Ilmeisesti se ei sittenkään ollut niin tärkeä asia äänestäjille kun kerran päätöstä tukevia edustajiakin on löytynyt noin paljon. Vai käänsikö joku takkinsa? Käykääpä tutkimassa.

 

Sieltä et tule yhtään viisaammaksi. Kaikki kiinteistölautakunnan jäsenet kannattivat asuttamista. (Taisivat jo silloin tietää, mitä oli tulossa, eivätkä halunneet itselleen takinkääntäjän leimaa. Mielenkiintoisin tapaus on kokoomuksen Helsingin piirin puheenjohtaja Kai Hagelberg, joka ei ollut edes ehdokkaana

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltaa taas kaikille. Täällä sitä taas ollaan Ilmailumuseo-vierailun jälkeen.

 

Noista 1. maailmansodan linnoituslaitteista; Tapiolassa, jonka nurkilla asun, on näitä juoksuhautoja ja bunkkereita rakennusten väleissä. Ei näytä häirinneen rakentamista. Kehä I:n ja Turun moottoritien risteyksessä yhden bunkkerin katto siirrettiin uuden rampin tieltä toiseen paikkaan. Eli nuo eivät todellakaan, kuten Erkki jo totesikin, haittaa alueiden käyttöä rakentamiseen. Malmin eteläpuolen kalliolta tosiaan löytyy ainakin yksi bunkkeri. Liekö se sitten 1.MS:n aikainen, ainakin oli hyvin huonossa kunnossa. Viime kesänä melkein putosin siihen :P.

 

Malmin kaavoittaminen ei ole oikeastaan vielä edes kunnolla alkanut. Yleiskaava 2002 ei ole lainvoimainen, siitä tehtyjä valituksia ei ole käsitelty vielä. Kaupunki on ruvennut hosumaan asiassa ja ohittaa demokraattisen ja avoimen asioiden valmistelun. Suoraan sanottuna kävelee kansalaisten enemmistön tahdon yli mennen tullen.

 

Suunnitelmista valittaminen on täysin oikea ja hyväksytty tapa maankäytön suunnittelun demokraattisessa käsittelyssä. Ei kai lakiin olisi tällaista mahdollisuutta kirjattu, jos se ei olisi tarkoitus. Jos poliitikot ovat sitä mieltä, että se turhaan hidastaa alueiden rakentamista, se on heille häpeäksi. Demokratiaan vaan nyt sattumalta kuuluu se, että asioista kerrotaan kaikille ja kaikilla asianosaisilla on mahdollisuus pitää puoliaan.

 

Tässä tapauksessa valtiovallalla on nyt kyllä valtit kädessään. Kaupunki yrittää yksipuolisesti purkaa vuokrasopimuksen perusteluilla, jotka eivät pidä paikkaansa eivätkä kestä päivänvaloa. Mutta mitä tekee sosiaalidemokraattinen liikenne- ja viestintäministeri Leena Luhtanen. On hiljaa kuin huopatossu tehtaassa. Tietysti, koska SDP:n kantaan kuuluu tuhota Malmin kenttä. Minne unohtui korvaavan kentän rakentaminen, jätetäänkö yrittäjät puille paljaille ja harrastajat taivasalle?

 

Vaalikoneen kysymyksellä ei ole paljoa merkitystä, kun poliitikot tekevät tasan niin kuin tykkäävät. Eikä gallupeilla, kun asiat on jo sovittu muutaman puoluepampun päässä.

Mutta ei siihen ole pakko tyytyä. Täytyy nostaa niin iso meteli, että lopulta oikeus voittaa.

 

Niin, en ole kovin pitkää aikaa ollut aktiivinen tässä asiassa, mutta tämä ei tosiaankaan ole ainoa foorumi jossa yritän toimia.

 

Kirjoittakaa tekin kaikki kansanedustajallenne. Jos ette tiedä kuka se on, valitkaa joku. Rohkeasti vaan sähköpostin varteen, lyhyt viesti on paras. Suurin osa edustajista myös vastaa !!!

 

Ari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaalikoneen kysymyksellä ei ole paljoa merkitystä, kun poliitikot tekevät tasan niin kuin tykkäävät.

Voisiko olla niin että eivät tee niin kuin tykkäisivät (=säilyttää Malmi) koska puolue on päättänyt muuta eikä saa ottaa ohjia omiin käsiinsä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko olla niin että eivät tee niin kuin tykkäisivät (=säilyttää Malmi) koska puolue on päättänyt muuta eikä saa ottaa ohjia omiin käsiinsä?

 

Niin, no enemmistö Helsingissä valituiksi tulleista on Malmin purkamisen kannalla. Enemmistö kansasta on siis tässä asiassa väärässä. Sellaisen valtuuston saatte, kuin olette äänestäneet...

 

Ja tosiaan, puolueiden muutamat johtohahmot ovat asian jo päättäneet, eikä yksittäisen valtuutetun mielipide paljoa paina. Eikä varsinkaan kansalaisten enemmistön mielipide.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tosiaan, puolueiden muutamat johtohahmot ovat asian jo päättäneet, eikä yksittäisen valtuutetun mielipide paljoa paina. Eikä varsinkaan kansalaisten enemmistön mielipide.

 

Samoin kun katsoo kaupunginhallituksen esityslistan pituutta, niin ymmärtää sen, että ei niistä asioista enää siellä kokouksessa juurikaan keskustella vaan valmistelu ja päätöksenteko on tapahtunut jo ennen kokousta.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samoin kun katsoo kaupunginhallituksen esityslistan pituutta, niin ymmärtää sen, että ei niistä asioista enää siellä kokouksessa juurikaan keskustella vaan valmistelu ja päätöksenteko on tapahtunut jo ennen kokousta.

 

Politiikkaan kuuluukin, että KH:ssa ei pidäkkään keskustella asiasta, vaan enemmistö edustajista pitää saada lobattua kannattamaan asian palauttamista uudelleen valmisteltavaksi. Sitten tarvitaan se yksi edustaja ehdottamaan tuota palauttamista.

 

-Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En oikein usko, että ko. hanketta voidaan enää siinä vaiheessa pysäyttää. Valituskierre kestäisi arviolta 10 vuotta ja siihen kuluisi tolkuttomasti yhteiskunnan varoja.

 

Luultavasti siihen uppoaisi silti vähemmän yhteiskunnan varoja, kuin saastuneen suon päälle rakentamiseen. Malmi on taloudellinen aikapommi Helsingin veronmaksajille mikäli siitä tehdään asuinalue.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luultavasti siihen uppoaisi silti vähemmän yhteiskunnan varoja, kuin saastuneen suon päälle rakentamiseen.

Aivan. Tuo iltalehdissäkin ollut juttu pienistä lentokonebensan lirahduksista maahan on pikku juttu siihen verrattuna, minkälaisia määriä eri myrkkyjä sillä tienoolla on maahan 50-70-luvuilla kaadettu, kromihaposta alkaen. Siinä ei ihan riitä, että maata kuoritaan pikkuisen pinnalta ja tuodaan uutta tilalle.

 

Ja esimerkiksi alueen Tapanilan puoleisella laidalla on tutkittu, että paaluttaa pitää 47 (neljäänkymmeneenseitsemään) metriin asti, jos sinne jotain meinaa rakentaa. Ei mitään halpaa touhua edes halvimmilla kalkkitolpilla.

 

Turha siis virkamiesten ruikuttaa, että Helsingin alueella rakentaminen tulee kalliiksi neliötä kohti. Kyllä siihen ainakin Malmin kentän alueelle tulee palamaan rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

.....pelikenttä vai niiden lentokenttä?

Useimmat (luulisin) Malmin säilyttämisen kannattajista eivät ilmaile missään muodossa (paitsi ehkä matkustajakoneilla EFHK:lta). Erilaisten ryhmien vastakkainasettelu kääntyy helposti Malmin kentän säilyttämistä vastaan.

Marja-L

 

Tämä on aivan totta. Pikemminkin kannattaa asia kääntää niin.......kyseessä on _AINOA_ ilmailun harrastuspaikka pääkaupunkiseudulla,

ari

 

 

Juuri sitä "ainokaistaan" tässä haetaakin !, jotta moniko harrastus tuhotaan 100km säteellä kokonaan jos 1 harrastepaikka muutetaan asuinalueeksi.

 

Puhumattakaan ammatillisesta lentokoulutuksesta tai työpaikaikoista... ::)

 

Mielipiteitä on monia ja vastakkainasettelua syntyy aina ja sitähän se on helsingin kaupunkiakin vastaan.

 

 

-K

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenilmauksemme on nyt huomioitu belgialaisella Flying Europe -suvustolla ! ;D Sivun alareunassa kuvan kera.Käyttäkää kaikki olemassa olevat ja uudet suhteet hyödyksi, saadaksemme kansallista ja kansainvälistä painostusta EFHF:n tuhon välttämiseksi !

 

KAVERIA EI JÄTETÄ !

 

t. KW

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään